Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-23, 23:47 |
Ustawianie gaźnika - ES 250/2 |
Autor |
Wiadomość |
FeRaGo
FeRaGo
Motocykl: MZ TS 150/Iż 56
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2006 Posty: 13 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2006-12-13, 07:21 Ustawianie gaźnika - ES 250/2
|
|
|
Czy mógłby mi ktoś doradzić jak dobrze ustawić gaźnik? Mam taki problem, odpalam motor i wchodzi mi na wysokie obroty, nie wiem co jest nie tak ? grzebałem w gaźniku to pewne, kręciłem tą śrubką regulującą. |
_________________ RSM SW http://rsm.stalowawola.com.pl |
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-02-20, 14:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-12-13, 12:22
|
|
|
wolne obroty ustawiasz naciagiem linki gazu, poluzuj ją od góry gaźnika. Śruba jest do regulacji skłądu mieszanki. Gdzieś Toma pisał dokładnie jak sie ustawia gaźnik, ale albo ja za mało szukałem albo to sie gdzieś zagrzebało. Tak czy siak - metoda prób i błędów. |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-12-13, 21:05
|
|
|
to jest w serwisówce w instrukcji obsługi na pewno nie ma aż sobie sprawdzę |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
Jasiu
Motocykl: MZ 250 ES 250/2
Wiek: 41 Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 1 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2006-12-14, 19:35 Re: Ustawienie gaźnika w ES 250/2 Trophy
|
|
|
Hej!
Wiesz jak ja to robie! Najpierw śrube od składu mieszanki wkręcam do oporu, później dwa i pół obrotu wykręcam i więcej nic nie kombinuje przy niej, reszte ustawiam na lince! Mam instrukcje , tem jest dokładnie napisane jak to zrobić ale ten sposób jest nie najgorszy!
Pozdrowienia! |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2010-02-17, 23:06 MZ ES 250/2 Trophy - dysze gaźnika
|
|
|
Pany, szukam dyszy gaźnikowych do modelu 250/2 Trophy.Najlepiej tez tego zaworka którym steruje pływak.
Da sie to dostac nowe wogole w polskim sklepie gdzieś.:?:..Moje oryginaly chodzą ale to już nie to.
Druga spr , bo pewnie nowych nie dostanie , to jak sie ma oryginal 28-n-3 z wożonymi dyszami od ETZ 250 ? Wiadomo są inne , ale czy bedzie mozliwe to znośnie wyrególować. Bo np caly gaźnik od ETZ 250 w ES śmiga z tym , ze zawsze na ciut bogatej mieszance.
Dzieki za info jak ktos posiada. |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
Ostatnio zmieniony przez matmax 2010-03-15, 00:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2010-02-18, 15:38
|
|
|
Napisalem wyzej , ze nowy od ETZ i niemoge go wyregolowac, dodatkowo i w nowym wystepuje problem grającej przepustnicy ...
Nie napisalem, ze mam zuzyty korpus, wiec ponawiam pyt:) |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2010-02-18, 19:00
|
|
|
Można próbować dorobić dysze u zegarmistrza chyba że samemu posiada się wiertła o odpowiednich rozmiarach. W zestawie naprawczym gaźnika 16n3 (simson) mamy trzy dysze (35, 60, 70) o tym samym gwincie które nadawały by się do rozwiercenia. Rozmiary dysz dla MZ podane sa w setkach milimetra. Trzeba by było je rozwiercić przypuśćmy na 1,1mm, 1,15 mm 1,20 mm (nie wiem jakie tam były w serii, wymiary zgaduje jakie mogą być w gaźniku 28mm) i później tylko dobrać ta na którym silnik najlepiej będzie się zachowywał.
Rozwiązało by to tylko problem dyszy głównej.
Zaworek iglicowy nie jest taki sam jak w 30n2/n3 ?
Dyszę niskich obrotów może by dobrał od 16n1(simson - 35), 24n2 (chyba 40) 30n2 (45) ?? |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2010-02-20, 16:23
|
|
|
dzieki za info
Bede tak kombinowal , jeszcze dobijam sie do typka http://www.reges.pl/gazniki.htm , jak mi odpisze , to skalkuluje koszty jego , a jakbym wlasnie dorobil dysze u zegarmistrza, iglice zostawił stara(raczej dobra) a zaworek od ETZ pasuje .Reszte mam, a czyszczenie zrobie najwyzej w roztworze woda ciepla 3 czesci do 1 częśc fosolu.
Stram sie jak moge uniknac chinskiego shitu. |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2010-03-27, 22:09 Poziom paliwa w gaźniku MZ es 250/2
|
|
|
Jesli ktos ma infornacje jaki ma byc poziom paliwa, to niech poda. Najlepiej jakby to było w formie np odleglość od krawędzi komory paliwa do lustra cieczy. Wtedy bym sobie to ustawił na luzie na wyjętym gaźniku , zmontowal i hola. Bo te odstepy miedzy plywakiem a czyms tam, to ja wątpię żeby się sprawdziło. |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
Ostatnio zmieniony przez matmax 2010-04-09, 23:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-03-27, 23:44
|
|
|
mundy napisał/a: | Bo te odstepy miedzy plywakiem a czyms tam, to ja wątpie zeby sie sprawdzilo. | a masz te odstępy? Jeśli tak, to rób według tego... ja tak robię i silniki nie narzekają na brak paliwka |
_________________
|
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2010-03-28, 19:03
|
|
|
Słuchaj nie mam wymiarow od trophy. W mojej serwisowce niepodaja tego. A te odstępy od gaźnikow 30n niesprawdzają sie w 28n |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
orinoco
Mistrz Jedai
Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 192 Skąd: Janów Lubelski
|
|
|
|
|
zajac
Motocykl: Jaskółka Trophy
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2011-05-07, 11:12
|
|
|
zając nie jestem pewien ale chyba takie : główna 135,iglicowa 70,rozruchowa 110, biegu jałowego 35 |
_________________
|
|
|
|
|
qbol
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 20 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2011-05-07, 20:53
|
|
|
Wymiary które podał kolega motocyklista są oczywiście nie prawdziwe. Prawidłowe dla gaźnika 28 N 1-3 to:
dysza główna 115
Dysza prowadzenia iglicy 67
Dysza ssania 100
Dysza biegu jałowego 40
Wymiary iglicy masz podane w tym temacie kilka odpowiedzi wcześniej.
Zestaw naprawczy tego gaźnika kupisz tutaj: http://www.mzsimson.de/in...ect_to=cat_show |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2013-10-08, 21:01
|
|
|
Ok, z tym zaplonem już wiem mnie wiecej co i jak..
Teraz mam jeszcze zagwozdke co do tropika 250.2. Mam gaxnik oryginalny czyli 28n1-3 . Stan dobry , pniewaz ok 4 tys km wczesniej zmienialem na nówke korpus+przepustnica. CHodzi mi o dane co do poziomu paliwa w komorze pływaka.
Ustawione mam teraz tak jak podaje "jezdze motocyklem MZ" w pozycji -zamknięte wymiar 25mm, a max otwarty 36,5 (ksiazka podaje 35 ,ale mysle ze ten 1 mm nie robi roznicy). Nie wiem czy te dane beda na 100% dobre pod ten gaźnik, ktoś walczył z tym?
Objaw mialem taki , ze moto nawet cieple musialem palić na ssaniu. A zimnego z nocy to czasami i 100X chyba musialem przekopac , az mnie dziś to wner.. .. ROzebrałem przedmuchalem spray-em do czyszczenia gaziorów. Brudu-brak, dysze były czyste , ukła ssania-bez wad. Zalozylem odpala za 1-2 kopem, no ale byla zimna wiec ssanie i 4 godz wcześniej jeżdzona... Jutro spr jak sie ma sytuacja na kompletnie zimnym..
CO radzicie z tym poziomem, bo objaw jak by był za niski, ja narazie jezyczka od plywakow nie ruszałem bo wymiary wg ksiazki niby. Iskra na bank pewna, paliwo dobre, filtr ok. Nagrzana chodzi normalnie.. |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
luckyluke27
Motocykl: MZ Trophy 250 es/2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 62 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-10-08, 22:41
|
|
|
mundy - z gaźnikiem to ostatnio też walczyłem za niski poziom źle za wysoki też nie dobrze ( ale lepiej za niski niż za wysoki) ogólnie w 28n1-3 porąbana jest ta regulacja, teraz mam założony dół z innym odpowietrzaniem chyba od ts to było i jest lepiej , a przy tym zapalaniu świece masz suchą czy mokrą bo ja miałem tak że nawet przy kopaniu na ssaniu miałem suchą świece a wszystko ustawione było OK, teraz odpalam tak że włączam ssanie bez zapłonu kopie, wyłączam kopie ze dwa razy na zapłonie pozniej daje ssanie tak aż poczuje opór na dźwigni powiedzmy jakieś 1.5cm w dół od normalnego zamknietego położenia i zapalam. trzymam go tak z minutę i wyłaczam ssanie. bo jak nie dam tego ssania minimalnie to pochodzi z 30s i zgaśnie. |
|
|
|
|
|