» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Mz ts 250 - zamiana prądnicy na alternator czy możliwe ?
Autor Wiadomość
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2007-03-01, 13:54   Mz ts 250 - zamiana prądnicy na alternator czy możliwe ?

Witam klubowiczów i proszę o radę. Składam właśnie ts 250 z 74 r i zastanawiam się czy jest możliwe założenie do tego modelu alternatora od mz etz. Proszę o pomoc.

[ Dodano: 2007-03-01, 14:43 ]
Dokładnie chodzi mi o to aby dowiedzieć się co trzeba zrobić żeby założyć alternator zamiast prądnicy oraz siłą rzeczy zmienić całą instalację na 12 v. Ten temat był już poruszany na forum ale obyło się bez konkretnych informacji.
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-03-04, 10:51   

bubu, będziesz musiał dotoczyć flanszę pod alternator
Jak znajde to wrzucę prowizoryczny rysunek
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2007-03-04, 11:23   

Kasten . Wielkie dzięki , że się tym zainteresowałeś . Wydaje mi się , że chodzi o aluminiowy pierścień na którym by można zamontować stojan alternatora.
Hubertbaran napisał raz na jednym z forum , że od roku 80 w ts-kach montowano fabrycznie alternatory. Czy ma ktoś zdjęcie lub schemat takiego karteru przystosowanego pod altek ?
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-03-04, 12:03   

No, znalazłem, schemacik jest od Śpiewaka :)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2012-12-12, 12:27   

Z góry przepraszam za odgrzanie kotleta łopaty złotej nie potrzebuję na zimę bo ukradną :P Chciałbym zapytać się czy ma ktoś rysunek jaki jest tu w poscie Kasten, na forum jest temat o przeróbce tski 5 biegowej i jest tam wszystko dokładnie opisane ale niestety o 4b nie wiele jest informacji. Prosiłbym o rysunki i opisy pozdro.
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2012-12-12, 18:58   

Da się tylko rzeźba jest większa i niestety trochę trudniejsza. Kiedyś miałem to rozpisane ale już nie mam silnika 4 biegi i wymiary wsiąkły...
Po pierwsze musisz stoczyć trochę otwór na czop w wirniku żeby nie wadził w oprawkę simera. Tuleję i toczenie karteru robisz podobnie tylko ten kołnierz do mocowania ma być na zewnątrz.
I z głowy powiem Ci tyle....
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-12-13, 11:20   

arlamir,
Kiedyś znalazłem 1 post w którym było napisane o przeróbce w tropiku(to ten sam silnik) jak znajdę to wkleję :piwo:

[ Dodano: 2012-12-13, 11:26 ]
Znalazłem :piwo:

Kolega Piotr napisał w tym temacie - tak na środku stronki
http://forum.mz-klub.pl/v...rnator&start=20
Skontaktuj się z nim może ma wymiary stożka na wał i tuleji.

Te wymiary co wstawił Dodek, są do przeróbki TS 250/1 i nie wiem czy beda jednakowe do TS 250
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-12-14, 17:29   

Ja zrobiłem według opisu bez podtaczania w Tropiku. Potrzebna jest wtedy oryginalna osłona bo pod tą od TS nie podejdzie. Dużym plusem jest możliwość wrócenia do oryginału
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego

Wysłany: 2012-12-14, 18:09   

Hmm a o ile podnosi się wtedy cała prądnica względem oryginału? Dekiel chyba nie siądzie bez problemu? Z tego co mierzyłem to bez inwazyjnie można zamontować prądnicę z Jawy ale trzeba we flanszy wycinać otwory pod te wszystkie mocowania oryginalnej prądnicy.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-12-14, 18:16   

halcik, Tzn. nie podtaczałeś karterów, zamontowałeś pierścień aluminiowy i juz tak? Bo nie rozumiem? :oops: :cool3:
Osłona czyli ta prawa kapa boczna bez napisu MZ?

Jak się wkurzę to na wiosnę podjadę luknąć wszak to ino 60km :mrgreen:



Ciekawe czy pod jaskółkę takie coś podejdzie?


chyba mam dziś wyłączone myślenie :torba":
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-12-15, 09:05   

Do kompletu należy jeszcze dorobić przedłużenie wału. U mnie całość nie ma za dużego przebiegu, ale sprawuje się poprawnie. Gdzieś w garażu powinienem mieć kapę od jaskółki to sprawdzę czy podejdzie pod ten zapłon. Wrzucam fotki osoby która to zaprojektowała, u mnie zrobione jest z innego materiału. Widzę, że powieliłem fotki z tamtego tematu, ale to właśnie od niego miałem cały projekt przeróbki


_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
Ostatnio zmieniony przez halcik 2012-12-15, 10:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-12-15, 13:22   

Fotki mam te same, które zamieścił Piotr w innym temacie. Podawał go rastuch. Swoje mogę zrobić dopiero w przyszłym tygodniu. Ja swoją flanszę zrobiłem z tworzywa wykorzystywanego do dotaczania różnego rodzaju elementów w przemyśle farmaceutycznym. Nie wiem co to, ale mówiono mi, że jest i twarde i odporne na temperaturę (wykorzystywany do instalacji)
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-12-15, 13:25   

halcik, Może to było cięte z metra taki ala walec z teflonu? też go stosuję do wytaczania np kół pasowych, jest niemiłosiernie wytrzymały
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-12-15, 16:34   

Materiał to na pewno nie teflon, on się potrafi odkształcić w wyższych temp podobno. To jest taki szare tworzywo, moje wycięte było z walca. Co do wysokości to stożek ma 35mm, ale nie jest to wysokość liczona od końca wału.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-12-15, 21:04   

halcik, To o czym mówię też jest cięte z walca i na wagę, to jest teflon właśnie ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-12-15, 21:25   

Ludzie nie spierajcie się o pierdoły
Hvil proponuje zabrać kartery na frezarke pionową i heja btw altek od hondy camino


i to altek w tropce http://klasyczna.polskaja...MZ/ES-250/95196
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego

Wysłany: 2013-01-22, 19:58   

Tak więc ogarnąłem mocowanie tak jakby na nowo, z grubością zejść można do 30mm jakby się ktoś uparł, wystarczy zmniejszyć kieszeń na stojan do 5mm oraz wejście w mocowania karterów do 8mm. Można też zlikwidować to zatoczenie o średnicy 119mm ale wtedy trzeba sobie trochę sfrezować mocowania w karterze, nie jest to jakiejś specjalnie skomplikowane a widać też specjalnie tego nie będzie. Do tego potrzebna jest jeszcze przedłużka na czop ale jej jeszcze nie pomierzyłem na pewno będzie o 2mm dłuższa niż ta z posta Hvil-a.
Średnicę całości można zmniejszyć bezpiecznie do 138mm.

Uwaga! Wymiar fi"97" należy zrobić na - 0,1 mm oraz wymiar fi "118" na + 0,1 mm
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2015-04-13, 18:26, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-22, 21:57   

Czym spowodowana ta różnica długości?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego

Wysłany: 2013-01-22, 22:53   

Bo zwiększyłem grubość trochę mocowania. Zastanawiam się jeszcze czy frezować sobie trochę ten karter i robić bez podtoczenia (119mm). Frezowanie jest praktycznie minimalne.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2013-01-22, 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-01-22, 23:52   

sIaj, Czyli jest ok 1cm krótszy? A jak średnica wew. wirnika od Jawy?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 14