» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:26
Elektryka - słabe ładowanie\gaśnie na światłach - MZ ETZ 250
Autor Wiadomość
KrzaK 


Motocykl: Mz Etz 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 208
Skąd: Lublin
Wysłany: 2006-07-01, 22:54   Elektryka - słabe ładowanie\gaśnie na światłach - MZ ETZ 250

przeglądałem wszytskie posty z ładowaniem i nieznalazłem takiego problemu, jaki mi się trafił. Otoż mam elektroniczny regulator napięcia, ale nie ten czarny, tylko niebieski. Dzis jak jechałem sobie etką to nagle slysze znajome bruuum i ryp. nie jedzie. poczekałem chwile i odpalil, ale nie mial świateł. jak się właczyło te do jazdy to chwilę popracował i gasł. Zwiększyłem obroty przepustnicą i ładowałem go na luzie. No i wszytsko wrociło do normy, jednakze przy nadmiernym obciązeniu instalacji elektrycznje i mniejszych obrotach elektryka siada. Co może byc przyczyna? Wiem, że raczej ładowanie, bo przy niższych obrotach ma jakieś słabe ładowanie, ale mam w sumie tego elektronika? myslicie, ze moze cos ze szczotkami?
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-13, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-01, 23:06   

właściwie chyba największą wadą MZ jest właśnie ŁADOWANIE. chyba nie ma użytkownika MZ który ni miał by z tym problemów :?:

Ostatnio kumpel dał mi cenną rade odnośnie ładowania:"załóż sobie dwa dydama i będą ci prąd robiły zawsze gdy będziesz jechał'(dodam że mam instalacje 6V i dlatego muszą być tylko dwa dynama a jeżeli ktoś ma 12V to niech założy sobie cztery dynama i problem z głowy). gdy kumpel mi tak powiedział to zaczołem się z niego śmiać lecz gdy później to przemyślałem to to by nie było aż takie głupi
jedno mnie tylko ciekawi czy ten kumpel mówił na serio :?: :lol:

rozważ też tą opcje ;-)
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-01, 23:13   

dynamo ma moc kilku wat ;-)
KrzaK, masz moze woltomierz?
i napisz przy jakich obrotach gasnie kontrolka...
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-01, 23:16   

wojciech944, W czy V :?:
No faktycznie, to by było zbyt proste :-P
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-07-01, 23:18   

daniel1621, ja nie narzekam na ladowanie... na wolnych obrotach zapalam stop, swiatla długie i kierunkowskaz i ani nie gaśnie ani nawet nie zapala sie kontrolka ladowania. chcialem zagasic moto obciazeniem instalacji ale nie dało rady ;-) Mam elektroniczny regulator i platynkowy zapłon.
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-01, 23:24   

jeżeli masz dobr AQ to raczej nie można zgasić moto w ten sposób.
Odłącz AQ i wtedy pobaw się w takie sztuczki. Jeżeli na małych obrotach bez AQ możesz bawić się światłami to wtedy możesz powiedzieć że masz naprawde dobre ładowanie
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-07-01, 23:45   

Ja już mam dosc problemów z ładowaniem na forum :-|
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-01, 23:50   

eMZetkowicz, po prostu prawie wszyscy na tym forum mieli lub mają lub będą mieć problem z ładowaniem i raczej trudno jest dojść co jest przyczyną naszego problemu, więc każdy aby się troche zorientować zakłada temat i dlatego jest u nas tyle tematów o ładowaniu. Taka jest moja teoria
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Adamko251 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 44
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 8
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: 2006-07-02, 08:52   

piszecie ze ładowanie to wada mz i że każdy miał z tym problem, a ja zaprzecze bo Etkami jeżdze już 12 lat,. pierwsza była 150 pózniej 250 a teraz 251 i w żadnej nie miałem problemu z ładowaniem (każda moja etka miała oryginalny mechaniczny regulator)
 
 
     
miketof 


Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 162
Skąd: Szczecin\Resko
Wysłany: 2006-07-02, 10:16   

To ja wczoraj zauważyłem u siebie podobny problem.... Mianowicie kiedy mam na wolych obrotach (1200), kontrolka ładowania lekko mryga, włączone światła. Gdy tak sobie chodzi, w pewnym momencie gasną wszystkie odbiorniki prądu razem z silnikiem, po chwili spowrotem jest ok ;/ na wyższych obrotach znowu czuć jakby czasem wypadała iskra, czyli takie delikate spowolnienia... i co to może być??
_________________
Taka była:
www.gardzin.prv.pl

Photo of my moto:
http://www.bikepics.com/members/miketof/06etz251/
or
http://www.polskajazda.pl...il&idpojazd=505
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-07-02, 10:46   

Adamko251, no i otóż to, jak ktos zadba to jeździ i nie bawi się z ładowaniem...
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
cosmic 

Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 38
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 32
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2006-07-02, 11:10   

ładowanie jest trudną sprawą, bo może znaleźc się kilka przyczyn że motor się słabo ładuje albo wcale. Stary akumulator może być jedną z przyczyn, drugą zasniedziałe styki stare kable ponadrywane ogólnie zły stan elektryki w Mz, no i regulator napięcia mechaniczny. Ja osobiście nie mam problemów z ładowaniem bo zrobiłem nową instalacje i kupiłem elektroniczny regulator napięcia.
pozdro
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-02, 11:26   

cosmic, chciałbym mieć tak jak ty,ale nie mam :cry:
Kupiłem MZ, zmieniłem jej pierścienie i łożyska na wale, wyregulowałem i jeździłem prawie półtora roku bez rzadnego grzebania i też dziwiłem się gdy ktoś mówił że MZ się psują ale teraz zaczęło mi się wszystko na raz sypać:pękł tłok, zginęło ładoawnie i wogóle elektryk się zjabała.
Tłok zrobiony, elektryka z grubsz też ale ładowanie nadal się wali :evil:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
KrzaK 


Motocykl: Mz Etz 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 208
Skąd: Lublin
Wysłany: 2006-07-05, 16:51   

kontrolka gasnie normalnie przy okolo 2 tys obrotów chmm oki odłacze akumulator i zobacze jak bedzie sobie dawała radę bez niego
 
     
Arek112 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 28
Skąd: Żulice
Wysłany: 2007-02-13, 20:47   

Cześc. Czytam wasze wypowiedzi i zaczynam sie bać. Bo u mnie jak odłacze AQ to popchne ze 2m bez AQ i motorek zapala i chodzi normalnie światełka włanczam bez AQ i nadal chodzi idealnie. Moge mieć coś nie tak??? Nie przeszkadza że mam aż takie ładowanie??? :cry: a i dodam ze instalacje mam orginalną
 
     
Tiger 
Tiger

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 13
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: 2007-02-14, 00:34   Ładowanie

Pewnie masz walniety akumulator. Ile ma lat??
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-02-14, 00:54   

Witam !
Osobiście nie miałem problemów z elektryką - tak jak napisał eMZetkowicz, dbać i jeździć. Instalacja nie jest skomplikowana, komplikują ją "udoskonalenia" i nieszczęsne śniedziejące styki. Ale na to też rozwiązanie, w instrukcji (i nie tylko) jest mowa o konserwacji styków. Można to zrobić tradycyjnie - wazelinka :razz: techniczna, zasmarować (z umiarem) wyczyszczony konektor i styk, połączyć i cieszyć się, ewentualnie spray do zabezpieczania styków (uważać na środki do czyszczenia styków :!: ).
W tym konkretnym przypadku stawiałbym na padnięty aku - kontrola wskazuje, że ładowanie się pojawia, lub zaśniedziałe połączenie - przy wyższym obciążeniu takie miejsce działa jak opornik i odkłada się tam sporo napięcia, które przecież powinno karmić odbiorniki energii.
Woltomierz i pomiar napięcia w instalacji przy niskich/wysokich obrotach , włączonych/wyłączonych światłach pozwoli na lepszą diagnozę. Mając w ręku multimert, a konkretnie amperomierz możesz sprawdzić czy nie ma jakiegoś większego zwarcia w instalacji. Włączasz szeregowo amperomierz z akumulatorem i przy wyłączonej stacyjce patrzysz czy przypadkiem skazanie nie jest bardzo różne od 0. Jeśli 0 to ok, włączasz zapłon i powoli kręcisz wałem - świeca w fajce, zmasowana, przy zamkniętych stykach przerywacza prąd powinna pobierać cewka, w momencie przeskoku iskry i cały czas gdy styki są rozwarte pobór prądu powinien być nada w okolicach 0 lub parę mili (może pobierać prąd regulator i uzwojenie wzbudzenia).

Dla osób mających poważne problemy z instalacją i odpowiednie narzędzia (lub determinację aby zdobyć do nich dostęp) polecam:
http://www.mztech.fsnet.c...lt_chgelit.html
http://www.mztech.fsnet.c...alt_chgdia.html
http://www.mztech.fsnet.c...cs/alt_osc.html
W razie problemów z tłumaczeniem pisać na PW - będziemy radzić.

Pozdrawiam,
[/b]
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-02-14, 07:23   

Arek112, najprostszym sposobem zeby sprawdzic czy nie masz za wysokiego ladowania jest poprostu kontrola mienikiem, nabadz takie elektroniczny multimetr bo warto zawsze sie przyda a to tylko okolice 10 zl, jesli bedziesz mial wyzej niz 14,1 to zle, sprawdz tez jaki prad ladowania plynie tzn, ustaw musltimetr na funkcje A i podepnij go szeregowo do odpietego przewodu masy moto i ujemnego zacisku aq i sprawdz jak duzy prad plynie, wg mnie powinien oscylowac w okolicach 2,5 A
 
 
     
Arek112 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 28
Skąd: Żulice
Wysłany: 2007-02-15, 21:16   

Buli wielkie dzięki. :) ) Thanks za odp. pozdro
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 17