Mz ts 250 - zamiana prądnicy na alternator czy możliwe ? |
Autor |
Wiadomość |
marcodado
Praktykant
Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy Wiek: 26 Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 196 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2013-10-13, 08:49
|
|
|
Przepraszam za odkop, ale poszukuje informacji jaki jest stożek na alternator a jaki jest na prądnicę? Czy wymiary stożka sa takie same i wszystko pasuje? |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2013-10-15, 16:56
|
|
|
sIaj napisał/a: | |
Przeczytaj temat od początku, wszystkie informacje są w tym temacie nikt CI na wierzch nie będzie wyciągał, potrzebny jest stożek tu masz rysunek, zresztą poczytaj i już |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2016 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2014-02-26, 22:04
|
|
|
Odświeżę z małą informacją - wymiary stożka trzeba koniecznie samemu dobierać eksperymentalnie bo mam już potwierdzenie, że na każdym silniku inaczej to wychodzi.
Zapewne istnieją wymiary optymalne tylko trudno na nie trafić. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
adamss6411
Motocykl: MZ TS 150 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 20 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2014-04-05, 21:30
|
|
|
Żeby nie zakładać nowego tematu , myślałem o kupnie zapłonu z AM6 może ktoś montował ten zapłon do MZ ts 150 . Wyczytałem , że trzeba jakiś pierścień wytoczyć jak on ma wyglądać i czy są jakieś jeszcze przeróbki potrzebne oprócz wymiany oczywiście żarówek na 12 . |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2016 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2014-12-22, 18:49
|
|
|
Pytanko do tych co mają alternator z etz, jak nacinaliście wpusty pod kołki ustalające na przedłużce wału? |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1046 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2014-12-22, 22:17
|
|
|
Na przedłużce wału?
Ja nic z wałem nie robiłem, bo w Toffiku czop jest identyczny jak w ETZ
5 biegowe silniki TS tak miały. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2016 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2014-12-23, 16:45
|
|
|
5 biegowe to wiem ale tutaj chodzi o 4 biegowy.
Potrzebowałbym jeszcze pomiar ile komu wystaje czop z silnika. Chodzi o zmierzenie od punktu mocowania prądnicy tj. o miejsce gdzie opiera się prądnica.
Zarzucę foto aby była jasność. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Michal_96
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 27 Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 71 Skąd: okolice Rawy Maz
|
Wysłany: 2014-12-25, 16:01
|
|
|
sIaj, ja u siebie zrobiłem to na wiertarce stołowej krótkim wiertłem 4mm zaostrzonym jak frez żeby nie uciekało z brzegu stożka a pozniej dokończyłem pilnikiem |
|
|
|
|
pzet
Motocykl: Mz ts 250/1
Pomógł: 11 razy Wiek: 49 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 257 Skąd: Zambrów
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-02-22, 21:21
|
|
|
rastuch, ja już tego mińska założyłem. Teraz robię instalację pod niego. Problem jest taki, że do mińska trzeba szlifować kartery... najlepiej jak silnik rozebrany na frezarce to zrobić. Jak montować alternator ETZ to nie ma szans by bez szlifowania wypustek w karterze zmieścić się pod deklem.
Jak dla mnie oba sposoby są słabe. Ale niedługo będę miał coś innego. W Lublinie już jeden człowiek sam sobie złożył 12 v z nowych części ani ETZ ani Mińsk:-)
Ja też niedługo będę miał swój:) jak już będzie gotowy i przetestowany dam znać. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-02-22, 21:25
|
|
|
Zawsze możesz założyć dekiel od zerówki, jest trochę głębszy |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-02-22, 22:22
|
|
|
To znaczy nie wiem:) czekam już ponad sezon to już niedługo pewnie będzie gotowa;) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
|