» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MZ Maxi Perwers
2007-02-12, 17:19
Silnik - zamiana na 5 biegowy od TS - MZ Trophy
Autor Wiadomość
zyga 


Motocykl: ES250/2
Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 46
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-02-10, 10:10   Silnik - zamiana na 5 biegowy od TS - MZ Trophy

Założyłem dziś w nocy :lol: do mojego tropola silnik 5-cio biegowy od TS. Chcę się podzielić z Wami problemami które napotkałem, tzn opowieść będzie o różnicach pomiędzy silnikami 4b i 5b:
1. najpierw wizualne: brak nadlewu na osadzenie osłony gaźnika
2. inna głowica, ale ja przełożyłem pionowo użebrowaną od trophy
mechaniczne:
3. gdzie indziej usytuowany wlew oleju, gaźnik od trophy opiera się na nim i przez to musi być lekko obrócony na mocowaniu( krzywo wisi). problem rozwiązałby króciec i gaźnik od ts, ale wtedy nie będzie można podłączyć gumy od filtra powietrza
4. brak jednego nadlewu z gwintowanym otworem do mocowania blachy pod silnikiem (tej którą przykręcamy do kostek gumowych)
5. brak mocowania napędu prędkościomierza przy zębatce zdawczej - siłą rzeczy narazie nie działa prędkościomierz
...jak mi się coś przypomni, to dopiszę

[ Dodano: 2007-02-10, 10:12 ]
a, nie daje się zdjąć głowicy, bo są dłuższe szpilki niż w 4b, muszę pozamieniać...
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-02-12, 17:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-02-10, 15:27   

zyga napisał/a:
a, nie daje się zdjąć głowicy, bo są dłuższe szpilki niż w 4b, muszę pozamieniać...

Nie tyle w 4b co w Tropiku bo w TS-ce 250 już szpilki są długie.
Jeżeli zmienisz szpilki na krótsze to także musisz założyć głowicę od tropy z tymi śmiesznymi długimi nakrętkami.
A można wiedzieć czemu zrezygnowałeś z orginalnego silnika?
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2007-02-10, 20:36   

Tak gwoli scislości , to na forum jest uzytkownik Trophy , ktory ma oryginalny silnik tropa z 5-biegowa skrzynią , od bodajze ts ;)
Nie wiem co to znow za rarytas swap silnika na TS w ES ehehe
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
zyga 


Motocykl: ES250/2
Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 46
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-02-10, 23:17   

rarytas może żaden, ale akurat mam taki silnik który właśnie wyremontowałem i po tej przekładce biorę się za czterobiegowy, bo już się prosi.
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-02-11, 00:35   

zyga, więc opisz jak poradziłeś sobie z tym dolnym mocowaniem silnika bo TS/1 nie ma giwntów od spodu .

P.S podobno ETS Eskort miały 5biegowe skrzynie w silniku takim jak Trophy :P
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2007-02-11, 01:14   

Tak ,to prawda allu , ale to zupelnie inna bajka niz Trop
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
zyga 


Motocykl: ES250/2
Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 46
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-02-11, 09:59   

jest tylko jeden nadlew i jeden otwór z gwintem i na ten jeden tylko przykręciłem. w drugim klocku gumowym i tak mam urwaną szpilkę, hehe

[ Dodano: 2007-02-11, 10:01 ]
a ETS eskort...miały skrzynię konstrukcyjnie taką jak trophy czy już ts? tzn zmiana biegów półksiężycem zębatym czy pazurami? wie ktoś?
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-02-11, 11:30   

skrzynia była jak w ts. To własnie od ETSa TS odziedziczyła skrzynie;)
tamtemn ETS miał tez wiecej KM buo chyba 20 i krecił 5700obr/min kiedys natchnołem sie na dane, nie pamietam juz stronki, w kazdym razie byłą napisana po angielsku. Aha no i gaxnior jak w kazdej Exportowej ES czy TS wiekszy ETS miał 32mm potem ten gaxnik trafił do TS na export do USA.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-02-11, 13:04   

W sumie dobre rozwiązanie 5tka w ES no i te simeringi na zewnątrz komory korbowej :)
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2007-02-11, 16:52   

Wg. mojej wiedzy ETS Eskort , roznily sie od zwykej ETS :
-> jednolita owiewka (dosc duza) z wysok szyba;
->przedni reflektor od samochodu Wartburg ;
->piciobiegowa skrzynka taka jak w Ts.1

Wszystko inne bylo bez zmian ( jak w zwyklej ETS) , chodzilo glownie o zwiekszenie przyspieszenia ( przy zachowaniu tej samej mocy) . Owiewka, poniewaz to byl motocykl przeznaczony dla sluzb specjalnych NRD i takie byly wymagania. Tych motocykli powstalo 60 szt .
:wink:
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-02-11, 18:46   

mundy napisał/a:
chodzilo glownie o zwiekszenie przyspieszenia ( przy zachowaniu tej samej mocy)
poprzez dodanie jednego biegu :?: nie widzi mi się to. Zauważcie że 19 konny trop zbiera się równo po setce na 4 biegu ... wbijanie 5 przy powiedzmy 120 nie miałoby sensu, przyśpiesenie zmalałoby ( takei mam odczucie )
Z tego co czytałem relację szefa niemieckiego mz clubu ( nie pamietam teraz imienai i nazwiska ) bardziej chodziło o ekonomię przy 90 - 110 km/h, eskortując pojazdy rządowe ( owiewka stwarzała dodatkowe opory, a silnik na 4 dysponował jeszcze odpowiednia mocą żeby dołożyć 5 i nie przyśpieszać )
hubertbaran napisał/a:
tamtemn ETS miał tez wiecej KM buo chyba 20 i krecił 5700obr/min kiedys natchnołem sie na dane, nie pamietam juz stronki, w kazdym razie byłą napisana po angielsku.
a w żadnym katalogu części nie dajągaźnika o oznaczeniu większym niż 28n 3 - 1 ( czy odwrotnie 1 - 3 ) a np zamiennik na katalog z zamiennikiem kwadratowej lampy się natchnąłem.
W tej kwestii warto wypytać kolegó z niemiec, tyle że na ich nowym forum ja nie mam konta.
_________________
The power of dreams.
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2007-02-11, 19:33   

Plonek, to nie bylo dodanie jednego biegu wyzej do skrzyni tropa , ale zamontowanie innej skrzyni calej niz dotychczas,. A rezultaty , oczywiscie jak i zweikszenie przysp, to i bardziej optymalna dla silnika charakterystyka skrzyni , co za tym idzie zmniejszenie ( przy umiejetnej jezdzie) spalania.To juz jak w reakcji lancuchowej :wink:
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-02-11, 21:59   

5 biegowa skrzynia = krósza skrzynia na chłopski rozum dodaje sie 1 biega nie 5;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
zyga 


Motocykl: ES250/2
Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 46
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-02-12, 00:16   

jeśli już dywagujemy na temat wersji eskort to uważam, że 5-biegowa skrzynia nie była dla zwiększenia ekonomiczności, tylko po to, żeby moc silnika była dostępna w każdej sytuacji. skrzynia 4-biegowa + ta owiewka mogły powodować że np. przy 90 km/h kończyła się już 3ka a na 4ce brakowało jeszcze mocy żeby wogóle jechać. kwestię spalania uważam za pomijalną dla rządu demokratycznych niemiec...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16