Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:31 |
Hamulec tarczowy - słabo hamuje - MZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-06-11, 23:15
|
|
|
klikaj pomogl
ZARTOWALEM:)))))) powodzenia z mz!!! |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-12, 09:01
|
|
|
O polerowaniu tłoczka nic nie wiem.
Ale dlaczego na starej uszczelce pompka nie cieknie a na nowej tak? Ta nowa wydawała mi się bardziej konkretna, bo stara już taka przechodzona była, jednak pozory mylą. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-06-12, 09:07
|
|
|
bo stara ma wieksza powierzchnie styku, nowa ze sztywniejszej gumy ma tylko 1 albo 2 wargi. ja zeby mi nie cieklo wyjolem tloczek,strona na ktorej jest ta mala warga zamontowalem we wkretarce/wiertarce, poczym papier 1500 wodny zeby wyrownac tloczek jak juz zobaczysz ze nie ma zadnych nierownosci to szmatka i pasta polerska i polerujesz tloczek az to tego pierwszego "gzymsu" |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-06-12, 09:09
|
|
|
daje to ze nie ma zadnych wrzerow przez ktore moze wydostawac sie plyn, lepsza powierzchnie styku,a siemering warga do wewnatrz |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-06-12, 09:19
|
|
|
Tylko ma być simmering ze sprężynką taki cywilizowany a nie jakieś gumowe uszczelnienia z kompletu bo to nic nie daje. A polerowany tłoczek ma mniejszą chropowatośc a co za tym idzie większą powierzchnię styku z wargą no i wolniej zjada uszczelnienie. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-06-12, 09:20
|
|
|
Qba, ale pierscien uszczelniajacy bez sprezynki to juz nie siemmering tylko o-ring:) dlatego pod nazwa W/w to juz wiadomo ze ze sprezynka |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-06-12, 11:20
|
|
|
O-ring jest okrągły przynajmniej tek sie przyjmuje, choć czasem różnie ludzie nazywają jeszcze inaczej jest w sklepach. Nie zmienia to faktu że to coś co ma uszczelniać i jest w komplecie jest do dup*,a sprzedawcy się wycwanili i sprzedają tylko komplet, nie da się kupić samego tłoczącego. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-12, 22:14
|
|
|
No pośmigałem troche i jest spoko, hamulec działa ok. Już nawet jak powoli naduszam to trzyma ciśnienie, jednak jak szybciej wcisnę to i tak wcześniej łapie, jak powoli to klamka dalej dochodzi ale ogólnie jest spoko, za każdym razem jest ciśnienie i hamuje. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-06-13, 14:10
|
|
|
wamnok, to normalny obiaw jak w pompce rowerowej gwaltownie wcisniesz tloczysko to tez lepiej sprezy niz jak bedziesz delikatnie dociskal |
|
|
|
|
Andrzej T
MZ - semper fidelis
Motocykl: mz etz 250 z koszem,
Pomógł: 3 razy Wiek: 70 Dołączył: 04 Lip 2007 Posty: 71 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-08-28, 08:18
|
|
|
Koledzy, : wymienione wszystko, pompa od używanego japończyka SUZUKI DR 650, wężyk w polocie stalowym, nowe gumki do tłoczków, nowe klocki , nowy płyn DO4, wszystko odpowietrzone. problem jak temperatura otoczenia wysoka np. + 25 st klamka twarda, jak zimno -np:+ 5 st celsjusza klamka miękka, hamuje skutecznie pod koniec ugięcia. Jaka przyczyna ? Zmiana objętości płynu?. Przy starej chińskiej pompie innym wężyku i starym zacisku było dokładnie to samo. Tez tak macie? Zna ktoś radę?
Pozdrawiam |
_________________ Andrzej T
|
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-28, 10:15
|
|
|
zapowietrzony układ, stary płyn |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-08-28, 11:15
|
|
|
Nie wiem co tam i jak robiłeś, ale głównym błędem i źródłem problemów z jakim się spotykam jest lanie w ten układ płynu przez pompę jak w japońcach. W MZ płyn wlewa się przez zacisk (odpowietrznik) a całość wypełnia na zasadzie naczyń połączonych o czym wyraźnie mówi instrukcja obsługi swoją drogą |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7503 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-08-28, 11:20
|
|
|
Jeśli odpowietrzałeś na nowym płynie i twierdzisz. że jest dobrze, to są dwie opcje. Albo pompa do regeneracji (zmęczone gumki uszczelniające tłoczek), albo jakiś uszczelniacz w pompie jest zmęczony i ciągle łapie powietrze. Miałem tak prawdopodobnie z jednym obwodem w golfie, bo przepompowałem ze 2 butelki płynu i ciągle na dwóch kołach bąbelki szły. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-28, 11:30
|
|
|
Intr, a czym się różni niby układ "japoński" od emzetkowego? |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-08-28, 11:39
|
|
|
M.in konstrukcją zacisku i czasem odpowietrznika głównie o zacisk tu chodzi. Płyn wlewany od dołu wypełnia zacisk obustronnie i wypycha powietrze pompą. Wlewając płyn w sposób standardowy, powietrze wypychasz odpowietrznikiem co w przypadku zacisku MZ jest problematyczne i zwykle powoduje mylne wrażenie odpowietrzonego układu, bo bąble nie lecą a w rzeczywistości powietrze siedzi w rożnych przestrzeniach dookolnych. Niemcy zalecają opukiwanie nawet jak płyn leje się prawidłowo. Do 500, która ma podobny zacisk płyn się leje już od góry np, bo w innym miejscu jest wejście i odpowietrznik, który ma wewnątrz kulkę zatykającą. Podnosi się i wypuszcza płyn jak naciskasz klamkę. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2012-08-28, 11:52
|
|
|
Ja swój układ zawsze nabijam od pompy. Odkręcam odpowietrznik, nakładam węża na niego i leje płyn przez pompe. Jak w wężyku zacznie się zbierać płyn, zakręcam odpowietrznik, i odpowietrzam jak normalny układ (pompuje, popuszczam opowietrznik, pompuje popuszczam, stukam gumowym po zacisku, po przewodzie, wszędzie gdzie płyn jest....) Nie trwa to dłużej jak 10 minut i nie zauważyłem u mnie problemu z różną twardością klamki.
Mam za to inny problem, nie wiem czy problem czy nie. Klamka pompy bez płynu chodzi lekko jak powinna, jak się układ odpowietrzy to klamka jest w cholere twarda. Hamuje elegancko ale nie idzie jej nacisnąć bardziej niż do połowy Pompa od GPZ, tak samo było na przewodzie w oplocie jak i na gumowym. Tak samo było przed regeneracją zacisku jak i po. Nie przejmuję się tym za bardzo tylko jezdzę ale nie spotkałem się jeszcze nigdzie w niczym z tak twardą pompą. Można jechać i zablokować koło na asfalcie bez problemu czyli wszystko dobrze raczej. Pompa na 2 zaciski była fabrycznie, teraz goni na jednym eMZetowskim. Co o tym powiecie? |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
|