Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:39 |
Paliwo - 95 czy 98 - MZ |
Autor |
Wiadomość |
pucek
Motocykl: Mz 250 etz
Dołączył: 03 Gru 2006 Posty: 3 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 2007-01-19, 02:11 Paliwo - 95 czy 98 - MZ
|
|
|
Czy mozna połakomic sie na 98 bp paliwo i czy duza jest róznica w osiagach miedzy 95 ,a 98 czy w silnikach wysoko obrotowych mam tu na mysli nasze piekne "etki" i jaka jest róznica w spalaniu i przyspieszeniu.
Prosze o szczera wypowiedz.
Niech moc bedzie z wami
Tłoki w góre |
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-01-28, 21:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Luken66
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 121 Skąd: Korsze
|
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2007-01-19, 07:04
|
|
|
wieksza liczba oktanowa powinna w zaszadzie dawac wieksze osiagi, niestety w mz nie daje to odczuwalnej ruznicy, a jak nie widac ruznicy to po co przeplacac ? |
_________________ KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW
foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail |
|
|
|
|
polo
mod_team
Motocykl: Yamaha XV1700
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Paź 2004 Posty: 103 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2007-01-19, 07:38
|
|
|
98 jest mniej kaloryczna od 95 więc motocykl powinen być słabszy
98 ma za to większą odpornośc na spalanie detonacyjne co wykorzystują
elektronczne układy załonowe wyposażone w czujnik spalania stukowego
i przesuwają punkty zapłonu tak aby uzyskać lepszą moc
ale to dotyczy skomplikowanych silników najczęscie trubodoładowanych
a nie MZ gfdzie zapłon jest statyczny w całym zakresie, to jest prymityw.
lanie 98 daje efekt psychologiczny i luźniejszy portfel
oczywiści porównując prawdziwe 95 i 98 bo to co jest na stacjach to
są rozpuszczalniki , i zlewki a nie pełnowartościowe paliwo |
_________________ http://www.dywizjonpoludnie.pl |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-01-19, 08:24
|
|
|
Tak jak pisze polo, to jest tylko większa liczba oktanowa, co daje większą odporność na spalanie wybuchowe (stukowe), jeśli ktoś planował głowice to może mu coś dać, normalnie, nie powinno być większej różnicy. A jeśli jest różnica to efekt placebo. No chyba że zawsze tankował syfiastą 95 a teraz trafił na "normalną" 98. Możecie zalać nawet 110 oktanów i tak nie będzie różnicy, co innego większa kaloryczność. Gaz LPG ma 102 oktany dlatego można podgonić z zapłonem do przodu i spalania stukowego nie będzie, ale ma mniejszą wartość opałową, jest słabszy i musi więcej spalić. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2007-01-20, 15:38
|
|
|
za to wiem ze na Vervie jest napewno roznica,nie jakas zawrotna ale czuc roznice,i silnik spokojniej pracuje,za to w Vervie diesel roznicy w osiagach nie zauwazylem ale kulura pracy silnika jest bez porownania. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2007-01-20, 16:10
|
|
|
te wszystkie vervy v-power itp. paliwa faktycznie czuc roznice (jezdzilem samochodem) ale sa o 20+ gr. drozsze ale w mz to chyba nie widac roznicy przynajmiej ja nie odczulem |
_________________ KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW
foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail |
|
|
|
|
Michau
Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 258 Skąd: Skarszew
|
Wysłany: 2007-01-20, 16:19
|
|
|
hehe, kumpel pracuje na małej stacji benzynowej, ostatnio jak jakiś gość przwiózł paliwko, to go zaprosił na kawke na zaplecze, pogadali sobie, rozmowa się kleiła, dostawca opowiedział mu fajną historyjke:
Ostatnio przywiózł (nie wiem nawet jak to się liczy) powiedzmy 10 000 litrów Pb95 na "dobrą" stacje, wyskoczył kierownik: 4000 pan wleje tutaj(pb98) , a 6000 tutaj (95)
nieźle, a Wy się dziwicie dlaczego nie czuc różnicy... |
|
|
|
|
wozi
majsterkowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy Wiek: 34 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 360 Skąd: Z Polski Be
|
Wysłany: 2007-01-20, 16:44
|
|
|
Szczerze mówiąc to według mnie MZ miała największego kopa na 94 ołowiowej jak jeszcze była |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2007-01-20, 17:56
|
|
|
Klima, 98 . czy 99+? |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
Michau
Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 258 Skąd: Skarszew
|
Wysłany: 2007-01-20, 20:32
|
|
|
ołów można dokupić oddzielnie |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2007-01-21, 18:36
|
|
|
Michau, to tez racja, ja s\zawsze sie smieje jak sa te dystrybutory co w kazdym sa 4 oddzielne pistolety,a ja zawsze mowie co sie zastanawiac ,co ze 4 rury jsak i tak z jednej dziury |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-01-21, 20:31
|
|
|
Teoretycznie tak, powinna być zrywniejsza. A po co dolewać ołów osobno, ołów był dodawany tylko po to bo stare konstrukcje silnika miały "miękkie" gniazda zaworowe i było po to żeby ich nie wypaliło. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Adamuh
P P 3 5 9 8
Motocykl: MZ ETZ300, JAWA+kosz
Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2005 Posty: 62 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2007-01-30, 17:35
|
|
|
moim zdaniem etki byly przystosowane do 84 oktanowego paliwa, wiec jazda na pb95 w zupelnosci jej wystarcza:) a pomiedzy 95 a 98 czy 99+ nie zauwazylem roznicy w osiagach, ja leje 95 za to do tego lepszy olej(mobil1 ss) i widac roznice nie tyle w osiagach co np mniejsza ilosc nagaru i swieczka wypalona elegancko.. moim zdaniem szkoda kasy na tego typu paliwo...
Pozdrawiam!!! |
_________________ Zschopau==> i tu 23 lata temu się wszystko zaczęło. Panowie konstruktorzy- dziekujemy!!! |
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
Wysłany: 2007-01-30, 21:17
|
|
|
SOVIETVW napisał/a: | a to w Vervie diesel roznicy w osiagach nie zauwazylem |
a ja przeciwnie, jak busem w wakacje jeździłem, pierw był pełen bak zeykłego, potem gdy tankowałem zalałem vervy i czuć było różnice, a i spalanie było mniejsze. zaoszczędziłem ok 10 litrów przez 1,5 miesiąca, a powiem szczerze, że nie jeździłem zbyt ekonomicznie. może to też zależy od technologi silnika... |
_________________ http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/ |
|
|
|
|
|