Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 12:56 |
Przerywacz kierunkowskazów - mechaniczny czy elektroniczny? |
Autor |
Wiadomość |
Ppeterek
XX-silver
Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy Wiek: 55 Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 810 Skąd: Okolice Wawy
|
Wysłany: 2007-07-19, 11:39
|
|
|
W przypadku samochodu dodać trzeba jeszcze przyczepę. |
_________________ Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce. |
|
|
|
|
Tomet
Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2007 Posty: 26 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2007-11-03, 11:37
|
|
|
Cześć. Mam pytanie odnośnie przerywacza z POLONEZA takiego jak tutaj:
http://www.allegro.pl/ite...ow_polonez.html
Czy styk 31 to jest masa w tym przerywaczu? I czy przewody z mechanicznego podpiąć w nim odpowiednio pod 49 i 49a? |
_________________ Snuj marzenia tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć dziś |
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2007-11-03, 14:06
|
|
|
dokładnie tak jak mówisz. W sumie to w większości tych starszych aut (nie wiem jak w nowych) oznaczenia są te same. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Tomet
Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2007 Posty: 26 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2007-11-03, 14:36
|
|
|
Poszy150, Dzięki wielkie.Pozdrawiam. |
_________________ Snuj marzenia tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć dziś |
|
|
|
|
Mike.Skywalker
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 157 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2010-07-23, 16:31
|
|
|
Mam takie pytanie, jeśli zamiast przerywacza który wyzionął ducha założyłem kawałek drutu to czy mógł spalić bezpiecznik jeśli dotknął np masy? Teraz włożyłem krótszy drucik i nie powinien niczego dotknąć a jutro pewnie poszukam przerywacza elektronicznego od malucha po sklepach. Ale ciekaw jestem jak taki przerywacz działa, czy częstotliwośc mrugnięć kierunków się znacząco zmienia i czy zmniejsza się opóźnienie tj czas od włączenia kierunku do pierwszego mrugnięcia? A jeśli nie to co zrobić żeby kierunki szybcciej mrugały? Bo denerwowało mnie to opóźnienie na dotychczasowym bimetalowym... |
_________________ "Wszyscy są równi a my jesteśmy motórzystami" |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-07-24, 12:06
|
|
|
Witam
Jeśli przewód zwarł się z masą motocykla to na pewno doszło do zwarcia elektrycznego przez co mogło ci spalić bezpiecznik 8A do którego podłączony jest obwód kierunkowskazów...
Co do działania kierunkowskazów w tradycyjnym termo bimetalicznym częstotliwość mignięć zwykle jest rożna w zależności od obrotów silnika ( w szczególności jeśli ktoś ma mechaniczny rygiel) od oporu na stykach i konektorkach(terminalach) przez co żarówka ledwo co miga i nie ma błysku pełną mocą na skutek spadku napięć.
Dużo lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie przerywacza elektronicznego który nie ma tych wad błysk jest zawsze w tym samym czasie w równym odstępie czasu a działa tak:
http://www.youtube.com/watch?v=XuVxMhN4xBA
jak ci się spodoba mogę ci taki zaoferować...
tu w tym samym motocyklu zwykły termo bimetaliczny dla porównania widać różnice miedzy lewym a prawym...
http://www.youtube.com/watch?v=xgxDLBBOcek prawy
http://www.youtube.com/watch?v=nS1ONU9Rm0w lewy
POZDRO |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2016-09-03, 00:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mike.Skywalker
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 157 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2010-07-24, 13:31
|
|
|
Regulator mam oryginał i póki działa nie będę go ruszał A co do mojego postu, to źle go sformułowałem,
Mike.Skywalker napisał/a: | A jeśli nie to co zrobić żeby kierunki szybcciej mrugały? |
częstotliwość mrugnięć to sprawa drugorzędna, chodzi mi o szybszy start kierunków, żeby skrócić czas paru sekund jaki mija od przesunięcia przełącznika do pierwszego mrugnięcia, tak jak to wygląda gdy przewody są połączone z pominięciem przerywacza, takiego ideału pewnie nie da się osiągnąć ale wkurza to że dopiero po paru sekundach kierowcy widzą że chciałem skręcić a ja już po manewrze... |
_________________ "Wszyscy są równi a my jesteśmy motórzystami" |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-07-24, 18:22
|
|
|
Dałem ci panaceum na ten problem tam nie musisz czekać aby termobimetal rozgrzał się i zadziałał bo układ elektroniczny działa natychmiast.
Na allegro sprzedawane są w dużej mierze przerywacze gdzie elementem wykonawczym zwykle jest przekaźnik u mnie zastosowany jest tranzystor o bardzo dobrych parametrach przewodzenia wiec układ jest bezstykowy i szybki w działaniu... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Rufusetz150e
Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 269 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 2010-07-24, 23:45
|
|
|
adin primo -> bezpiecznik na kierunki 4A
dwa primo -> elektroniczny działa z malutkimi opóźnieniami ideałów nie ma, aczkolwiek opóźnienie znikome.
tri primo -> zakładajac ze masz dobre aku i ładowanie tzn z prądem nie ma problemów częstotliwość migania możesz zmienić poprzez zmiane obciązenie czyli żarówki o mniejszej lub wiekszej mocy, mniejsza moc szybciej miga, wieksza wolniej miga |
_________________ Jazda na etezecie jest najlepsza na świecie!!! ;D
Ecia ->
http://www.youtube.com/watch?v=CXDlrvdvEiw
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/30840
Jak pomogłem kliknij POMÓGŁ |
|
|
|
|
Mike.Skywalker
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 157 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2010-07-25, 00:09
|
|
|
Rufusetz150e napisał/a: | adin primo -> bezpiecznik na kierunki 4A
dwa primo -> elektroniczny działa z malutkimi opóźnieniami ideałów nie ma, aczkolwiek opóźnienie znikome.
tri primo -> zakładajac ze masz dobre aku i ładowanie tzn z prądem nie ma problemów częstotliwość migania możesz zmienić poprzez zmiane obciązenie czyli żarówki o mniejszej lub wiekszej mocy, mniejsza moc szybciej miga, wieksza wolniej miga |
Dzięki wielkie za info, bezpiecznik 8A włożyłem bo kilka wydłubałem z resztek malucha, porozglądam się za jakimś elektronicznym w sklepach w paru miejscach czytałem że od Malacza firmy Jezpol dają radę, może znajdę w sklepach. |
_________________ "Wszyscy są równi a my jesteśmy motórzystami" |
|
|
|
|
Rufusetz150e
Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 269 Skąd: Nisko
|
|
|
|
|
Stary
Motocykl: Junak M10 1963
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-07-28, 08:57
|
|
|
Ja trochę offtopic, ale nie będę zakładał nowego tematu.
Muszę zamontować kierunkowskazy w moim junaku. Na razie tylko na tył. Instalacja standardowo 6V, ale już z minusem na masie. Jak w junaku jest z ładowaniem nie trzeba tłumaczyć, więc żarówki będą raczej słabe.
Gdzie mogę kupić elektroniczny przerywacz 6V? Z mechanicznym nie chcę mi się bawić, bo przy słabszych żarówkach zaczną one szybciej mrugać co będzie wyglądać komicznie, a odginanie blaszki na dłuższą metę może nie wypalić. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-07-28, 13:10
|
|
|
Witam
Stary, - moja wersja działa od 5V-do 24V( a jak działa zobacz dwa posty moje wyżej) zastanów się czy wobec niewielkiej wydajność prądnicy P9a nie chciał byś zamontować zamiast żarówek diody LED? W zależności od ilości LED pobór prądu i mocy był by nie wielki (efektywność za to duża) i pewnie nie przekroczył by 10W na kierunkowskazy z przodu i z tyłu...(włączając lewy lub prawy kierunkowskaz) Dodatkowym argumentem jest że LEDy są bardzo trwałe i nie przepalają się jak zwykłe żarówki... POZDRAWIAM |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
EtZLuKash150
Motocykl: EtZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 94 Skąd: wieś
|
Wysłany: 2010-07-29, 21:58
|
|
|
ten przerywacz ma dotykać ramy motoru czy nie może ? |
|
|
|
|
AdamSsS
Motocykl: była 250
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 290 Skąd: Tarnów
|
|
|
|
|
Mike.Skywalker
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 157 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2010-08-05, 21:36
|
|
|
No i zakupy zrobione, za 16zł elektroniczny przerywacz od Malacza, firmy APE.
I nie ma co porównywać z mechanicznym, działa rewelacyjnie. Trzeba dobrze masę podpiąć, wtedy chodzi prawidłowo, ja pod siedzeniem dołączyłem kolejną do kilku końcówek od mas które się na jednej śrubce dokręcone. Na początku coś trzeszczało ale po chwili już normalnie działa, rozchodził się Kierunki startują prawie od razu po włączeniu, mrugają szybciej niż na mechanicznym i w miarę równo. Jak z trwałością, czas pokaże. |
_________________ "Wszyscy są równi a my jesteśmy motórzystami" |
|
|
|
|
Stary
Motocykl: Junak M10 1963
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-08-12, 17:26
|
|
|
Do instalacji 6V Junaka z - na masie, kupiłem przerywacz elektroniczny od Marcina. Mruga fajnie, zarówno na 6V jak i 12V oraz na różnych mocach żarówek.
Gdy przetestuję na dłuższą metę dam znać |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 285 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2016-09-02, 23:03
|
|
|
Witam, postanowiłem odświeżyć trochę temat, bo ostatni wpis jest z 2010r. Mam w swojej MZ ETZ 251 taką przypadłość, że jak włączę kierunek to zapala się on dopiero po jakimś czasie. Zazwyczaj zdążę już skręcić i widzę gniew w oczach ludzi co myślą, że sygnalizuję w ostatniej chwili. Proszę o podpowiedź: Co na dzień dzisiejszy warto zamontować, by działało szybciej? Mogą być też LEDY, byle kierunki działały od razu po przełączeniu w prawo lub w lewo. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-09-02, 23:06
|
|
|
Przerywacz elektroniczny!!! |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 285 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2016-09-02, 23:11
|
|
|
Seba_830, Genialna podpowiedź A tak właściwie to chodzi mi o to by ktoś może podał jakiegoś linka. Bo w allegro to miliard elektronicznych przerywaczy jest. Nie chcę chinola tylko coś działającego |
|
|
|
|
|