» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-23, 23:47
Ustawianie gaźnika - ES 250/2
Autor Wiadomość
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2015-01-27, 09:52   

Cholera to muszę posypać głowę popiołem albo czym tam :torba":
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2015-01-27, 10:13   

Schowaj się w kącie i poczekaj aż sprawa trochę przycichnie :mrgreen:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-01-28, 08:21   

Jeśli ES 250 podczas skrętu kierownica obroty gwałtownie rosną to jest za krótka linka gazu - a dokładnie na 90% po prostu po wymianie czy też rozbiórce motocykla źle poprowadzona. Sprawdzonym punktem gdzie zawsze się będzie naciągać to prowadzenie w okolicy poduszki gumowej mocowania baku paliwa ( tej z boku ramy w okolicy kierownicy ) - nie pamiętam ale chyba musi iść górą. Natomiast regulacja wolnych obrotów to regulacja naciągu linki na gaźniku + śruba składu mieszanki ( tak jak to opisano w instrukcji ).
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2015-01-29, 12:27   

Micius napisał/a:
nie pamiętam ale chyba musi iść górą.


Górą górą :mrgreen: inaczej (by było dobrze) się nie da :wink:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
łojek 

Motocykl: GS 1200, MZ ES 250/2
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 48
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-30, 00:08   

ok zobaczę jeszcze jak ja poprowadziłem, ale przed remontem pamiętam że tez mi się obroty podnosiły. Czy ktoś wie ile powinna mieć długości ta linka ?
_________________
MZ ES 250/2 1972r
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
     
wluczykij85 


Motocykl: trophy 250
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-09, 17:51   

Pancerz 93 cm, całość 101,5 cm -to są wymiary nowej linki gazu zakupionej kilka dni temu na allegro.
 
     
łojek 

Motocykl: GS 1200, MZ ES 250/2
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 48
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-02-09, 20:01   

ok dzięki warto było czekać ponad rok na info :mrgreen:
_________________
MZ ES 250/2 1972r
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
     
lukasz.k 

Motocykl: MZ Trophy ES250/2
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2023-05-30, 07:25   

Cześć Wszystkim, mam pytanie na temat górnego dekielka od gaźnika 28N1-3. Po jego maksymalnym skręceniu, blokuje mi się iglica, nie reaguje ona na ruchy manetką, jednak gdy lekko ją odkręcę i poluzuję, jest wyczuwalny ruch kilku milimetrów. Więc jak to jest z tym dekielkiem, powinien on być skręcony czy lekko poluzowany?
Pozdrawiam,
Łukasz
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2023-05-30, 11:48   

Sprawdź, czy dobrze wsadziłeś przepustnicę - w tulei prowadzącej masz kołeczek, a na przepustnicy wzdłużne nacięcie. Jeśli się nie zgrają, to są problemy. Pokrywka ma być całkowicie dokręcona.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
lukasz.k 

Motocykl: MZ Trophy ES250/2
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2023-05-31, 06:37   

Niestety żadnego nacięcia na przepustnicy nie widzę, jak i kołeczka, załączam zdjęcia.
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2023-05-31, 07:11   

W jakiej pozycji zacina się przepustnica? W dolnej czy górnej? Czy bez linki przepustnica chodzi suwliwie? Czy przepustnicą wyjęta z gaźnika pracuje poprawnie, tzn. linka nie ma zacięć i można operować manetką gazu?
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2023-05-31, 18:15   

lukasz.k napisał/a:
Niestety żadnego nacięcia na przepustnicy nie widzę, jak i kołeczka, załączam zdjęcia.


Mój błąd, miałem 2 tematy gaźnikowe otwarte w zakładkach i myślałem, że o ETZ chodzi. :oops:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
lukasz.k 

Motocykl: MZ Trophy ES250/2
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2023-06-01, 05:39   

Ok, gaźnik złożony, już się nie zacina. Wstyd się przyznać, ale źle go składałem. Jak już jest złożony, to przy zamkniętej przepustnicy nie powinno być jakiejś szczeliny? Załączam zdjęcie.
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2023-06-01, 12:24   

Powinna być, ale wynika ona z regulacji gaźnika, a nie z faktu że ma być taka, a tak i już.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
lukasz.k 

Motocykl: MZ Trophy ES250/2
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2023-06-01, 14:26   

OK, to na wstępie ustawić jakąś szczelinę? czy lepiej próbować przy odpalaniu "bawić" się wychyleniem manetki?
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2023-06-01, 15:16   

Manetki nie ruszamy, linka ma mieć luz, tzn początkowy ruch manetki ma dopiero kasować ten luz. Przepustnice podnosimy aby był widoczny większy prześwit, a śrubę wolnych obrotów ustawiamy zgodnie z info która musisz znaleźć np na forum. Po odpaleniu regulujemy śruba skośna i wolnych obrotów, ale nie do jak najniższych obrotów.
Jak znajdziesz ustawienia to i doczytasz jak się go reguluje.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14