» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:26
Prądnica 6V- szczotki - MZ TS 250
Autor Wiadomość
Wojt@s 

Motocykl: MZ Ts 250 Iż-56
Wiek: 37
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-12-05, 16:55   Prądnica 6V- szczotki - MZ TS 250

Szkoda że się nie można tu zalogować jako gość, no ale cóż. Jestem w trakcie remontu motocykla Iż-56 i w ręce trafiła mi prądnica od mz. Kolega mówi mi że to od modelu TS 150. Mam zamiar tą prądnice załóżyć, ze względu że dość dużo ludzi poleca i jest mocniejsza od ruskiej. 6V/60W w końcu. Ale mam następujące problemy i licze na waszą pomoc :sad: :
- gdzie mogę kupić szczotki do tej prądnicy??
- z jakiego motoru ona pochodzi i mógłby mi ktoś pomóc znależć schemat elektryczny??
- mam nadzieje że jest kompletna, ale też spójrzcie
- jaki zastosować do niej regulator?? chce elektroniczny ale może jakiś w szczególności polecacie, elektryke będe kładł pod mz więc wszystko jest możliwe.

Na prądnicy są oznaczenia: 6V/60W Si91 numer seryjny: 112 201017

Z góry dziękuje za okazaną pomoc i pozdrawiam
Wojt@s
Bractwo Jeżowe

Zdjęcia prądnicy:
zdjęcie pierwsze
zdjęcie drugie

[mod Qba] Zła nazwa tematu
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-12-05, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2835
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-05, 17:03   

Szczotki powinieneś dostać w agmocie , brakuje jej cewki wzbudzenia , regulator elektroniczny czarny najlepiej :)

schemat http://img277.imageshack....52/mz6v1zp4.jpg
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-12-05, 17:16   

jest to prądnica od motocykla mz 250\1 ts (ja też mam taką). musisz mieć do niej także wirnik. brakuje w niej także cewki wzbudzenia. regulator elektroniczny dasz bez problemu zamontować (ja mam u siebie :lol: ).

[ Dodano: 2006-12-05, 17:21 ]
tutaj masz 2 schematy instalacji 6V.
http://w1.bikepics.com/pi...-615163-800.jpg
http://w1.bikepics.com/pi...-615160-800.jpg

a tutaj jak podłączyć elektronika
http://www.mz-club.pl/vie...light=regulator
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-12-05, 17:42   

xsardas007, takie prądnice były montowane w seriach ES, ETS i TS. Cewka wzbudzenia kosztuje ok. 30 zł regulator dostanież też w podobnej cenie.
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
lukjas2504 


Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: Lipnik
Wysłany: 2006-12-05, 17:54   

Hubert-Moto,
Hubert-Moto napisał/a:
xsardas007, takie prądnice były montowane w seriach ES, ETS i TS

przepraszam mój błąd :oops:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/14276
"Niektórzy mówią, że motocykle to zabawki dla małych chłopców, z których w końcu się wyrasta. Ja twierdzę coś wręcz odwrotnego. Z motocykli nie tyle się wyrasta, ile trzeba do nich dorosnąć"
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2835
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-05, 18:15   

I w AWO simsonach o ile się nie myle :D
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-12-05, 19:15   

Ta cewke wzbudzenia mozesz sam zrobic i wyjdzie po niemal gratisowej cenie .. Ja tak mam i spoko jest :)
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
Wojt@s 

Motocykl: MZ Ts 250 Iż-56
Wiek: 37
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-12-05, 23:17   

Dziękuje wszystkim za schematy. Od razu łatwiej i widać brak tej cewki wzbudzenia. Na agmocie znalazłem taką:
cewka wzbudzenia cena 12zl

A te szczoteczki będą pasować: są w dziale ETZ 150:
Szczotki do prądnicy

I moge prosić jeszcze jakieś prospekty prądnicy, tzn co jak z czym się podłącza tam. Regulator kupie elektroniczny. Dziękuje i czekam na dalszą pomoc.
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-12-05, 23:27   

Tak, ta szczotka pasuje. A co do podłączenia to wrzucam link jak podłączyć cewkę wzbudzenia: http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=3292
Kondensator (7) podpinasz do przerywacza (6), a szczotki podpinasz jedną pod (4), a drugą pod (5) i to chyba wszystko :smile:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Wojt@s 

Motocykl: MZ Ts 250 Iż-56
Wiek: 37
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-12-06, 10:02   

Szczoteczki juz zaraz zamówie. A czy ta cewka wzbudzania z agmotu jest dobra?? wogole przyglądam się mojej prądnicy to mi czegoś znowu brakuje. Nie wiem jak to się nazywa, przy przerywaczu jest taka część której u mnie nie ma. Załączam rysunek



Pozdrawiam Wojt@s
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2835
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-06, 15:15   

To jest blaszka z filcem który smaruje krzywke , możesz dorobić :)
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-12-06, 16:59   

ja kupiłem na agmocie szczotki do MZ TS150 i nie pasowały. Były za długie i za szerokie, ale uciołem kawałek, po bokach zjechałem papierem ściernym i jakoś weszły.
Wojt@s, jak masz kąbinować z tą prądnicą i jak już robisz instalacje od nowa, to nielepiej założyć alternator od ETZ :?: Jest o niebo lepszy od prądnicy

[ Dodano: 2006-12-06, 17:01 ]
a ta zaznaczona cześć (jak już Allu wspomniał) służy do smarownia krzywki. Ja jakiś czas jeździłem bez tego i nic złego sie nie stało
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-12-06, 17:10   

daniel1621, ale jak będziesz jeździł długo bez tego filca to zetrze się stópka przerywacza tak, że nie będzie się otwierał :razz: Ale na próbę można odpalić bez :wink:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Wojt@s 

Motocykl: MZ Ts 250 Iż-56
Wiek: 37
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-12-06, 17:15   

Daniel niestety alternator się nie zmieści, jedyne moje wyjście to zreanimowanie tej prądnicy. Więc będe to robił. A co myślicie o tej cewce wzbudzenia z agmotu?? szczotki kupie chyba na agmocie i je poźniej dotne pod wymiar.Allu tak z ciekawości przecież jeżeli jest filc na tej blaszce to trzeba go co jakiś czas namoczyć wedlug logiki, bo nie ma nigdzie smarowania.więc mam pytanko czy poprostu musi to tam być, czy okresowe nasmarowanie wystarczy?? czekam na odpowiedzi.
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-12-06, 17:17   

Wojt@s, filc jest tam po to żeby smarował tą krzywkę (tak jak pisali chłopaki wyżej) wiadomo, że jeżeli on nasiąknie olejem to będzie nam smarował krzywkę przez długi czas. Zakładasz filc i na niego parę kropel oleju. Tak ma być :!: :wink:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2835
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-06, 18:10   

Przy wymianie i regulacji przerywacza powinno się go nasmarować kilkoma kroplami oleju :)
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-12-06, 18:15   

Allu napisał/a:
Przy wymianie i regulacji przerywacza powinno się go nasmarować kilkoma kroplami oleju

Oczywiście chodzi o filc, żeby ktoś nie pomyślał, że przerywacz nasmarować olejem :lol: :!:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2835
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-06, 18:23   

Nooo o filc !
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Wojt@s 

Motocykl: MZ Ts 250 Iż-56
Wiek: 37
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-12-06, 18:46   

CZy mi ktos wreszcie odpowie czy ta cewka wzbudzenia z agmotu jest dobra?? i czy ma ktoś może ten pręcik z filcem?? bo wtedy już bym miał eleganką prądnice. I jeszcze kolejne pytanko:

jak podłączyć nabiegunniki?? bo z jednego końca tych "poduszek" i z drugiego mam wolne kable. Pozdrawiam i dzięki za cierpliwość.
_________________
Iż 56 - 1961r. Weteran Rider
K-750 - 1963r. Weteran Rider
Mz Ts 250 - 1975r. Weteran Rider
Ural M-67 - 1979r. Weteran Rider
 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-06, 18:53   

Wojt@s napisał/a:
CZy mi ktos wreszcie odpowie czy ta cewka wzbudzenia z agmotu jest dobra??
tak jest dobra mam u siebie zastosowaną w identycznej choć nieco starszej prądnicy.
Wojt@s napisał/a:
i czy ma ktoś może ten pręcik z filcem??
jest do nabycia w ag-mocie
Wojt@s napisał/a:
jak podłączyć nabiegunniki?? bo z jednego końca tych "poduszek" i z drugiego mam wolne kable. Pozdrawiam i dzięki za cierpliwość.
yyy co :?: :mrgreen: jesli chodzi o kable od szczotek to tak jak na rysunakach powyżej. Jeśli o kable od instalacji idące do reg. napięcia to zerknij na schemat, wzbudzenie obok cewki wzbudzenia ( bodajże DF, nie jestem pewien ) D+ do szczotek ( tez nie jestem pewien ) no i dwa kable obok kondensatora. Schemat powinien rozwiać wątpliwości.
Pozdrawiam, powodzenia z projektem
_________________
The power of dreams.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16