» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:39
Paliwo - 95 czy 98 - MZ
Autor Wiadomość
pucek 


Motocykl: Mz 250 etz
Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 3
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2007-01-19, 02:11   Paliwo - 95 czy 98 - MZ

Czy mozna połakomic sie na 98 bp paliwo i czy duza jest róznica w osiagach miedzy 95 ,a 98 czy w silnikach wysoko obrotowych mam tu na mysli nasze piekne "etki" i jaka jest róznica w spalaniu i przyspieszeniu.
Prosze o szczera wypowiedz.



Niech moc bedzie z wami :grin:


Tłoki w góre :smile:
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-01-28, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Luken66 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 121
Skąd: Korsze
Wysłany: 2007-01-19, 06:54   

Ja jeżdżę cały czas na 98 ale nie widzę większej różnicy między 95 a 98.
_________________
Motocykl ma zdecydowanie o jedno koło za dużo :)
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ%20251/10472
http://meduza.aq.pl/
 
     
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 304
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-01-19, 07:04   

wieksza liczba oktanowa powinna w zaszadzie dawac wieksze osiagi, niestety w mz nie daje to odczuwalnej ruznicy, a jak nie widac ruznicy to po co przeplacac ? :)
_________________
KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW

foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail
 
 
     
polo 
mod_team


Motocykl: Yamaha XV1700
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Paź 2004
Posty: 103
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-01-19, 07:38   

98 jest mniej kaloryczna od 95 więc motocykl powinen być słabszy
98 ma za to większą odpornośc na spalanie detonacyjne co wykorzystują
elektronczne układy załonowe wyposażone w czujnik spalania stukowego
i przesuwają punkty zapłonu tak aby uzyskać lepszą moc
ale to dotyczy skomplikowanych silników najczęscie trubodoładowanych

a nie MZ gfdzie zapłon jest statyczny w całym zakresie, to jest prymityw.

lanie 98 daje efekt psychologiczny i luźniejszy portfel

oczywiści porównując prawdziwe 95 i 98 bo to co jest na stacjach to
są rozpuszczalniki , i zlewki a nie pełnowartościowe paliwo
_________________
http://www.dywizjonpoludnie.pl
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-01-19, 08:24   

Tak jak pisze polo, to jest tylko większa liczba oktanowa, co daje większą odporność na spalanie wybuchowe (stukowe), jeśli ktoś planował głowice to może mu coś dać, normalnie, nie powinno być większej różnicy. A jeśli jest różnica to efekt placebo. No chyba że zawsze tankował syfiastą 95 a teraz trafił na "normalną" 98. Możecie zalać nawet 110 oktanów i tak nie będzie różnicy, co innego większa kaloryczność. Gaz LPG ma 102 oktany dlatego można podgonić z zapłonem do przodu i spalania stukowego nie będzie, ale ma mniejszą wartość opałową, jest słabszy i musi więcej spalić.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-01-19, 09:39   

Tutaj już wszystko zostało powiedziane ;)
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-01-19, 19:03   

ja w pracy silnika MZ na 98 i na 95 nie widze różnicy, więc jeżdże na 95, bo jest po prostu tańsza :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2007-01-20, 15:38   

za to wiem ze na Vervie jest napewno roznica,nie jakas zawrotna ale czuc roznice,i silnik spokojniej pracuje,za to w Vervie diesel roznicy w osiagach nie zauwazylem ale kulura pracy silnika jest bez porownania.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 304
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-01-20, 16:10   

te wszystkie vervy v-power itp. paliwa faktycznie czuc roznice (jezdzilem samochodem) ale sa o 20+ gr. drozsze ale w mz to chyba nie widac roznicy przynajmiej ja nie odczulem :)
_________________
KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW

foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail
 
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2007-01-20, 16:19   

hehe, kumpel pracuje na małej stacji benzynowej, ostatnio jak jakiś gość przwiózł paliwko, to go zaprosił na kawke na zaplecze, pogadali sobie, rozmowa się kleiła, dostawca opowiedział mu fajną historyjke:
Ostatnio przywiózł (nie wiem nawet jak to się liczy) powiedzmy 10 000 litrów Pb95 na "dobrą" stacje, wyskoczył kierownik: 4000 pan wleje tutaj(pb98) , a 6000 tutaj (95) :evil:
nieźle, a Wy się dziwicie dlaczego nie czuc różnicy...
 
 
     
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2007-01-20, 16:44   

Szczerze mówiąc to według mnie MZ miała największego kopa na 94 ołowiowej jak jeszcze była :razz:
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-01-20, 17:20   

gruby napisał/a:
sa o 20+ gr. drozsze
u mnie v-power kosztuje 4.70 :???:
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-01-20, 17:56   

Klima, 98 . czy 99+?
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-01-20, 19:41   

wojciech944 napisał/a:
98 . czy 99+?
99+
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2007-01-20, 20:32   

ołów można dokupić oddzielnie
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2007-01-21, 18:36   

Michau, to tez racja, ja s\zawsze sie smieje jak sa te dystrybutory co w kazdym sa 4 oddzielne pistolety,a ja zawsze mowie co sie zastanawiac ,co ze 4 rury jsak i tak z jednej dziury :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-01-21, 19:30   

Czyli jak wleję sobie 98 to mogę przyśpieszyć zapłon i wtedy będzie czuć różnicę :P ?
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-01-21, 20:31   

Teoretycznie tak, powinna być zrywniejsza. A po co dolewać ołów osobno, ołów był dodawany tylko po to bo stare konstrukcje silnika miały "miękkie" gniazda zaworowe i było po to żeby ich nie wypaliło.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Adamuh 
P P 3 5 9 8


Motocykl: MZ ETZ300, JAWA+kosz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2005
Posty: 62
Skąd: Piła
Wysłany: 2007-01-30, 17:35   

moim zdaniem etki byly przystosowane do 84 oktanowego paliwa, wiec jazda na pb95 w zupelnosci jej wystarcza:) a pomiedzy 95 a 98 czy 99+ nie zauwazylem roznicy w osiagach, ja leje 95 za to do tego lepszy olej(mobil1 ss) i widac roznice nie tyle w osiagach co np mniejsza ilosc nagaru i swieczka wypalona elegancko.. moim zdaniem szkoda kasy na tego typu paliwo...

Pozdrawiam!!!
_________________
Zschopau==> i tu 23 lata temu się wszystko zaczęło. Panowie konstruktorzy- dziekujemy!!!
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2007-01-30, 21:17   

SOVIETVW napisał/a:
a to w Vervie diesel roznicy w osiagach nie zauwazylem

a ja przeciwnie, jak busem w wakacje jeździłem, pierw był pełen bak zeykłego, potem gdy tankowałem zalałem vervy i czuć było różnice, a i spalanie było mniejsze. zaoszczędziłem ok 10 litrów przez 1,5 miesiąca, a powiem szczerze, że nie jeździłem zbyt ekonomicznie. może to też zależy od technologi silnika...
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15