» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:22
Karter - naprawa - ulamany fragment
Autor Wiadomość
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-25, 23:07   

nie roznia sie niczym :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Ever 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Moderówka
Wysłany: 2013-05-29, 13:31   Uszkodzone bloki silnika MZ ETZ 250

Witam wszystkich, zakładam nowy temat ponieważ mój przypadek jest indywidualny. Jechałem dzisiaj na mojej mz i usłyszałem uderzenie kamienia w silnik, sprawdziłem to i okazało się że kamień uszkodził bloki silnika.

To uszkodzenie znajduję się pod wałem korbowym, (na prawo od złamanego żebra jest dziura), Mam szukać nowych bloków czy mogę tak jeździć?



Uszczerbanie przedstawiają zdjęcia:





 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7513
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-29, 14:12   

Jak nie ma przecieków oleju ze skrzyni biegów lub nieszczelności do skrzyni korbowej, to można jeździć.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Ever 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Moderówka
Wysłany: 2013-05-29, 14:17   

Wygląda że nie ma, bo tam gdzie jest dziura to o ile się nie mylę jest śruba trzymająca bloki, ale niech się inni wypowiedzą
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-05-29, 15:21   

Cytat:
niech się inni wypowiedzą

Będziesz średnią odpowiedzi wyciągał? a co jak 10 się myli a tylko dwóch ma racje ?

ps: żeby było na temat, to ja się zgadzam z Kosiorem ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-05-29, 15:25   

kosior30 napisał/a:
Jak nie ma przecieków oleju ze skrzyni biegów lub nieszczelności do skrzyni korbowej, to można jeździć
Dobrze gada. Dodam że możesz to zaspawć.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2013-05-29, 21:21   

Lub od biedy nadłożyć poxipolem dla pewności :piwo:
_________________

 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2156
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-05-29, 21:42   

Ja wiem od czego te dziury w miejscach śrub się zrobiły bo kidyś za młodego takie narobiłem ale na zjechanych juz karterach. :razz:

to nie bedzie przeszkadzać , jedynei wizualnie
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2015-06-25, 22:21   

Panowie co z tym zrobić? Spawać to czy może jakimś klejem można by było załatać nie jest głębokie jakieś 2 mm, poprzedni właściciel a może jeszcze poprzedniejszy napier w karter młotem i ot co. Dotychczas tak jeździłem i przedmuchów nie było, ale teraz mnie to irytuje.

_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2015-06-25, 22:34   

Ja zawsze jestem zwolennikiem napawania poprzez metodą Tig i w tym przypadku też!.
Klejenie może dobre ale ja bym nie mógł spać jakbym skleił. :???:
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2015-06-25, 22:42   

A jeśli chodzi o klej to możesz coś polecić? Też jestem zwolennikiem napawania tylko że z TIG-iem w mojej okolicy słabo.
_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-06-25, 23:47   

Jeśli nie ma problemu z uszczelniem tego to po co kombinować. Prawie nie możliwe jest pospawanie tego bez późniejszej obróbki. Ja bym to tak zostawił jak nie dmucha w tym miejscu

P.S, Myślę że poxipolina dała by radę w razie jak się uprzesz
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5280
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-06-26, 09:19   

Daj dobrą uszczelkę pod cylinder i posmaruj z deka silikonem. Jak się tam nie poci, to zostaw to i gra.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-26, 10:32   

ETZ_PRORIDER, dobrze prawi, porządny silikon na jakim składasz silnik, przed posadzeniem uszczelki nałożyć w tą dziurkę nadmiar zebrać i będzie ok. Jak nie zda egzaminu łatwo usunąć, z poxyliną będzie gorzej.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2015-06-26, 10:34   

Tak zrobię, nic się tam nie pociło więc nie będę ruszać, bo przez spawanie jeszcze się bardziej odkształci i będą większe jaja. :wink:
_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-06-26, 14:57   

Oczywiście można zrobić jak piszecie, ale co powiedzą osoby które bardziej dbają o swoje maszyny i np polerują kanały, dolot mieszanki, zmniejszają przestrzeń korbową itd. Ten wyłom ma i będzie miał wpływ na pracę silnika. Jeśli chcesz to zostawić tak jak jest to dołóż tam silikonu lub poxipolu. Spawanie może zdeformować karter, ale silikon i poxipol mogą odpaść.
Pewnie też zrobił bym to na szybko, ale przy generalnym remoncie silnika poszłoby do spawania.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-06-26, 15:06   

halcik, bez przesady takie wyłamanie jestem na tyle małe że na pewno nie wpływa na spadek mocy przez powiększenie komory sprężania.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5280
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-06-26, 16:34   

Taki ubytek nie będzie wpływał na pracę silnika.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-26, 21:46   

Jest jeszcze spory kawałek mięcha, także ludziska... Ja też lubię być dokładny, jednak nie spuszczajmy się zanadto nad niektórymi rzeczami. Ja na Twoim miejscu bym to zostawił jeśli silnik nie wykazywał objawów ,,lewego powietrza''. Nie będzie to miało żadnego odczuwalnego wpływu na pracę silnika. Silikonu nie pakuj w ten ubytek bo w bezpośrednim kontakcie z benzyną odpadnie taki kawałek farfocla i zatka Ci np kanał do smarowania łożyska . Załóż tam porządną uszczelkę z klingierytu, nie smaruj niczym i ma działać.
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2015-06-26, 22:27   

Nie no Makaron, nie chodzi mi o to żeby się jakoś spuszczać nad tym, ale jak już zdjąłem cylinder i to zobaczyłem to pomyślałem że może jest na to jakaś alternatywa i wolałem skonsultować to tutaj z Wami na forum. Jeżeli nie ma to wpływu na prace silnika i szczelność jest (a jest) to zostawię tak jak jest. :piwo:
_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15