» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:31
Hamulec tarczowy - słabo hamuje - MZ 250
Autor Wiadomość
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-06-11, 22:47   

a czytaleś o polerowaniu tłoczka i simmeringu??
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-11, 23:15   

klikaj pomogl

















ZARTOWALEM:)))))) powodzenia z mz!!!
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-12, 09:01   

O polerowaniu tłoczka nic nie wiem.

Ale dlaczego na starej uszczelce pompka nie cieknie a na nowej tak? Ta nowa wydawała mi się bardziej konkretna, bo stara już taka przechodzona była, jednak pozory mylą.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-12, 09:07   

bo stara ma wieksza powierzchnie styku, nowa ze sztywniejszej gumy ma tylko 1 albo 2 wargi. ja zeby mi nie cieklo wyjolem tloczek,strona na ktorej jest ta mala warga zamontowalem we wkretarce/wiertarce, poczym papier 1500 wodny zeby wyrownac tloczek jak juz zobaczysz ze nie ma zadnych nierownosci to szmatka i pasta polerska i polerujesz tloczek az to tego pierwszego "gzymsu"
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-12, 09:08   

No ok i co daje taka polerka tłoczka?
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-12, 09:09   

daje to ze nie ma zadnych wrzerow przez ktore moze wydostawac sie plyn, lepsza powierzchnie styku,a siemering warga do wewnatrz :)
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-06-12, 09:19   

Tylko ma być simmering ze sprężynką taki cywilizowany a nie jakieś gumowe uszczelnienia z kompletu bo to nic nie daje. A polerowany tłoczek ma mniejszą chropowatośc a co za tym idzie większą powierzchnię styku z wargą no i wolniej zjada uszczelnienie.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-12, 09:20   

Qba, ale pierscien uszczelniajacy bez sprezynki to juz nie siemmering :) tylko o-ring:) dlatego pod nazwa W/w to juz wiadomo ze ze sprezynka :)
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-06-12, 11:20   

O-ring jest okrągły przynajmniej tek sie przyjmuje, choć czasem różnie ludzie nazywają jeszcze inaczej jest w sklepach. Nie zmienia to faktu że to coś co ma uszczelniać i jest w komplecie jest do dup*,a sprzedawcy się wycwanili i sprzedają tylko komplet, nie da się kupić samego tłoczącego.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-06-12, 13:18   

a u mnie mozna. mala uszczelka 3zl a simmering 2zl
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-12, 14:24   

u mnie tez sie da dokupic kazdy uszczelniacz , jade i kupoje mam 3 zajeb.. sklepy z lozyskami w poblizu, o-ring :) http://pl.wikipedia.org/wiki/O-ring
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-06-12, 22:14   

No pośmigałem troche i jest spoko, hamulec działa ok. Już nawet jak powoli naduszam to trzyma ciśnienie, jednak jak szybciej wcisnę to i tak wcześniej łapie, jak powoli to klamka dalej dochodzi ale ogólnie jest spoko, za każdym razem jest ciśnienie i hamuje.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-13, 14:10   

wamnok, to normalny obiaw jak w pompce rowerowej gwaltownie wcisniesz tloczysko to tez lepiej sprezy niz jak bedziesz delikatnie dociskal
 
 
     
Andrzej T 
MZ - semper fidelis

Motocykl: mz etz 250 z koszem,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 70
Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 71
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-08-28, 08:18   

Koledzy, : wymienione wszystko, pompa od używanego japończyka SUZUKI DR 650, wężyk w polocie stalowym, nowe gumki do tłoczków, nowe klocki , nowy płyn DO4, wszystko odpowietrzone. problem jak temperatura otoczenia wysoka np. + 25 st klamka twarda, jak zimno -np:+ 5 st celsjusza klamka miękka, hamuje skutecznie pod koniec ugięcia. Jaka przyczyna ? Zmiana objętości płynu?. Przy starej chińskiej pompie innym wężyku i starym zacisku było dokładnie to samo. Tez tak macie? Zna ktoś radę?
Pozdrawiam
_________________
Andrzej T
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2012-08-28, 10:15   

zapowietrzony układ, stary płyn
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-08-28, 11:15   

Nie wiem co tam i jak robiłeś, ale głównym błędem i źródłem problemów z jakim się spotykam jest lanie w ten układ płynu przez pompę jak w japońcach. W MZ płyn wlewa się przez zacisk (odpowietrznik) a całość wypełnia na zasadzie naczyń połączonych o czym wyraźnie mówi instrukcja obsługi swoją drogą ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7503
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-08-28, 11:20   

Jeśli odpowietrzałeś na nowym płynie i twierdzisz. że jest dobrze, to są dwie opcje. Albo pompa do regeneracji (zmęczone gumki uszczelniające tłoczek), albo jakiś uszczelniacz w pompie jest zmęczony i ciągle łapie powietrze. Miałem tak prawdopodobnie z jednym obwodem w golfie, bo przepompowałem ze 2 butelki płynu i ciągle na dwóch kołach bąbelki szły.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2012-08-28, 11:30   

Intr, a czym się różni niby układ "japoński" od emzetkowego? :lol:
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-08-28, 11:39   

M.in konstrukcją zacisku i czasem odpowietrznika ;) głównie o zacisk tu chodzi. Płyn wlewany od dołu wypełnia zacisk obustronnie i wypycha powietrze pompą. Wlewając płyn w sposób standardowy, powietrze wypychasz odpowietrznikiem co w przypadku zacisku MZ jest problematyczne i zwykle powoduje mylne wrażenie odpowietrzonego układu, bo bąble nie lecą a w rzeczywistości powietrze siedzi w rożnych przestrzeniach dookolnych. Niemcy zalecają opukiwanie nawet jak płyn leje się prawidłowo. Do 500, która ma podobny zacisk płyn się leje już od góry np, bo w innym miejscu jest wejście i odpowietrznik, który ma wewnątrz kulkę zatykającą. Podnosi się i wypuszcza płyn jak naciskasz klamkę.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-28, 11:52   

Ja swój układ zawsze nabijam od pompy. Odkręcam odpowietrznik, nakładam węża na niego i leje płyn przez pompe. Jak w wężyku zacznie się zbierać płyn, zakręcam odpowietrznik, i odpowietrzam jak normalny układ (pompuje, popuszczam opowietrznik, pompuje popuszczam, stukam gumowym po zacisku, po przewodzie, wszędzie gdzie płyn jest....) Nie trwa to dłużej jak 10 minut i nie zauważyłem u mnie problemu z różną twardością klamki.

Mam za to inny problem, nie wiem czy problem czy nie. Klamka pompy bez płynu chodzi lekko jak powinna, jak się układ odpowietrzy to klamka jest w cholere twarda. Hamuje elegancko ale nie idzie jej nacisnąć bardziej niż do połowy :roll: Pompa od GPZ, tak samo było na przewodzie w oplocie jak i na gumowym. Tak samo było przed regeneracją zacisku jak i po. Nie przejmuję się tym za bardzo tylko jezdzę ale nie spotkałem się jeszcze nigdzie w niczym z tak twardą pompą. Można jechać i zablokować koło na asfalcie bez problemu czyli wszystko dobrze raczej. Pompa na 2 zaciski była fabrycznie, teraz goni na jednym eMZetowskim. Co o tym powiecie?
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14