» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-15, 20:24
Problemy z odpaleniem - ES 250/1
Autor Wiadomość
dantus 

Motocykl: mz es 250
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 5
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2007-03-23, 22:57   Problemy z odpaleniem - ES 250/1

witam wiem że jest podobny post ale pisze go tutaj bo wiem że każdy przypadek jest inny .
to zacznę od tego że od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem jaskółki 64 rok motor znalazłem przez allegro trochę inaczej wyglądał niż na zdjęciach ale od razu się w nim zakochałem i musiałem kupić powiem tylko że ktoś go sam pomalował i wygląda moim zdaniem hmm lepiej żeby nic nie dotykał ale jego zaleta to 90 % oryginał oprócz kierownicy manetek i licznika przynajmniej z zewnątrz zastanawiam się nad tłumikiem ale nie jestem pewien. dobrze to do tematu kupiłem go powiedzmy nie na chodzie tzn nie odpalił i wcześniejszy użytkownik miał z tym problem ponoć motor w pewnym momencie motor odmówił brak iskry i nie chciał już zapalić ponoć były próby naprawy i iskra jest ale moim zdaniem licha trochę jak na zapłon bateryjny mam simsona i przeskakuje na elektrodzie tak że konia by zabiło :] a tu jakoś kiepsko moim zdaniem jest biała i cienka . więc jak już wspomniałem jest iskra , nowy akumulator 6v 11ah , nowa świeca -i druga od simsona na pewno działa, nowy kondensator niemiecki -jak zapewniał sprzedawca mówił że do mz etz250 niby chodzi tylko o liczbę mikro faradów tylko ale na starym prawdopodobnie od malucha iskra była taka sama , wymieniłem też przewód od świecy na inny bo był patent bez osłony gumowej, platyny ustawiłem szczelinomierzem na 0,4 mm tak jak ponoć książka pisze -ponoć bo nie mam i bardzo chętnie bym poczytał jak ktoś ma e-booka albo skany to proszę o uprzejmość i wysłanie mi na: dantus@op.pl, paliwo wlałem z gaźnika nie leci jak przelewam to znika w wężyku -świeca mokra jak kopie starterem więc powinien odpalić, dla skrupulatnych świece też wkręciłem i przekręciłem kluczyk w lewo raz i o dwa w lewo i do końca w prawo :) hehe nie ale co dalej próbuje na popych ja odpalić i nic -raz tylko kichnęła i nic więcej a pchałem i pchałem aż mi sił brakło i koledze hehe no i co jakiś czas odkręcałem świecę wkręcałem do simsona przepalałem i z powrotem wkręcałem . moje podejrzenia to nie sprawdzony zapłon nie zdążyłem tego sprawdzić poza tym nie mam przyrządu do pomiaru musze sobie zmajstrować z długopisu i linijki wiem 3,3 od zz a i najważniejsze co mnie nurtuje to ta lampka na liczniku gdy przekręcam chyba na start to się zapala i świeci cały czas ale jak zaczynam brać na popych to gaśnie i nie wiem czy tak powinno być bo może być pełno patentów w instalacji elektrycznej i przy okazji jakieś zwarcie druga opcja to cewka wysokiego napięcia pod bakiem widzę tylko kawałek izolacji więc też obawiam się patentu boże co za koleś same patenty no ale wracając do tematu to nie mam nawet schematu instalacji przejrzałem forum to znalazłem do tropika ponoć to samo ale brakuje mi tych wszystkich opisów a i jeszcze jedno przerywacz jest wygląda na oryginalny z chęcią kupił bym nowy bo ten pamięta pewnie PRL chociaż styki nie są nadpalone sprawdziłem na zapłonie poruszałem nim i iskra przeskakuje na świecy na nim nie więc przebicia nie ma ale dla pewności chciał bym mieć nowy a nie wiem gdzie kupić może być nawet podróbka byle nowy i tu zgłaszam się z kolejną prośbą o adresy sklepów hurtowni najlepiej gdzieś w Łódzkim ale może być świętokrzyskie i górny Śląsk a reszty najwyżej pocztą ale interesuje mnie wszystko –wiem że będzie motoweteran bazar chyba w kwietniu w łodzi ale dokładnie też się nie orientuje kiedy . pozdrawiam was i z góry dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-03-25, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-03-23, 23:26   

wiec tak, sprawdź zapłon, iskra powinna byc malutka i precyzyjna;] lampki sa 2 jedna kontrolka luzu 2 kontrolka ładowania(powinna gasnac po odpaleniu silnika). zapłon ustaw na poziomie 2,8-3,0 starsze silnik MZ bardzo bobrze chodza na takim duzym opuźnieniu.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
dantus 

Motocykl: mz es 250
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 5
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2007-03-24, 00:26   

dzięki bardzo za pomoc !!spoko ta od luzu wogule u mnie nie dziła tylko ta niby od ładowania i wiem że powinna zgasnąć tylko moja gaśnie już jak prubuje odpalić z popychu tylko nie wiem czy ta prętkość obrotowa wirnika wystarczy aby ta kontrolka zgasła bo pcham ją na pierwszym biegu i gaśnie (kontrolka) i albo to tak ma być czy jednak powinna zgasnąć dopiero jak odpali bo niby to silnik wolno obrotowy i albo mam super prądnice albo ma tak być albo coś jest nie tak czy ktoś pchał swoją mz i pamięta tą kontrolkę?? a ja jutro i tak pokombinuje
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2007-03-24, 08:21   

Ja jak paliłem na popych z drugiego biegu i jak sie rozpędziłem to kontrolka zgasła. Także to normalne, gdyż te obroty wirnika wystarczą do ładowania
_________________

 
 
     
nnaja 


Motocykl: MZ ES 250/1 '63
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 141
Skąd: Sędziszów Młp.
Wysłany: 2007-03-24, 10:34   

uważaj z tym paliwem. ja robię tak, ze po otwarciu kranika na około trzy sekundy wciskam pływak, wajha ssania w prawo do końca. Wtedy z pięć takich półkopów z wyłączonym zapłonem. Wreszcie właczam zapłoni dalej. Zauważyłem,ze moja jest strasznie wrażliwa na nadmiar benzyny. Jak świecę miałeś zalaną juz kilka razy, to radze żebyś ją potraktował trochę jakimś ogniem, zwłaszcza w środku. Mam wrażenie,ze jak tam siądzie olej to lubi łapać zwarcie. dlatego palniczek albo zapalniczka, świeca w kombinerki i dobrze ją podgrzej.
nie wiem jak wasze, ale moja nie lubi żeby ssanie było za długo załączone.

Jak masz chce z instalacją, to może zainwestuj w nową - na allegro chodzi z ajakies 85 złotych, jak sie nie mylę. Jest do tego instrukcja i instalacja całkiem po bożemu zrobiona ( jedyna wada to za krótkie osłonki kabli wychodzących do przłączników na kierownicy.

Ja kilka razy byłem ekstremalnie wku.... bo sie wystroiłem skórę i spędziłłem cały wieczór w garażu na odpalaniu. A jak odpaliła to już nie maiłem ochoty na jazdę, o rękach usmarowanych do łokci nie wspomnę ;)
_________________
Jak się rozpędzę, to gnam jak szalony! http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=8572
 
     
dantus 

Motocykl: mz es 250
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 5
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2007-03-24, 11:51   

spoko dzięki za kontrolkę czyli moja jest ok w takim razie
dzięki za rady tą instalacje to żeczywiście kupie bo i tak musze to wszystko zmienić z odpalaniem postaram się zrobić tak samo może się uda zapłon sobie też ustawie albo sprawdze raczej mam trochę czasu więc zmykam do garazu dzięki jeszcze raz

[ Dodano: 2007-03-24, 12:11 ]
jak by ktoś jeszcze powiedział gdzie mozna kupić przerywacz i reszte problemowych części było by super
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-03-24, 12:17   

agmot.pl , allegro.pl i inne :P najlepiej to zapytaj u siebie w mieście .
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2007-03-24, 14:09   

dantus napisał/a:
spoko dzięki za kontrolkę czyli moja jest ok w takim razie
nie dziękuj kliknij pomógł :grin: :grin:
_________________

 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-03-24, 14:10   

Cytat:
kliknij pomógł


jak dzieci ... :shock:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2007-03-24, 14:12   

Allu napisał/a:
jak dzieci ... :shock:
głupiego joke'a już nie można zapodać :neutral:
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-03-24, 15:58   

w MZ na pradnicach kontrolka ładowania gaśnie przy obrotach wyzszych niz w alternatorze bo około 1200obr/min a w altku juz 800obr/min wystarczy(przyczym altek przy 1000obr jest gotowy oddac pełna moc a pradnica pełana moc osiaga przy 4000obr/min). Dlatego jesli chesz smigać na wolnych obrotach jaskółka to zapomnij o duzej zywotnosci akumulatora;] przerywacz na twoim miejscu poprostu był dokładnie oczyscił;] Kondesator załozył od maluszka(znacznie zywotniejszy i mniej wrazliwy na zmiany temperatury) Świece jaka zawsze polecam to iskra F 100, dla lajtowego rajdera F95. Sprawdź dokłądnie cewke wysokiego napiecia;) najlepiej nachwile od kogos podmien. Zapłon ustaw u kogos kto ma dokładny przyrzad do tego typu celów(np. czujnik zegarowy).
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
dantus 

Motocykl: mz es 250
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 5
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2007-03-24, 20:06   

no powiem wam że posiedziałem dzisiaj 2 godziny i udało się kupiłem jeszcze nowy przerywacz na opakowaniu po niemiecku było napisane pani w sklepie zapewniała że oryginał 10 zł no ale warto było powiem tylko że musiałem zapłon ustawić bo był spóźniony i iskra przeskakiwała po zz 5 mm hehe nie wiem co ten poprzedni właściciel robił z tym motorem ale krzywka nie wydaje mi się na oryginalną jak odkręciłem, to w tym mocowaniu wirnika latała na boki o dobry minimetr śruba też nie jest oryginalna - za długa bo chłop zrobił sobie dystans z nakrętki generalnie musiałem sam chwilowy patent zrobić hehe wycentrowałem na śrubie nawijając izolacje i w ten sposób wkręciłem tą krzywkę w miarę w osi symetrii że tak powiem ale na tej krzywce mam dwa punkty w których przeskakuje iskra udało mi się ustawić zapłon na około 3 mm przed zz ale iskra jest jeszcze w dolnym położeniu tłoka to tak ma być?? mam wrażenie że silnik pracuje nie równo przez te dwie iskry ??!! ale krzywka jest tak wykorbiona jak by miała być tylko jedna iskra boże osłabia mnie ten koleś ciekaw jestem czy nie mam pospawanego korbowodu albo jeszcze jakiś niespodzianek a tak do pracy to silnik nie rzegocze jest w miarę miarę cichy i słychać że wszystkie jego części żyją symbiozie że tak to nazwę moc ma też całkiem niezłą musze sprawdzić stopień sprężania w komorze spalania ale nie chce mi sie odkręcać baku. jak na razie potrzebował bym jakąś książkę z opisem montażową najlepiej i jakieś foto krzywki i wirnika tak dla porównania no i najlepiej żeby jeszcze te powierzchnie zwymiarowane co bym mógł swoje porównać z chęcią nawet kupię taką krzywkę albo może nawet cały silnik w jakiś rozsądnych pieniądzach jak ktoś coś wie to z góry dziękuje

[ Dodano: 2007-03-24, 20:08 ]
a i kontrolka jest ok gaśnie jak odpalę jak na popych też więć dzieki jeszcze raz za info pozdrawiam
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-03-24, 23:34   

Co do krzywki to mam nówke na sprzedaż do prądnicy 6v .
U mnie było podobnie . Zmniejszenie przerwy na przerywaczu zniwelowało to zjawisko iskry w dmp i gmp ;) Ustaw na 0,3 mm i daj znać .
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-03-25, 19:10   

dokładnie Allu miał podobnie... to sie dosyc czesto zdaza, przy dokrecaniu musisz cały czas kontrolowac przerwe. Czynnos troche denerwujaca:P
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
dantus 

Motocykl: mz es 250
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 5
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2007-03-26, 01:54   

hmm no spoko poprubuje jutro może jak znajdę chwilę wogóle mam przy niej sporo grzebania bo jeszcze gaźnik podejrzewam bo nie chodzi na wolnych obrotach i całą rozebrać i pomalowac też trzeba kurcze zastanawiam się bo trafił mi się lepszy egzemplaż i nie wiem czy nie pogonić tej bo te patenty mnie dobijają ...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16