Przesunięty przez: motomaciey 2012-02-15, 12:39 |
Krzywa rama - da się jeszcze jeździć? |
Autor |
Wiadomość |
netec
Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 01 Paź 2010 Posty: 78 Skąd: Krasnobród-LbL
|
Wysłany: 2011-01-08, 12:40 Krzywa rama - da się jeszcze jeździć?
|
|
|
Witam. Mam mały dylemat i może mi coś pomożecie. Mam do kupienia ramę do etz 150 tylko jest jedno ale. Ma wgniecenie pod bakiem. '
I tu moje pytanie czy da się na tym jeszcze jeździć? Czy ta krzywizna jest zbyt duża i czy można by to jakoś naprostować??POZDRO |
_________________ "...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."
http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334 |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
netec
Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 01 Paź 2010 Posty: 78 Skąd: Krasnobród-LbL
|
Wysłany: 2011-01-08, 12:48
|
|
|
hmm Tak tylko że zapomniałem dodać Rama jest z papierami. ceni się 200zł |
_________________ "...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."
http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334 |
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2011-01-08, 12:55 wd
|
|
|
kolego dzisiaj na swiatowym rynku wszytsko idzie dostac i podrobic wiec takei podrobienie ramy uzywanej prostej jest banalne wiec poszukaj jak sie takei rzeczy robi i kupuj rame bo to co posiadas zto na zlom
jezeli jestes zainteresowany sprzedam rame za 70zl prosciutka z orginalem lakierem bez korozji naprawde tanio mam tez za 50 rame prosta ale lakier jest w gorszym stanie
wiec przebicie nr to blachostka ,no chyba ze etz bedziesz w kordonie policyjnym jezdzil to wtedy musisz kupic nowa z papierami |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
SebekMZ
MZ
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 34 Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-01-08, 13:37
|
|
|
Wietrzanin ma rację to co na zdjęciach widać to złom a motocykl to nie zabawka żeby takie eksperymenty robić. W końcu Mz ma służyć temu żeby Cie bezpiecznie wozić:) |
|
|
|
|
Fuga
Motocykl: Mz etz 251 91.
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 295 Skąd: Klonowa
|
Wysłany: 2011-01-08, 15:55
|
|
|
Ja bym nie kupił tej ramy i nie grzebał przy numerach po czekaj na pewno znajdziesz na allegro za 200zł z pełna dokumentacji i w lepszym stanie |
_________________ http://www.polskajazda.pl...1,WSK,125/44944 |
|
|
|
|
CrystalDrill
remoncik...
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2005 Posty: 473 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-01-08, 16:38
|
|
|
200zł za dokumenty to nie dużo + 100zł za prostą rame - i cacy - ja bym brał |
_________________ Back from dead |
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2011-06-16, 21:48 jak to sprawdzic
|
|
|
wznawiam temat jak sprawdzic czy rama jest prosta tzn sam szkielet jest goly wypiaskowany jak to sprawdzic wizualnie neima nigdzie wgniecen obic spawow dodatkowych ale jak miec 10000% pewnosc ze jest dobra, macie jakis sposob?, rama etz 250
i zapytam jeszcze o jedno po co sa te 3 otwory w profilu pod bakiem w tej ramie ??? co one daja starsze ramy tego niemialy prosez o odpowiedz? |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
Ogar
Jeb z klamy!!!
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 497 Skąd: Sanok RSA
|
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2011-06-16, 22:23
|
|
|
Nie wiem...może przykładając poziomicę albo coś w tym stylu dało by się ocenić czy jest prosta...no nie pomogę ale też chciałbym się dowiedzieć jaki ktoś ma patent. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
kubastunt
jeb z dzidy
Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 447 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-06-16, 22:46
|
|
|
szureczkiem napiętym może jakos cos wymodzic? |
_________________ MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ |
|
|
|
|
Ogar
Jeb z klamy!!!
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 497 Skąd: Sanok RSA
|
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1254 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-06-17, 00:55
|
|
|
Niestety, sprawa nie jest taka prosta. Jak się ostatnio dowiedziałem, rama w etz 250 nie jest symetryczna!!
Wydawało by się, (nie obrażając nikogo) że taka "etka" to silnik, rama, dwa koła i cała reszta, na pierwszy rzut oka, bardzo podobna pod względem rozwiązań technicznych, do ówczesnej konkurencji. NIC BARDZIEJ MYLNEGO!!!
Nie będę się rozpisywał na temat wielu smaczków naszych MZ-ek, bo temat dotyczy ramy.
Wyobraźcie sobie, że DDR-owscy konstruktorzy, w celu poprawy balansu czyli równomiernego rozłożenia masy względem osi pojazdu, zaprojektowali asymetryczną ramę. Chodziło o zrównoważenie masy tłumika i akumulatora po prawej stronie. Więc nici z ustawiania tylnego koła względem wahacza! (tak jak się to robi przy rowerze). Trzeba ustawiać na listwę jak Bozia i instrukcja nakazuje. Pewnie się zaraz pojawią głosy, że wszyscy to wiedzą, ale ja mam ETZ-kę bardzo długo, i przyznaję, że nie wiedziałem.
A jeśli chodzi o sprawdzenie ramy, to może bardziej wtajemniczeni w temacie, będą mieli jakieś rady. Kolega Intr na swojej stronie ma porady jak kupować moto.
Jedno jest pewne, netec-owej ramy, nie trzeba mierzyć. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
Ogar
Jeb z klamy!!!
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 497 Skąd: Sanok RSA
|
Wysłany: 2011-06-17, 10:35
|
|
|
adax-a1 napisał/a: | Trzeba ustawiać na listwę jak Bozia i instrukcja nakazuje. |
Bracie kuzynie wujku adax-a1'ie oświeć mnie ociemniałego w jaki sposób to wykonać, albowiem nie znam tej tajemnej sztuki i zawsze ustawiam na przysłowiowe oko |
_________________ Stunt riding isn't a crime!!
Baby to są ch*je, tylko motór ma p**de.
Temat o mojej ETZ 250: http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=15923
ETZ 250 Stunt 2011 'Ksiądz mu rozgrzeszenia nie da': http://www.youtube.com/wa...o&feature=share
|
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2011-06-17, 11:23 dw
|
|
|
a propo tych otworow one zwiekszaja moc czy cos w straych typach tego neima a ta sama moc jest |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
Ogar
Jeb z klamy!!!
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 497 Skąd: Sanok RSA
|
|
|
|
|
Awers
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 926 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-06-17, 13:14
|
|
|
Trzeba przygotować sobie jakiś kawałek prostej listwy o długości etki (np. aluminiowa listwa do tynkowania) przyłożyć do przedniego i tylnego koła jednocześnie i regulować ustawienie tylnego. |
_________________ W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527 |
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 28 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2011-06-17, 13:21 ef
|
|
|
no dobra jak to zrobic jak przeciez przednia opona jest wezsza a tylna szersza tak samo z felga??? |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
bugietz251
Motomaniak.
Motocykl: ETZ 251 :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Cze 2007 Posty: 350 Skąd: Kampinos
|
Wysłany: 2011-06-17, 13:56
|
|
|
przystawiasz do tylnej opony i miarka ustawiasz zeby z kazdej strony przedniego koła było tyle samo , mam nadzieje ze rozumiesz. |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1254 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-06-18, 22:26
|
|
|
Jeśli ma ktoś problemy z ustawieniem osiowości kół, to może ten filmik pomoże. Obejrzyjcie do końca i pamiętajcie o porządnym myciu!
http://www.youtube.com/wa...oY&feature=grec |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
|