Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 12:26 |
Prądnica 6V- szczotki - MZ TS 250 |
Autor |
Wiadomość |
Wojt@s
Motocykl: MZ Ts 250 Iż-56
Wiek: 37 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2006-12-05, 16:55 Prądnica 6V- szczotki - MZ TS 250
|
|
|
Szkoda że się nie można tu zalogować jako gość, no ale cóż. Jestem w trakcie remontu motocykla Iż-56 i w ręce trafiła mi prądnica od mz. Kolega mówi mi że to od modelu TS 150. Mam zamiar tą prądnice załóżyć, ze względu że dość dużo ludzi poleca i jest mocniejsza od ruskiej. 6V/60W w końcu. Ale mam następujące problemy i licze na waszą pomoc :
- gdzie mogę kupić szczotki do tej prądnicy??
- z jakiego motoru ona pochodzi i mógłby mi ktoś pomóc znależć schemat elektryczny??
- mam nadzieje że jest kompletna, ale też spójrzcie
- jaki zastosować do niej regulator?? chce elektroniczny ale może jakiś w szczególności polecacie, elektryke będe kładł pod mz więc wszystko jest możliwe.
Na prądnicy są oznaczenia: 6V/60W Si91 numer seryjny: 112 201017
Z góry dziękuje za okazaną pomoc i pozdrawiam
Wojt@s
Bractwo Jeżowe
Zdjęcia prądnicy:
zdjęcie pierwsze
zdjęcie drugie
[mod Qba] Zła nazwa tematu |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-12-05, 17:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-12-05, 17:03
|
|
|
Szczotki powinieneś dostać w agmocie , brakuje jej cewki wzbudzenia , regulator elektroniczny czarny najlepiej
schemat http://img277.imageshack....52/mz6v1zp4.jpg |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
lukjas2504
Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: Lipnik
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-12-05, 17:42
|
|
|
xsardas007, takie prądnice były montowane w seriach ES, ETS i TS. Cewka wzbudzenia kosztuje ok. 30 zł regulator dostanież też w podobnej cenie. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
lukjas2504
Motocykl: Mz 250\1ts
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: Lipnik
|
Wysłany: 2006-12-05, 17:54
|
|
|
Hubert-Moto,
Hubert-Moto napisał/a: | xsardas007, takie prądnice były montowane w seriach ES, ETS i TS |
przepraszam mój błąd |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/14276
"Niektórzy mówią, że motocykle to zabawki dla małych chłopców, z których w końcu się wyrasta. Ja twierdzę coś wręcz odwrotnego. Z motocykli nie tyle się wyrasta, ile trzeba do nich dorosnąć"
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-12-05, 18:15
|
|
|
I w AWO simsonach o ile się nie myle |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
|
|
|
|
Wojt@s
Motocykl: MZ Ts 250 Iż-56
Wiek: 37 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2006-12-05, 23:17
|
|
|
Dziękuje wszystkim za schematy. Od razu łatwiej i widać brak tej cewki wzbudzenia. Na agmocie znalazłem taką:
cewka wzbudzenia cena 12zl
A te szczoteczki będą pasować: są w dziale ETZ 150:
Szczotki do prądnicy
I moge prosić jeszcze jakieś prospekty prądnicy, tzn co jak z czym się podłącza tam. Regulator kupie elektroniczny. Dziękuje i czekam na dalszą pomoc. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-12-05, 23:27
|
|
|
Tak, ta szczotka pasuje. A co do podłączenia to wrzucam link jak podłączyć cewkę wzbudzenia: http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=3292
Kondensator (7) podpinasz do przerywacza (6), a szczotki podpinasz jedną pod (4), a drugą pod (5) i to chyba wszystko |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Wojt@s
Motocykl: MZ Ts 250 Iż-56
Wiek: 37 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2006-12-06, 10:02
|
|
|
Szczoteczki juz zaraz zamówie. A czy ta cewka wzbudzania z agmotu jest dobra?? wogole przyglądam się mojej prądnicy to mi czegoś znowu brakuje. Nie wiem jak to się nazywa, przy przerywaczu jest taka część której u mnie nie ma. Załączam rysunek
Pozdrawiam Wojt@s |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-12-06, 15:15
|
|
|
To jest blaszka z filcem który smaruje krzywke , możesz dorobić |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2006-12-06, 16:59
|
|
|
ja kupiłem na agmocie szczotki do MZ TS150 i nie pasowały. Były za długie i za szerokie, ale uciołem kawałek, po bokach zjechałem papierem ściernym i jakoś weszły.
Wojt@s, jak masz kąbinować z tą prądnicą i jak już robisz instalacje od nowa, to nielepiej założyć alternator od ETZ Jest o niebo lepszy od prądnicy
[ Dodano: 2006-12-06, 17:01 ]
a ta zaznaczona cześć (jak już Allu wspomniał) służy do smarownia krzywki. Ja jakiś czas jeździłem bez tego i nic złego sie nie stało |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-12-06, 17:10
|
|
|
daniel1621, ale jak będziesz jeździł długo bez tego filca to zetrze się stópka przerywacza tak, że nie będzie się otwierał Ale na próbę można odpalić bez |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Wojt@s
Motocykl: MZ Ts 250 Iż-56
Wiek: 37 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2006-12-06, 17:15
|
|
|
Daniel niestety alternator się nie zmieści, jedyne moje wyjście to zreanimowanie tej prądnicy. Więc będe to robił. A co myślicie o tej cewce wzbudzenia z agmotu?? szczotki kupie chyba na agmocie i je poźniej dotne pod wymiar.Allu tak z ciekawości przecież jeżeli jest filc na tej blaszce to trzeba go co jakiś czas namoczyć wedlug logiki, bo nie ma nigdzie smarowania.więc mam pytanko czy poprostu musi to tam być, czy okresowe nasmarowanie wystarczy?? czekam na odpowiedzi. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-12-06, 17:17
|
|
|
Wojt@s, filc jest tam po to żeby smarował tą krzywkę (tak jak pisali chłopaki wyżej) wiadomo, że jeżeli on nasiąknie olejem to będzie nam smarował krzywkę przez długi czas. Zakładasz filc i na niego parę kropel oleju. Tak ma być |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-12-06, 18:10
|
|
|
Przy wymianie i regulacji przerywacza powinno się go nasmarować kilkoma kroplami oleju |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-12-06, 18:15
|
|
|
Allu napisał/a: | Przy wymianie i regulacji przerywacza powinno się go nasmarować kilkoma kroplami oleju |
Oczywiście chodzi o filc, żeby ktoś nie pomyślał, że przerywacz nasmarować olejem |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-12-06, 18:23
|
|
|
Nooo o filc ! |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Wojt@s
Motocykl: MZ Ts 250 Iż-56
Wiek: 37 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2006-12-06, 18:46
|
|
|
CZy mi ktos wreszcie odpowie czy ta cewka wzbudzenia z agmotu jest dobra?? i czy ma ktoś może ten pręcik z filcem?? bo wtedy już bym miał eleganką prądnice. I jeszcze kolejne pytanko:
jak podłączyć nabiegunniki?? bo z jednego końca tych "poduszek" i z drugiego mam wolne kable. Pozdrawiam i dzięki za cierpliwość. |
_________________ Iż 56 - 1961r. Weteran Rider
K-750 - 1963r. Weteran Rider
Mz Ts 250 - 1975r. Weteran Rider
Ural M-67 - 1979r. Weteran Rider |
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-12-06, 18:53
|
|
|
Wojt@s napisał/a: | CZy mi ktos wreszcie odpowie czy ta cewka wzbudzenia z agmotu jest dobra?? | tak jest dobra mam u siebie zastosowaną w identycznej choć nieco starszej prądnicy. Wojt@s napisał/a: | i czy ma ktoś może ten pręcik z filcem?? | jest do nabycia w ag-mocie Wojt@s napisał/a: | jak podłączyć nabiegunniki?? bo z jednego końca tych "poduszek" i z drugiego mam wolne kable. Pozdrawiam i dzięki za cierpliwość. | yyy co jesli chodzi o kable od szczotek to tak jak na rysunakach powyżej. Jeśli o kable od instalacji idące do reg. napięcia to zerknij na schemat, wzbudzenie obok cewki wzbudzenia ( bodajże DF, nie jestem pewien ) D+ do szczotek ( tez nie jestem pewien ) no i dwa kable obok kondensatora. Schemat powinien rozwiać wątpliwości.
Pozdrawiam, powodzenia z projektem |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
|