» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 18:45
Uszczelka pod głowicę - Dorabianie. Jaki materiał najlepszy?
Autor Wiadomość
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-01-20, 22:51   

SOVIETVW, wyluzuj troche, każdy wie ze ty nie popuscisz...
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-22, 00:08   

wojciech944, gosciu troche przegioł,i nie popuszcze,taki mam charakter,nie lubie jak ktos mi jedzie po berecie niesłusznie w dodatku sam wypisuje jakies dziwne teorie,i jak on to sie nie zna na MZ.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2012-05-12, 12:59   

Reaktywacja

Peterek przywlókł swoją etkę z mazur i...objeżdża mnie na niej jak chce. Sprawdziłem poziom paliwa (komora ze szkiełkiem) i szczelinę pod cylindrem. Szczelina - o zgrozo - 1.8mm. Uszczelka ma 0.7mm, więc jedyne co mi pozostaje to chyba dać na jakimś kartonie w tawocie lub z puchy bo browarze (i tak będę miał dostępny ten materiał przy robocie).

Nie wydmuchuje Wam tych puszek? Jak składacie bez uszczelki to poza tawotem coś na przylgnię jeszcze dajecie?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2012-05-12, 15:14   

miałem i z puszki i ze sklepu :D i po dokręceniu odpowiednim momentem jest oki :] ja to daje tylko smar :D
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
mirumz 


Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-05-12, 22:36   

norbertmz, Potwierdzam dzisiaj podmieniłem na puszke po Leżajsku różnica odczuwalna na korzyść oczywiście :piwo:
_________________
Koko dżambo i do przodu :majty:
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2012-05-13, 09:09   

mirumz, leżajska puszka po Leżajsku w leżajskej etce może być rozwiązaniem regionalnie poprawnym.

Dziś za radą Dexa wyrzucę uszczelkę w ogóle i spróbuję dotrzeć powierzchnie pastą do zaworów. Jak się nie da, biorę bro w puszce i nóż...

Dzięki.

[ Dodano: 2012-05-14, 10:14 ]
Latam bez uszczelki. Wystarczyło ładnie wyczyścić rozpuszczalnikiem powierzchnie i komprecha nie wieje. Żadnego tawotu, silikonu - czyste suche łączenie. Mocy przybyło! :piwo:
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1046
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2012-05-14, 15:10   

Tak jak Ci wczoraj mówiłem, poważnie się zastanów nad oddaniem głowicy do planowania chyba, że to co masz w tej chwili wystarcza Ci w zupełności. Chociaż nie jestem do końca pewien, czy Peterek przestanie Cię objeżdżać z taką łatwością jak ostatnio ;)
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
adniem21 

Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 73
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2012-05-14, 20:07   

Poco planować wystarczy położyć na szkle /szybie/ papier wodny np 800/można nawet na drobniejszym/ zmoczyć wodą i dotrzeć głowice.
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-05-14, 20:10   

Mam takie pytanie, czy można pod głowice dać 2 uszczelki by otrzymać odpowiednia odległość tłoka od głowicy?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-05-14, 20:14   

odległosc pomiedzy tłokiem a głowicą reguluje sie uszczelką pod cylindrem!!!
Za pokute poczytaj sam naprawiam
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-05-14, 20:18   

Jak to? przecież pod cylinder idzie uszczelka z tworzywa, a pod głowice aluminiowa i myślałem że to właśnie nia reguluje odległość

[ Dodano: 2012-05-14, 21:54 ]
Uszczelka głowicy np. ta ma 0.2mm http://mz-motor-shop.com/...250--0-2mm.html a ta 0.4mm http://allegro.pl/mz-etz-...2283238365.html
I jeszcze to http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17731
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1046
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2012-05-14, 21:39   

Tylko pamiętajcie o jednym "drobnym" szczególe. Mianowicie jeśli wsadzicie pod cylinder grubszą uszczelkę, to wszystkie kąty rozrządu (otwarcie i zamknięcie okien) wam się przestawiają. regulowanie odległością głowicy od tłoka jest bezpieczne pod tym względem, jednak dodawanie kolejnej uszczelki nie wpłynie pozytywnie na bezawaryjność tego połączenia.
ETZPOWER94, jaką masz tą odległość i jak to zmierzyłeś?
Mundre księgi podają za prawidłową wartość od 0,9-1,2mm.
Śmiem twierdzić, że silniki do ETZ były projektowane na paliwo o l.o. 85-90, więc zakładając, że to co lejemy na stacjach ma co najmniej l.o. 95 to można stopień sprężania zwiększyć. Czyli jeśli masz szczelinę 0,7-0,8mm, to bym się zupełnie nie przejmował tym bardziej, jeśli moto jeździ i na nic nie narzeka.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-05-14, 21:41   

dex napisał/a:
jaką masz tą odległość i jak to zmierzyłeś?

0.3mm , mierzyłem cyną
a właśnie dolega, bo cos stuka i myślałem że to spalanie detonacyjne, albo tłok wali w głowice
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1046
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2012-05-14, 21:47   

o szajse... to faktycznie mało. Aż się nie chce wierzyć. Może coś źle zmierzyłeś?
Zmierz jeszcze ciśnienie sprężania dla pewności.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-05-14, 21:52   

dex napisał/a:
o szajse... to faktycznie mało. Aż się nie chce wierzyć. Może coś źle zmierzyłeś?
Zmierz jeszcze ciśnienie sprężania dla pewności.

Zmierzyłem araczej dobrze, mierzyłem też w 150tce i tam jest 0.8mm czyli w porządku, spreżania nie mam niestety czym zmierzyć, jutro dołoże uszczelke, albo załoze grubsza i jak szczelina będzie ok, to zapale i zobacze czy bedzie dalej stukać
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-05-15, 00:56   

dodek10 napisał/a:
odległosc pomiedzy tłokiem a głowicą reguluje sie uszczelką pod cylindrem!!!


Warn Ci się należy za taką brednię...
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-05-15, 07:09   

kosior30, zastanów sie - prawidłowa odległośc miedzy tłokiem a cylindrem powinna wynosić 0.9-1.2 mm - on ma 0.3 juz z jakąś tam uszczelką pod głowicą ktorą mial.

wymiary uszczelek pod głowice to albo, 0.2 mm albo 0.4 lub jakies chinskie niewiadomo jakiej gr.
czyli mająć teraz te 0.3 gdy wywali starą uszczelkę a włozy tą 0.4mm tłok pewno bedzie dalej za nisko. Pozatym niewidzę opcji-jak włozenie 2 uszczelek pod głowice
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-05-15, 09:00   

kosior30 napisał/a:
Warn Ci się należy za taką brednię...


Miało być "Warn Ci się należy za taką brednię :P ", ale się po pijaku rozpędziłem z tymi wielokropkami ;)

Choć fakt faktem pełnej prawdy w Twoim stwierdzeniu nie ma. Szczelinę reguluje się bezwzględnie podkładkami pod głowicą. Ale uszczelka pod cylindrem też ma na to wpływ. Dlatego pod cylindrem stosuje się standardową, cienką uszczelkę papierową, żeby nie zmieniać czasów rozrządu, zaś szczelinę ustawia się poprzez grubość uszczelki pod głowicą.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Tomek SR 
RZY 0146

Motocykl: 3x ETZ 250, TS 350
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 180
Skąd: Rakszawa/Łańcut
Wysłany: 2012-05-15, 15:36   

dodek10 napisał/a:
prawidłowa odległośc miedzy tłokiem a cylindrem powinna wynosić 0.9-1.2 mm


Chyba pomiędzy tłokiem a głowicą.
_________________
https://www.bikepics.com/members/tomeksr
 
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-05-15, 15:49   

Uszczelką pod cylindrem można regulować, ale tak jak powiedział dex, tylko czasy rozrządu, nie odległości. Fajnie jest po złożeniu silnika ale przed założeniem głowicy przykręcić kątomierz i zmierzyć sobie czasy.
dodek10 napisał/a:
Pozatym niewidzę opcji-jak włozenie 2 uszczelek pod głowice

Ja widzę, docięcie uszczelki z blachy miedzianej/aluminiowej o takiej grubości jakiej potrzebujemy ;)
dodek10 napisał/a:
odległosc pomiedzy tłokiem a głowicą reguluje sie uszczelką pod cylindrem!!!
Za pokute poczytaj sam naprawiam

Show me show me :yeah:
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15