» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:28
Regulator elektroniczny z Jawy/Skody do ETZ
Autor Wiadomość
Rudek :) 
MZ Rider


Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2006-11-28, 20:05   Regulator elektroniczny z Jawy/Skody do ETZ

Witam, da rade podłączyć regulator elektroniczny z Jawy TS 350 do Mz etz 150 ? Chodzi dokładnie o taki regulator: (oznaczenia na fotce)
http://img453.imageshack....glerjawahh0.jpg
A jak podlączone to jest w MZ to chyba każdy wie.
Wykombinowałem coś takiego: DF pod DF, D+ i 51 pod D+, Masa pod B-, 61 pod 54.
Jakby ktoś juz podłączał moduł z Jawy do MZty to poproszę o jakiś opis lub schemacik.
Dzięki i pozdro

PS: Proszę o nie wypowiadanie się w stylu: "Kup elektroniczny do MZ i spokuj" itd.
Za darmo mam regulator wart 80 zł nowy więc trzeba go wykorzystać! :cool:

SofCHJanek: Dodałem rysunek z podłączeniem dla ETZ.
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-11-06, 13:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-11-29, 09:24   

Jawa ma 6 diod... to wyklucza ten regulator... Chociaż nie takie przekręty widziałem :D
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-01-05, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Rudek :) 
MZ Rider


Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2006-11-30, 10:55   

JA dalej bym prosił żeby ktos mi napisał jak go podłaczyć :P Czy tak jak ja napisałem czyli: DF pod DF, D+ i 51 pod D+, Masa pod B-, 61 pod 54,
będzie dobrze czy źle ? :razz:
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-07-22, 20:36   [Elektryka] Regulator z jawy do etz 150 - jak podłączyć?

Napisze wszystko od początku.Mam etz 150 z regulatorem mechanicznym.Dzisiaj zauwazyłem że na obrotach od 1800-3000 obrotów świeci się kontrolka powyżej tej wartości gaśnie.Jutro mam wyjazd na moto a w garażu tylko regiel od jawy elektroniczny.Chciałbym to podmienic tylko za bardzo nie wiem jak podłączyć a nie chce niczego popalić.Był gdzieś taki temat ale nie znalazłem tam odpowiedzi.Prosze tylko o nie wchodzenie na temat "ile diod ma etz a ile ma jawa".Po prostu jeżeli ktoś wie jak podłączyć niech napisze.Z góry dzięki.Poniżej fotki obu regulatorów.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
Ostatnio zmieniony przez Xargo 2009-07-24, 12:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-07-22, 21:26   

B- do masy, D+ do 15 od stacyjki albo B+ od aku i DF do wzbudzenia.
Będzie bez kontrolki ładowania bo do niej jest potrzebny przekaźnik i podłączenie ze środka gwiazdy w uzwojeniu alternatora.
Ja bym poszperał czy z wirnikiem, szczotkami, kablami i uzwojeniem stojana wszystko dobrze.

[ Dodano: 2009-07-22, 21:26 ]
54 zostaje wolne
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-07-22, 22:19   

Dzięki.Jak dostane w sklepie elektroniczny regiel do etz 3 stykowy( w co wątpie) to kupie i nie bede sie bawił z tym od jawy.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-07-23, 18:23   

Z wyjazdu nici(pogoda) a ja międzyczasie wziąłem sie za moto.Poniżej fotka przewodów w regulatorze.Coś mi się wydaje że to jest źle podłączone.Niech ktoś się wypowie na ten temat.

[ Dodano: 2009-07-23, 18:24 ]
Jeżeli mnie pamięć nie myli to gdzieś na fotce widziałem że dwa przewody sa na styku nr 3 a u mnie na nr 4 :| .Nie wiem jak ale to przez dwa lata dobrze ładowało.

[ Dodano: 2009-07-23, 18:25 ]
Jeden przewód ze styku nr 4 idzie do diod prostownicznych a drugi do wiązki która idzie do stacyjki.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Marcin U 

Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 171
Skąd: Janów Podl.\Lublin
Wysłany: 2009-08-20, 21:16   

odświeżam temat;) mam też taki regulator podobny jak ten wyżej ze skody czy coś ozn. RNS- 4 firmy JEZPOL, ma 4 wyjścia 54, D+, DF, B- i nie wiem jak go podłączyć:/ muszę go dla kumpla założyć, DF to wiadomo, B- to chyba masa, D+ powinien chyba być + ale nie wiem, 54 tez podwójny przy takim ustawieniu nie dziala wogóle czerwona kontrolka się nie pali po przekręceniu kluczyka:\ na oryginalnym moim z mz chodzi jak trzeba:? proszę o szybka pomoc jakiegoś elektronika najlepiej :piwo: :piwo:
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-08-20, 21:37   

D+ plus od prostownika i aku
DF wzbudzenie
B- masa
54 zostaje wolne

To jest regulator dla prostownika 6-diodowego co nie znaczy, że z 9 działać nie będzie tyle, że aby była kontrolka jest potrzebny odczep ze środka z gwiazdy w uzwojeniu alternatora i przekaźnik.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Marcin U 

Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 171
Skąd: Janów Podl.\Lublin
Wysłany: 2009-08-20, 21:58   

dzięki :piwo: mam jeszcze coś takiego - było na odwrocie opakowania, ps .nie dało by się jakoś prościej zrobić taj kontrolki żeby była? :piwo:

By marcin_med, shot with Canon PowerShot A530 at 2009-08-20
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-08-20, 22:09   

Skoro na schemacie jest tak podłączona kontrolka to zrób tak samo czyli jeden przewód od kontrolki do D+ a drugi do 54 (regulator) i do 15 w stacyjce (na cewce zapłonowej też może być).
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Marcin U 

Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 171
Skąd: Janów Podl.\Lublin
Wysłany: 2009-08-20, 22:15   

spoko dzięki będę kombinował, w sumie tylko nie wiem które to kable bo od starego jeden jest taki podwójny( on jest chyba od kontrolki, tzn jeden z przewodów wchodzących w jego skład) a skąd wziąć 2 do kontrolki?
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-08-20, 22:21   

Praktycznie to nic nie musisz zmieniać wystarczy tylko podłączyć przewód, który normalnie szedł do 61 na regulatorze do D+ i dodatkowo podciągnąć kabel od stacyjki (15) lub z cewki do regulatora do zacisku 54.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Marcin U 

Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 171
Skąd: Janów Podl.\Lublin
Wysłany: 2009-08-20, 22:29   

czyli tak:
DF=DF
D+=podwójny przewód z 61
B-+masa
54= podciągnąć z cewki(będzie bliżej tylko z którego złocza?
51 ze starego regla do + przy bezpiecznikach a czerwony kawalek łączącego przewodu do wywalenia, dzięki SofCHJanek za zaangażowanie w temat :piwo:
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2009-08-20, 22:45   

SofCHJanek napisał/a:
D+ tak jak w starym D+ tyle że jeden kabelek musi iść jeszcze do kontrolki, a jest już ten co był podłączony wcześniej do 61 więc można go wykorzystać.


Nie wiem czy zauważyłeś, ale na schemacie są inne oznaczenia niż w etce. Na schemacie "generator" ma oznaczenia D+ i B+ - w etce będzie to odpowiednio 61 i D+ (tak, B+ to D+, a D+ to 61). Dlatego te połączenie:
Marcin U napisał/a:

DF=DF
D+=podwójny przewód z 61
B-+masa
54= podciągnąć z cewki(będzie bliżej tylko z którego złocza?
51 ze starego regla do + przy bezpiecznikach a czerwony kawalek łączącego przewodu do wywalenia

jest poprawne
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-08-20, 22:46   

Nom właśnie chciałem poprawić bo teraz to wypatrzyłem i zdaje się że regulator jest dosyć uniwersalny.
Z cewki ma być od zacisku 15.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Marcin U 

Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 171
Skąd: Janów Podl.\Lublin
Wysłany: 2009-08-21, 08:08   

dzięki Panowie za pomoc :piwo: dzisiaj wieczorem będę go zakładał :grin: :piwo:
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-01-05, 11:29   

Może ktoś napisać czy te eksperymenty zadziałały? Temat wyczyściłem ze śmieci.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 17