» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:56
Przerywacz kierunkowskazów - mechaniczny czy elektroniczny?
Autor Wiadomość
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-03-24, 22:30   

Maras TAJFUN, Mechaniczny masz, ta trzecia chyba pod kontrolkę przewidziana ale jeszcze nie widziałem żeby była wykorzystana. Zawsze kontrolka jest w obwodzie kierunków.
fasza, elektronik przeważnie ma masę na wystającym kabelku z oczkiem do przykręcenia. Podaj jakie masz oznaczenia przy nóżkach.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-03-24, 22:35   

Ja w KS-ie mam na trzy wejścia taki jak na zdjęciu tzn. ma inne parametry, tj. Jeden kabel zasilanie, drugi to wyjście z przerywacza na kierunki, a trzeci masa.

[ Dodano: 2007-03-24, 22:47 ]
A idzie taki przerywacz wyregulować, bo mój za szybko daje i chciałbym go spowolnić?
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
fasza 

Motocykl: YAMAHA FZS 600 FAZER
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 41
Skąd: RZESZÓW - POŁOMIA
Wysłany: 2007-03-25, 18:47   

Qba, przerywacz zostawiłem na wsi także nie wiem dokładnie ale przy środkowym i jednym z bocznych wyjść pisze L i P. a przy drugim z bocznych wyjść pisze +. także nie wiem jak to podłączyć i narazie nie próbowałem bo nie miałem zapasowych bezpieczników :mrgreen: - wszystkie skończyłem :twisted:
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-03-25, 18:54   

fasza, mam też taki. Ale etka w domku została, to ci nie powiem jak podłączyć.
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-03-25, 20:06   

fasza, podpinasz + i L są na przeciw siebie, i chyba nie ma znaczenie który kabel do czego ale nawet jak pomylisz to nie skopcisz nic. A to gdyby ktoś chciał zrobic samemu elektroniczny przerywacz, choć nie wiem po co bo nowy chyba wyjdzie taniej niż robienie ale zawsze to własna robota. http://www.elektroda.net/...erprze126p.html
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
fasza 

Motocykl: YAMAHA FZS 600 FAZER
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 41
Skąd: RZESZÓW - POŁOMIA
Wysłany: 2007-03-25, 21:15   

czyli to jednak jest elektroniczny przerywacz. To mase musze wpiąć pod środkowy czyli pod P i ma hulać :mrgreen:
ok thanks :mrgreen:
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-03-25, 21:19   

A jaki masz kształt tego przerywacza. Bo pod P nic się nie podpina. Czyżbyś miał taki jak na poprzedniej stronie na fotkach? metalowy okrągły? To jest zwykły mechaniczny. elektronik ma mase na kawałku kabla.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-03-25, 21:19   

fasza, ten twój jest mechaniczny. A kto mi powie jak go spowolnić? Nawinąć drutu jeszcze w środku na niego czy jak? :roll:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-03-25, 21:28   

Tam chyba są styki podobnie jak w regulatorze i przegina się blaszka bimetalowa, można odgiąć styk i będzie dłuższa droga do styku, ale nie pamiętam jak to było,bo rozbierałem mechanicznego z 5 lat tamu jak mi za wolno chodził przy podpiętej przyczepie w ciągniku.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-03-25, 21:32   

Tak właśnie tam jest jak w regulatorze napięcia. Zaraz odegnę i zobaczę :)

[ Dodano: 2007-03-25, 22:17 ]
Tak wygląda taki przerywacz w środku. Tą blaszką po lewej reguluje się szybkość przerywania. Ale im dalej mamy to odgięte to większe prawdopodobieństwo że nam siądzie przerywacz, ponieważ wtedy ta sprężynka nagrzewa się do czerwoności i może pęknąć.
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Maras TAJFUN 

Motocykl: ETZ 251e
Wiek: 34
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 45
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2007-03-25, 22:37   

a propo kierunkow to mam problem, mianowicie nie swieca... jak sprawdzac przewody bo nawet bez przerywacza nic sie nie pali
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-03-25, 22:43   

Po kolei wg schematu albo miernikiem albo żarówką (bardziej pewne bo pod obciążeniem) najpierw posprawdzaj styki może coś nie łączy a potem po nitce do kłębka, w sumie to masz 8 przewodów tylko. a jak nie chodzi żaden ani L ani P to zostaje 1 główny do wyłącznika. Może wyłącznik sie rozsypał.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
fasza 

Motocykl: YAMAHA FZS 600 FAZER
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 41
Skąd: RZESZÓW - POŁOMIA
Wysłany: 2007-03-26, 13:55   

to jak wygląda ten elektroniczny i gdzie go dostać. Bo ten mi dał gość ze sklepu z częściami do malucha poldka itp.

[ Dodano: 2007-03-26, 13:56 ]
i jeszcze 12 zeta za niego dałem :evil:
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-03-26, 14:27   

Ja za elektronika dałem chyba 15 w sklepie motoryzacyjnym, mała prostokątna plastikowa kosteczka (jak przekaźnik samochodowy) z 3 wyjściami i kawałkiem kabla z oczkiem na końcu żeby pod masę przykręcić.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Zocha 
zwariowany wariat


Motocykl: Mz Etz 250
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 6
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2007-07-18, 21:28   

Aloha

A ten będzie pasować ?

MZ Etz 250 instalacja 12 V

http://www.allegro.pl/ite...jnych_fiat.html

Jeśli ma ktoś pewne linki i źródła to bardzo proszę o wklejenie.Obecny przerywacz mruga jak stroboskom na dyskotece, jestem zmuszony go wymienić.

Z góry dziękuję za informacje :wink:
_________________
'Jeśli Jezus jeździł na motorze, to napewno była to Zośka'.
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-07-18, 22:56   

Skoro już wypłynął ten temat to ja dopiszę coś od siebie. W czasie trasy na rajd ( bardzo silny wiatr i ulewisty deszcz ) mój przerywacz elektroniczny trochę zawilgotniał i tym sposobem po chwili jazdy straciłem kierunkowskazy (później wróciły, ale rolę przerywacza musiał pełnić mój palec ;) ), jak wysechł wszystko wróciło do normy. Myślę, żeby go w przyszłości otworzyć i zalać klejem, czy coś.

[ Dodano: 2007-07-18, 23:00 ]
A i ten, pasować będzie prawie każdy samochodowy tylko moce żarówek muszą się zgadzać, a to już masz napisane na obudowie przerywacza. Tam masz 42/92W, czyli pod dwie żarówki 21W jeśli się nie mylę. Nie rozumiem tylko tego 92 ;) bo 4 żarówki po 21W to jest 84W.
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2007-07-18, 23:19   

Ja zamontowałem przerywacz elektroniczny z Łady Samary bo te z malucha to mi paliło:P... a na tym z Łady to śmiga dobrze... coprawda rozmiarami jest prawie taki jak oryginalny bimetaliczny, ale przynajmniej hermetycznie zaklejony ( róska robota :P ) kierunkowstazy chodzą na nim idealnie równo. i chociaż kosztuje on 20 zł to według mnie jest stabilniejszy niż te polskie z malucha czy Poloneza (bo takie mi się paliły po chwili). A i jeszcze taka rada. jak już montujecie jakieś części elektroniczne z samochodów, to lepiej jak podejdziecie na auto złom i wyciągniecie oryginalne/fabryczne. Z doświadczenia wiem, że są dużo trwalsze niż te nowe podróby. No i oczywiście na takim szrocie samochodowym jest duuużo taniej :P
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-07-18, 23:50   

to 92 to jest jak włączasz awaryjne.
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-07-19, 00:28   

No wiem, ale włączasz awaryjne i święcą 4 żarówki po 21W, to daje 84W. A nie 92...
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-07-19, 00:58   

no licz jeszcze kontrolkę i hmmmm a prawda niektóre samochody z tego co widzialem mają po 3 żarówki na jedną stronę( w tylnim światle, przednim i na boku samochodu)
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14