» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 19:45
Uszczelka pod głowicę - Dorabianie. Jaki materiał najlepszy?
Autor Wiadomość
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-01-08, 18:10   

E ludzie!Ja dziś zdjąłem głowicę bo olej mi walił z lewej strony spod głowicy.uszczelka była taka sobie pasowało by wymienić ale nie miałem to założyłem starą!Posmarowałem ją też cienko z obu stron silikonem, założyłem.Moto bardzo ładnie zapaliło to znak ze uszczelniło sie bo jak była dziura to mi kompresja spadła.Przejechałem sie trochę, kilka kółeczek na śniegu:) a tu bachhhhhhh...Znowu ponury czarny wyciek w tym samym miejscu:/Ale byłem :klnie: bo straciłem tyle czau...Nie wiem co zrobiłem czy głowica jest z deka wygięta, czy silikon jeszcze dobrze nie zasechł???
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-01-08, 19:02   

blacha miedziana.. jak dalej bedzie wyciek planowanie głowicy + odpowiednia liczba uszczelek.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2008-01-08, 19:26   

Głowica razem z cylindrem na płytę pomiędzy papier wodny ruszyć parę i wyjdzie co krzywe. Uszczelkę albo nową albo dorobić jak pisze hubertbaran, miedź miękka to się ładnie ułoży i uszczelni.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-01-08, 19:31   

Blacha miedzianaQba, a grubość 1 mm tak???A nie będzie sie przepalało?Chyba nie...ok jutro lecę do sklepu po blache :wink:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
lucky251 
lucky251

Motocykl: MZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 28
Skąd: Karniewek
Wysłany: 2008-01-08, 19:37   

Moim zdaniem aluminiowe uszczelki są lepsze pod głowicę bo lepiej od miedzianych odprowadzają ciepło :mrgreen:
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2008-01-08, 20:08   

Nie chcę podważać zdania, ale miedź ma większą przewodność cieplną niż aluminium.

krystian250, grubość odpowiednia ma być. Czyli mierzysz odległość tłoka od głowicy drutem cynowym i w zależności od wymiaru taką zakładasz grubą uszczelkę (pełen opis w książce "Jeżdżę motocyklem MZ"). Sklepowa z aluminium na 0.5mm
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-08, 20:52   

zamiast szlifowania,poprostu pasta do zaworow w reke i dotrzyj sobie głowice z cylindrem,ja tak robilem i jest lala,zreszta musialem bo umnie wychodzila taka szczelina miedzy tlokiem a glowicą jak zalozylem nowy tłok ze nie moglem dac uszczelki ani pod cylinder ani pod glowice,wiec musialem spasowac to bez nich zeby zachowac odpowiedni stopien sprezania,przypominam szczelina miedzy tlokiem a głowicą a GMP ma wynosic nie mniej niz 0.9 mm a nie wiecej niz 1.2 mm
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
lucky251 
lucky251

Motocykl: MZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 28
Skąd: Karniewek
Wysłany: 2008-01-10, 19:33   

Qba To dlaczego głowicach,cylindrach w silnikach chłodzonych powietrzem, w interkulerach,często także w chłodnicach, wszelkiego rodzaju radiatorach
w elektronice stosuje się aluminium :?: :? :mrgreen:
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-01-10, 19:39   

pewnie dlatego ze jest sporo tańsze
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
atari
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-10, 19:41   

bo jest duzo tansze. Zobacz sobie nawet ze te radiatory na proca miedziane maja duzo lepsze parametry ale sa tez drorzsze
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2008-01-10, 20:04   

Bo jest tańsze, wysokiej klasy radiatory na procki są z miedzi i to tylko rdzeń a reszta z alu.
Zresztą wystarczy zobaczyć

http://pl.wikipedia.org/wiki/Aluminium > Przewodność cieplna 237 W/(m*K)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mied%C5%BA > Przewodność cieplna 401 W/(m*K)

I wszystko jasne
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-01-11, 12:47   

Są tak zrobione ale nie ze wzglęu na cenę tylko połączenie ich właiwości fizycznych. Miedź ze względu na doskonałą przewodność szybko odbiera ciepło ale powoli je rozprasza (wykożystujemy to przecież w systemach centralnego ogrzewania). Aluminium odwrotnie trochę trudniej przyjmuje ciepło ale szybko je oddaje otoczeniu.
A uszczelka powinna być z miedzi bo jest bardziej miekka i łatwiej się układa.
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-01-11, 16:06   

Popieram wszystkich Ja mam z puszki od piwa czyli z Aluminium i była chyba z 10 lat i znow ją załoze bo jest spoko i wszystko dobrze uszczelnia!!! :twisted: :mrgreen: :wink: :o :grin: :shock: :razz:

[ Dodano: 2008-01-11, 16:08 ]
LOL ja tu pisze a tu temat z 2006 :grin:
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1030
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2008-01-11, 18:10   

Ludu mój ludu. Lenistwo nie zna granic! Oto jeden z przepisów na tanie i pewne wyrównanie głowicy :
http://forum.mz-klub.pl/v...t=7589&start=20

Sposób na znalezienie w szukajce: wpisać słowo "głowica" !!!!! Poczytać i mozna brać się do roboty.
Pozdraw.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2008-01-13, 12:53   

w AGMOT uszczelka z aluminium kosztuje max 2 zeta-nie warto dorabiac-a cylinder i glowica są chodzone z nadmiarem wię aluminium w zupelnosci wystarczy tym bardziej że jest mieksze i lepiej sie sciska do uszczelnienia

[ Dodano: 2008-01-13, 12:57 ]
acha smarowanie uszczelki jakimis specjalami jest bez sensu ponieważ uszczelnia aluminium poprzez to ze doasowuje sie do rowków w glowicy zaden srodek tego nie zastapi podobnie wygladaja uszczelik w samochodach smarujemy tylko miekkie czesci ktore uszczelniaja obieg plynu chlodzacego
PAMIETAJCIE O TYM
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-01-13, 13:57   

niewiem skad wy bierzecie takie rewelacje jak t oze miedź jest twardsza niz aluminium :D
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-13, 14:53   

mczmok napisał/a:
w AGMOT uszczelka z aluminium kosztuje max 2 zeta-nie warto dorabiac-a cylinder i glowica są chodzone z nadmiarem wię aluminium w zupelnosci wystarczy tym bardziej że jest mieksze i lepiej sie sciska do uszczelnienia


kwestie twardosci miedzi to juz pomine,ale wez kolego pod uwage ze uszczelka z AGMOT-u nie zawsze ma odpowiednia grubosc ktora jest dosc istotna i czasem tzreba zrobic samemu albo wogule pozbyc sie uszczelki jak to bylo w moim przypadku, bo akurat tak mi pasowalo i tez trzyma.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2008-01-15, 04:59   

według serwisu to grubość uszczelki (chodzi o stpoeń sprężania) jest istotna pod cylindrem a nie głowicą tą uszczelka reguluje się ewentualnie stopień sprężania... i jeżeli nie masz pojęcia o mechanice to nie zabieraj głosu !!!! JA naprawiam MZ tki od 20 lat i znam każda śróbkę i kazdy przewód na pamięć !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 2008-01-15, 05:03 ]
zakładanie glwicy bez uszczeliki może sprawdzi się ze 2 razy pożniej poprzez powstające uszkodzenia na powierzechni uszczelniającej nie będzie trzymać-aluminium jest jak guma w uszczelce kranu ponieważ jest miększe niz elementy głowicy czy cylindara i dopasowuje się do nieróności uszczelniając tym samym
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-01-15, 08:58   

bazowanie na karterach super... a teraz powiedz mi jak ustawić to bazowanie na 20 sponiewieranych karterach;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-19, 02:12   

[/quote]
mczmok napisał/a:
zakładanie glwicy bez uszczeliki może sprawdzi się ze 2 razy pożniej poprzez powstające uszkodzenia na powierzechni uszczelniającej nie będzie trzymać


jasne tez mi ciekawa teoria,

mczmok napisał/a:
aluminium jest jak guma w uszczelce kranu ponieważ jest miększe niz elementy głowicy czy cylindara i dopasowuje się do nieróności uszczelniając tym samym


super moze ty jestes hydraulikiem,i naprawiesz krany od 20 lat a nie MZ ,bo po tym co tu przeczytalem to watpie czy kiedykolwiek naprawiles jaki kolwiek silnik.

[ Dodano: 2008-01-19, 02:14 ]
mczmok napisał/a:
miększe niz elementy głowicy czy cylindara


jak dobrze pamietam,a napewno pamietam doskonale to glowica nie ma zadnych elementów,bo jest sama jednolitym elementem rowniez aluminiowym,tak samo jak uszczelka,styk głowicy z cylindrem mozna doskonale dotrzec pastą polerską.

[ Dodano: 2008-01-19, 02:20 ]
mczmok napisał/a:
i jeżeli nie masz pojęcia o mechanice to nie zabieraj głosu !!!! JA naprawiam MZ tki od 20 lat i znam każda śróbkę i kazdy przewód na pamięć !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


uhm!!! to super,jak sie ciesze ze Cię poznalem :twisted:

tak sie składa drogi panie mczmok, ze ja tez zajmuje sie mechaniką i utrzymuje sie z tego,moze nie od 20 lat bo sam mam 23,ale jestem pewien ze w wieku lat 12 dysponowalem wieksza wiedzą o mechanice niz Ty teraz.Tez znam w MZ doskonale kazda srubke i przewod bo kocham ten motocykl

[ Dodano: 2008-01-19, 02:22 ]
wiec nie mow mi na czym sie znam a na czym nie bo sam piszesz jakies totalne bzdury nie wiem skad wziete i wiedziec nie chcem,jeszcze ktos pzreczyta to co napisales i zepsuje swoja MZ

[ Dodano: 2008-01-19, 02:23 ]
PS.zanim napiszesz kolejny post to przeczytaj chociaz ksiązke "Jezdzę motocyklem MZ" zeby sie nie ośmieszać.

[ Dodano: 2008-01-19, 02:30 ]
mczmok napisał/a:
według serwisu to grubość uszczelki (chodzi o stpoeń sprężania) jest istotna pod cylindrem a nie głowicą tą uszczelka reguluje się ewentualnie stopień sprężania...



A to dobre, ciekaw jestem w jakim serwisie czy serwisowce sie tego dowiedziałeś,boz te tego co mi wiadomo to grubosc uszczelki pod cylinder jest stala i powinna wynosic 0.2 mm,zmieniajac jej grubość zmieniasz fazy rozrzadu,(czasu otwarcia sie okien),stopien sprezania oczywiscie tez.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14