» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Czy opłaca się robić te przeróbki..??
Autor Wiadomość
michal987654321 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 21
Skąd: RADOM
Wysłany: 2008-10-07, 21:40   Czy opłaca się robić te przeróbki..??

Witam!!
Otóż w zimę będę robił remont silnika bo coś tam dzwoni już..myślałem przy okazji zrobić trochę przeróbek :) .Panowie czy odczuję moc jeśli zrobię..
*Polerkę kanałów
*Podetnę tłok od strony gaźnika o 2mm żeby był lżejszy i żeby szedł na wyższe obroty
*Podetnę okno kanału wydechu od góry o jakieś 2-3mm żeby spaliny wychodziły z mniejszym oporem
*Delikatnie splanuje głowice
*założę zapłon elektronik
*założe binga (w późniejszym czasie)

Czy opłaca się robić te przeróbki..??Są to jakieś koszta ponieważ chce kupic tłok i cylinder jakiś używany żeby robić experymenty,zapłon też kosztuje nie mówiąc o gaźniku...proszę o Wasze zdanie POZDR
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-10-07, 22:04   

nie podcinaj tłoka w Mz i tak sa juz wyśrubowane czasy.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2008-10-07, 23:39   

hmm. Nie odbieraj tego negatywnie, ale jak piszesz, że zapłon kosztuje i gaźnik a chcesz sie bawić w przerabianie silnika (chyba mając znikome pojęcie o tym) to odpuść.

Lepiej ustaw zapłon czujnikiem zegarowym, kup Binga i zobaczysz jakie MZtka ma naprawdę osiągi. :piwo:
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-10-08, 00:38   

Albo kup 250tke jak 150tka jest za slaba :mrgreen:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
michal987654321 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 21
Skąd: RADOM
Wysłany: 2008-10-08, 07:14   

Michał_22 napisał/a:
Albo kup 250tke jak 150tka jest za slaba :mrgreen:


tomasz102 napisał/a:
hmm. Nie odbieraj tego negatywnie, ale jak piszesz, że zapłon kosztuje i gaźnik a chcesz sie bawić w przerabianie silnika (chyba mając znikome pojęcie o tym) to odpuść.

Lepiej ustaw zapłon czujnikiem zegarowym, kup Binga i zobaczysz jakie MZtka ma naprawdę osiągi. :piwo:


Czyli jak zwykle odpowiedzi bez jakichś podstaw....eh...
 
     
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2008-10-08, 12:24   

Odradzam Ci planowanie głowicy - wytrzymałość silnika spada na łeb na szyje, dodatkowo musisz lać wysokooktanową benzyne bo spalanie stukowe rozwali ci silnik :wink:
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-10-09, 01:22   

Generalnie to co opisałeś moze nawet obnizyc osiagi motocykla. Palnowanie głowicy bezsens, ETZ trzyma sprezenie w granicach 12bar. Stopień spr. jest dość wysoki wiec po co ? Polerowanie kanałów mozesz wsadzić miedzy bajki.

Zapłon i gaźnik to nie rasowanie raczej usprawnienie lekkie.

Zawsze mozesz zrobić ETZ 175ccm, tłok od SHL podchodzi;) trzeba tylko troche pobawić sie z cylkiem;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
michal987654321 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 21
Skąd: RADOM
Wysłany: 2008-10-09, 19:20   

hubertbaran napisał/a:
Generalnie to co opisałeś moze nawet obnizyc osiagi motocykla. Palnowanie głowicy bezsens, ETZ trzyma sprezenie w granicach 12bar. Stopień spr. jest dość wysoki wiec po co ? Polerowanie kanałów mozesz wsadzić miedzy bajki.

Zapłon i gaźnik to nie rasowanie raczej usprawnienie lekkie.

Zawsze mozesz zrobić ETZ 175ccm, tłok od SHL podchodzi;) trzeba tylko troche pobawić sie z cylkiem;)



Mógłbyś rozwinąć myśl o tłoku z SHL..??Tzn co trzeba zrobić jak zniesie to silnik i czy będzie jakiś przyrost mocy..?? :)
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-10-10, 01:28   

czemu silnik ma niezniesc przyrostu mocy;) Sporo poprawi sie krzywa momentu obrotowego.

Tłok od Shl to powiekszony tłok od MZ ts 150 trzeba wiec nieznacznie przerobić cylider. Zastosowac wiekszy gaxnik (od jawy 350 ts). Mozna było by pobawic sie z wydechem i mysle ze 18KM nie było by problemem.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2008-10-13, 16:49   

michal987654321 napisał/a:
Czyli jak zwykle odpowiedzi bez jakichś podstaw....eh...


Podstawą są teksty z Twojego pierwszego posta kolego... Nie masz pojęcia o zasadach, których należy się trzymać przerabiając silnik. Nie neguje chęci tuningu, ale zanim zacznie się przerabiać cokolwiek trzeba sobie uświadomić, że silnik to nie każda część z osobna, a współpracująca ze sobą maszyna działająca na zasadzie naczyń połączonych. Założysz binga i elektronika, spędzisz nad regulacją dwa dni, to może doprowadzisz ten silnik do mocy, jaką uzyskuje on fabrycznie. Polerowanie kanałów, może delikatnie usprawnić silnik, ale odczuwalnie w dłuższej eksploatacji. Mając wersję 12 konną, doprowadzić ją można do 14 koni zmieniając czasy rozrządu. Dane są ogólnie dostępne i na pewno nic tym nie popsujesz... Uzyskasz przyspieszenie o 0,3 sekundy lepsze od wersji 12 km i spalisz o wiele więcej paliwa zakładając że dostroisz dobrze silnik (inaczej spalisz tylko więcej paliwa a mocy ubędzie) i założysz zębatkę 15z. Bez tego objadę Cię moimi 12 koniami niestety... Nie moc ciągnie motocykl do przodu... Stopień sprężania, jest w ETZ maksymalny do normalnej benzyny, zwiększysz ten stopień pojedziesz tylko na vpower, a na zwykłej moc spadnie o połowę... Zwiększyć moc można jedynie zmianami czasów rozrządu, które w zwykłej 150 są bardzo dobrze dobrane do uzyskania płaskiej krzywej momentu. W wersji X, moc podniesiono jego kosztem na niskich obrotach i to aż o 1 Nm, więc aby uzyskać to samo przyspieszenie trzeba było zwiększyć przełożenie...

Konkluzja jest jedna. Tego silnika nie da się tuningować z przeznaczeniem do normalnej jazdy, bo jego parametry są wyśrubowane a margines bezpieczeństwa nikły... Chcesz zobaczyć jak sie kończy zwiększenie mocy, to splanuj głowice na stopień 15:1 i zalej do baku metanol, który wytrzyma bez spalania stukowego ten stopnień sprężania. Uzyskasz przy dobrych wiatrach i korekcji zapłonu jakieś 17 - 18 koni przy tych samych obrotach. Silnik wybuchnie po paru kilometrach, a Ty przynajmniej się nie napracujesz dla uzyskania tego samego efektu.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-10-13, 18:22   

Niezły post intrze. Faktycznie czasy w MZ sa bardzo wysrubowane. Ten silnik nalezało by nieco przekonstrułowac. Tak jak robia to z bardzo podobnym silnikiem WSK 125. Napewno trzeba by było mocno popracować nad samym wałem. Silniki w cartach maja zebrane duzo materiału i wstawione wypełnienie z aluminium. Drga to jak cholera ale duzo szybciej silnik przechodzi miedzy obrotami. Tłok od SHL to przeróbka która stosuja paralotniarze, u nich sie sprawdza. Jesli masz czas i srodki to czemu by nie przerabiać silnika. Pytanie tylko czy napewno bedziesz zadowolony z efektu?
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
j3drus 


Motocykl: YAMAHA FZR600 ETZ150
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 70
Skąd: Rzeszów-okolice
Wysłany: 2009-01-13, 18:40   

hubertbaran możesz dokładniej opisać tą przeróbkę na 175ccm. Szukałem w necie jakiś fotek opisów ale nic nie znalazłem. Jeśli masz jakieś materiały to podziel się :mrgreen:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/31965
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-01-13, 20:22   

Wez w łape tłoka od SHL i porównaj wymiary z tłokiem od ETZ. Nie pamietam juz teraz dokładnych wymiarów ile trzeba skrucic i splanowac cylider.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2009-01-13, 21:22   

michal987654321 napisał/a:
*założę zapłon elektronik
a od kiedy to elektronik dodaje mocy?
_________________

 
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-01-13, 21:33   

Druga strona medalu po co robić :razz: takie usprawnienia jak etezty pewnie używasz do jazdy po wsi lub okolicznych drogach :cry: Jeżeli buił byś konkretne kilosy to by sie opłacało a jeżeli robisz nia w sezonie 5 tys to o czym tu mówić?? P.S nie chce urazić twojej osoby ale takie są realia...
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
j3drus 


Motocykl: YAMAHA FZR600 ETZ150
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 70
Skąd: Rzeszów-okolice
Wysłany: 2009-01-13, 22:06   

hubertbaran napisał/a:
Wez w łape tłoka od SHL i porównaj wymiary z tłokiem od ETZ. Nie pamietam juz teraz dokładnych wymiarów ile trzeba skrucic i splanowac cylider.

To w takim razie od czego "zakłada" się tuleję?
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/31965
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-13, 22:07   

Mieczko$, nie dodaje mocy tak konkretnie, ale poprawia kulture pracy silnika ;)
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
Leyek 
Łukasz EBE


Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 495
Skąd: Bełchatów / Drużbice
Wysłany: 2009-01-13, 22:32   

j3drus napisał/a:
hubertbaran napisał/a:
Wez w łape tłoka od SHL i porównaj wymiary z tłokiem od ETZ. Nie pamietam juz teraz dokładnych wymiarów ile trzeba skrucic i splanowac cylider.

To w takim razie od czego "zakłada" się tuleję?


Tuleja zostaje orginalna;) trzeba tylko zrobic rozwiert pod tlok SHL
_________________
.

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.


zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-01-13, 23:22   

Ptasiek jak sie ma cylider z rysa na 4 szlif to zal go wyrzucac a tak za 50zł masz MZ 175ccm;] do pełni szczescia gaźniorek od jawy ts mozna załozyc zeby miał te 28mm gardzieli.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2009-01-14, 15:41   

Zgadza się ale ja na takim czymś bal bym się przejechać Polskę :cry:
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14