» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-23, 23:47
Ustawianie gaźnika - ES 250/2
Autor Wiadomość
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2013-10-09, 00:02   

ALe na ciepłym silniku ssania nie uzywasz??

No ja tez dzis sprawdzałem ten motyw ze swieca rano, moge powiedziec ze była sucha, a na kopalem sie ze az kurtke zdjołem .....wiec powinien moto nawet "zalać"..

DLatego moje przypuszczenia ze stan paliwa niski... Jeszcze taak spr, jest tam dysza o przelocie 40 wkrecana samodzielnie obok głownej i z niej bez znaczenia czy przepustnica jest otwarta czy zamknieta , pobierana jest dawka paliwa.. Otwor wylotowy z niej w przedniej czesci gaźnika jest dosyc mały-ale drożnośc tam jest.
Sam nie wiem jaka była przyczyna, jesli bedzie odpalał zimny normalnie , to w sumie nie wiem co pomoglo. Rozebranie wyczyszczenie i zloznie, a brudny nie był...

Jeszcze w tej ksiazce obsługi, jedne info nijak ma sie do gaźnika 28n -"mechanizm ssania działa tylko przy zamknietej przepustnicy" W ES-kach nigdy przepustnica nie jest zamknieta :grin: ...ALe by wychodzilo na to ze powinno sie palić zimną ssanie i bez odkrecania gazu. U mnie zawsze najlepiej odpala ssanie+lekko gaz.
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło

Wysłany: 2013-10-09, 12:21   

mundy, Tak jest w książce serwisowej odnośnie gażnika bvf28




1- Originaldichtung, 1,5mm dick
2- Originaldichtung, 0,5 mm dick


Co do palenia to "przepustnica zamknięta" tzn odpalasz motor tylko na włączonym ssaniu, bez przekręcania manetki. Włączone ssanie powoduje inny przepływ paliwa przez gaźnik a jeżeli do tego celu odkręcisz manetkę to ssanie niejako nie działa gdyż nie ma odpowiedniego podciśnienia i paliwo leci do cylindra normalnie - jakbyś nie odpalał na ssaniu.


Przetłumaczone translatorem z niem. ks.serwis. http://www.ostmotorrad.de...tframe=left.php
Przy rozruchu na zimno jest podnoszony przez ciągnięcie rozpoczęcia tłoka dźwigni startowym . Paliwo w Start rury mieszającej jest podniesiona , a zasysane przez silnik za pośrednictwem kanału początkowego ( 5 ) . To przejście otwiera się za przepustnicą w kolektorze dolotowym (patrz rysunek wykres 124 ) . W celu uzyskania niezbędnych silne Undertow do rozruchu zimnego silnika w układzie wyjścia,zawór gazowy musi być w pozycji jałowej . Nie zamknąć całkowicie , tak że silnik będzie w slajdzie przepustnicy.Na zimny start nie daje gazu , torozrusznik jest nieskuteczne !


Czyli wiadomo, silnik musi być w slajdzie przepustnicy :wink: Ot cala filozofia :mrgreen:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2013-10-09, 15:03   

rastuch, dzięki za odp.

Czyli wg tego co pisza ssanie jest nieskuteczne( nie oznacza to ze nie działa) , gdy dodajemy gazu. Na logike, to gdy bedzie podniesiona przepustnica dostaje mieszanke palio+powietrze taka na jakiej pracuje gdy jest nagrzany . Otwierajac ssanie otwieramy dopływ dodatkowego paliwa (nie zwiekszaajc powietrza) , czyli wzbogacamy i tak mieszankę.
I teraz wg tego co pisza na niemieckej str takie wzbogacenie jest niewystarczajace , dlatego każą nie otwierac zbyt przepustnicy, alby dopływa powietrza byl jeszcze mniejszy na właczonym ssaniu.
ALe myslę , ze jak ktoś pali z lekkim gazem i odpala jak powinna to nie jest bład (moze dlatego jest tak , poniewaz mam vapa'a i iskra jest lepsza).

ALe chłopy narazie nic nie ruszam , bo dzis tak odpalałem w południe , na zupelnie zimnym . Bez przekopywania na pusto, odkrecam kranik odczekalem chwile, ssanie on , gaz lekko on , jeden kop i pracuje :] . WYtestuje jeszcze opcje bez gazu. Zreszta tam jest ten patent z DDR "automatyczny hamulec gazu" wiec nie zawsze do konca manetka moze być cofnieta :grin: .

Jeszcze mam pyt dot uszczelki pod glowicą , bo mam dorabiana od ts 250 i niby przedmuchów nie widac z zewnatrz na polaczniu cylek-głowica. ALe czasami obroty skaczą w gore . ALe tak na przyszłośc jest gdzies dostepna wycinana typwowo pod ES ?

halcik, jak nikt nie odpowie do poszukam i CI odp z tym akumem.
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7495
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-10-09, 21:41   

mundy napisał/a:
Czyli wg tego co pisza ssanie jest nieskuteczne( nie oznacza to ze nie działa) , gdy dodajemy gazu. Na logike, to gdy bedzie podniesiona przepustnica dostaje mieszanke palio+powietrze taka na jakiej pracuje gdy jest nagrzany . Otwierajac ssanie otwieramy dopływ dodatkowego paliwa (nie zwiekszaajc powietrza) , czyli wzbogacamy i tak mieszankę.
I teraz wg tego co pisza na niemieckej str takie wzbogacenie jest niewystarczajace , dlatego każą nie otwierac zbyt przepustnicy, alby dopływa powietrza byl jeszcze mniejszy na właczonym ssaniu.
ALe myslę , ze jak ktoś pali z lekkim gazem i odpala jak powinna to nie jest bład (moze dlatego jest tak , poniewaz mam vapa'a i iskra jest lepsza).


Błędne myślenie - chodzi dokładnie o to:

rastuch napisał/a:
jeżeli do tego celu odkręcisz manetkę to ssanie niejako nie działa gdyż nie ma odpowiedniego podciśnienia i paliwo leci do cylindra normalnie - jakbyś nie odpalał na ssaniu.


Chodzi o podciśnienie w kanale rozruchowym.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2013-10-10, 00:05   

Dzieki za sprostowanie. Czyli bez podciśnienia , moge sobie ssanie otworzyć , a paliwo i tak nie zostanie "pobrane" w dolot z tego dodatkowego kanału.
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
luckyluke27 

Motocykl: MZ Trophy 250 es/2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 62
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-10-10, 09:49   

mundy - co do tego odpalania z " gazem" to ja od kiedy zamontowałem sprężyne w rollgazie to już jej nie ruszam i w końcu trzyma wolne obroty ;) .. a na ciepłym cóż jak już jest letni to czasem cięzko bez ssania ale jak gorący to zapali..

A co do ssania to też nie jest do końca tak że nie działa na otwartej przepustnicy (chociaż instr. też tak twierdzi) ale gdyby tak było to w czasie jazdy wł. ssania nie dusiło by silnika a zapalanie na otwartej przepustnicy + ssanie powoduje zalanie silnika po 3 kopach ( tak wynika z moich obserwacji ;) )

btw. odpowietrzanie zbiornika masz dobre ? zaworek iglicowy sie nie zacina ? króciec nie pekniety?
Ewentualnie zobacz czy nie masz benzyny pod wałem tak jak ja jakiś czas temu na nowym cylindrze. Sprawdzę dziś przy tropce jeszcze jedną rzecz i ci napiszę. bo coś mi świta że jeszcze coś sprawdzałem ale już nie pamiętam.
Ostatnio zmieniony przez luckyluke27 2013-10-10, 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7495
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-10-10, 09:51   

Trochę będzie pobierane - widać to wtedy, gdy ssanie "zawiesi się" i nagle spalanie wzrasta o litr czy dwa, a na biegu jałowym nie chce pracować i się zalewa. Jednak chodzi o to, że na zimnym silniku potrzebuje naprawdę dużej dawki paliwa i otwarcie przepustnicy znacząco zmniejsza tę dawkę, dodatkowo pozwalając na zwiększoną ilość zasysanego powietrza - robi się podwójnie uboższa mieszanka.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
lutek19 

Motocykl: MZ 250
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-14, 21:38   

a co to moze być że jak przycisnę TS 250 i sie zatrzymam to dostaje obrotów ?
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-05-14, 21:39   

Może lewe powietrze.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
lutek19 

Motocykl: MZ 250
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-14, 22:01   

raczej nie. pali na dotyk i nie ma z nią problemu. gaźnik czyszczony i nim bardziej wykręcę śrubę od mieszanki to tym bardziej dostaje takie obroty
 
     
eurt22 


Motocykl: MZ trophy ES 250/2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 57
Skąd: Kalish
Wysłany: 2014-05-14, 23:46   

Skoro dolot masz szczelny to w mieszance masz za mało benzyny. Podnieś iglicę jeden rowek wyżej.
Jak wykręcasz śrubę od powietrza to tym bardziej osłabiasz mieszankę.
_________________
pająk - najlepszy przyjaciel elektronika
 
 
     
lutek19 

Motocykl: MZ 250
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-15, 07:31   

no musze tak zobaczyć lecz chyba już tą kombinacje robiłem. a może sie w jakis sposób gaźnik zapowietrzać ? bo to wygląda tak jak mówisz że paliwa nie dostaje a jak jej zaciągnę przy tych wysokich obrotach ssanie to spadają te obroty.

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-05-15, 15:22 ]
Pisz poprawnie po polsku i stosuj wielką literę na początku zdania.
 
     
łojek 

Motocykl: GS 1200, MZ ES 250/2
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 48
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-26, 07:20   

Wolne obroty - proszę o poradę mam gaźnik 28n1-3 i irytuje mnie regulacja wolnych obrotów. Wiadome iż regulacji dokonuje się za pomocą naciągu linki gazu jednak jak prawidłowo ustawię na lince wolne obroty to przy max skręceniu kierownicy rosną obroty. Natomiast jak poluzuje linkę to silnik gaśnie.
Macie jakieś propozycje jak to prawidłowo ustawić ?
_________________
MZ ES 250/2 1972r
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-26, 08:39   

za krótka linka?? Źle poprowadzona??
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2015-01-26, 09:54   

łojek napisał/a:
Wiadome iż regulacji dokonuje się za pomocą naciągu linki gazu

A gdzieś ty te herezje usłyszał? Do instrukcji marsz :majty:
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
łojek 

Motocykl: GS 1200, MZ ES 250/2
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 48
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-26, 13:54   

borgi napisał/a:
łojek napisał/a:
Wiadome iż regulacji dokonuje się za pomocą naciągu linki gazu

A gdzieś ty te herezje usłyszał? Do instrukcji marsz :majty:


:oops: toś mnie teraz zgasił
W moim gaźniku jest jedna śruba regulacyjna od składu mieszanki więc czym mam kręcić aby podnieść obroty
_________________
MZ ES 250/2 1972r
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
     
Fafik 


Motocykl: mz es 250/2 trophy
Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 60
Skąd: Piła
Wysłany: 2015-01-26, 14:14   

Plonek napisał/a:
wolne obroty ustawiasz naciagiem linki gazu, poluzuj ją od góry gaźnika.
:wink:
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-01-26, 14:40   

Panowie, obejrzałem ten gaźnik i nie widzę nigdzie śruby regulacji położenia przepustnicy. Jak z tym jest, czyżby faktycznie jedynym sposobem regulacji była manipulacja linką?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
łojek 

Motocykl: GS 1200, MZ ES 250/2
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 48
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-26, 17:54   

Czytałem serwisówkę
_________________
MZ ES 250/2 1972r
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-01-26, 22:56   

Tak, to jedyny sposób, a dodatkowo w rolgazie jest sprężynka którą można zadławić silnik podczas zjeżdżania z górki na obrotach silnika. Wiem, nie powinno się tak robić bo brak smarowania, ale takie rozwiązanie jest.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15