» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny dźwięk po remoncie
Autor Wiadomość
malek360 

Motocykl: MZ ETZ251/ CBR600 F4
Wiek: 30
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Przędzel
Wysłany: 2012-11-24, 17:20   Dziwny dźwięk po remoncie

Witam mam problem z ETZ251 po remoncie (wymiana łożysk całego silnika na nowe SKF) motorek dziwnie pracuję wcześniej też klekotał* ale chyba nie aż tak. Mechanik stwierdził że wał nie ma luzów tłok też w dobrym+ stanie zostały wymienione pierścienie sworzeń i łożysko igiełkowe tłoka zamieściłem 2 filmiki w celu pokazania jak to chodzi. Mierzyliśmy szczelinę miedzy głowicą a tłokiem w GMP i z podkładką wychodziło ok 1.8mm (w książce piszę 0.9-1.1mm) więc złożyłem bez podkładki lecz dalej jest ok 1.3mm-1.4mm w przyszłym tygodniu jadę ustawić zapłon i gaźnik. Co może być przyczyną przeglądałem róże fora lecz nie znalazłem odpowiedzi pasującej do mojego problemu pozdrawiam . 1 film 2 film
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-11-24, 17:41   

A jak wciskasz sprzęgło to dzwięk znika?
Jeśli nie, stawiam na łożysko igiełkowe tłoka
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-24, 17:45   

Zabierak?
 
     
malek360 

Motocykl: MZ ETZ251/ CBR600 F4
Wiek: 30
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Przędzel
Wysłany: 2012-11-24, 17:45   

ETZPOWER94 napisał/a:
A jak wciskasz sprzęgło to dzwięk znika?
Jeśli nie, stawiam na łożysko igiełkowe tłoka


Łożysko zostało zakupione nowe sprawdzałem już z tym sprzęgłem wszystko jest jak należy (tarcze maja 3.1mm/3.05mm) chociaż mam problem z ustawieniem dziada ale najważniejsze są te odgłosy .
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2012-11-24, 18:04   

Robiłeś szlifa?? Może okna w cylku są nie ogradowane i pierścienie się tłuką.
_________________

 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-11-24, 18:11   

To nie jest zabierak na 100%
Jesli wał masz dobry - wg niego - bo mi to przypomina raczej wał , a jesli nie to wali ci tłok , przez to ,że możesz mieć krzywo wytartą juz tuleję w cylindrze.
Ten mechanik co ci robil remont - brakuje słów -żenua jakis jełop nie mechanik

Czeka cie prawdziwy remont z rozbieraniem niestety calego silnika

Jesli by ci sie chciało mozesz odkrecic cylinder i nagrać film jak chodzi wał a jak współpracuje wyjety tłok w twoim cylindrze to bedzie lepie widać co go boli
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
Ostatnio zmieniony przez Dodek 2012-11-24, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
malek360 

Motocykl: MZ ETZ251/ CBR600 F4
Wiek: 30
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Przędzel
Wysłany: 2012-11-24, 18:13   

motocyklista napisał/a:
Robiłeś szlifa?? Może okna w cylku są nie ogradowane i pierścienie się tłuką.


Nic nie robiłem :( lecz jest 1 szlif 69.50 rozmiar tłoka (tłok no name lecz w dobrym stanie) . Teraz nie mam czasu a MZ też mało jeżdżę jak znajdę chwilę prawdopodobnie w grudniu to rozbiorę całość nagram jak to się ma do wału i tłoka w cylindrze . Jaki tłok polecacie opłaca się te MZA kupować kiedyś w simsonie na takim śmigałem lecz ostatnio jak kupiłem to porażka kompletna nie tłok .
Ostatnio zmieniony przez malek360 2012-11-24, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-11-24, 18:15   

Co to znaczy w dobrym stanie - mierzyłes czy tłok ma taki sam luz montażowy na górze , w środku i na dole tulei ?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
malek360 

Motocykl: MZ ETZ251/ CBR600 F4
Wiek: 30
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Przędzel
Wysłany: 2012-11-24, 19:36   

Dodek napisał/a:
Co to znaczy w dobrym stanie - mierzyłes czy tłok ma taki sam luz montażowy na górze , w środku i na dole tulei ?

:oops: nie nie miałem dostępu w tedy do części .
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-11-24, 19:43   

Podałem ci przepis zrób jak uważasz - w moim mniemaniu ściągniecie garnka to jedyna sensowna opcja
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-11-24, 21:11   

malek360, Do wisły z nią :smile:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7512
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-11-25, 02:17   

malek360 napisał/a:
zostały wymienione pierścienie


Zapewne źle dobrane pierścienie, mogą mieć luzy w rowkach.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Dziku203 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 36
Skąd: Lędziny (śląskie)
Wysłany: 2012-11-25, 14:48   

A mi to brzmi tak jakby kopniak nie odbił do końca.. :wink:

Miałem podobny dźwięk, gdy źle złożyłem pokrywę po naprawie sprężyny.. Pewności nie mam na stówę.. :piwo:
_________________
Składasz MZ-tę, składasz do kupy. Nie znasz się na tym - włóż se palce do du*y... ;)
 
     
malek360 

Motocykl: MZ ETZ251/ CBR600 F4
Wiek: 30
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Przędzel
Wysłany: 2012-11-25, 19:43   

Dziku203 napisał/a:
A mi to brzmi tak jakby kopniak nie odbił do końca.. :wink:

Miałem podobny dźwięk, gdy źle złożyłem pokrywę po naprawie sprężyny.. Pewności nie mam na stówę.. :piwo:


powiem tak że miałem z tym problem : D nie widziałem jak to złożyć ale na moje ucho wali z cylindra nie z okolic kopniaka . (sprawdzę to)
 
 
     
Rufusetz150e 


Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 269
Skąd: Nisko
Wysłany: 2012-11-26, 19:59   

Dodek napisał/a:
To nie jest zabierak na 100%
Jesli wał masz dobry - wg niego - bo mi to przypomina raczej wał , a jesli nie to wali ci tłok , przez to ,że możesz mieć krzywo wytartą juz tuleję w cylindrze.


Odpowiedź masz na tacy:

Cytat:
Mierzyliśmy szczelinę miedzy głowicą a tłokiem w GMP i z podkładką wychodziło ok 1.8mm (w książce piszę 0.9-1.1mm) więc złożyłem bez podkładki lecz dalej jest ok 1.3mm-1.4mm


Do tego jeśli tłok jest bez oryginalnych wymiarów co do wysokości wysokości oraz ma nieoryginalną krzywiznę denka zaczyna się wolna amerykanka bo sposób na ustawienie stopnie sprężania zawodzi gdyż pojemność komory jest zmieniona kształtem denka. Wtedy zostaje albo pomiar objętości komory za pomocą cieczy i porównanie do projektowej wartości lub dobieranie uszczelek metodą prób i błędów.

Do tego o wadliwym ułożyskowaniu korbowodów w motocyklach etz nie trzeba chyba wspominać (typ użytych materiałów). Do tego ówczesne komplety nowe, korba + 2 sworznie i łożyska wytrzymują pracę do około 2 3 tys bez szmerów i charakterystycznego dzwonienia potem górę biorą luzy chociaż sa małe i nie wpływające na prace są słyszalne dobrze. Nie ma tutaj płaszcza wodnego który wyciszy dźwięki. Tak ogólnie zakładanie nowego sworznia z łożyskiem na górną główkę używanego korbowodu, nie załatwia sprawy na długo bo już otwór korbowodu jest w pewnym stopniu zużyty (rozkalibrowany pod owal), co przyspiesza zużycie nowego zestawu sworzeń+łożysko.

Do dźwięków wydobywających sie z silnika, też dochodzi nieprawidłowe ustawienie zapłonu.

Tak ze wystarczy przelecieć youtube i praktycznie każda mz dzwoni puka itd w jakimś tam stopniu. Chyba że jest nagrywana zaraz po remoncie na oryginalnych częsciach :roll:
_________________
Jazda na etezecie jest najlepsza na świecie!!! ;D

Ecia ->
http://www.youtube.com/watch?v=CXDlrvdvEiw
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/30840

Jak pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
     
GRYFON 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-12-18, 20:47   

Witam . Mam podobny problem. nowy tłok almot ka 20 , nowy sworzeń i pierścienie , a wał po wymianie korby i łożysk . Nie robiłem szlifu bo robił go poprzedni właściciel .Wydaje mi sie że to jest walenie z pierścieni w GMP i nie fazowane kanały .Może ktoś ma jakiś pomysł?! http://www.youtube.com/watch?v=zigJlloelqk Pzdr
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-12-18, 21:08   

GRYFON napisał/a:
Nie robiłem szlifu bo robił go poprzedni właściciel .Wydaje mi sie że to jest walenie z pierścieni w GMP i nie fazowane kanały

Sam sobie właśnie odpowiedziałeś.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
kuba89 


Motocykl: ETZ 250 & CB 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 223
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-12-26, 22:17   

mam podobny problem do Ciebie (dokladnie ten sam dzwiek chociaz u mnie jest troche ciszej) jednak u mnie zaczelo sie to od peknietej sprezynki zmiany biegow. Po rozpolowieniu silnika i jej wymianie pojawil sie wlasnie dokladnie taki sam dzwiek ;/ czym to spowodowane nie wiem ... nic procz sprezynki nie ruszane (z wyjatkiem nowych uszczelek itp), moze to lozyska na wale? po zdjeciu glowicy i cylka - lozysko na sworzniu wygladalo na idealne, pierscienie tez ... luz miedzy glowica a tlokiem w moim wypadku 1.0 ... po sprawdzeniu co sie dzieje w srodku i zlozeniu glowicy z cylkiem grzechotanie jakby ucichlo ale tylko na kilkanascie kilometrow. Narazie nakrecilem ze 2 000 km (i oprocz wydaje mi sie delikatnego spadku mocy) nic niepokojacego sie nei dzieje

[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2012-12-26, 23:19 ]
W dolnej części klawiatury znajdziesz klawisz Shift, w połączeniu z klawiszem literowym daje on wielką literę. Zacznij stosować tą kombinację na początku każdego zdania inaczej następne twoje posty będą USUWANE.

[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2012-12-26, 23:19 ]
Jesteś w Polsce więc zacznij używać polskich liter (ś, ć, ż, ź, ę, ą) w przeciwnym razie twoje posty będą usuwane.
_________________
Nie ma nic piękniejszego, niż udać się "gdziekolwiek, byle nie dojechać zbyt szybko"...
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-12-27, 17:31   

To jest dźwięk umierającego silnika. Nie wiem dlaczego ludzie wymieniają same pierścienie. Sam kiedyś robiłem ten błąd i potem było tylko gorzej. Po pierwsze musi zostac ustawiony odpowiedni luz na zamkach. Nie moze być tak że kupuje pierścienie zakładam jak leci i jade. Każdy trzeba dopasować. Żeby było fajnie to ten górny powinien być chromowany. Jeszcze większy problem jest w momencie kiedy w cylindrze jest próg. Dojedzie do niego pierścień i co dalej? A jak wsadzimy cieńszą uszczelke na dole cylindra to bedzie tylko chrup i pchaj mnie do domu. W takich silnikach wymienia się pierścienie tylko jak się im coś stanie (jak strzeli któryś). Ale i tak nalezy zbadać czy nic się nie uszkodziło. Poza tym ile szlif kosztuje? znaleźć porządny zakład który się zajmuje szlifowaniem cylindrów i po protu oddać gar do naprawy. I nie sugerować się tym że ma być luz 0.05mm czy sezonowanie tłoków.. porządna firma ma do tłoka charakterystykę od producenta i oni dobrze wiedzą jak należy szlify robić (pół dnia gadałem z gościem który szlifował mój cylinder i wszystkie które do naprawy zawoziłem wcześniej przez znajomego). Druga sprawa fazy na oknach, mają być i tyle.

Jeżeli mamy problem z cylindrem typu chce wymienić pierścienie to najpierw trzeba się zastanowic czy na starych silnik pracował poprawnie, bo jeżeli tak to niema sensu. A jeżeli mamy goły tłok i cylinder to po prostu wystarczy zatkać góre cylindra dłonią i wpuścić tłok do niego. Ma powoli opaść i dotknąć dłoni. Jeżeli staje po drodze albo przelatuje jak kula z karabinu to ten zestaw raczej długo nie pociągnie.

Mało wprawionym majsterkowiczom proponuję oddanie takiego cylindra i tłoka do zakładu który się zajmuje naprawą takich rzeczy (nie do pana miecia który mieszka za miedzą i oferuje nam pomiar średnicy tłoka suwmiaką...) To są rzeczy tak dokładne że muszą być na tip-top. I niema zmiłuj, albo porządnie będzie albo zawsze bedzie coś stukać. Pozdr :piwo: :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
kuba89 


Motocykl: ETZ 250 & CB 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 223
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-12-27, 17:35   

Dukee, wytłumacz mi tylko dlaczego przed rozłożeniem silnika tego grzechotania nie było a po wymianie głupiej sprężynki od biegów i złożeniu na tych samych częściach dźwięk się pojawił? ...
_________________
Nie ma nic piękniejszego, niż udać się "gdziekolwiek, byle nie dojechać zbyt szybko"...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15