Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:28 |
Regulator elektroniczny z Jawy/Skody do ETZ |
Autor |
Wiadomość |
Rudek :)
MZ Rider
Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 14 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2006-11-28, 20:05 Regulator elektroniczny z Jawy/Skody do ETZ
|
|
|
Witam, da rade podłączyć regulator elektroniczny z Jawy TS 350 do Mz etz 150 ? Chodzi dokładnie o taki regulator: (oznaczenia na fotce)
http://img453.imageshack....glerjawahh0.jpg
A jak podlączone to jest w MZ to chyba każdy wie.
Wykombinowałem coś takiego: DF pod DF, D+ i 51 pod D+, Masa pod B-, 61 pod 54.
Jakby ktoś juz podłączał moduł z Jawy do MZty to poproszę o jakiś opis lub schemacik.
Dzięki i pozdro
PS: Proszę o nie wypowiadanie się w stylu: "Kup elektroniczny do MZ i spokuj" itd.
Za darmo mam regulator wart 80 zł nowy więc trzeba go wykorzystać!
SofCHJanek: Dodałem rysunek z podłączeniem dla ETZ. |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-11-06, 13:55, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-11-29, 09:24
|
|
|
Jawa ma 6 diod... to wyklucza ten regulator... Chociaż nie takie przekręty widziałem |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-01-05, 11:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rudek :)
MZ Rider
Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 14 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2006-11-30, 10:55
|
|
|
JA dalej bym prosił żeby ktos mi napisał jak go podłaczyć Czy tak jak ja napisałem czyli: DF pod DF, D+ i 51 pod D+, Masa pod B-, 61 pod 54,
będzie dobrze czy źle ? |
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2009-07-22, 20:36 [Elektryka] Regulator z jawy do etz 150 - jak podłączyć?
|
|
|
Napisze wszystko od początku.Mam etz 150 z regulatorem mechanicznym.Dzisiaj zauwazyłem że na obrotach od 1800-3000 obrotów świeci się kontrolka powyżej tej wartości gaśnie.Jutro mam wyjazd na moto a w garażu tylko regiel od jawy elektroniczny.Chciałbym to podmienic tylko za bardzo nie wiem jak podłączyć a nie chce niczego popalić.Był gdzieś taki temat ale nie znalazłem tam odpowiedzi.Prosze tylko o nie wchodzenie na temat "ile diod ma etz a ile ma jawa".Po prostu jeżeli ktoś wie jak podłączyć niech napisze.Z góry dzięki.Poniżej fotki obu regulatorów. |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655
Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać. |
Ostatnio zmieniony przez Xargo 2009-07-24, 12:30, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-07-22, 21:26
|
|
|
B- do masy, D+ do 15 od stacyjki albo B+ od aku i DF do wzbudzenia.
Będzie bez kontrolki ładowania bo do niej jest potrzebny przekaźnik i podłączenie ze środka gwiazdy w uzwojeniu alternatora.
Ja bym poszperał czy z wirnikiem, szczotkami, kablami i uzwojeniem stojana wszystko dobrze.
[ Dodano: 2009-07-22, 21:26 ]
54 zostaje wolne |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2009-07-22, 22:19
|
|
|
Dzięki.Jak dostane w sklepie elektroniczny regiel do etz 3 stykowy( w co wątpie) to kupie i nie bede sie bawił z tym od jawy. |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655
Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać. |
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2009-07-23, 18:23
|
|
|
Z wyjazdu nici(pogoda) a ja międzyczasie wziąłem sie za moto.Poniżej fotka przewodów w regulatorze.Coś mi się wydaje że to jest źle podłączone.Niech ktoś się wypowie na ten temat.
[ Dodano: 2009-07-23, 18:24 ]
Jeżeli mnie pamięć nie myli to gdzieś na fotce widziałem że dwa przewody sa na styku nr 3 a u mnie na nr 4 .Nie wiem jak ale to przez dwa lata dobrze ładowało.
[ Dodano: 2009-07-23, 18:25 ]
Jeden przewód ze styku nr 4 idzie do diod prostownicznych a drugi do wiązki która idzie do stacyjki. |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655
Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać. |
|
|
|
|
Marcin U
Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 171 Skąd: Janów Podl.\Lublin
|
Wysłany: 2009-08-20, 21:16
|
|
|
odświeżam temat;) mam też taki regulator podobny jak ten wyżej ze skody czy coś ozn. RNS- 4 firmy JEZPOL, ma 4 wyjścia 54, D+, DF, B- i nie wiem jak go podłączyć:/ muszę go dla kumpla założyć, DF to wiadomo, B- to chyba masa, D+ powinien chyba być + ale nie wiem, 54 tez podwójny przy takim ustawieniu nie dziala wogóle czerwona kontrolka się nie pali po przekręceniu kluczyka:\ na oryginalnym moim z mz chodzi jak trzeba:? proszę o szybka pomoc jakiegoś elektronika najlepiej |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-08-20, 21:37
|
|
|
D+ plus od prostownika i aku
DF wzbudzenie
B- masa
54 zostaje wolne
To jest regulator dla prostownika 6-diodowego co nie znaczy, że z 9 działać nie będzie tyle, że aby była kontrolka jest potrzebny odczep ze środka z gwiazdy w uzwojeniu alternatora i przekaźnik. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Marcin U
Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 171 Skąd: Janów Podl.\Lublin
|
Wysłany: 2009-08-20, 21:58
|
|
|
dzięki mam jeszcze coś takiego - było na odwrocie opakowania, ps .nie dało by się jakoś prościej zrobić taj kontrolki żeby była?
By marcin_med, shot with Canon PowerShot A530 at 2009-08-20 |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-08-20, 22:09
|
|
|
Skoro na schemacie jest tak podłączona kontrolka to zrób tak samo czyli jeden przewód od kontrolki do D+ a drugi do 54 (regulator) i do 15 w stacyjce (na cewce zapłonowej też może być). |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Marcin U
Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 171 Skąd: Janów Podl.\Lublin
|
Wysłany: 2009-08-20, 22:15
|
|
|
spoko dzięki będę kombinował, w sumie tylko nie wiem które to kable bo od starego jeden jest taki podwójny( on jest chyba od kontrolki, tzn jeden z przewodów wchodzących w jego skład) a skąd wziąć 2 do kontrolki? |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-08-20, 22:21
|
|
|
Praktycznie to nic nie musisz zmieniać wystarczy tylko podłączyć przewód, który normalnie szedł do 61 na regulatorze do D+ i dodatkowo podciągnąć kabel od stacyjki (15) lub z cewki do regulatora do zacisku 54. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Marcin U
Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 171 Skąd: Janów Podl.\Lublin
|
Wysłany: 2009-08-20, 22:29
|
|
|
czyli tak:
DF=DF
D+=podwójny przewód z 61
B-+masa
54= podciągnąć z cewki(będzie bliżej tylko z którego złocza?
51 ze starego regla do + przy bezpiecznikach a czerwony kawalek łączącego przewodu do wywalenia, dzięki SofCHJanek za zaangażowanie w temat |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2009-08-20, 22:45
|
|
|
SofCHJanek napisał/a: | D+ tak jak w starym D+ tyle że jeden kabelek musi iść jeszcze do kontrolki, a jest już ten co był podłączony wcześniej do 61 więc można go wykorzystać. |
Nie wiem czy zauważyłeś, ale na schemacie są inne oznaczenia niż w etce. Na schemacie "generator" ma oznaczenia D+ i B+ - w etce będzie to odpowiednio 61 i D+ (tak, B+ to D+, a D+ to 61). Dlatego te połączenie:
Marcin U napisał/a: |
DF=DF
D+=podwójny przewód z 61
B-+masa
54= podciągnąć z cewki(będzie bliżej tylko z którego złocza?
51 ze starego regla do + przy bezpiecznikach a czerwony kawalek łączącego przewodu do wywalenia |
jest poprawne |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-08-20, 22:46
|
|
|
Nom właśnie chciałem poprawić bo teraz to wypatrzyłem i zdaje się że regulator jest dosyć uniwersalny.
Z cewki ma być od zacisku 15. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Marcin U
Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 171 Skąd: Janów Podl.\Lublin
|
Wysłany: 2009-08-21, 08:08
|
|
|
dzięki Panowie za pomoc dzisiaj wieczorem będę go zakładał |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-01-05, 11:29
|
|
|
Może ktoś napisać czy te eksperymenty zadziałały? Temat wyczyściłem ze śmieci. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
|