ETZ 250 - Max obroty |
Autor |
Wiadomość |
wojaskull
WojciETZ
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 34 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2010-08-24, 18:49 ETZ 250 - Max obroty
|
|
|
Witam. Na jakich obrotach wasza etka przestaje ciągnąć? Moja buja się do 120km/h z dobrym przyspieszeniem, po czym już na więcej nie ma mocy. I na każdym biegu powyżej 5.800 obr/min robi się mułowata. Ten model po prostu tak ma? Czy coś jest w niej nie halo |
|
|
|
|
kuba 000
Motocykl: ETZ MZTS250/1SIMSON
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2010-08-24, 18:54
|
|
|
tak maja mz.jak do 120 ciagnie to sie ciesz.bo niekture zamulone 100 i koniec |
|
|
|
|
wojaskull
WojciETZ
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 34 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2010-08-24, 19:16
|
|
|
No po usłyszeniu wielu opinii że tym się udaje zamykać licznik to jestem troche zaskoczony że w realu tak bejecznie już nie jest. W zasadzie to i tak wystarczająca prędkość ;] |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-08-24, 19:25
|
|
|
ETZ 250 jak i 251... jest tak iż od najmniejszych obrotów do 3tys. jest muł. Lecz od powyżej 3tyś obr do 6tyś ma właśnie w tym zakresie obrotów kopa. |
_________________
|
|
|
|
|
wojaskull
WojciETZ
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 34 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2010-08-24, 20:36
|
|
|
Teoretycznie tak a w praktyce mój silnik dostaje kopa od 3.5tyś obr do 5.5tyś obr czyli tak troszke słabo. Można to jakoś podreperować? Czy jest to spowodowane ogólnym zużyciem silnika? |
|
|
|
|
kuba 000
Motocykl: ETZ MZTS250/1SIMSON
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2010-08-24, 20:46
|
|
|
nie wiem czy cie to zadowoli ale ja mam bardzo podobnie.nie pamietam dokladnie ale najwieksza moc jest od niewiele ponad 3 tys do 5 iles . wiec niema co szukac dziury w calym |
|
|
|
|
wojaskull
WojciETZ
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 34 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2010-08-24, 21:05
|
|
|
Zobacze na zębatke przód ile ma zębow. Jak 19 to założe 21 sądze ze będzie sobie z nią radzic... a wtedy v-max zapewne wzrośnie |
|
|
|
|
kubastunt
jeb z dzidy
Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 447 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2010-08-24, 21:32
|
|
|
panowie ja jezdzilem mz etz 251.stan fabryka to 100km/h w moment!! v-max 140km/h
i ciaglo rowniutko powyzej 3 tys przod sie podnosil |
_________________ MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ |
|
|
|
|
wojaskull
WojciETZ
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 34 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2010-08-24, 21:56
|
|
|
U mnie też Fabryczny mod jest, poza modułem zapłonowym ale juz taka szybka nie jest przy obrotach 5,7 tys, 120km/h i do widzenia bo na wiekszych już zamula mam moduł mikroprocesorowy może coś chrzani w zwiazku z tym przyśpieszeniem zaplonu... ciekawe |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-08-24, 22:55
|
|
|
wojaskull napisał/a: | Można to jakoś podreperować? Czy jest to spowodowane ogólnym zużyciem silnika? | Nie. Jest to spowodowane tymi kolejnymi płukami w cylindrze. w TS,ES,ETS tego niema i ciągnie od najniższych obrotów.
[ Dodano: 2010-08-24, 23:03 ]
thekubastunt napisał/a: | panowie ja jezdzilem mz etz 251.stan fabryka to 100km/h w moment! | Gratuluje. Ja mam TSkę 250/1 z nowym silnikiem (jakieś 5tyś km) i chodzi jak brzytew. na tłumiku od ETZ 250 to 135km/h dla niej żaden problem...w zapłonie nic nie tykane. Niemiec ustawiał i tak jest |
_________________
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-08-25, 00:40
|
|
|
Po raz kolejny napiszę i daj sobie już spokój, TS i starsze MZ maja mniejszą moc i moment dlatego nie czujesz kopa powyżej 3 tys obr/min. Sprawa następna jak w MZ zmierzysz 135km/h bo ja nie potrafię to sprzęty które lat maja przynajmniej 20. To że temu gościowi Mz klęka przy ponad 6 tys to sprawa zapłonu. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-08-25, 17:27
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | Sprawa następna jak w MZ zmierzysz 135km/h bo ja nie potrafię to sprzęty które lat maja przynajmniej 20 | Np. GPSem. A co ma wiek do gadania...:/ Nie rozumiem Cię. |
_________________
|
|
|
|
|
wojaskull
WojciETZ
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 34 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2010-08-25, 21:03
|
|
|
Jeżak napisał/a: | Jest to spowodowane tymi kolejnymi płukami w cylindrze | To znaczy? |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-08-25, 22:21
|
|
|
wojaskull napisał/a: | To znaczy? |
Powodem tego że silnik pracuje ''normalnie'' powyżej 3tyś obr/min jest to, że dążąc do zmniejszenia zużycia paliwa przekonstruowano dwu kanałowy system przepłukiwania zwrotnego z doskonałego silnika TS 250/1 na system cztero kanałowy. Wymuszenie wprowadzenia 4 kanałowego przepłukiwania zwrotnego było podyktowane m.in koniecznością równomiernego smarowania /mieszanką paliwowo-powietrzną/ tłoka i tulei (gładzi) cylindra. |
_________________
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-08-26, 00:48
|
|
|
System 4 kanałowy jest wydajniejszy 2 kanałowy właśnie jest najprostszy i ma najmniejsza sprawność. Znaczenie ma tylko i wyłącznie czas rozrządu który dla obu podanych silników jest na prawdę z niewielka różnicą. Tyle ze ETZ JEST MOCNIEJSZA, dlatego w TS nie czujesz kopa od 3 tys obr.
GPS w motocyklu czy w samochodzie jest tak dokładny jak nie powiem co. Ludzie Przecież sam algorytm wyliczania prędkości jest już posrany i stworzony dla potrzeb wojska dla którego 140 a 130 to jest nie duża różnica. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-08-26, 13:46
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | Tyle ze ETZ JEST MOCNIEJSZA | Chyba nie jest mocniejsza przez te kanały Moc zwiększono miedzy innymi poprzez zwiększenie średnicy sworznia dolnej stopy korbowodu...która zwiększa masę bezwładności.
hubertbaran napisał/a: | dlatego w TS nie czujesz kopa od 3 tys obr. | Ale przynajmniej jej nie trzeba trzymać na wysokich obrotach
hubertbaran napisał/a: | System 4 kanałowy jest wydajniejszy | Jest wydajnijeszy dlatego iż. dokładniej smaruje tłok oraz cała resztę? No tak. Dlatego iż zmniejszono zużycie paliwa, jak i oleju. Mniej paliwa mniej oleju. |
_________________
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-08-26, 14:23
|
|
|
Jeżak ty wiesz co ty piszesz ;| 4 kanały przepłukania można porównać do 4 zaworów na cylinder w silniku 4T. Te kanały żadnego smarowania nie zapewniają mieszanka pojawia się tam dopiero podczas otwarcia. Zresztą w życiu większej bredni nie słyszałem ażeby moc można było zwiększyć poprzez masę układu korbowo-tłokowego. Mechaniki płynów nie oszukasz. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2010-08-26, 14:55
|
|
|
Jeżak napisał/a: | Moc zwiększono miedzy innymi poprzez zwiększenie średnicy sworznia dolnej stopy korbowodu... |
Moc jaka oddaje silnik można zwiększyć w dwa sposoby, zwiększając moment maksymalny i przenosząc ten moment na wyższe partie obrotów.
Moc [KW] = obroty silnika [r/min] * moment obrotowy [NM] / 9549
Trzymając się danych producenta w TS mamy 25,5 NM przy 5200 rpm, w ETZ 27,4 NM przy tych samych obrotach. Skąd różnica w momencie maksymalnym? Czym lepsze płukanie i napełnianie cylindra tym większy moment. |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-08-27, 00:24
|
|
|
Zwiększenie mocy można także uzyskać zmieniając dysze główną w gaźniku... |
_________________
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2010-08-27, 00:48
|
|
|
Teoretycznie można, praktycznie nie bardzo. gaźnik np. w ETZ dzieli dawkę 3 "skokami". Po miedzy nimi gaźnik jest jakby półśrodkiem. Dlatego zaawansowane konstrukcje gaźnikowe miały deczko więcej "skoków" np. w jawie 350 jest gaźnik który mi się podoba bo ma dodatkową dyszę i bardzo dobrze "miesza". Dlatego fanatycznie wkładam go do czego popadnie bo nawet japońskie konstrukcje mu nieraz do pięt nie dorastają. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
|