Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:23 |
Długości śrub do karterów - Silnik - MZ ETZ 250/1 |
Autor |
Wiadomość |
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2006-12-06, 17:09 Długości śrub do karterów - Silnik - MZ ETZ 250/1
|
|
|
witam. wiec kupilem sruby imbusowe do skrecania karterow na agmocie, a wczesniej mialem zwykle na wkretak. i te dlugie sruby imbusowe maja dlugość 70,25mm a te co mialem wczesniej 59,85mm (mierzone bez łebka) i jak je wkrecilem to ciekl mi olej ze skrzyni. i nie wiem czy to nie wina tego ze te sruby sa za dlugie. moze tos napisac jakiej maja byc dlugosci?? |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-12-06, 17:13
|
|
|
Jak kartery się ścisnęły przy dokręceniu to raczej nie wina śrub. Jak moto odpali i chodzi dobrze, czyli nie ciągnie lewego powietrza, to na pewno nie śruby bo gdyby to była ich wina to by także ciągnęło lewe powietrze do skrzyni korbowej. Czym uszczelniałeś silnik między karterami? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2006-12-06, 19:12
|
|
|
No to nawet duża różnica tej długości, ale (jak przedmówca mój powiedział) skoro kartery się dobrze scisnęły to powinno być ok, ja zawsze na sylikon składam i jest ok.
Wymiary wkretów do karterów silnika MZ ETZ 250 (według katalogu części do ETZ 250):
7 sztuk - srób 6 o długości 50mm
7 sztuk - srób 6 o długości 70mm |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2006-12-06, 20:25
|
|
|
no wiec silnik nie byl niczym uszczelniony, czyli tak jak w oryginale (żadnej uszczelki, ani silikonu).
te krotkie sruby (co ida wokol skrzyni korbowej) sa takiej samej dlugosci jak byly wczesniej tylko te dlugie sa jakies za dlugie,
ale wedlug tego co napisal wamnok to te dlugie mam dobre tylko te krotkie sa jakies nie tego.
bo rozumiem ze te krotkie ida wokol skrzyni korbowej a dlugie wokol skrzyni biegow?? |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-12-06, 20:33
|
|
|
siro13, ale to by Ci wystawały te 2cm jakby siędo końca nie wkręciły. A że niczym nie uszczelniłeś to sięwcale nie dziwię, że cieknie. Rozbieraj jeszcze raz i posmaruj kartery silikonem, albo wsadź uszczelke, bo 15-sto, czy 20-sto letni silnik to nie ciepły z fabryki, gdzie wszystko było równiutkie |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2006-12-06, 20:47
|
|
|
nie zrozumales mnie. ja tego silnika nie rozbieralem. tylko mialem go wyciagnietego, wykrecilem tamte sruby i wkrecilem imbusy. a teraz mam go rozpolowionego i pytam bo chce go tak skrecic zeby jak go zloze nie ciekl
a tak przy okazji to co polecacie do uszczelnienia?? sam silikon, uszczelke, czy i to i to?? |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-12-06, 20:52
|
|
|
Jak nie masz uszczelki to pasmaruj samym silikonem, jak masz uszczelkę to "nawilż" ją lekko towotem i składaj. Co do śrub to możesz je sobie podocinać na wymiar taki jak podał wamnok, i wszystko będzie ok |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
lukjas2504
Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: Lipnik
|
Wysłany: 2006-12-06, 21:29
|
|
|
mam do was pytanie czy w mz 250\1 ts są takie same wymiary śrób jak w etz? |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/14276
"Niektórzy mówią, że motocykle to zabawki dla małych chłopców, z których w końcu się wyrasta. Ja twierdzę coś wręcz odwrotnego. Z motocykli nie tyle się wyrasta, ile trzeba do nich dorosnąć"
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-12-06, 23:08
|
|
|
siro13, poprostu skroc je na wymiar oryginalnych srub i wez nawet kazda pokolei w iertarke i ladnie sfazuj pilnikiem strone ucientą zeby gwintow nie szargac.I nieskladaj zcasem silnika na sucho,jak mmasz ladne przylgnie to daj delikatnie sylikonu i wystarczy,bo jak widze nieraz mega wystajacy sylikon z pod kazdej czesci to mnie na zyganie zabiera,pozatym oryginalnie silniki tez niebyly skladane na sucho tylko na cos w rodzaju hermetyku. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2006-12-06, 23:35
|
|
|
no mnie tez wkurza jak widze wystajacy z silnika silikon. ok jutro skracam sruby i zaczynam zabawe ze skladaniem silnika:) dzieki wyszystkim za posty w tym temacie |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-12-06, 23:50
|
|
|
To sruby trzeba kupowac na agmocie ??
Ja tam do motocykli kupuje imbusy i nie tylko w duzym sklepie metarulgicznym na wage ...
długosci i wielkosci, czy nawet kolory do wyboru co dusza zapragnie i zamiast płacic grube złotowki za jakies pare srub ... bierzesz na wage w paczke i płacisz np... 1,20 .... 3,50 PLN
|
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2006-12-07, 10:20
|
|
|
Ja też kupuję w sklepie metalowym śróby. Najlepiej złóż silnik na sylikon (ja na czerwony zawsze składam) a do dekla od sprzęgła daj uszczelkę tak samo pod cylinder i głowicę, taki zestaw trzech uszczelek mozna dostać w sklepach z częściami do MZ. Mi też zawsze sylikon wystaje po złożeniu, to normalne bo gdy kartery się docisnął to go wyciska na zewnątrz, wtedy na następny dzień jak już dobrze zaschnie wystarczy ładnie żyletką przejechać po nim i zrównać do karterów i nic nie widać. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-12-08, 01:35
|
|
|
lepiej dac odrazu czarny sylikon,i dac tyle zeby zawiele nie wyłaziło bo nalezy wziasc pod uwage ze do srodka tez wylazi.Jak-44 (joker), zgadzam sie sruby na wage to rewelka ,jakie dusza zapragnie.
[ Dodano: 2006-12-08, 01:38 ]
grubosc uszczelki pod cylinder powinna wynosci odpowiednio 0.5 mm jesli sie nie myle,warto przywiazac do tego uwage bo uszczelka uszczelce nierowna a to ma znaczenie,od zminana grubisci uszczelki zmienia fazy rozrzadu,przyspiesza albo opoznia,ja bylem zmuszony zewzgledu na moj nieco krotszy tłok zrobic uszczelke z kartki ksero aby tylko było,i niedawac uszczelki pod glowice a i tak szczeline mam 1.35 mm. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2006-12-08, 17:26
|
|
|
ok. a moze ktos jeszcze mi na jakims rysunku przedstawic gdzie w karterach ida jakie sruby. tzn. chodzi mi o to gdzie ida te dluzsze a gdzie te krotsze. plix |
_________________ Link do strony ze zdjęciami mojej MZ:
Moja MZ ETZ 250
|
|
|
|
|
|