» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:40
Gaźnik - jak ustawić wolne obroty - etz 250
Autor Wiadomość
dabo 


Motocykl: GS 500
Wiek: 39
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 46
Skąd: BDG
Wysłany: 2005-06-07, 18:48   Gaźnik - jak ustawić wolne obroty - etz 250

witam mam takie pytanko jak ustawic obroty w etz 250 do regulacji jest ta 1 srubka a ta 2 wiem ze tez ma znaczenie tylko jak to ustawic zeby bylo oki
_________________
bikepics.com/members/dabo
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-09-15, 23:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Michał_111 


Motocykl: Suzuki gs 500E
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2004
Posty: 33
Skąd: Obłęże
Wysłany: 2005-06-07, 18:51   

a jaki masz masz gaźnik
_________________
Była MZ ETZ 250 teraz jest SUZUKI GS 500E ale mz zawsze pozostanie w pamięci...
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-06-07, 20:09   

polecam lekturkę "/Jeżdżę motocylkem MZ"
 
 
     
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 304
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2005-06-07, 20:30   

no wiec wedlug ksiazeczki "katam motocyklem MZ" to ta srube wykreca sie o okolo 2,5 obrota ale np.u mnie wystarczyly tylko 2 obroty (zaezy od gaznika silnika itp.)
_________________
KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW

foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail
 
 
     
Rof 
mod_team


Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2005
Posty: 570
Skąd: łódź
Wysłany: 2005-06-07, 21:07   

jasnee, 2,5 obrotu wykreca sie przy nowynm gazniku, potem robia sie luzy i wystarczy w zupelnosci 0,5 - 1 obr , ja na starym gazniku jezdzilem z wykreconym o 0,5 obr i swieca wygladala cud malina
 
 
     
dabo 


Motocykl: GS 500
Wiek: 39
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 46
Skąd: BDG
Wysłany: 2005-06-07, 21:13   

gaznik mam 30 n 2 - 5
_________________
bikepics.com/members/dabo
 
 
     
Rof 
mod_team


Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2005
Posty: 570
Skąd: łódź
Wysłany: 2005-06-07, 21:22   

w tym gazniku sruba regulacji mieszanki powinna byc wykrecona o 1 obr. ale mysle ze mozesz spokojnie jezdzic na wkreconej
 
 
     
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 304
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2005-06-08, 20:24   

Pamietaj nic nie popsujesz wkrec ta srube do konca tylko licz ile razy ci sie ona wkreci zeby mozna bylo powrucic do oryginalnego stanu.. i proboj metoda prob i bledow najlepsza opcja przy gazniku :)
_________________
KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW

foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail
 
 
     
FIREWOLF1 

Motocykl: MZ etz 251
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 8
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2005-06-20, 00:22   

Ta mala srobka regulujesz sklad mieszanki i fabrycznie wykreca sie o 1 obr.ale czasem wogole nie trzeba jej wykrecac.Ta duza regulujesz ilosc powietrza w kanale obejsciowym na wolne obr.Fabrycznie wykrecasz 2,5 obr.Wiec jezeli zaplon jest ok.i nie ma lewego powietrza to zacznij tak:Na przepustnicy jest regulacja linka gazu.Wykrec ja troche.Na odpalonym silniku powinien trzymac sie na wyzszych obr.Wkrecaj ja do momentu uzyskania jak najnizszych obr.Do mometu gdy jeszcze silnik rowno pracuje.Pozniej korygujesz regulacje ta duza sroba.Gdy wkrecasz obr.powinny sie zmniejszac,odwrotnie ,zwiekszac.Ta mala mozesz mu troche zmniejszyc sklad mieszanki.Jak w motorze braknie paliwa np:zamkniety kranik to motor na wolnych obr przez chwile dostaje wyzsze i gasnie.Taki sam objaw(wyzszych obr) jest gdy za nisko opuscisz przepustnice lub za bardzo wykrecisz duza srobke.Z ta mala sprawdz jezeli motor po wstenej regulacji bedzie dobrze chodzil to sprobuj ja troche wkecic.Maszyna na cieplym bez gazu powinna reagowac od kopa.
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-03-30, 20:35   

Ja mam taki problem z obrotami, że kiedy jest zimna nie trzyma wolnych i nie ma siły jechać (z dolnych obrotów) jeśli jej nie wkręce na wyższe lub nie dam ssania, kiedy się zagrzeje sytuacja się poprawia i już z niższych obrotów się nie dusi tylko rusza i jedzie, jednak wolne trzyma tylko przez chwilę i spadają powoli aż gaśnie całkiem, tak jakby coś ten silnik zatrzymywało. Niby jeździ normalnie tylko mam ten problem z wolnymi obrotami, także odpalała kiedyś lepiej a teraz trzeba ją bardziej "przepłukać" na ssaniu aby odpaliła. Mam gaźnik 30N3 (ten z 251) ale zakładałem też ten 30N2 i jeszcze gorzej było mimo prób regulacji. Wcześniej trzymała wolne elegancko i miałem mniej wykręcone śruby regulacji a teraz musiałem o jakieś 1,5 obrotu jeszcze wykręcić żeby wogóle jakoś trzymała, ale żeby było całkiem dobrze to już nie da się ustawić. Ładowanie mam w porządku, dobry aq, świeca ładnie wypalona po jeździe, więc już nie wiem czego to może być przyczyna. Mam już trochę zyżyty silnik i luzy, słychać jak wał stuka i dobija gdy schodzi z wyższych obrotów tylko czy to może być wina luzów i zużytego silnika, że nie potrafi utrzymać wolnych obrotów?
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-03-31, 20:08   

jeżeli silnik domaga się remotnu, to o wolnych obrotach możesz zapomnieć. Szczególnie jak masz luzy na wale
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Bliźniak 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 43
Dołączył: 02 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-28, 13:44   

Dam pytanie tutaj bo zastanowiło mnie to manewrowanie przepustnicą przy ustawianiu wolnych obrotów.
Pytanie (dotyczy gorącego silnika): czy silnik może chodzić przy benzynie i potwietrzu dostarczanym tylko kanałami "pobocznymi"? Czyli główny kanał jest zamknięty, iglica i tłok na maxa na dole. Czy zawsze musi być zostawione chociaż trochę przepływu powietrza i benzyny tamtędy?
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-08-28, 14:20   

Cytat:
czy silnik może chodzić przy benzynie i potwietrzu dostarczanym tylko kanałami "pobocznymi"?

Zalezy w jakim gaźniku...
_________________

 
 
     
Bliźniak 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 43
Dołączył: 02 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-28, 16:53   

mczmok napisał/a:
Cytat:
czy silnik może chodzić przy benzynie i potwietrzu dostarczanym tylko kanałami "pobocznymi"?

Zalezy w jakim gaźniku...


Niech będzie 30N3-1
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-08-28, 21:54   

Niech ...
Kolego piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia.
Zapoznaj się z typami gaźników MZ i zasadami ich działania, wtedywrócimy do dyskusji.
_________________

 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-08-28, 22:01   

30n3 tylko tak pracuje na wolnych :lol:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Bliźniak 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 43
Dołączył: 02 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-30, 15:47   

mczmok napisał/a:
Niech ...
Kolego piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia.
Zapoznaj się z typami gaźników MZ i zasadami ich działania, wtedywrócimy do dyskusji.

Kolego, jeśli nie zauważyłeś właśnie to robię za pomocą tego forum :)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-08-31, 08:07   

30n3-1 ma kanał obejsciowy i brak regulacji przepustnicy-regulacja wolnych obrotów jedynie śrubą.
Pozostałem BING i 30n2 mają reulację przepustnicy - nie wolno jej całkowicie zamykać bo powoduje to zablokowanie dostarczania mieszanki podczas zamknięcia przepustynicy. W 2T to zatarcie w przyapdku hamowania silnikiem.
_________________

 
 
     
Bliźniak 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 43
Dołączył: 02 Cze 2018
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-03, 09:23   

mczmok napisał/a:
30n3-1 ma kanał obejsciowy i brak regulacji przepustnicy-regulacja wolnych obrotów jedynie śrubą.
Pozostałem BING i 30n2 mają reulację przepustnicy - nie wolno jej całkowicie zamykać bo powoduje to zablokowanie dostarczania mieszanki podczas zamknięcia przepustynicy. W 2T to zatarcie w przyapdku hamowania silnikiem.


Dzięki za info :smile:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16