» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Cylinder i tłok - oznaczenia, który szlif
Autor Wiadomość
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2014-02-25, 12:46   

Wymiary ale w makro skali, zatem nie zdarza się, że tłok jest np 2 mm za niski co się zdarza w wyrobach z chińskiej republiki ludowej. W skali mikro wymiarów nie trzymają, nie trzymają też geometrii. Porównując do markowych producentów nawet tańszych jak np meteor tłoki almota to jest syfiarstwo totalne. Dobry tłok do ety to oryginał niestety i nie ma na to żadnej rady. Ja stosuje almoty z baku laku i z faktu, że są najlepsze z najgorszych.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-02-26, 08:36   

Oprócz tego nieorginalne tloki po wygrzaniu zmieniają kształt, co nie zdarza się oryginalom czy tureckim.
Przerabialismy to ostatnio z Intrem :mrgreen: na przypadku almotow.
_________________

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-02-26, 08:38   

Oczywiście wszystkie były wygrzewane w tych samych warunkach, jednocześnie.
_________________

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-02-26, 08:41   

Co do almotow chciałbym powiedzieć, iż ostatnio spotkałem się z tlokiem o 2 mm wyższym niż oryginał, był to tłok do 300.
Był to zapas z przed kilku lat, tłok blokował się GMP o przeciwagi...
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-26, 09:17   

mczmok napisał/a:
tłok blokował się GMP o przeciwagi...


Raczej w DMP ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-02-26, 21:32   

kosior30,
Tak to jest jak się pisze słownikiem na tablecie- jasne, że DMP
_________________

 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2014-02-27, 13:51   

A jakby popróbować z tłokami tureckimi?
http://www.mzparcalari.co....html?limit=100
Mój przyjaciel ma kontakt z Turkiem, z którym był na erasmusie w pokoju.
Mogę popróbować ustalić koszty.
Chętni pewnie by się znaleźli ?
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2014-02-28, 11:44   

Ino nie wiada, czy to na zdjęciu to akurat kanuni. Wygląda za almotem ;) Oryginały kanuni były foliowane całe. Ktoś na tablicy chyba sprzedawał, kiedyś widziałem w też w mz miami na zdjęciach.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
kolo83 

Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 140
Wysłany: 2014-03-12, 13:48   

Odgrzeję trochę temat
grzybol napisał/a:
A jakby popróbować z tłokami tureckimi?

Od dłuższego czasu zastanawiam się właśnie nad tym rozwiązaniem, tym bardziej że kontakt z Turkami mam znacznie ułatwiony z racji tego że moja kuzynka mieszka w Ankarze. Niestety obawiam się, że zakupione tam tłoki będą produkcji chińskiej lub ALMOT-owskiej.Wtedy się zwyczajnie wkur... :klnie:
 
 
     
Boberson 
Zlotowicz

Motocykl: TS 250 250/1 ETZ251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 80
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-03-27, 22:04   

Kupilem taki tłok do TS 250 http://allegro.pl/mz-ts-2...4043076198.html Czy odważylibyscie sie dać pasowanie na 0.04mm?
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-03-27, 22:10   

Boberson, Nie.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-27, 22:11   

Nie. Bez gotowania to i na 0,10 bym się nie odważył.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-03-28, 07:21   

Boberson,
Wygrzej go w piekarniku, poczytaj w Sałku jak to zrobić :-)
Tłok wygląda na almota, wszystkie moje almoty się odkrztalcily podczas takiej obróbki.
Oczywiście pierw obróbka później szlif !!!
_________________

 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-03-29, 13:51   

Panowie, w zeszłym roku robiłem szlif u Pana Mostowego z Poznania i podczas rozmowy telefonicznej wspomniał coś, że pod tłoki ddr-owskie, te nowsze z tym M w sześciokącie robi się szlif z pasowaniem wynoszacym 4 setki. Ja miałem tłok z oznaczeniem DLG więc standardowo zrobił na 0,05. Możliwe to że, w tych nowszych tłokach NRD-owskich robi się pasowanie na 4 setki? Dodam że raczej dobrze go zrozumiałem.
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-03-29, 15:26   

grajko91, Mi też tak mówił, ale nigdzie w lekturach nie znalazłem.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-30, 11:20   

W serwisówce jest też niejasność - już nie raz o tym pisałem. W dwóch miejscach jest pisane o dwóch różnych luzach montażowych (0,04, a parę stron później 0,05).
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
grigori 
milosnik mz

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: kruszwica
Wysłany: 2015-01-25, 20:00   

witam mam mz etz 150 chciałbym się dowiedzieć jak rozpoznać orginalny cyjinder ddr ,bo nie wiem czy robic szlif czy nowy kupic ale nie orginalny.Dodam jeszcze ze na moim cylindrze sa takie oznaczenia jak ;si 7 150 1847-2 dzięki z góry za pomoc.
_________________
mzeciarz
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-01-25, 20:02   

Wiem że jest wybity rok produkcji. Wkladaj jedynie oryginalny cylinder.
 
 
     
grigori 
milosnik mz

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: kruszwica
Wysłany: 2015-01-25, 20:07   

Czyli lepiej zrobić szlif niż kupic jakies scierwo?
_________________
mzeciarz
 
     
grigori 
milosnik mz

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: kruszwica
Wysłany: 2015-01-25, 20:32   

Jeszcze mam jedno pytanie odnośnie tloka od 4motor za 110 zeta.Ten tlok jest odlewu k-20 ddr ale obrobka jest wspolczesna niby ,czy taki tlok jest dobry czy szrot?
_________________
mzeciarz
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13