Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:38 |
Wirnik, komutator - regeneracja, wymiana - MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
Zomo
Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 86 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2006-10-15, 14:49 Wirnik, komutator - regeneracja, wymiana - MZ ETZ 251
|
|
|
siema wszystkim...regenerował ktos samemu wirnik?? chodzi o wymiane komutatora...nie wiem czy nowy komutator nalezy wciskac na jakis klej??
[mod Qba] Zła nazwa tematu
[mod William] Zły dział. |
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2008-01-08, 08:36, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-15, 17:20
|
|
|
mozna to zrobic, poszukaj, na forum było o tym, w sumie dosc dawno ale sporo,da sie wymienic, mozna nawet samochodowy podpasowac,wystarczy troche zdolnosci manualnych i pomysłowosci |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2006-10-15, 18:34
|
|
|
ja szukalem na forum i jakos zadnych szczegolow nie znalazlem, tylko link do jakiejs niemieckiej strony ktora juz jest nieczynna. wiec moze ktos napisze jak wymienil u siebie komutator bo ja tez musze u siebie to zrobic, a wolabym bazowac na doswiadczeniach innych |
|
|
|
|
Zomo
Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 86 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2006-10-15, 19:18
|
|
|
juz prawie wszystko gotowe..tylko jeszcze musze sprawdzic jak maja isc przewodu...ktory do ktorej koncowki |
_________________ Szkiełkowanie metali kolorowych.
Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175 |
|
|
|
|
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2006-10-15, 20:03
|
|
|
ZoMo jesli wymienisz sam u siebie komutator (stycznik) to napisz jak to zrobiles. na pewno wielu osobom sie to przyda[/b] |
|
|
|
|
Zomo
Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 86 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2006-10-15, 20:13
|
|
|
juz moge w sumie opisac....
1.delikatnie spilowujemy zaklepania blokujace blasze
2.zdejmujemy blaszke
3.sprawdzamy ktory przewod ma byc przylutowany do gornej czesci, ktory do dolnej
4.zdejmujemy stary komutator(w jaki sposob kto chce:P)
5.wciskamy nowy komutator(pamietajac o stronach rzeby dobrze ustawic bieguny)
6.lutujemy przewody doblaszek( ja jes przylutowalem i zabezpieczylem srodkiem zapobiegajacym zwarciom..itp..nie pamietam jak to sie nazywa...wirnik pod komutatorem mialem owiniet jakims papierem?? od nowosci...wiec zrobilem to jak w orginale...blaszki obwiazalem dratwa i zalalemtakze tym srodkiem..efekt jest taki ze to wszystko stwardnieje ....dzieki temu nic nie bedze na boli latac)
7.zakladamy blaszke i delikatnie zaklepujemy w 3 miejscach
8.cieszymy sie efektem swojej pracy i prawidlowym ladowaniem...
jak ktos chce wiedziec cos wiecej to pisac
A to efekty mojej pracy |
|
|
|
|
jarek stami1
Motocykl: mz etz 250
Dołączył: 08 Gru 2007 Posty: 2 Skąd: Zofiówka
|
Wysłany: 2007-12-11, 17:03
|
|
|
niezły efekt końcowy też jestem w trakcie wymiany komutatora |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-12-12, 07:34
|
|
|
przewody sa obojętne... można je podłączyć do której chcesz czesci przecież to tylko cewka. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
butek22
Motocykl: honda xr(silnik mz25
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: ZGL
|
Wysłany: 2007-12-12, 21:35
|
|
|
A gdzie można dostać nowy komutator, masz jakieś namiary??? |
|
|
|
|
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
|
|
|
|
atari [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-12-27, 23:41
|
|
|
a da sie podpasowac komutator od czego innego?? moze od jawy 350 sie nada albo caly wirnik?? |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2007-12-31, 02:36
|
|
|
Wirnik z jawy to raczej odpada bo na czop nie wejdzie, ale komutator może spasować.
Można też użyć komutatora z alternatora samochodowego, sam tak zrobiłem kilka razy. |
|
|
|
|
atari [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-12-31, 09:35
|
|
|
czyli z jawy wejdzie? A z jakiego samochodu? i czy trzeba cos przerabiac? |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2007-12-31, 17:08
|
|
|
Tak z jawy podejdzie, sprawdziłem przed chwilą. Myślę jednak, że szkoda niszczyć wirnik alternatora z Jawy, lepiej użyć jakiś samochodowy przyniesiony ze złomu (marka raczej obojętna).
Co trzeba przerabiać?
W sumie to wszystko powinno pasować, w mz szerokość komutatora wynosi ok. 19 mm,więc różnica 10% nie powinna przeszkadzać.
Średnica otworu w komutatorze jest chyba wszędzie jednakowa (przynajmniej u mnie tak było).
Najlepiej dobrać taki w miarę zbliżony do tego w mz.
Później zostaje tylko zdjęcie komutatora z obu wirników i założenie na wirnik mz.
Tutaj polecam wcisk na kleju bo na pewno nie będzie dobrze siedział. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
atari [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-01-01, 19:42
|
|
|
pogadalem z Zomo to powiedzial ze mi kupi i przesle dzieki. A jak cos to moze z jawy zaloze |
|
|
|
|
KUSY
Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 92 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-01-03, 22:44
|
|
|
Ludzie, to nie jest KOMUTATOR. Nie róbcie sobie żartów!
Jeśli ktoś wymieniłby komutator, to ma u mnie flaszkę.
To co wy robicie to są pierścienie ślizgowe!
Tylko po co je wymieniać? Przecież to jest element niemalże niezniszczalny w maszynach! |
_________________ To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679 |
|
|
|
|
atari [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-01-03, 22:48
|
|
|
nie wiem ja urzywam takich nazw jakie znalazlem np w necie. http://www.agmot.pl/foto.php?i=1335 mi to wisi jak to sie nazywa wazne ze wiadomo o co chodzi. Nie wiem moze i nie zniszczalny ale srieralny i bardzo kruchy:) wykruszyl mi sie caly pierscien |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-01-03, 23:10
|
|
|
To sie nazywa komutator |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2008-01-03, 23:36
|
|
|
juz byla dyskusja jak to sie nazywa. Jest tez taka idea zeby nazywac to: STYCZNIK |
_________________ Link do strony ze zdjęciami mojej MZ:
Moja MZ ETZ 250
|
|
|
|
|
|