Mz ts 250 - zamiana prądnicy na alternator czy możliwe ? |
Autor |
Wiadomość |
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2021 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2013-01-23, 17:27
|
|
|
Wymiarami są bardzo podobne natomiast różnica jest w mocowaniu stojana, umiejscowieniu uzwojenia oraz układu zapłonowego, siada on głębiej. Wirnik z Jawy jest mniejszy trochę. Teraz nie podam Ci wymiarów bo nie znam na pamięć. Problemem może być śruba mocująca wirnik bo w Jawie jest M6 a wirnik ściąga się śrubą M8.
[ Dodano: 2013-01-23, 17:27 ]
No więc mały update sytuacji, stożki są identyczne w każdej MZ tylko w etz wirnik siada o jakieś 7mm głębiej, jednak dalej trzyma się na takiej samej powierzchni jak wirniki od prądnic DC.
W tej modyfikacji wirnik musi wędrować ok. 17mm bardziej na zewnątrz. Zastanawiam się teraz jak wykonać te nacięcia wewnątrz i czy aby nie było dobrze ten element później zahartować. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-01-23, 20:28
|
|
|
sIaj, masz może rysunek z wymiarami przedłużki wału 250/2? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2021 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2013-01-25, 11:12
|
|
|
Brakujący rysunek, nie gwarantuję poprawności, starałem się aby było dobrze.
Rzut jest tylko przykładem obrazującym rozmieszczenie otworu oraz rowka na wypusty ustalające. Toczenie wewnętrznego stożka radzę robić na "-".
Hvil napisał/a: | sIaj, ok, dzięki, ale tak jak pisałeś do 60złsię wyrobimy?:D |
Nie wiem, zobaczymy. Nasz plasterek jest dosyć gruby więc może być drożej. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-04-15, 21:03
|
|
|
krzysiekmz, ja to też lewy bylem, ale poczytaj nasz temat tam jest wszystko. Jeśli ja poradziłem zlucić sobie żarówki to na serio każdy może. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2021 Skąd: okolice Zakopanego
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2021 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2013-05-03, 10:31
|
|
|
Wymiary flanszy się zgadzają, trzeba tyko pasowanie zrobić tam gdzie się ją wciska w kartery oraz tam gdzie się do niej wciska stojan. Ja sobie to poprawiłem frezem vhm, można pilnikiem, można do razu u tokarza ująć i dodać wymiar dziesiętny i ma grać. Opisałem przy rysunku.
Natomiast stożek to większy problem, ogólnie ten z rysunku siada ale na wał 150 Do 250 ma za duży luz dlatego trzeba było zmniejszyć z 17 na 16,5 ( a lepiej nawet 16,4) oraz z 12,8 na 12,5 ale tylko wewnątrz stożka. U siebie przedłużyłem o 2 czy 3mm dodatkowo, teraz jak siada lepiej (dotrę pastą to się jeszcze cofnie) to wychodzi że długość poprzednia była odpowiednia. Wychodzi na to że przedłużyć można ale nie więcej niż 1mm.
Ogólnie to tylko, zostaje pasowanie wypustów ustalających, fajnie jak się pokryje ten z wału na wirnik gorzej jak nie.
Mogę pomóc załatwić gotową flanszę ze stożkiem. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-06-15, 01:05
|
|
|
No i moja Trophy w dniu dzisiejszym zawitała do krainy nie gasnących świateł
Założyłem alternator z ETZ, mostek PVL i zapłon typu "a", dodatkowo wymieniłem szczotki, w stazecie mają te "rodem z DDR"
Ładowanie na starym nie trzymającym akumulatorze 14,5 V na obrotach jałowych i nie zmienia się w zakresie obrotów użytkowych NA światłach w granicach 13 - 12 V na żarówce H4 z przodu, ciekawe jak będzie na nowej baterii.
Co do przeróbki to nie ingeruje w kartery, zawsze można powrócic do prądnicy - a kysz!!!
Flansza wytoczona w.g. rysunku z forum, przejściówkę stożkową załatwił mi Siaj, ale musiałem przerabiac bo w moim przypadku wirnik siadał za daleko karteru. Trzeba było też dorobic śrubę na tokarcę - nigdzie nie dostałem M7 8.8 imbus długośc bodajże 113 mm nie licząc łba śruby. Najlepiej kupic M8 na odpowiednią długośc , przetoczyc i naciąc gwint. We flanszy wykonałem 3 nacięcia - nie chciałem pozbywac się blaszek mocujących uzwojenie stojanu do obudowy - dodatkowo nacięcia robią jako "wlot powietrza", jakieś minimalne chłodzenie jest wskazane, patrząc na silnik ETZ to tam "wszystko na wierzchu".
Przeróbka trochę kosztowna ale na pewno się opłaci.
Podziękowania dla Siaja za opracowanie rysunków i nie zliczoną pomoc w sprawach elektrycznych emzety
P.S. PVL przetestowany na mazurach i nie sprawiał problemów, pozytywne wrażenia.
|
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-06-15, 01:21
|
|
|
Allu napisał/a: | Najlepiej kupic M8 na odpowiednią długośc , przetoczyc i naciąc gwint. |
Tak się poprawnie tego nie zrobi, gdyż gwint M8 "ugniótł" śrubę zbyt głęboko i nie przetoczysz tego tak, żeby wydało na M7. Ostatecznie można wziąć śrubę M8 i narzynką zejść do M7, bo skok gwintu jest taki sam, choć też nie będzie to idealnie. Najlepiej nowy pręt nagwintować. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-06-15, 02:14
|
|
|
Miałem na myśli kupic odpowiednio długą śrubę M8x1.25 8.8 ale taką co nie ma dużo gwintu, bo wiadomo kosior30, że na gwincie M8 x1,25 nie natniemy M7 x 1 tym bardziej że mamy inny skok. Śrubę skracamy na odpowiedni wymiar pozbawiając ją gwintu. Częśc bez gwintu - gładka nie pamiętam już dokładnie ale ma 8-9 mm (śruba imbusowa)i z tego właśnie kombinujemy nową śrubę. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-06-15, 10:50
|
|
|
No tak, faktycznie M8 ma 1,25 - z pamięci myślałem że 1,0. Ale to zawsze można drobnozwój M8x1,0 złapać i przegwintować. Twój sposób Allu napisał/a: | Miałem na myśli kupic odpowiednio długą śrubę M8x1.25 8.8 ale taką co nie ma dużo gwintu | jest oczywiście lepszy, ale nie wiem, czy dostaniesz tak długą śrubę - musiałaby mieć ze 135 długości. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-06-16, 18:22
|
|
|
Dostałem M8 170 długą na imbus |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-06-16, 21:24
|
|
|
Obejmę kombinowałem bo nie ma już gwintu w cylindrze. I daje radę. Co do podnóżek to od Trophy po 69r czyli z jednego elementu, rura półokrągła. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-06-16, 21:34
|
|
|
A co masz z dwóch części skręcany? Szkoda mi było dobrego cylindra to kombinowałem. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-06-20, 20:27
|
|
|
rastuch, zapomniałem popytac w Zgonie, hmm ciekawe czemu - ??
Ty w swoim masz silnik od TS 250/1 z alternatorem z etz, Gdzie upchnąłeś diody prostownicze, regler itd? Zapłon masz na platynkach czy na czujniku halla? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-06-21, 00:27
|
|
|
No to cyknij jak będziesz mógł to tak z czystej ciekawości, ja to trochę inaczej zrobiłem |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
|