Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:22 |
Karter - naprawa - ulamany fragment |
Autor |
Wiadomość |
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-25, 23:07
|
|
|
nie roznia sie niczym |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Ever
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Moderówka
|
Wysłany: 2013-05-29, 13:31 Uszkodzone bloki silnika MZ ETZ 250
|
|
|
Witam wszystkich, zakładam nowy temat ponieważ mój przypadek jest indywidualny. Jechałem dzisiaj na mojej mz i usłyszałem uderzenie kamienia w silnik, sprawdziłem to i okazało się że kamień uszkodził bloki silnika.
To uszkodzenie znajduję się pod wałem korbowym, (na prawo od złamanego żebra jest dziura), Mam szukać nowych bloków czy mogę tak jeździć?
Uszczerbanie przedstawiają zdjęcia:
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7513 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-05-29, 14:12
|
|
|
Jak nie ma przecieków oleju ze skrzyni biegów lub nieszczelności do skrzyni korbowej, to można jeździć. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Ever
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: Moderówka
|
Wysłany: 2013-05-29, 14:17
|
|
|
Wygląda że nie ma, bo tam gdzie jest dziura to o ile się nie mylę jest śruba trzymająca bloki, ale niech się inni wypowiedzą |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-05-29, 15:21
|
|
|
Cytat: | niech się inni wypowiedzą |
Będziesz średnią odpowiedzi wyciągał? a co jak 10 się myli a tylko dwóch ma racje ?
ps: żeby było na temat, to ja się zgadzam z Kosiorem |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-05-29, 15:25
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Jak nie ma przecieków oleju ze skrzyni biegów lub nieszczelności do skrzyni korbowej, to można jeździć | Dobrze gada. Dodam że możesz to zaspawć. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2013-05-29, 21:21
|
|
|
Lub od biedy nadłożyć poxipolem dla pewności |
_________________
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-05-29, 21:42
|
|
|
Ja wiem od czego te dziury w miejscach śrub się zrobiły bo kidyś za młodego takie narobiłem ale na zjechanych juz karterach.
to nie bedzie przeszkadzać , jedynei wizualnie |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2015-06-25, 22:21
|
|
|
Panowie co z tym zrobić? Spawać to czy może jakimś klejem można by było załatać nie jest głębokie jakieś 2 mm, poprzedni właściciel a może jeszcze poprzedniejszy napier w karter młotem i ot co. Dotychczas tak jeździłem i przedmuchów nie było, ale teraz mnie to irytuje.
|
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
Wietrzanin
Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 504 Skąd: Wietrzno
|
Wysłany: 2015-06-25, 22:34
|
|
|
Ja zawsze jestem zwolennikiem napawania poprzez metodą Tig i w tym przypadku też!.
Klejenie może dobre ale ja bym nie mógł spać jakbym skleił. |
_________________ ?
Kiedyś,będą i zdjęcia:) |
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2015-06-25, 22:42
|
|
|
A jeśli chodzi o klej to możesz coś polecić? Też jestem zwolennikiem napawania tylko że z TIG-iem w mojej okolicy słabo. |
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-06-25, 23:47
|
|
|
Jeśli nie ma problemu z uszczelniem tego to po co kombinować. Prawie nie możliwe jest pospawanie tego bez późniejszej obróbki. Ja bym to tak zostawił jak nie dmucha w tym miejscu
P.S, Myślę że poxipolina dała by radę w razie jak się uprzesz |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5280 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-06-26, 09:19
|
|
|
Daj dobrą uszczelkę pod cylinder i posmaruj z deka silikonem. Jak się tam nie poci, to zostaw to i gra. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-06-26, 10:32
|
|
|
ETZ_PRORIDER, dobrze prawi, porządny silikon na jakim składasz silnik, przed posadzeniem uszczelki nałożyć w tą dziurkę nadmiar zebrać i będzie ok. Jak nie zda egzaminu łatwo usunąć, z poxyliną będzie gorzej. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2015-06-26, 10:34
|
|
|
Tak zrobię, nic się tam nie pociło więc nie będę ruszać, bo przez spawanie jeszcze się bardziej odkształci i będą większe jaja. |
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2015-06-26, 14:57
|
|
|
Oczywiście można zrobić jak piszecie, ale co powiedzą osoby które bardziej dbają o swoje maszyny i np polerują kanały, dolot mieszanki, zmniejszają przestrzeń korbową itd. Ten wyłom ma i będzie miał wpływ na pracę silnika. Jeśli chcesz to zostawić tak jak jest to dołóż tam silikonu lub poxipolu. Spawanie może zdeformować karter, ale silikon i poxipol mogą odpaść.
Pewnie też zrobił bym to na szybko, ale przy generalnym remoncie silnika poszłoby do spawania. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-06-26, 15:06
|
|
|
halcik, bez przesady takie wyłamanie jestem na tyle małe że na pewno nie wpływa na spadek mocy przez powiększenie komory sprężania. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5280 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-06-26, 16:34
|
|
|
Taki ubytek nie będzie wpływał na pracę silnika. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-06-26, 21:46
|
|
|
Jest jeszcze spory kawałek mięcha, także ludziska... Ja też lubię być dokładny, jednak nie spuszczajmy się zanadto nad niektórymi rzeczami. Ja na Twoim miejscu bym to zostawił jeśli silnik nie wykazywał objawów ,,lewego powietrza''. Nie będzie to miało żadnego odczuwalnego wpływu na pracę silnika. Silikonu nie pakuj w ten ubytek bo w bezpośrednim kontakcie z benzyną odpadnie taki kawałek farfocla i zatka Ci np kanał do smarowania łożyska . Załóż tam porządną uszczelkę z klingierytu, nie smaruj niczym i ma działać. |
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2015-06-26, 22:27
|
|
|
Nie no Makaron, nie chodzi mi o to żeby się jakoś spuszczać nad tym, ale jak już zdjąłem cylinder i to zobaczyłem to pomyślałem że może jest na to jakaś alternatywa i wolałem skonsultować to tutaj z Wami na forum. Jeżeli nie ma to wpływu na prace silnika i szczelność jest (a jest) to zostawię tak jak jest. |
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
|