» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:23
Długości śrub do karterów - Silnik - MZ ETZ 250/1
Autor Wiadomość
siro13 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 232
Skąd: Turkowice
Wysłany: 2006-12-06, 17:09   Długości śrub do karterów - Silnik - MZ ETZ 250/1

witam. wiec kupilem sruby imbusowe do skrecania karterow na agmocie, a wczesniej mialem zwykle na wkretak. i te dlugie sruby imbusowe maja dlugość 70,25mm a te co mialem wczesniej 59,85mm (mierzone bez łebka) i jak je wkrecilem to ciekl mi olej ze skrzyni. i nie wiem czy to nie wina tego ze te sruby sa za dlugie. moze tos napisac jakiej maja byc dlugosci??
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-12-06, 17:13   

Jak kartery się ścisnęły przy dokręceniu to raczej nie wina śrub. Jak moto odpali i chodzi dobrze, czyli nie ciągnie lewego powietrza, to na pewno nie śruby bo gdyby to była ich wina to by także ciągnęło lewe powietrze do skrzyni korbowej. Czym uszczelniałeś silnik między karterami?
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-12-06, 19:12   

No to nawet duża różnica tej długości, ale (jak przedmówca mój powiedział) skoro kartery się dobrze scisnęły to powinno być ok, ja zawsze na sylikon składam i jest ok.

Wymiary wkretów do karterów silnika MZ ETZ 250 (według katalogu części do ETZ 250):

7 sztuk - srób 6 o długości 50mm
7 sztuk - srób 6 o długości 70mm
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
siro13 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 232
Skąd: Turkowice
Wysłany: 2006-12-06, 20:25   

no wiec silnik nie byl niczym uszczelniony, czyli tak jak w oryginale (żadnej uszczelki, ani silikonu).

te krotkie sruby (co ida wokol skrzyni korbowej) sa takiej samej dlugosci jak byly wczesniej tylko te dlugie sa jakies za dlugie,

ale wedlug tego co napisal wamnok to te dlugie mam dobre tylko te krotkie sa jakies nie tego.

bo rozumiem ze te krotkie ida wokol skrzyni korbowej a dlugie wokol skrzyni biegow??
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-12-06, 20:33   

siro13, ale to by Ci wystawały te 2cm jakby siędo końca nie wkręciły. A że niczym nie uszczelniłeś to sięwcale nie dziwię, że cieknie. Rozbieraj jeszcze raz i posmaruj kartery silikonem, albo wsadź uszczelke, bo 15-sto, czy 20-sto letni silnik to nie ciepły z fabryki, gdzie wszystko było równiutkie :wink:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
siro13 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 232
Skąd: Turkowice
Wysłany: 2006-12-06, 20:47   

nie zrozumales mnie. ja tego silnika nie rozbieralem. tylko mialem go wyciagnietego, wykrecilem tamte sruby i wkrecilem imbusy. a teraz mam go rozpolowionego i pytam bo chce go tak skrecic zeby jak go zloze nie ciekl

a tak przy okazji to co polecacie do uszczelnienia?? sam silikon, uszczelke, czy i to i to??
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-12-06, 20:52   

Jak nie masz uszczelki to pasmaruj samym silikonem, jak masz uszczelkę to "nawilż" ją lekko towotem i składaj. Co do śrub to możesz je sobie podocinać na wymiar taki jak podał wamnok, i wszystko będzie ok :wink:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-12-06, 21:12   

ja mam na sam sylikon i nigdzie nie kapie
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-12-06, 21:29   

mam do was pytanie czy w mz 250\1 ts są takie same wymiary śrób jak w etz?
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/14276
"Niektórzy mówią, że motocykle to zabawki dla małych chłopców, z których w końcu się wyrasta. Ja twierdzę coś wręcz odwrotnego. Z motocykli nie tyle się wyrasta, ile trzeba do nich dorosnąć"
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-12-06, 23:08   

siro13, poprostu skroc je na wymiar oryginalnych srub i wez nawet kazda pokolei w iertarke i ladnie sfazuj pilnikiem strone ucientą zeby gwintow nie szargac.I nieskladaj zcasem silnika na sucho,jak mmasz ladne przylgnie to daj delikatnie sylikonu i wystarczy,bo jak widze nieraz mega wystajacy sylikon z pod kazdej czesci to mnie na zyganie zabiera,pozatym oryginalnie silniki tez niebyly skladane na sucho tylko na cos w rodzaju hermetyku.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
siro13 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 232
Skąd: Turkowice
Wysłany: 2006-12-06, 23:35   

no mnie tez wkurza jak widze wystajacy z silnika silikon. ok jutro skracam sruby i zaczynam zabawe ze skladaniem silnika:) dzieki wyszystkim za posty w tym temacie
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-12-06, 23:50   

To sruby trzeba kupowac na agmocie ??
Ja tam do motocykli kupuje imbusy i nie tylko w duzym sklepie metarulgicznym na wage ...
długosci i wielkosci, czy nawet kolory do wyboru co dusza zapragnie i zamiast płacic grube złotowki za jakies pare srub ... bierzesz na wage w paczke i płacisz np... 1,20 .... 3,50 PLN
:wink:
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-12-07, 10:20   

Ja też kupuję w sklepie metalowym śróby. Najlepiej złóż silnik na sylikon (ja na czerwony zawsze składam) a do dekla od sprzęgła daj uszczelkę tak samo pod cylinder i głowicę, taki zestaw trzech uszczelek mozna dostać w sklepach z częściami do MZ. Mi też zawsze sylikon wystaje po złożeniu, to normalne bo gdy kartery się docisnął to go wyciska na zewnątrz, wtedy na następny dzień jak już dobrze zaschnie wystarczy ładnie żyletką przejechać po nim i zrównać do karterów i nic nie widać.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-12-08, 01:35   

lepiej dac odrazu czarny sylikon,i dac tyle zeby zawiele nie wyłaziło bo nalezy wziasc pod uwage ze do srodka tez wylazi.Jak-44 (joker), zgadzam sie sruby na wage to rewelka :mrgreen: ,jakie dusza zapragnie.

[ Dodano: 2006-12-08, 01:38 ]
grubosc uszczelki pod cylinder powinna wynosci odpowiednio 0.5 mm jesli sie nie myle,warto przywiazac do tego uwage bo uszczelka uszczelce nierowna a to ma znaczenie,od zminana grubisci uszczelki zmienia fazy rozrzadu,przyspiesza albo opoznia,ja bylem zmuszony zewzgledu na moj nieco krotszy tłok zrobic uszczelke z kartki ksero aby tylko było,i niedawac uszczelki pod glowice a i tak szczeline mam 1.35 mm.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
siro13 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 232
Skąd: Turkowice
Wysłany: 2006-12-08, 17:26   

ok. a moze ktos jeszcze mi na jakims rysunku przedstawic gdzie w karterach ida jakie sruby. tzn. chodzi mi o to gdzie ida te dluzsze a gdzie te krotsze. plix
_________________
Link do strony ze zdjęciami mojej MZ:
Moja MZ ETZ 250
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15