Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 12:26 |
Elektryka - słabe ładowanie\gaśnie na światłach - MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
KrzaK
Motocykl: Mz Etz 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 208 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2006-07-01, 22:54 Elektryka - słabe ładowanie\gaśnie na światłach - MZ ETZ 250
|
|
|
przeglądałem wszytskie posty z ładowaniem i nieznalazłem takiego problemu, jaki mi się trafił. Otoż mam elektroniczny regulator napięcia, ale nie ten czarny, tylko niebieski. Dzis jak jechałem sobie etką to nagle slysze znajome bruuum i ryp. nie jedzie. poczekałem chwile i odpalil, ale nie mial świateł. jak się właczyło te do jazdy to chwilę popracował i gasł. Zwiększyłem obroty przepustnicą i ładowałem go na luzie. No i wszytsko wrociło do normy, jednakze przy nadmiernym obciązeniu instalacji elektrycznje i mniejszych obrotach elektryka siada. Co może byc przyczyna? Wiem, że raczej ładowanie, bo przy niższych obrotach ma jakieś słabe ładowanie, ale mam w sumie tego elektronika? myslicie, ze moze cos ze szczotkami? |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-13, 20:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2006-07-01, 23:06
|
|
|
właściwie chyba największą wadą MZ jest właśnie ŁADOWANIE. chyba nie ma użytkownika MZ który ni miał by z tym problemów
Ostatnio kumpel dał mi cenną rade odnośnie ładowania:"załóż sobie dwa dydama i będą ci prąd robiły zawsze gdy będziesz jechał'(dodam że mam instalacje 6V i dlatego muszą być tylko dwa dynama a jeżeli ktoś ma 12V to niech założy sobie cztery dynama i problem z głowy). gdy kumpel mi tak powiedział to zaczołem się z niego śmiać lecz gdy później to przemyślałem to to by nie było aż takie głupi
jedno mnie tylko ciekawi czy ten kumpel mówił na serio
rozważ też tą opcje |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-01, 23:13
|
|
|
dynamo ma moc kilku wat
KrzaK, masz moze woltomierz?
i napisz przy jakich obrotach gasnie kontrolka... |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2006-07-01, 23:24
|
|
|
jeżeli masz dobr AQ to raczej nie można zgasić moto w ten sposób.
Odłącz AQ i wtedy pobaw się w takie sztuczki. Jeżeli na małych obrotach bez AQ możesz bawić się światłami to wtedy możesz powiedzieć że masz naprawde dobre ładowanie |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-07-01, 23:45
|
|
|
Ja już mam dosc problemów z ładowaniem na forum |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2006-07-01, 23:50
|
|
|
eMZetkowicz, po prostu prawie wszyscy na tym forum mieli lub mają lub będą mieć problem z ładowaniem i raczej trudno jest dojść co jest przyczyną naszego problemu, więc każdy aby się troche zorientować zakłada temat i dlatego jest u nas tyle tematów o ładowaniu. Taka jest moja teoria |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
Adamko251
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 44 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 8 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: 2006-07-02, 08:52
|
|
|
piszecie ze ładowanie to wada mz i że każdy miał z tym problem, a ja zaprzecze bo Etkami jeżdze już 12 lat,. pierwsza była 150 pózniej 250 a teraz 251 i w żadnej nie miałem problemu z ładowaniem (każda moja etka miała oryginalny mechaniczny regulator) |
|
|
|
|
miketof
Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 162 Skąd: Szczecin\Resko
|
Wysłany: 2006-07-02, 10:16
|
|
|
To ja wczoraj zauważyłem u siebie podobny problem.... Mianowicie kiedy mam na wolych obrotach (1200), kontrolka ładowania lekko mryga, włączone światła. Gdy tak sobie chodzi, w pewnym momencie gasną wszystkie odbiorniki prądu razem z silnikiem, po chwili spowrotem jest ok ;/ na wyższych obrotach znowu czuć jakby czasem wypadała iskra, czyli takie delikate spowolnienia... i co to może być?? |
_________________ Taka była:
www.gardzin.prv.pl
Photo of my moto:
http://www.bikepics.com/members/miketof/06etz251/
or
http://www.polskajazda.pl...il&idpojazd=505 |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-07-02, 10:46
|
|
|
Adamko251, no i otóż to, jak ktos zadba to jeździ i nie bawi się z ładowaniem... |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
cosmic
Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 38 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 32 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2006-07-02, 11:10
|
|
|
ładowanie jest trudną sprawą, bo może znaleźc się kilka przyczyn że motor się słabo ładuje albo wcale. Stary akumulator może być jedną z przyczyn, drugą zasniedziałe styki stare kable ponadrywane ogólnie zły stan elektryki w Mz, no i regulator napięcia mechaniczny. Ja osobiście nie mam problemów z ładowaniem bo zrobiłem nową instalacje i kupiłem elektroniczny regulator napięcia.
pozdro |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2006-07-02, 11:26
|
|
|
cosmic, chciałbym mieć tak jak ty,ale nie mam
Kupiłem MZ, zmieniłem jej pierścienie i łożyska na wale, wyregulowałem i jeździłem prawie półtora roku bez rzadnego grzebania i też dziwiłem się gdy ktoś mówił że MZ się psują ale teraz zaczęło mi się wszystko na raz sypać:pękł tłok, zginęło ładoawnie i wogóle elektryk się zjabała.
Tłok zrobiony, elektryka z grubsz też ale ładowanie nadal się wali |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
KrzaK
Motocykl: Mz Etz 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 208 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2006-07-05, 16:51
|
|
|
kontrolka gasnie normalnie przy okolo 2 tys obrotów chmm oki odłacze akumulator i zobacze jak bedzie sobie dawała radę bez niego |
|
|
|
|
Arek112
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 28 Skąd: Żulice
|
Wysłany: 2007-02-13, 20:47
|
|
|
Cześc. Czytam wasze wypowiedzi i zaczynam sie bać. Bo u mnie jak odłacze AQ to popchne ze 2m bez AQ i motorek zapala i chodzi normalnie światełka włanczam bez AQ i nadal chodzi idealnie. Moge mieć coś nie tak??? Nie przeszkadza że mam aż takie ładowanie??? a i dodam ze instalacje mam orginalną |
|
|
|
|
Tiger
Tiger
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 34 Dołączył: 13 Lis 2005 Posty: 13 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: 2007-02-14, 00:34 Ładowanie
|
|
|
Pewnie masz walniety akumulator. Ile ma lat?? |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-02-14, 00:54
|
|
|
Witam !
Osobiście nie miałem problemów z elektryką - tak jak napisał eMZetkowicz, dbać i jeździć. Instalacja nie jest skomplikowana, komplikują ją "udoskonalenia" i nieszczęsne śniedziejące styki. Ale na to też rozwiązanie, w instrukcji (i nie tylko) jest mowa o konserwacji styków. Można to zrobić tradycyjnie - wazelinka techniczna, zasmarować (z umiarem) wyczyszczony konektor i styk, połączyć i cieszyć się, ewentualnie spray do zabezpieczania styków (uważać na środki do czyszczenia styków ).
W tym konkretnym przypadku stawiałbym na padnięty aku - kontrola wskazuje, że ładowanie się pojawia, lub zaśniedziałe połączenie - przy wyższym obciążeniu takie miejsce działa jak opornik i odkłada się tam sporo napięcia, które przecież powinno karmić odbiorniki energii.
Woltomierz i pomiar napięcia w instalacji przy niskich/wysokich obrotach , włączonych/wyłączonych światłach pozwoli na lepszą diagnozę. Mając w ręku multimert, a konkretnie amperomierz możesz sprawdzić czy nie ma jakiegoś większego zwarcia w instalacji. Włączasz szeregowo amperomierz z akumulatorem i przy wyłączonej stacyjce patrzysz czy przypadkiem skazanie nie jest bardzo różne od 0. Jeśli 0 to ok, włączasz zapłon i powoli kręcisz wałem - świeca w fajce, zmasowana, przy zamkniętych stykach przerywacza prąd powinna pobierać cewka, w momencie przeskoku iskry i cały czas gdy styki są rozwarte pobór prądu powinien być nada w okolicach 0 lub parę mili (może pobierać prąd regulator i uzwojenie wzbudzenia).
Dla osób mających poważne problemy z instalacją i odpowiednie narzędzia (lub determinację aby zdobyć do nich dostęp) polecam:
http://www.mztech.fsnet.c...lt_chgelit.html
http://www.mztech.fsnet.c...alt_chgdia.html
http://www.mztech.fsnet.c...cs/alt_osc.html
W razie problemów z tłumaczeniem pisać na PW - będziemy radzić.
Pozdrawiam,
[/b] |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-02-14, 07:23
|
|
|
Arek112, najprostszym sposobem zeby sprawdzic czy nie masz za wysokiego ladowania jest poprostu kontrola mienikiem, nabadz takie elektroniczny multimetr bo warto zawsze sie przyda a to tylko okolice 10 zl, jesli bedziesz mial wyzej niz 14,1 to zle, sprawdz tez jaki prad ladowania plynie tzn, ustaw musltimetr na funkcje A i podepnij go szeregowo do odpietego przewodu masy moto i ujemnego zacisku aq i sprawdz jak duzy prad plynie, wg mnie powinien oscylowac w okolicach 2,5 A |
|
|
|
|
Arek112
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 28 Skąd: Żulice
|
Wysłany: 2007-02-15, 21:16
|
|
|
Buli wielkie dzięki. ) Thanks za odp. pozdro |
|
|
|
|
|