» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:39
Zapłon - pali się cewka wzbudzenia 6V - MZ TS 250
Autor Wiadomość
bomber 

Motocykl: MZ 250 TS
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 11
Skąd: Mniszew
Wysłany: 2007-03-08, 16:36   Zapłon - pali się cewka wzbudzenia 6V - MZ TS 250

Przeszukałem wczoraj całe forum i nie znalazłem podobnego przypadku więc zakładam nowy temat.. Mam problem..po zimie okazało się ze muszę wymienić akumulator bo w ogóle nie trzyma.. chciałem odpalić motor z zasilacza 6V wszystko ok zapalił..odłączyłem zasilacz pochodził chwilkę i zdechł..to ja znowu tak samo..a on znowu zdechł..zauważyłem przy tym że dzieje sie tak po zagrzaniu tej małej cewki(wzbudzenie czy coś takiego)zrobiłem jeszcze jedną próbę..wkręciłem motor w wysoki obroty wszystko ładnie pięknie aż nagle widzę jak mi rozjaśniała kontrolka od luzu i zaczęła mi jarać ta cewka. Dodam ze stary akumulator miałem cały czas podłączony więc nie ma mowy o braku odpływu nadmiaru prądu,po za tym w zimę motor miał małą generalkę więc nie jestem pewien czy wszystko na zapłonie jest dobrze podłączone(szczotki, cewki od stojana, wzbudzenie) Ma ktoś jakiś pomysł??? Przy regulatorze na pewno jest wszystko ok.

[mod Qba] Zła nazwa tematu
Ostatnio zmieniony przez Qba 2007-03-09, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Nemesis 


Motocykl: ETZ 251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 259
Skąd: RmX
Wysłany: 2007-03-08, 17:45   

1-Zwara
2-Cewka
3-Regulator napięcia(jaki masz? mechaniczny?)
Re5pecta!
_________________
Na tym świecie z każdym dniem przybywa szaleńców: CBR, YZF, GSX, ETZ:D
 
 
     
bomber 

Motocykl: MZ 250 TS
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 11
Skąd: Mniszew
Wysłany: 2007-03-08, 21:54   

zwarcie?? byc może..przecież napisałem że nie wiem jak to dokładnie powinno wszystko być połączone przy zapłonie.. cewka??-to wzbudzenie?? regla mam elektronicznego
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-03-09, 00:09   

bomber napisał/a:
tak po zagrzaniu tej małej cewki(wzbudzenie czy coś takiego)


Z twojego opisu raczej wynika że to nie cewka wzbudzenia, lecz opornik regulujący prąd w uzwojeniu stojana (wzbudzeniu). Nie znam dokładnie instalacji 6V, lecz mogę podpowiedzieć tyle:
- zdobądź woltomierz i sprawdź jakie napięcie panuje w instalacji przy różnych obrotach,
- tu jest schemat instalacji 6V http://poltegor.igo.wroc....ata/52DUZY.html
- a tu topik poświęcony podłączeniu regulatora elektronicznego 6V http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=5560
Może to ułatwi Ci sprawdzenie poprawności połączeń - od tego zacznij.
Tak mnie naszło jeszcze dzisiaj. Jeśli połączenia są poprawne, a napięcie nagle idzie w górę, to możliwie, że jest zwarty (spalony) opór regulacyjny - ta mała cewka, która się "jarzy" lub jest zwarcie w stojanie. To pierwsze powoduje, że regulator chce obniżyć napięcie, więc włącza w obwód wzbudzenia opór regulacyjny aby ograniczyć prąd wzbudzenia i tym samym obniżyć napięcie, ale ponieważ opór nie ma oporu (bo jest spalony) to prąd wzbudzenia nie spada i stąd za duże napięcie. Diagnostykę masz podaną dalej w swrwisówce (pierwszy link).

Pozdrawiam i powodzenia :!:
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
bomber 

Motocykl: MZ 250 TS
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 11
Skąd: Mniszew
Wysłany: 2007-03-09, 21:51   

A mógłby mi ktoś w takim razie dokładnie opisać co i jak ma być połączone na zapłonie..tzn.do czego cewki stojana..do czego ta mała ceweczka..szczotki itd..z góry dzieki
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-03-09, 22:03   

bomber napisał/a:
A mógłby mi ktoś w takim razie dokładnie opisać co i jak ma być połączone na zapłonie.


A może i mógłby ;) (nie chce wyjść na pyszałka), ale spróbuj samemu to pokapować. Schemat nie jest trudy. Na dole jest legenda co który element oznacza, są opisane kolory przewodów, i dodatkowo na elementach (stacyjka, cewka, regulator) są numery złącz naniesione i są one na schemacie, więc całkiem łatwo sprawdzić. Jeśli nie masz omomierza to najprościej żarówka + bateria czy akumulator. I na przykład:
11 oznacza regulator i chcesz sprawdzić czy dobrze jest połączony z powiedzmy oporem regulacyjnym, wiec jeden przykładasz jeden koniec swojego czujnika (miernik, lub żaróweczka) do zacisku DF na reglu, a drugi na DF przy prądnicy, jeśli się zapali (lub miernik nie pokaże nieskończoności) to znaczy że jest przejście i jest poprawnie. no to dalej jedne koniec do D+ na prądnicy drugi do D+ na reglu.
I tym sposobem możesz sam sprawdzić i poznać każdy fragment instalacji, a nie tylko polegać na opisach kolegów. Bo mimo ich szczerych chęci mogą mieć pewne zmiany w instalacji i będzie klops. Poniżej link do szczegółowego opisu diagnozy podzespołów

http://poltegor.igo.wroc..../cwdata/53.html

Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
bomber 

Motocykl: MZ 250 TS
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 11
Skąd: Mniszew
Wysłany: 2007-03-11, 09:44   

Dzięki z link Loosiu.. naprawdę porządna stronka o mojej TSce.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15