Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 19:45 |
Uszczelka pod głowicę - Dorabianie. Jaki materiał najlepszy? |
Autor |
Wiadomość |
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2008-01-08, 18:10
|
|
|
E ludzie!Ja dziś zdjąłem głowicę bo olej mi walił z lewej strony spod głowicy.uszczelka była taka sobie pasowało by wymienić ale nie miałem to założyłem starą!Posmarowałem ją też cienko z obu stron silikonem, założyłem.Moto bardzo ładnie zapaliło to znak ze uszczelniło sie bo jak była dziura to mi kompresja spadła.Przejechałem sie trochę, kilka kółeczek na śniegu:) a tu bachhhhhhh...Znowu ponury czarny wyciek w tym samym miejscu:/Ale byłem bo straciłem tyle czau...Nie wiem co zrobiłem czy głowica jest z deka wygięta, czy silikon jeszcze dobrze nie zasechł??? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-01-08, 19:02
|
|
|
blacha miedziana.. jak dalej bedzie wyciek planowanie głowicy + odpowiednia liczba uszczelek. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-08, 19:26
|
|
|
Głowica razem z cylindrem na płytę pomiędzy papier wodny ruszyć parę i wyjdzie co krzywe. Uszczelkę albo nową albo dorobić jak pisze hubertbaran, miedź miękka to się ładnie ułoży i uszczelni. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2008-01-08, 19:31
|
|
|
Blacha miedzianaQba, a grubość 1 mm tak???A nie będzie sie przepalało?Chyba nie...ok jutro lecę do sklepu po blache |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
lucky251
lucky251
Motocykl: MZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 28 Skąd: Karniewek
|
Wysłany: 2008-01-08, 19:37
|
|
|
Moim zdaniem aluminiowe uszczelki są lepsze pod głowicę bo lepiej od miedzianych odprowadzają ciepło |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-08, 20:08
|
|
|
Nie chcę podważać zdania, ale miedź ma większą przewodność cieplną niż aluminium.
krystian250, grubość odpowiednia ma być. Czyli mierzysz odległość tłoka od głowicy drutem cynowym i w zależności od wymiaru taką zakładasz grubą uszczelkę (pełen opis w książce "Jeżdżę motocyklem MZ"). Sklepowa z aluminium na 0.5mm |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2008-01-08, 20:52
|
|
|
zamiast szlifowania,poprostu pasta do zaworow w reke i dotrzyj sobie głowice z cylindrem,ja tak robilem i jest lala,zreszta musialem bo umnie wychodzila taka szczelina miedzy tlokiem a glowicą jak zalozylem nowy tłok ze nie moglem dac uszczelki ani pod cylinder ani pod glowice,wiec musialem spasowac to bez nich zeby zachowac odpowiedni stopien sprezania,przypominam szczelina miedzy tlokiem a głowicą a GMP ma wynosic nie mniej niz 0.9 mm a nie wiecej niz 1.2 mm |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
lucky251
lucky251
Motocykl: MZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 28 Skąd: Karniewek
|
Wysłany: 2008-01-10, 19:33
|
|
|
Qba To dlaczego głowicach,cylindrach w silnikach chłodzonych powietrzem, w interkulerach,często także w chłodnicach, wszelkiego rodzaju radiatorach
w elektronice stosuje się aluminium |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
atari [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-01-10, 19:41
|
|
|
bo jest duzo tansze. Zobacz sobie nawet ze te radiatory na proca miedziane maja duzo lepsze parametry ale sa tez drorzsze |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-01-11, 12:47
|
|
|
Są tak zrobione ale nie ze wzglęu na cenę tylko połączenie ich właiwości fizycznych. Miedź ze względu na doskonałą przewodność szybko odbiera ciepło ale powoli je rozprasza (wykożystujemy to przecież w systemach centralnego ogrzewania). Aluminium odwrotnie trochę trudniej przyjmuje ciepło ale szybko je oddaje otoczeniu.
A uszczelka powinna być z miedzi bo jest bardziej miekka i łatwiej się układa. |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1030 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2008-01-11, 18:10
|
|
|
Ludu mój ludu. Lenistwo nie zna granic! Oto jeden z przepisów na tanie i pewne wyrównanie głowicy :
http://forum.mz-klub.pl/v...t=7589&start=20
Sposób na znalezienie w szukajce: wpisać słowo "głowica" !!!!! Poczytać i mozna brać się do roboty.
Pozdraw. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2008-01-13, 12:53
|
|
|
w AGMOT uszczelka z aluminium kosztuje max 2 zeta-nie warto dorabiac-a cylinder i glowica są chodzone z nadmiarem wię aluminium w zupelnosci wystarczy tym bardziej że jest mieksze i lepiej sie sciska do uszczelnienia
[ Dodano: 2008-01-13, 12:57 ]
acha smarowanie uszczelki jakimis specjalami jest bez sensu ponieważ uszczelnia aluminium poprzez to ze doasowuje sie do rowków w glowicy zaden srodek tego nie zastapi podobnie wygladaja uszczelik w samochodach smarujemy tylko miekkie czesci ktore uszczelniaja obieg plynu chlodzacego
PAMIETAJCIE O TYM |
_________________
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-01-13, 13:57
|
|
|
niewiem skad wy bierzecie takie rewelacje jak t oze miedź jest twardsza niz aluminium |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2008-01-13, 14:53
|
|
|
mczmok napisał/a: | w AGMOT uszczelka z aluminium kosztuje max 2 zeta-nie warto dorabiac-a cylinder i glowica są chodzone z nadmiarem wię aluminium w zupelnosci wystarczy tym bardziej że jest mieksze i lepiej sie sciska do uszczelnienia |
kwestie twardosci miedzi to juz pomine,ale wez kolego pod uwage ze uszczelka z AGMOT-u nie zawsze ma odpowiednia grubosc ktora jest dosc istotna i czasem tzreba zrobic samemu albo wogule pozbyc sie uszczelki jak to bylo w moim przypadku, bo akurat tak mi pasowalo i tez trzyma. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2008-01-15, 04:59
|
|
|
według serwisu to grubość uszczelki (chodzi o stpoeń sprężania) jest istotna pod cylindrem a nie głowicą tą uszczelka reguluje się ewentualnie stopień sprężania... i jeżeli nie masz pojęcia o mechanice to nie zabieraj głosu !!!! JA naprawiam MZ tki od 20 lat i znam każda śróbkę i kazdy przewód na pamięć !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 2008-01-15, 05:03 ]
zakładanie glwicy bez uszczeliki może sprawdzi się ze 2 razy pożniej poprzez powstające uszkodzenia na powierzechni uszczelniającej nie będzie trzymać-aluminium jest jak guma w uszczelce kranu ponieważ jest miększe niz elementy głowicy czy cylindara i dopasowuje się do nieróności uszczelniając tym samym |
_________________
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-01-15, 08:58
|
|
|
bazowanie na karterach super... a teraz powiedz mi jak ustawić to bazowanie na 20 sponiewieranych karterach;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2008-01-19, 02:12
|
|
|
[/quote] mczmok napisał/a: | zakładanie glwicy bez uszczeliki może sprawdzi się ze 2 razy pożniej poprzez powstające uszkodzenia na powierzechni uszczelniającej nie będzie trzymać |
jasne tez mi ciekawa teoria,
mczmok napisał/a: | aluminium jest jak guma w uszczelce kranu ponieważ jest miększe niz elementy głowicy czy cylindara i dopasowuje się do nieróności uszczelniając tym samym |
super moze ty jestes hydraulikiem,i naprawiesz krany od 20 lat a nie MZ ,bo po tym co tu przeczytalem to watpie czy kiedykolwiek naprawiles jaki kolwiek silnik.
[ Dodano: 2008-01-19, 02:14 ]
mczmok napisał/a: | miększe niz elementy głowicy czy cylindara |
jak dobrze pamietam,a napewno pamietam doskonale to glowica nie ma zadnych elementów,bo jest sama jednolitym elementem rowniez aluminiowym,tak samo jak uszczelka,styk głowicy z cylindrem mozna doskonale dotrzec pastą polerską.
[ Dodano: 2008-01-19, 02:20 ]
mczmok napisał/a: | i jeżeli nie masz pojęcia o mechanice to nie zabieraj głosu !!!! JA naprawiam MZ tki od 20 lat i znam każda śróbkę i kazdy przewód na pamięć !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
uhm!!! to super,jak sie ciesze ze Cię poznalem
tak sie składa drogi panie mczmok, ze ja tez zajmuje sie mechaniką i utrzymuje sie z tego,moze nie od 20 lat bo sam mam 23,ale jestem pewien ze w wieku lat 12 dysponowalem wieksza wiedzą o mechanice niz Ty teraz.Tez znam w MZ doskonale kazda srubke i przewod bo kocham ten motocykl
[ Dodano: 2008-01-19, 02:22 ]
wiec nie mow mi na czym sie znam a na czym nie bo sam piszesz jakies totalne bzdury nie wiem skad wziete i wiedziec nie chcem,jeszcze ktos pzreczyta to co napisales i zepsuje swoja MZ
[ Dodano: 2008-01-19, 02:23 ]
PS.zanim napiszesz kolejny post to przeczytaj chociaz ksiązke "Jezdzę motocyklem MZ" zeby sie nie ośmieszać.
[ Dodano: 2008-01-19, 02:30 ]
mczmok napisał/a: | według serwisu to grubość uszczelki (chodzi o stpoeń sprężania) jest istotna pod cylindrem a nie głowicą tą uszczelka reguluje się ewentualnie stopień sprężania... |
A to dobre, ciekaw jestem w jakim serwisie czy serwisowce sie tego dowiedziałeś,boz te tego co mi wiadomo to grubosc uszczelki pod cylinder jest stala i powinna wynosic 0.2 mm,zmieniajac jej grubość zmieniasz fazy rozrzadu,(czasu otwarcia sie okien),stopien sprezania oczywiscie tez. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|