» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
ETZ 250 - Max obroty
Autor Wiadomość
wojaskull 
WojciETZ

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 34
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-08-24, 18:49   ETZ 250 - Max obroty

Witam. Na jakich obrotach wasza etka przestaje ciągnąć? Moja buja się do 120km/h z dobrym przyspieszeniem, po czym już na więcej nie ma mocy. I na każdym biegu powyżej 5.800 obr/min robi się mułowata. Ten model po prostu tak ma? Czy coś jest w niej nie halo
 
 
     
kuba 000 

Motocykl: ETZ MZTS250/1SIMSON
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2010-08-24, 18:54   

tak maja mz.jak do 120 ciagnie to sie ciesz.bo niekture zamulone 100 i koniec
 
 
     
wojaskull 
WojciETZ

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 34
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-08-24, 19:16   

No po usłyszeniu wielu opinii że tym się udaje zamykać licznik to jestem troche zaskoczony że w realu tak bejecznie już nie jest. W zasadzie to i tak wystarczająca prędkość ;]
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-08-24, 19:25   

ETZ 250 jak i 251... jest tak iż od najmniejszych obrotów do 3tys. jest muł. Lecz od powyżej 3tyś obr do 6tyś ma właśnie w tym zakresie obrotów kopa.
_________________

 
 
     
wojaskull 
WojciETZ

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 34
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-08-24, 20:36   

Teoretycznie tak a w praktyce mój silnik dostaje kopa od 3.5tyś obr do 5.5tyś obr czyli tak troszke słabo. Można to jakoś podreperować? Czy jest to spowodowane ogólnym zużyciem silnika?
 
 
     
kuba 000 

Motocykl: ETZ MZTS250/1SIMSON
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2010-08-24, 20:46   

nie wiem czy cie to zadowoli ale ja mam bardzo podobnie.nie pamietam dokladnie ale najwieksza moc jest od niewiele ponad 3 tys do 5 iles . wiec niema co szukac dziury w calym
 
 
     
wojaskull 
WojciETZ

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 34
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-08-24, 21:05   

Zobacze na zębatke przód ile ma zębow. Jak 19 to założe 21 sądze ze będzie sobie z nią radzic... a wtedy v-max zapewne wzrośnie
 
 
     
kubastunt 
jeb z dzidy


Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 447
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-24, 21:32   

panowie ja jezdzilem mz etz 251.stan fabryka to 100km/h w moment!! v-max 140km/h
i ciaglo rowniutko powyzej 3 tys przod sie podnosil :mrgreen: :mrgreen:
_________________
MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ
 
 
     
wojaskull 
WojciETZ

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 34
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-08-24, 21:56   

U mnie też Fabryczny mod jest, poza modułem zapłonowym ale juz taka szybka nie jest przy obrotach 5,7 tys, 120km/h i do widzenia bo na wiekszych już zamula :( mam moduł mikroprocesorowy może coś chrzani w zwiazku z tym przyśpieszeniem zaplonu... ciekawe
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-08-24, 22:55   

wojaskull napisał/a:
Można to jakoś podreperować? Czy jest to spowodowane ogólnym zużyciem silnika?
Nie. Jest to spowodowane tymi kolejnymi płukami w cylindrze. w TS,ES,ETS tego niema i ciągnie od najniższych obrotów.

[ Dodano: 2010-08-24, 23:03 ]
thekubastunt napisał/a:
panowie ja jezdzilem mz etz 251.stan fabryka to 100km/h w moment!
Gratuluje. Ja mam TSkę 250/1 z nowym silnikiem (jakieś 5tyś km) i chodzi jak brzytew. na tłumiku od ETZ 250 :mrgreen: to 135km/h dla niej żaden problem...w zapłonie nic nie tykane. Niemiec ustawiał i tak jest :mrgreen:
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-08-25, 00:40   

Po raz kolejny napiszę i daj sobie już spokój, TS i starsze MZ maja mniejszą moc i moment dlatego nie czujesz kopa powyżej 3 tys obr/min. Sprawa następna jak w MZ zmierzysz 135km/h bo ja nie potrafię to sprzęty które lat maja przynajmniej 20. To że temu gościowi Mz klęka przy ponad 6 tys to sprawa zapłonu.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-08-25, 17:27   

hubertbaran napisał/a:
Sprawa następna jak w MZ zmierzysz 135km/h bo ja nie potrafię to sprzęty które lat maja przynajmniej 20
Np. GPSem. A co ma wiek do gadania...:/ Nie rozumiem Cię.
_________________

 
 
     
wojaskull 
WojciETZ

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 34
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2010-08-25, 21:03   

Jeżak napisał/a:
Jest to spowodowane tymi kolejnymi płukami w cylindrze
To znaczy?
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-08-25, 22:21   

wojaskull napisał/a:
To znaczy?


Powodem tego że silnik pracuje ''normalnie'' powyżej 3tyś obr/min jest to, że dążąc do zmniejszenia zużycia paliwa przekonstruowano dwu kanałowy system przepłukiwania zwrotnego z doskonałego silnika TS 250/1 na system cztero kanałowy. Wymuszenie wprowadzenia 4 kanałowego przepłukiwania zwrotnego było podyktowane m.in koniecznością równomiernego smarowania /mieszanką paliwowo-powietrzną/ tłoka i tulei (gładzi) cylindra.
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-08-26, 00:48   

System 4 kanałowy jest wydajniejszy 2 kanałowy właśnie jest najprostszy i ma najmniejsza sprawność. Znaczenie ma tylko i wyłącznie czas rozrządu który dla obu podanych silników jest na prawdę z niewielka różnicą. Tyle ze ETZ JEST MOCNIEJSZA, dlatego w TS nie czujesz kopa od 3 tys obr.

GPS w motocyklu czy w samochodzie jest tak dokładny jak nie powiem co. Ludzie Przecież sam algorytm wyliczania prędkości jest już posrany i stworzony dla potrzeb wojska dla którego 140 a 130 to jest nie duża różnica.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-08-26, 13:46   

hubertbaran napisał/a:
Tyle ze ETZ JEST MOCNIEJSZA
Chyba nie jest mocniejsza przez te kanały :!: Moc zwiększono miedzy innymi poprzez zwiększenie średnicy sworznia dolnej stopy korbowodu...która zwiększa masę bezwładności.

hubertbaran napisał/a:
dlatego w TS nie czujesz kopa od 3 tys obr.
Ale przynajmniej jej nie trzeba trzymać na wysokich obrotach :neutral:

hubertbaran napisał/a:
System 4 kanałowy jest wydajniejszy
Jest wydajnijeszy dlatego iż. dokładniej smaruje tłok oraz cała resztę? No tak. Dlatego iż zmniejszono zużycie paliwa, jak i oleju. Mniej paliwa mniej oleju.
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-08-26, 14:23   

Jeżak ty wiesz co ty piszesz ;| 4 kanały przepłukania można porównać do 4 zaworów na cylinder w silniku 4T. Te kanały żadnego smarowania nie zapewniają mieszanka pojawia się tam dopiero podczas otwarcia. Zresztą w życiu większej bredni nie słyszałem ażeby moc można było zwiększyć poprzez masę układu korbowo-tłokowego. Mechaniki płynów nie oszukasz.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2010-08-26, 14:55   

Jeżak napisał/a:
Moc zwiększono miedzy innymi poprzez zwiększenie średnicy sworznia dolnej stopy korbowodu...


Moc jaka oddaje silnik można zwiększyć w dwa sposoby, zwiększając moment maksymalny i przenosząc ten moment na wyższe partie obrotów.
Moc [KW] = obroty silnika [r/min] * moment obrotowy [NM] / 9549

Trzymając się danych producenta w TS mamy 25,5 NM przy 5200 rpm, w ETZ 27,4 NM przy tych samych obrotach. Skąd różnica w momencie maksymalnym? Czym lepsze płukanie i napełnianie cylindra tym większy moment.
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-08-27, 00:24   

Zwiększenie mocy można także uzyskać zmieniając dysze główną w gaźniku...
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-08-27, 00:48   

Teoretycznie można, praktycznie nie bardzo. gaźnik np. w ETZ dzieli dawkę 3 "skokami". Po miedzy nimi gaźnik jest jakby półśrodkiem. Dlatego zaawansowane konstrukcje gaźnikowe miały deczko więcej "skoków" np. w jawie 350 jest gaźnik który mi się podoba bo ma dodatkową dyszę i bardzo dobrze "miesza". Dlatego fanatycznie wkładam go do czego popadnie bo nawet japońskie konstrukcje mu nieraz do pięt nie dorastają.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14