» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-15, 12:39
Krzywa rama - da się jeszcze jeździć?
Autor Wiadomość
netec 


Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 78
Skąd: Krasnobród-LbL
Wysłany: 2011-01-08, 12:40   Krzywa rama - da się jeszcze jeździć?

Witam. Mam mały dylemat i może mi coś pomożecie. Mam do kupienia ramę do etz 150 tylko jest jedno ale. Ma wgniecenie pod bakiem. '







I tu moje pytanie czy da się na tym jeszcze jeździć? Czy ta krzywizna jest zbyt duża i czy można by to jakoś naprostować??POZDRO
_________________
"...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."

http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334
 
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-01-08, 12:43   

Prostą ramę można kupic za 50-100zł, więc po co bawic się w prostowanie głównej belki ramy???Szkoda zdrowia i czasu.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
netec 


Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 78
Skąd: Krasnobród-LbL
Wysłany: 2011-01-08, 12:48   

hmm Tak tylko że zapomniałem dodać Rama jest z papierami. ceni się 200zł
_________________
"...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."

http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334
 
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2011-01-08, 12:55   wd

kolego dzisiaj na swiatowym rynku wszytsko idzie dostac i podrobic wiec takei podrobienie ramy uzywanej prostej jest banalne wiec poszukaj jak sie takei rzeczy robi i kupuj rame bo to co posiadas zto na zlom
jezeli jestes zainteresowany sprzedam rame za 70zl prosciutka z orginalem lakierem bez korozji naprawde tanio mam tez za 50 rame prosta ale lakier jest w gorszym stanie
wiec przebicie nr to blachostka ,no chyba ze etz bedziesz w kordonie policyjnym jezdzil to wtedy musisz kupic nowa z papierami :lol2: :lol2:
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
SebekMZ 
MZ

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-08, 13:37   

Wietrzanin ma rację to co na zdjęciach widać to złom a motocykl to nie zabawka żeby takie eksperymenty robić. W końcu Mz ma służyć temu żeby Cie bezpiecznie wozić:)
 
     
Fuga 


Motocykl: Mz etz 251 91.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 295
Skąd: Klonowa
Wysłany: 2011-01-08, 15:55   

Ja bym nie kupił tej ramy i nie grzebał przy numerach po czekaj na pewno znajdziesz na allegro za 200zł z pełna dokumentacji i w lepszym stanie :piwo:
_________________
http://www.polskajazda.pl...1,WSK,125/44944
 
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2011-01-08, 16:38   

200zł za dokumenty to nie dużo + 100zł za prostą rame - i cacy - ja bym brał
_________________
Back from dead
 
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2011-06-16, 21:48   jak to sprawdzic

wznawiam temat jak sprawdzic czy rama jest prosta tzn sam szkielet jest goly wypiaskowany jak to sprawdzic wizualnie neima nigdzie wgniecen obic spawow dodatkowych ale jak miec 10000% pewnosc ze jest dobra, macie jakis sposob?, rama etz 250

i zapytam jeszcze o jedno po co sa te 3 otwory w profilu pod bakiem w tej ramie ??? co one daja starsze ramy tego niemialy prosez o odpowiedz?
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
Ogar 
Jeb z klamy!!!


Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 497
Skąd: Sanok RSA
Wysłany: 2011-06-16, 22:10   

te 3 otwory to dolot powietrza do filtra... a jak sprawdzic rame to nie mam pojecia ale tez chetnie sie dowiem :mrgreen:
_________________
Stunt riding isn't a crime!!
Baby to są ch*je, tylko motór ma p**de.

Temat o mojej ETZ 250: http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=15923

ETZ 250 Stunt 2011 'Ksiądz mu rozgrzeszenia nie da': http://www.youtube.com/wa...o&feature=share
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-06-16, 22:23   

Nie wiem...może przykładając poziomicę albo coś w tym stylu dało by się ocenić czy jest prosta...no nie pomogę ale też chciałbym się dowiedzieć jaki ktoś ma patent. :mrgreen: :piwo:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
kubastunt 
jeb z dzidy


Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 447
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-06-16, 22:46   

szureczkiem napiętym może jakos cos wymodzic?
_________________
MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ
 
 
     
Ogar 
Jeb z klamy!!!


Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 497
Skąd: Sanok RSA
Wysłany: 2011-06-16, 22:46   

można by próbować mierzyć odlegość od oski wachacza do główki ramy... ale to jest malo precyzyjne
_________________
Stunt riding isn't a crime!!
Baby to są ch*je, tylko motór ma p**de.

Temat o mojej ETZ 250: http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=15923

ETZ 250 Stunt 2011 'Ksiądz mu rozgrzeszenia nie da': http://www.youtube.com/wa...o&feature=share
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1254
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-06-17, 00:55   

Niestety, sprawa nie jest taka prosta. Jak się ostatnio dowiedziałem, rama w etz 250 nie jest symetryczna!! :shock:
Wydawało by się, (nie obrażając nikogo) że taka "etka" to silnik, rama, dwa koła i cała reszta, na pierwszy rzut oka, bardzo podobna pod względem rozwiązań technicznych, do ówczesnej konkurencji. NIC BARDZIEJ MYLNEGO!!!
Nie będę się rozpisywał na temat wielu smaczków naszych MZ-ek, bo temat dotyczy ramy.
Wyobraźcie sobie, że DDR-owscy konstruktorzy, w celu poprawy balansu czyli równomiernego rozłożenia masy względem osi pojazdu, zaprojektowali asymetryczną ramę. Chodziło o zrównoważenie masy tłumika i akumulatora po prawej stronie. Więc nici z ustawiania tylnego koła względem wahacza! (tak jak się to robi przy rowerze). Trzeba ustawiać na listwę jak Bozia i instrukcja nakazuje. Pewnie się zaraz pojawią głosy, że wszyscy to wiedzą, ale ja mam ETZ-kę bardzo długo, i przyznaję, że nie wiedziałem.
A jeśli chodzi o sprawdzenie ramy, to może bardziej wtajemniczeni w temacie, będą mieli jakieś rady. Kolega Intr na swojej stronie ma porady jak kupować moto.
Jedno jest pewne, netec-owej ramy, nie trzeba mierzyć. :wink:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
Ogar 
Jeb z klamy!!!


Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 497
Skąd: Sanok RSA
Wysłany: 2011-06-17, 10:35   

adax-a1 napisał/a:
Trzeba ustawiać na listwę jak Bozia i instrukcja nakazuje.


Bracie kuzynie wujku adax-a1'ie oświeć mnie ociemniałego w jaki sposób to wykonać, albowiem nie znam tej tajemnej sztuki i zawsze ustawiam na przysłowiowe oko :cry:
_________________
Stunt riding isn't a crime!!
Baby to są ch*je, tylko motór ma p**de.

Temat o mojej ETZ 250: http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=15923

ETZ 250 Stunt 2011 'Ksiądz mu rozgrzeszenia nie da': http://www.youtube.com/wa...o&feature=share
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2011-06-17, 11:23   dw

a propo tych otworow one zwiekszaja moc czy cos w straych typach tego neima a ta sama moc jest
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
Ogar 
Jeb z klamy!!!


Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 497
Skąd: Sanok RSA
Wysłany: 2011-06-17, 11:31   

one nie zwiekszają mocy... po prostu pozwalają powietrzu dostać sie do filtra :wink:
_________________
Stunt riding isn't a crime!!
Baby to są ch*je, tylko motór ma p**de.

Temat o mojej ETZ 250: http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=15923

ETZ 250 Stunt 2011 'Ksiądz mu rozgrzeszenia nie da': http://www.youtube.com/wa...o&feature=share
 
     
Awers 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 926
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-06-17, 13:14   

Trzeba przygotować sobie jakiś kawałek prostej listwy o długości etki (np. aluminiowa listwa do tynkowania) przyłożyć do przedniego i tylnego koła jednocześnie i regulować ustawienie tylnego.
_________________
W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527
 
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2011-06-17, 13:21   ef

no dobra jak to zrobic jak przeciez przednia opona jest wezsza a tylna szersza tak samo z felga???
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
bugietz251 
Motomaniak.

Motocykl: ETZ 251 :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 350
Skąd: Kampinos
Wysłany: 2011-06-17, 13:56   

przystawiasz do tylnej opony i miarka ustawiasz zeby z kazdej strony przedniego koła było tyle samo , mam nadzieje ze rozumiesz.
 
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1254
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-06-18, 22:26   

Jeśli ma ktoś problemy z ustawieniem osiowości kół, to może ten filmik pomoże. Obejrzyjcie do końca i pamiętajcie o porządnym myciu! :razz:
http://www.youtube.com/wa...oY&feature=grec
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15