Przesunięty przez: MZ Maxi Perwers 2007-02-12, 17:19 |
Silnik - zamiana na 5 biegowy od TS - MZ Trophy |
Autor |
Wiadomość |
zyga
Motocykl: ES250/2
Dołączył: 21 Lip 2006 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-02-10, 10:10 Silnik - zamiana na 5 biegowy od TS - MZ Trophy
|
|
|
Założyłem dziś w nocy do mojego tropola silnik 5-cio biegowy od TS. Chcę się podzielić z Wami problemami które napotkałem, tzn opowieść będzie o różnicach pomiędzy silnikami 4b i 5b:
1. najpierw wizualne: brak nadlewu na osadzenie osłony gaźnika
2. inna głowica, ale ja przełożyłem pionowo użebrowaną od trophy
mechaniczne:
3. gdzie indziej usytuowany wlew oleju, gaźnik od trophy opiera się na nim i przez to musi być lekko obrócony na mocowaniu( krzywo wisi). problem rozwiązałby króciec i gaźnik od ts, ale wtedy nie będzie można podłączyć gumy od filtra powietrza
4. brak jednego nadlewu z gwintowanym otworem do mocowania blachy pod silnikiem (tej którą przykręcamy do kostek gumowych)
5. brak mocowania napędu prędkościomierza przy zębatce zdawczej - siłą rzeczy narazie nie działa prędkościomierz
...jak mi się coś przypomni, to dopiszę
[ Dodano: 2007-02-10, 10:12 ]
a, nie daje się zdjąć głowicy, bo są dłuższe szpilki niż w 4b, muszę pozamieniać... |
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-02-12, 17:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-02-10, 15:27
|
|
|
zyga napisał/a: | a, nie daje się zdjąć głowicy, bo są dłuższe szpilki niż w 4b, muszę pozamieniać... |
Nie tyle w 4b co w Tropiku bo w TS-ce 250 już szpilki są długie.
Jeżeli zmienisz szpilki na krótsze to także musisz założyć głowicę od tropy z tymi śmiesznymi długimi nakrętkami.
A można wiedzieć czemu zrezygnowałeś z orginalnego silnika? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2007-02-10, 20:36
|
|
|
Tak gwoli scislości , to na forum jest uzytkownik Trophy , ktory ma oryginalny silnik tropa z 5-biegowa skrzynią , od bodajze ts
Nie wiem co to znow za rarytas swap silnika na TS w ES ehehe |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
zyga
Motocykl: ES250/2
Dołączył: 21 Lip 2006 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-02-10, 23:17
|
|
|
rarytas może żaden, ale akurat mam taki silnik który właśnie wyremontowałem i po tej przekładce biorę się za czterobiegowy, bo już się prosi. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-02-11, 00:35
|
|
|
zyga, więc opisz jak poradziłeś sobie z tym dolnym mocowaniem silnika bo TS/1 nie ma giwntów od spodu .
P.S podobno ETS Eskort miały 5biegowe skrzynie w silniku takim jak Trophy |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
|
|
|
|
zyga
Motocykl: ES250/2
Dołączył: 21 Lip 2006 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-02-11, 09:59
|
|
|
jest tylko jeden nadlew i jeden otwór z gwintem i na ten jeden tylko przykręciłem. w drugim klocku gumowym i tak mam urwaną szpilkę, hehe
[ Dodano: 2007-02-11, 10:01 ]
a ETS eskort...miały skrzynię konstrukcyjnie taką jak trophy czy już ts? tzn zmiana biegów półksiężycem zębatym czy pazurami? wie ktoś? |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-02-11, 11:30
|
|
|
skrzynia była jak w ts. To własnie od ETSa TS odziedziczyła skrzynie;)
tamtemn ETS miał tez wiecej KM buo chyba 20 i krecił 5700obr/min kiedys natchnołem sie na dane, nie pamietam juz stronki, w kazdym razie byłą napisana po angielsku. Aha no i gaxnior jak w kazdej Exportowej ES czy TS wiekszy ETS miał 32mm potem ten gaxnik trafił do TS na export do USA. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-02-11, 13:04
|
|
|
W sumie dobre rozwiązanie 5tka w ES no i te simeringi na zewnątrz komory korbowej |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2007-02-11, 16:52
|
|
|
Wg. mojej wiedzy ETS Eskort , roznily sie od zwykej ETS :
-> jednolita owiewka (dosc duza) z wysok szyba;
->przedni reflektor od samochodu Wartburg ;
->piciobiegowa skrzynka taka jak w Ts.1
Wszystko inne bylo bez zmian ( jak w zwyklej ETS) , chodzilo glownie o zwiekszenie przyspieszenia ( przy zachowaniu tej samej mocy) . Owiewka, poniewaz to byl motocykl przeznaczony dla sluzb specjalnych NRD i takie byly wymagania. Tych motocykli powstalo 60 szt .
|
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-02-11, 18:46
|
|
|
mundy napisał/a: | chodzilo glownie o zwiekszenie przyspieszenia ( przy zachowaniu tej samej mocy) | poprzez dodanie jednego biegu nie widzi mi się to. Zauważcie że 19 konny trop zbiera się równo po setce na 4 biegu ... wbijanie 5 przy powiedzmy 120 nie miałoby sensu, przyśpiesenie zmalałoby ( takei mam odczucie )
Z tego co czytałem relację szefa niemieckiego mz clubu ( nie pamietam teraz imienai i nazwiska ) bardziej chodziło o ekonomię przy 90 - 110 km/h, eskortując pojazdy rządowe ( owiewka stwarzała dodatkowe opory, a silnik na 4 dysponował jeszcze odpowiednia mocą żeby dołożyć 5 i nie przyśpieszać )
hubertbaran napisał/a: | tamtemn ETS miał tez wiecej KM buo chyba 20 i krecił 5700obr/min kiedys natchnołem sie na dane, nie pamietam juz stronki, w kazdym razie byłą napisana po angielsku. | a w żadnym katalogu części nie dajągaźnika o oznaczeniu większym niż 28n 3 - 1 ( czy odwrotnie 1 - 3 ) a np zamiennik na katalog z zamiennikiem kwadratowej lampy się natchnąłem.
W tej kwestii warto wypytać kolegó z niemiec, tyle że na ich nowym forum ja nie mam konta. |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 2007-02-11, 19:33
|
|
|
Plonek, to nie bylo dodanie jednego biegu wyzej do skrzyni tropa , ale zamontowanie innej skrzyni calej niz dotychczas,. A rezultaty , oczywiscie jak i zweikszenie przysp, to i bardziej optymalna dla silnika charakterystyka skrzyni , co za tym idzie zmniejszenie ( przy umiejetnej jezdzie) spalania.To juz jak w reakcji lancuchowej |
_________________ MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-02-11, 21:59
|
|
|
5 biegowa skrzynia = krósza skrzynia na chłopski rozum dodaje sie 1 biega nie 5;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
zyga
Motocykl: ES250/2
Dołączył: 21 Lip 2006 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-02-12, 00:16
|
|
|
jeśli już dywagujemy na temat wersji eskort to uważam, że 5-biegowa skrzynia nie była dla zwiększenia ekonomiczności, tylko po to, żeby moc silnika była dostępna w każdej sytuacji. skrzynia 4-biegowa + ta owiewka mogły powodować że np. przy 90 km/h kończyła się już 3ka a na 4ce brakowało jeszcze mocy żeby wogóle jechać. kwestię spalania uważam za pomijalną dla rządu demokratycznych niemiec... |
|
|
|
|
|