» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:56
Przerywacz kierunkowskazów - mechaniczny czy elektroniczny?
Autor Wiadomość
Ppeterek 
XX-silver


Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 810
Skąd: Okolice Wawy
Wysłany: 2007-07-19, 11:39   

W przypadku samochodu dodać trzeba jeszcze przyczepę.
_________________
Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce.
 
     
Tomet 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 26
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2007-11-03, 11:37   

Cześć. Mam pytanie odnośnie przerywacza z POLONEZA takiego jak tutaj:
http://www.allegro.pl/ite...ow_polonez.html
Czy styk 31 to jest masa w tym przerywaczu? I czy przewody z mechanicznego podpiąć w nim odpowiednio pod 49 i 49a?
_________________
Snuj marzenia tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć dziś
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2007-11-03, 14:06   

dokładnie tak jak mówisz. W sumie to w większości tych starszych aut (nie wiem jak w nowych) oznaczenia są te same.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Tomet 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 26
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2007-11-03, 14:36   

Poszy150, Dzięki wielkie.Pozdrawiam.
_________________
Snuj marzenia tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć dziś
 
 
     
Mike.Skywalker 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 157
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2010-07-23, 16:31   

Mam takie pytanie, jeśli zamiast przerywacza który wyzionął ducha założyłem kawałek drutu to czy mógł spalić bezpiecznik jeśli dotknął np masy? Teraz włożyłem krótszy drucik i nie powinien niczego dotknąć a jutro pewnie poszukam przerywacza elektronicznego od malucha po sklepach. Ale ciekaw jestem jak taki przerywacz działa, czy częstotliwośc mrugnięć kierunków się znacząco zmienia i czy zmniejsza się opóźnienie tj czas od włączenia kierunku do pierwszego mrugnięcia? A jeśli nie to co zrobić żeby kierunki szybcciej mrugały? Bo denerwowało mnie to opóźnienie na dotychczasowym bimetalowym...
_________________
"Wszyscy są równi a my jesteśmy motórzystami"
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-07-24, 12:06   

Witam
Jeśli przewód zwarł się z masą motocykla to na pewno doszło do zwarcia elektrycznego przez co mogło ci spalić bezpiecznik 8A do którego podłączony jest obwód kierunkowskazów...
Co do działania kierunkowskazów w tradycyjnym termo bimetalicznym częstotliwość mignięć zwykle jest rożna w zależności od obrotów silnika ( w szczególności jeśli ktoś ma mechaniczny rygiel) od oporu na stykach i konektorkach(terminalach) przez co żarówka ledwo co miga i nie ma błysku pełną mocą na skutek spadku napięć.
Dużo lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie przerywacza elektronicznego który nie ma tych wad błysk jest zawsze w tym samym czasie w równym odstępie czasu a działa tak:
http://www.youtube.com/watch?v=XuVxMhN4xBA
jak ci się spodoba mogę ci taki zaoferować... :piwo:
tu w tym samym motocyklu zwykły termo bimetaliczny dla porównania widać różnice miedzy lewym a prawym...
http://www.youtube.com/watch?v=xgxDLBBOcek prawy
http://www.youtube.com/watch?v=nS1ONU9Rm0w lewy
POZDRO
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2016-09-03, 00:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Mike.Skywalker 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 157
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2010-07-24, 13:31   

Regulator mam oryginał i póki działa nie będę go ruszał :P A co do mojego postu, to źle go sformułowałem,
Mike.Skywalker napisał/a:
A jeśli nie to co zrobić żeby kierunki szybcciej mrugały?

częstotliwość mrugnięć to sprawa drugorzędna, chodzi mi o szybszy start kierunków, żeby skrócić czas paru sekund jaki mija od przesunięcia przełącznika do pierwszego mrugnięcia, tak jak to wygląda gdy przewody są połączone z pominięciem przerywacza, takiego ideału pewnie nie da się osiągnąć ale wkurza to że dopiero po paru sekundach kierowcy widzą że chciałem skręcić a ja już po manewrze...
_________________
"Wszyscy są równi a my jesteśmy motórzystami"
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-07-24, 18:22   

Dałem ci panaceum na ten problem tam nie musisz czekać aby termobimetal rozgrzał się i zadziałał bo układ elektroniczny działa natychmiast.
Na allegro sprzedawane są w dużej mierze przerywacze gdzie elementem wykonawczym zwykle jest przekaźnik u mnie zastosowany jest tranzystor o bardzo dobrych parametrach przewodzenia wiec układ jest bezstykowy i szybki w działaniu... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Rufusetz150e 


Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 269
Skąd: Nisko
Wysłany: 2010-07-24, 23:45   

adin primo -> bezpiecznik na kierunki 4A :evil:

dwa primo -> elektroniczny działa z malutkimi opóźnieniami ideałów nie ma, aczkolwiek opóźnienie znikome.

tri primo -> zakładajac ze masz dobre aku i ładowanie tzn z prądem nie ma problemów częstotliwość migania możesz zmienić poprzez zmiane obciązenie czyli żarówki o mniejszej lub wiekszej mocy, mniejsza moc szybciej miga, wieksza wolniej miga :piwo:
_________________
Jazda na etezecie jest najlepsza na świecie!!! ;D

Ecia ->
http://www.youtube.com/watch?v=CXDlrvdvEiw
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/30840

Jak pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
     
Mike.Skywalker 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 157
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2010-07-25, 00:09   

Rufusetz150e napisał/a:
adin primo -> bezpiecznik na kierunki 4A :evil:

dwa primo -> elektroniczny działa z malutkimi opóźnieniami ideałów nie ma, aczkolwiek opóźnienie znikome.

tri primo -> zakładajac ze masz dobre aku i ładowanie tzn z prądem nie ma problemów częstotliwość migania możesz zmienić poprzez zmiane obciązenie czyli żarówki o mniejszej lub wiekszej mocy, mniejsza moc szybciej miga, wieksza wolniej miga :piwo:

Dzięki wielkie za info, bezpiecznik 8A włożyłem bo kilka wydłubałem z resztek malucha, porozglądam się za jakimś elektronicznym w sklepach w paru miejscach czytałem że od Malacza firmy Jezpol dają radę, może znajdę w sklepach.
_________________
"Wszyscy są równi a my jesteśmy motórzystami"
 
     
Rufusetz150e 


Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 269
Skąd: Nisko
Wysłany: 2010-07-25, 00:23   

od malczana ja mam w swojej i jest bdb częstotliwość zgrywa sie fajnie z oryginalnymi żarówkami nie łypie za szybko i dobrze bo tego nie lubie :d
_________________
Jazda na etezecie jest najlepsza na świecie!!! ;D

Ecia ->
http://www.youtube.com/watch?v=CXDlrvdvEiw
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/30840

Jak pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
     
Stary 

Motocykl: Junak M10 1963
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-28, 08:57   

Ja trochę offtopic, ale nie będę zakładał nowego tematu.

Muszę zamontować kierunkowskazy w moim junaku. Na razie tylko na tył. Instalacja standardowo 6V, ale już z minusem na masie. Jak w junaku jest z ładowaniem nie trzeba tłumaczyć, więc żarówki będą raczej słabe.

Gdzie mogę kupić elektroniczny przerywacz 6V? Z mechanicznym nie chcę mi się bawić, bo przy słabszych żarówkach zaczną one szybciej mrugać co będzie wyglądać komicznie, a odginanie blaszki na dłuższą metę może nie wypalić.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-07-28, 13:10   

Witam
Stary, - moja wersja działa od 5V-do 24V( a jak działa zobacz dwa posty moje wyżej) zastanów się czy wobec niewielkiej wydajność prądnicy P9a nie chciał byś zamontować zamiast żarówek diody LED? W zależności od ilości LED pobór prądu i mocy był by nie wielki (efektywność za to duża) i pewnie nie przekroczył by 10W na kierunkowskazy z przodu i z tyłu...(włączając lewy lub prawy kierunkowskaz) Dodatkowym argumentem jest że LEDy są bardzo trwałe i nie przepalają się jak zwykłe żarówki... :piwo: POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
EtZLuKash150 


Motocykl: EtZ 150
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 94
Skąd: wieś
Wysłany: 2010-07-29, 21:58   

ten przerywacz ma dotykać ramy motoru czy nie może ?
 
 
     
AdamSsS 

Motocykl: była 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 290
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-07-29, 22:37   

a do czego go przymocujesz chyba że wolisz aby latał jak żyd po pustym sklepie
_________________
Moja maszynka
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17299
 
 
     
Mike.Skywalker 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 157
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2010-08-05, 21:36   

No i zakupy zrobione, za 16zł elektroniczny przerywacz od Malacza, firmy APE.
I nie ma co porównywać z mechanicznym, działa rewelacyjnie. Trzeba dobrze masę podpiąć, wtedy chodzi prawidłowo, ja pod siedzeniem dołączyłem kolejną do kilku końcówek od mas które się na jednej śrubce dokręcone. Na początku coś trzeszczało ale po chwili już normalnie działa, rozchodził się :P Kierunki startują prawie od razu po włączeniu, mrugają szybciej niż na mechanicznym i w miarę równo. Jak z trwałością, czas pokaże.
_________________
"Wszyscy są równi a my jesteśmy motórzystami"
 
     
Stary 

Motocykl: Junak M10 1963
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-12, 17:26   

Do instalacji 6V Junaka z - na masie, kupiłem przerywacz elektroniczny od Marcina. Mruga fajnie, zarówno na 6V jak i 12V oraz na różnych mocach żarówek.

Gdy przetestuję na dłuższą metę dam znać :)
 
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 285
Skąd: FZA
Wysłany: 2016-09-02, 23:03   

Witam, postanowiłem odświeżyć trochę temat, bo ostatni wpis jest z 2010r. Mam w swojej MZ ETZ 251 taką przypadłość, że jak włączę kierunek to zapala się on dopiero po jakimś czasie. Zazwyczaj zdążę już skręcić i widzę gniew w oczach ludzi co myślą, że sygnalizuję w ostatniej chwili. Proszę o podpowiedź: Co na dzień dzisiejszy warto zamontować, by działało szybciej? Mogą być też LEDY, byle kierunki działały od razu po przełączeniu w prawo lub w lewo.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-09-02, 23:06   

Przerywacz elektroniczny!!!
 
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 285
Skąd: FZA
Wysłany: 2016-09-02, 23:11   

Seba_830, Genialna podpowiedź :piwo: A tak właściwie to chodzi mi o to by ktoś może podał jakiegoś linka. Bo w allegro to miliard elektronicznych przerywaczy jest. Nie chcę chinola tylko coś działającego :wink:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15