Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:31 |
Hamulec tarczowy - słabo hamuje - MZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-08-28, 12:08
|
|
|
A ja robię jeszcze inaczej, nalewam płynu, popuszczam odpowietrznik, nakładam na niego wężyk na tyle długi żeby sięgnął mi do zbiorniczka pompy, pompuję 2-3 minuty i płyn sam się cofa do zbiorniczka, jeżeli widzę że już w przewodzie nie pojawiają się bąbelki to zakręcam odpowietrznik i hamulec mam odpowietrzony, klamka ma skok może 2 cm |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Koval
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 4 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2012-08-28, 15:30
|
|
|
Mam pytanie trochę z innej strony. Czy tłoczki w zacisku powinny się same cofać po puszczeniu klamki? U mnie po puszczeniu klamki trzeba dość długo kręcić kołem żeby szło lekko, a i tak jeszcze obciera. U kumpla w innym moto w jednym zacisku tłoczki same się cofają, a w drugim też trzeba zakręcić kołem żeby puściły.
Druga sprawa czy klocki z agmotu się nadają?
http://www.agmot.pl/sklep...I-HAMULCOWE-KPL |
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2012-08-28, 22:38
|
|
|
Klocki w MZ powinny delikutaśnie się cofnąć, jakieś 0.1mm może (na oko, u mnie wracają) - powinno to wystarczyć aby tarcza przestała trzeć Chyba ze krzywa to będzie tarła zawsze |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-08-28, 23:10
|
|
|
W każdym zacisku tłoczki powinny się nieco cofać gdy puszczamy hamulec, zacisk jest specjalnie tak skonstruowany żeby gumka uszczelniająca tłoczek mogła minimalnie cofnąć tłoczek swoim naprężeniem powstałym podczas wciśnięcia klamki/pedału hamulca. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-08-28, 23:17
|
|
|
Dukee napisał/a: | Klocki w MZ powinny delikutaśnie się cofnąć, jakieś 0.1mm może (na oko, u mnie wracają) - powinno to wystarczyć aby tarcza przestała trzeć Chyba ze krzywa to będzie tarła zawsze | Poczytaj co pisze Prorider |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2012-08-29, 00:49
|
|
|
wojtek.mz Przeczytałem i dochodzę do wniosku ze napisał to samo co ja Co tak czerwono u Ciebie? |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-08-29, 09:52
|
|
|
Dukee, Wytłumaczyłem tylko dlaczego dziej się tak że tłoczki się cofają |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Koval
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 4 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2012-08-29, 10:19
|
|
|
Dzięki Panowie, rozwialiście moje wątpliwości. A jak te klocki z agmotu? Jeździ ktoś na nich? Prócz nich są jeszcze dostępne EBC ale ich ceny zaczynają się od bodajże 69zł u intra, wszędzie indziej drożej. |
|
|
|
|
Marcin U
Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 171 Skąd: Janów Podl.\Lublin
|
Wysłany: 2012-08-29, 19:24
|
|
|
Panowie mam taką wątpliwość: czy przy zmianie klocków na nowe należałoby przetoczyć tarczę? Mam taką możliwość bo mój ojciec jest tokarzem, ale z drugiej strony nie wiem czy jest sens. co myślicie? |
|
|
|
|
Andrzej T
MZ - semper fidelis
Motocykl: mz etz 250 z koszem,
Pomógł: 3 razy Wiek: 70 Dołączył: 04 Lip 2007 Posty: 71 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-08-29, 22:22
|
|
|
W nawiązaniu do mojego pytania z 29 sierpnia (wczoraj) . Problem się rozwiązał. Oczywiście leję płyn od dołu, przez odpowietrznik, dużą strzykawką z węzykiem z PCV. Należy po napełnieniu układu, w mojej pompie dpbić cisnienie tą strzykawką , ale przy zamkniętym dekielku zbiorniczka mopmki. Układ pracuje jako zamknięty. Płyn DOT4 tez nowy. Aktualnie wszystko gra. Dzięki za pomoc. |
_________________ Andrzej T
|
|
|
|
|
GRYFON
Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 17 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-08-29, 23:40
|
|
|
Koval, Witam . Ja kupiłem EBC(miałem w samochodzie i wiem że nie szajs) w Agmocie bo były w dobrej kasie i powiem że jest ok nawet super porównując jakieś wcześniejsze za 30 zł z allegro. po 7 tys km troszkę pylą ,ale zużycie jest akceptowalne .Pzdr |
|
|
|
|
Sobo
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 52 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2012-08-30, 11:26
|
|
|
Tarcz motocyklowych się z reguły nie przetacza, EBC w standardowej wersji kevlarowej słabo hamują, lepsze ale droższe są ferodo albo sbs. Warto się zainteresować klockami galfera przyzwoite wykonanie i cena. Przy wymianie trzeba ładnie przeczyścić zacisk i tłoczki cofnąć. Prowadnice posmarować smarem miedziowym i tyły klocków ( osobiście używam pasty ATE ). Płyn też należy sobie sprawdzić czy nie jest ciemny ( nie posiada za dużo wilgoci) i wlać coś dobrej jakości. Klocki trzeba też na początku dotrzeć by ich nie zeszklić, można przejechać świeże papierem ściernym by miały dobre tarcie. Poradnik na bazie innego motocykla http://f650gs.pl/topic/14...rial-lejdisowy/ |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-08-31, 13:53
|
|
|
Poradnik na bazie "innego motocykla" nie ma zastosowania w przypadku ETZ, gdyż zacisk w MZ'cie jest zaciskiem stałym, dwustronnym i nie trzeba niczego smarować bo prowadnice nie istnieją. Poza tym zasady naprawy to też inna bajka. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Sobo
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 52 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2012-08-31, 20:30
|
|
|
Kolego chciałem dodać to by pokazać że kobieta sobie z tym poradzi . Jako prowadnice uznałem w poprzenim poście kołki utrzymujące klocki. Zawsze takie elementy czyszczę i smaruje by klocki miały lżej jak w każdym innym sprzęcie z hamulcami tarczowymi. Klocki smaruję zaś po to by się ładnie przyklejały co cylinderków co w klockach np ferodo lub verash powoduje piszczenie. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-09-01, 15:59
|
|
|
Są różne szkoły naprawy, akurat w ETZ te kołki pełnia głównie rolę trzymadła dla klocków i najlepiej to działa jak jest suche i zabezpieczone przed korozją. Jak posmarujesz, to pierwszy piach i jest to wszystko oblepione i zaczyna blokować, a jak smaru jest więcej to Ci to wychlupnie na tarcze. Walczyłem swego czasu z tymi kołkami. Mocno mi korodowały szczególnie zimą. Jak nałożyłem cienko smaru, to poprawa była dosłownie na chwilę (efekt j.w), już miałem zlecać dorobienie z nierdzewki, ale spróbowałem jeszcze czego innego. Wyczyściłem je, zabezpieczyłem antykorozyjnie, sikłem sprayem i zamontowałem na sucho. Było to dwa lata temu i od tamtej pory mam spokój. Oryginalnie był chyba na tym ocynk, ale w moim przypadku już zdążył się zutylizować. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-09-01, 18:54
|
|
|
Sobo napisał/a: | Klocki smaruję zaś po to by się ładnie przyklejały co cylinderków |
Masakra, smaruje się je po to żeby przylegały do cylinderków? Do tłoczków jak coś... Z drugiej strony patrząc, jak lepiej przylega to lepiej przewodzi ciepło, do japońskich konstrukcji stosuje się klocki mające przyklejoną płytkę która zapobiega piszczeniu i izoluje termicznie połączenie tłok-klocek, zresztą w same tłoczki są zakładane wkładki termoizolacyjne. Jestem tego zdania że klocków nie powinno się niczym smarować.
intr napisał/a: | akurat w ETZ te kołki pełnia głównie rolę trzymadła dla klocków i najlepiej to działa jak jest suche i zabezpieczone przed korozją. Jak posmarujesz, to pierwszy piach i jest to wszystko oblepione i zaczyna blokować |
100% true, nic dodać, nic ująć
EBC jest dobrą marką wśród klocków, ferodo i nissin także, z tym że te ostatnie wcale nie nadają się do innych motocykli niż sportowe ponieważ potrzebują dużej temperatury do poprawnej pracy. |
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2012-09-01, 20:26
|
|
|
intr napisał/a: | najlepiej to działa jak jest suche i zabezpieczone przed korozją |
Mogę dorobić takie bolce z nierdzewki na wzór oryginalu -> 15zł/szt + wysyłka kto chętny? |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
Sobo
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 52 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2012-09-01, 22:25
|
|
|
__Karol__ Tłoczków miało być moje przejęzyczenie. Linia sinterowa owszem tak ma. Najważniejsze by nie stosować zwykłych smarów niskotemperaturowych co spłyną. Co szkoła to obyczaj, a ta nierdzewka to dobry pomysł |
|
|
|
|
raffaello1987
Motocykl: mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2017-06-29, 20:26 Lewa połówka zacisku nie hamuje.
|
|
|
Witam. Panowie mam duży problem. Chodzi o to że przy odpowietrzaniu nie leci płyn z odpowietrznika i lewa połówka zacisku nie hamuje, tylko prawa tj ta do której przykręcony jest wąż. Pompa+ przewód nowy. Zacisk rozebrany wyczyszczony (tłoczki nie maja wżerów+ założone nowe uszczelniacze ) nowy odpowietrznik (uszczelniony gwint niewielką ilością pakopi) nowa uszczelka miedzy połówkami. Nowy płyn. Kanaliki pomiędzy połówkami są drożne. Próbowałem już metody z pompowaniem(jak w aucie) zakładaniem wężyka z lejkiem, metody wytworzenia podciśnienia strzykawką i metody wepchania płynu od strony odpowietrznika. Nic nie działa. Proszę o pomoc. Stawiam duże piwko bo motor odrestaurowany i stoi od tygodnia bo brak hamulca |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2017-06-29, 20:44
|
|
|
Obstawiam odpowietrznik. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
|