Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 18:45 |
Uszczelka pod głowicę - Dorabianie. Jaki materiał najlepszy? |
Autor |
Wiadomość |
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-01-20, 22:51
|
|
|
SOVIETVW, wyluzuj troche, każdy wie ze ty nie popuscisz... |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2008-01-22, 00:08
|
|
|
wojciech944, gosciu troche przegioł,i nie popuszcze,taki mam charakter,nie lubie jak ktos mi jedzie po berecie niesłusznie w dodatku sam wypisuje jakies dziwne teorie,i jak on to sie nie zna na MZ. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2012-05-12, 12:59
|
|
|
Reaktywacja
Peterek przywlókł swoją etkę z mazur i...objeżdża mnie na niej jak chce. Sprawdziłem poziom paliwa (komora ze szkiełkiem) i szczelinę pod cylindrem. Szczelina - o zgrozo - 1.8mm. Uszczelka ma 0.7mm, więc jedyne co mi pozostaje to chyba dać na jakimś kartonie w tawocie lub z puchy bo browarze (i tak będę miał dostępny ten materiał przy robocie).
Nie wydmuchuje Wam tych puszek? Jak składacie bez uszczelki to poza tawotem coś na przylgnię jeszcze dajecie? |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2012-05-12, 15:14
|
|
|
miałem i z puszki i ze sklepu i po dokręceniu odpowiednim momentem jest oki ja to daje tylko smar |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
mirumz
Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 101 Skąd: Leżajsk
|
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2012-05-13, 09:09
|
|
|
mirumz, leżajska puszka po Leżajsku w leżajskej etce może być rozwiązaniem regionalnie poprawnym.
Dziś za radą Dexa wyrzucę uszczelkę w ogóle i spróbuję dotrzeć powierzchnie pastą do zaworów. Jak się nie da, biorę bro w puszce i nóż...
Dzięki.
[ Dodano: 2012-05-14, 10:14 ]
Latam bez uszczelki. Wystarczyło ładnie wyczyścić rozpuszczalnikiem powierzchnie i komprecha nie wieje. Żadnego tawotu, silikonu - czyste suche łączenie. Mocy przybyło! |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1046 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2012-05-14, 15:10
|
|
|
Tak jak Ci wczoraj mówiłem, poważnie się zastanów nad oddaniem głowicy do planowania chyba, że to co masz w tej chwili wystarcza Ci w zupełności. Chociaż nie jestem do końca pewien, czy Peterek przestanie Cię objeżdżać z taką łatwością jak ostatnio |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
adniem21
Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 73 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 2012-05-14, 20:07
|
|
|
Poco planować wystarczy położyć na szkle /szybie/ papier wodny np 800/można nawet na drobniejszym/ zmoczyć wodą i dotrzeć głowice. |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-05-14, 20:14
|
|
|
odległosc pomiedzy tłokiem a głowicą reguluje sie uszczelką pod cylindrem!!!
Za pokute poczytaj sam naprawiam |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1046 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2012-05-14, 21:39
|
|
|
Tylko pamiętajcie o jednym "drobnym" szczególe. Mianowicie jeśli wsadzicie pod cylinder grubszą uszczelkę, to wszystkie kąty rozrządu (otwarcie i zamknięcie okien) wam się przestawiają. regulowanie odległością głowicy od tłoka jest bezpieczne pod tym względem, jednak dodawanie kolejnej uszczelki nie wpłynie pozytywnie na bezawaryjność tego połączenia.
ETZPOWER94, jaką masz tą odległość i jak to zmierzyłeś?
Mundre księgi podają za prawidłową wartość od 0,9-1,2mm.
Śmiem twierdzić, że silniki do ETZ były projektowane na paliwo o l.o. 85-90, więc zakładając, że to co lejemy na stacjach ma co najmniej l.o. 95 to można stopień sprężania zwiększyć. Czyli jeśli masz szczelinę 0,7-0,8mm, to bym się zupełnie nie przejmował tym bardziej, jeśli moto jeździ i na nic nie narzeka. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2012-05-14, 21:41
|
|
|
dex napisał/a: | jaką masz tą odległość i jak to zmierzyłeś? |
0.3mm , mierzyłem cyną
a właśnie dolega, bo cos stuka i myślałem że to spalanie detonacyjne, albo tłok wali w głowice |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1046 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2012-05-14, 21:47
|
|
|
o szajse... to faktycznie mało. Aż się nie chce wierzyć. Może coś źle zmierzyłeś?
Zmierz jeszcze ciśnienie sprężania dla pewności. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2012-05-14, 21:52
|
|
|
dex napisał/a: | o szajse... to faktycznie mało. Aż się nie chce wierzyć. Może coś źle zmierzyłeś?
Zmierz jeszcze ciśnienie sprężania dla pewności. |
Zmierzyłem araczej dobrze, mierzyłem też w 150tce i tam jest 0.8mm czyli w porządku, spreżania nie mam niestety czym zmierzyć, jutro dołoże uszczelke, albo załoze grubsza i jak szczelina będzie ok, to zapale i zobacze czy bedzie dalej stukać |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7479 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-05-15, 00:56
|
|
|
dodek10 napisał/a: | odległosc pomiedzy tłokiem a głowicą reguluje sie uszczelką pod cylindrem!!!
|
Warn Ci się należy za taką brednię... |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-05-15, 07:09
|
|
|
kosior30, zastanów sie - prawidłowa odległośc miedzy tłokiem a cylindrem powinna wynosić 0.9-1.2 mm - on ma 0.3 juz z jakąś tam uszczelką pod głowicą ktorą mial.
wymiary uszczelek pod głowice to albo, 0.2 mm albo 0.4 lub jakies chinskie niewiadomo jakiej gr.
czyli mająć teraz te 0.3 gdy wywali starą uszczelkę a włozy tą 0.4mm tłok pewno bedzie dalej za nisko. Pozatym niewidzę opcji-jak włozenie 2 uszczelek pod głowice |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7479 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-05-15, 09:00
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Warn Ci się należy za taką brednię...
|
Miało być "Warn Ci się należy za taką brednię ", ale się po pijaku rozpędziłem z tymi wielokropkami
Choć fakt faktem pełnej prawdy w Twoim stwierdzeniu nie ma. Szczelinę reguluje się bezwzględnie podkładkami pod głowicą. Ale uszczelka pod cylindrem też ma na to wpływ. Dlatego pod cylindrem stosuje się standardową, cienką uszczelkę papierową, żeby nie zmieniać czasów rozrządu, zaś szczelinę ustawia się poprzez grubość uszczelki pod głowicą. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Tomek SR
RZY 0146
Motocykl: 3x ETZ 250, TS 350
Pomógł: 5 razy Wiek: 28 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 180 Skąd: Rakszawa/Łańcut
|
Wysłany: 2012-05-15, 15:36
|
|
|
dodek10 napisał/a: | prawidłowa odległośc miedzy tłokiem a cylindrem powinna wynosić 0.9-1.2 mm |
Chyba pomiędzy tłokiem a głowicą. |
_________________ https://www.bikepics.com/members/tomeksr |
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-05-15, 15:49
|
|
|
Uszczelką pod cylindrem można regulować, ale tak jak powiedział dex, tylko czasy rozrządu, nie odległości. Fajnie jest po złożeniu silnika ale przed założeniem głowicy przykręcić kątomierz i zmierzyć sobie czasy.
dodek10 napisał/a: | Pozatym niewidzę opcji-jak włozenie 2 uszczelek pod głowice |
Ja widzę, docięcie uszczelki z blachy miedzianej/aluminiowej o takiej grubości jakiej potrzebujemy
dodek10 napisał/a: | odległosc pomiedzy tłokiem a głowicą reguluje sie uszczelką pod cylindrem!!!
Za pokute poczytaj sam naprawiam |
Show me show me |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
|