Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 12:56 |
Przerywacz kierunkowskazów - mechaniczny czy elektroniczny? |
Autor |
Wiadomość |
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-03-24, 22:30
|
|
|
Maras TAJFUN, Mechaniczny masz, ta trzecia chyba pod kontrolkę przewidziana ale jeszcze nie widziałem żeby była wykorzystana. Zawsze kontrolka jest w obwodzie kierunków.
fasza, elektronik przeważnie ma masę na wystającym kabelku z oczkiem do przykręcenia. Podaj jakie masz oznaczenia przy nóżkach. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-03-24, 22:35
|
|
|
Ja w KS-ie mam na trzy wejścia taki jak na zdjęciu tzn. ma inne parametry, tj. Jeden kabel zasilanie, drugi to wyjście z przerywacza na kierunki, a trzeci masa.
[ Dodano: 2007-03-24, 22:47 ]
A idzie taki przerywacz wyregulować, bo mój za szybko daje i chciałbym go spowolnić? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
fasza
Motocykl: YAMAHA FZS 600 FAZER
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 41 Skąd: RZESZÓW - POŁOMIA
|
Wysłany: 2007-03-25, 18:47
|
|
|
Qba, przerywacz zostawiłem na wsi także nie wiem dokładnie ale przy środkowym i jednym z bocznych wyjść pisze L i P. a przy drugim z bocznych wyjść pisze +. także nie wiem jak to podłączyć i narazie nie próbowałem bo nie miałem zapasowych bezpieczników - wszystkie skończyłem |
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-03-25, 20:06
|
|
|
fasza, podpinasz + i L są na przeciw siebie, i chyba nie ma znaczenie który kabel do czego ale nawet jak pomylisz to nie skopcisz nic. A to gdyby ktoś chciał zrobic samemu elektroniczny przerywacz, choć nie wiem po co bo nowy chyba wyjdzie taniej niż robienie ale zawsze to własna robota. http://www.elektroda.net/...erprze126p.html |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
fasza
Motocykl: YAMAHA FZS 600 FAZER
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 41 Skąd: RZESZÓW - POŁOMIA
|
Wysłany: 2007-03-25, 21:15
|
|
|
czyli to jednak jest elektroniczny przerywacz. To mase musze wpiąć pod środkowy czyli pod P i ma hulać
ok thanks |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-03-25, 21:19
|
|
|
A jaki masz kształt tego przerywacza. Bo pod P nic się nie podpina. Czyżbyś miał taki jak na poprzedniej stronie na fotkach? metalowy okrągły? To jest zwykły mechaniczny. elektronik ma mase na kawałku kabla. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-03-25, 21:19
|
|
|
fasza, ten twój jest mechaniczny. A kto mi powie jak go spowolnić? Nawinąć drutu jeszcze w środku na niego czy jak? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-03-25, 21:28
|
|
|
Tam chyba są styki podobnie jak w regulatorze i przegina się blaszka bimetalowa, można odgiąć styk i będzie dłuższa droga do styku, ale nie pamiętam jak to było,bo rozbierałem mechanicznego z 5 lat tamu jak mi za wolno chodził przy podpiętej przyczepie w ciągniku. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-03-25, 21:32
|
|
|
Tak właśnie tam jest jak w regulatorze napięcia. Zaraz odegnę i zobaczę
[ Dodano: 2007-03-25, 22:17 ]
Tak wygląda taki przerywacz w środku. Tą blaszką po lewej reguluje się szybkość przerywania. Ale im dalej mamy to odgięte to większe prawdopodobieństwo że nam siądzie przerywacz, ponieważ wtedy ta sprężynka nagrzewa się do czerwoności i może pęknąć. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Maras TAJFUN
Motocykl: ETZ 251e
Wiek: 34 Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 45 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2007-03-25, 22:37
|
|
|
a propo kierunkow to mam problem, mianowicie nie swieca... jak sprawdzac przewody bo nawet bez przerywacza nic sie nie pali |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-03-25, 22:43
|
|
|
Po kolei wg schematu albo miernikiem albo żarówką (bardziej pewne bo pod obciążeniem) najpierw posprawdzaj styki może coś nie łączy a potem po nitce do kłębka, w sumie to masz 8 przewodów tylko. a jak nie chodzi żaden ani L ani P to zostaje 1 główny do wyłącznika. Może wyłącznik sie rozsypał. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
fasza
Motocykl: YAMAHA FZS 600 FAZER
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 41 Skąd: RZESZÓW - POŁOMIA
|
Wysłany: 2007-03-26, 13:55
|
|
|
to jak wygląda ten elektroniczny i gdzie go dostać. Bo ten mi dał gość ze sklepu z częściami do malucha poldka itp.
[ Dodano: 2007-03-26, 13:56 ]
i jeszcze 12 zeta za niego dałem |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-03-26, 14:27
|
|
|
Ja za elektronika dałem chyba 15 w sklepie motoryzacyjnym, mała prostokątna plastikowa kosteczka (jak przekaźnik samochodowy) z 3 wyjściami i kawałkiem kabla z oczkiem na końcu żeby pod masę przykręcić. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Zocha
zwariowany wariat
Motocykl: Mz Etz 250
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 6 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2007-07-18, 21:28
|
|
|
Aloha
A ten będzie pasować ?
MZ Etz 250 instalacja 12 V
http://www.allegro.pl/ite...jnych_fiat.html
Jeśli ma ktoś pewne linki i źródła to bardzo proszę o wklejenie.Obecny przerywacz mruga jak stroboskom na dyskotece, jestem zmuszony go wymienić.
Z góry dziękuję za informacje |
_________________ 'Jeśli Jezus jeździł na motorze, to napewno była to Zośka'. |
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-07-18, 22:56
|
|
|
Skoro już wypłynął ten temat to ja dopiszę coś od siebie. W czasie trasy na rajd ( bardzo silny wiatr i ulewisty deszcz ) mój przerywacz elektroniczny trochę zawilgotniał i tym sposobem po chwili jazdy straciłem kierunkowskazy (później wróciły, ale rolę przerywacza musiał pełnić mój palec ), jak wysechł wszystko wróciło do normy. Myślę, żeby go w przyszłości otworzyć i zalać klejem, czy coś.
[ Dodano: 2007-07-18, 23:00 ]
A i ten, pasować będzie prawie każdy samochodowy tylko moce żarówek muszą się zgadzać, a to już masz napisane na obudowie przerywacza. Tam masz 42/92W, czyli pod dwie żarówki 21W jeśli się nie mylę. Nie rozumiem tylko tego 92 bo 4 żarówki po 21W to jest 84W. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/KingNothing/ |
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2007-07-18, 23:19
|
|
|
Ja zamontowałem przerywacz elektroniczny z Łady Samary bo te z malucha to mi paliło:P... a na tym z Łady to śmiga dobrze... coprawda rozmiarami jest prawie taki jak oryginalny bimetaliczny, ale przynajmniej hermetycznie zaklejony ( róska robota ) kierunkowstazy chodzą na nim idealnie równo. i chociaż kosztuje on 20 zł to według mnie jest stabilniejszy niż te polskie z malucha czy Poloneza (bo takie mi się paliły po chwili). A i jeszcze taka rada. jak już montujecie jakieś części elektroniczne z samochodów, to lepiej jak podejdziecie na auto złom i wyciągniecie oryginalne/fabryczne. Z doświadczenia wiem, że są dużo trwalsze niż te nowe podróby. No i oczywiście na takim szrocie samochodowym jest duuużo taniej |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
|