» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:31
Hamulec tarczowy - słabo hamuje - MZ 250
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-08-28, 12:08   

A ja robię jeszcze inaczej, nalewam płynu, popuszczam odpowietrznik, nakładam na niego wężyk na tyle długi żeby sięgnął mi do zbiorniczka pompy, pompuję 2-3 minuty i płyn sam się cofa do zbiorniczka, jeżeli widzę że już w przewodzie nie pojawiają się bąbelki to zakręcam odpowietrznik i hamulec mam odpowietrzony, klamka ma skok może 2 cm ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Koval 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 4
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2012-08-28, 15:30   

Mam pytanie trochę z innej strony. Czy tłoczki w zacisku powinny się same cofać po puszczeniu klamki? U mnie po puszczeniu klamki trzeba dość długo kręcić kołem żeby szło lekko, a i tak jeszcze obciera. U kumpla w innym moto w jednym zacisku tłoczki same się cofają, a w drugim też trzeba zakręcić kołem żeby puściły.
Druga sprawa czy klocki z agmotu się nadają?
http://www.agmot.pl/sklep...I-HAMULCOWE-KPL
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-28, 22:38   

Klocki w MZ powinny delikutaśnie się cofnąć, jakieś 0.1mm może (na oko, u mnie wracają) - powinno to wystarczyć aby tarcza przestała trzeć :piwo: Chyba ze krzywa to będzie tarła zawsze :roll:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-08-28, 23:10   

W każdym zacisku tłoczki powinny się nieco cofać gdy puszczamy hamulec, zacisk jest specjalnie tak skonstruowany żeby gumka uszczelniająca tłoczek mogła minimalnie cofnąć tłoczek swoim naprężeniem powstałym podczas wciśnięcia klamki/pedału hamulca.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-08-28, 23:17   

Dukee napisał/a:
Klocki w MZ powinny delikutaśnie się cofnąć, jakieś 0.1mm może (na oko, u mnie wracają) - powinno to wystarczyć aby tarcza przestała trzeć :piwo: Chyba ze krzywa to będzie tarła zawsze :roll:
Poczytaj co pisze Prorider :razz: :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-29, 00:49   

wojtek.mz Przeczytałem i dochodzę do wniosku ze napisał to samo co ja :lol: :piwo: Co tak czerwono u Ciebie? :cool:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-08-29, 09:52   

Dukee, Wytłumaczyłem tylko dlaczego dziej się tak że tłoczki się cofają ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Koval 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 4
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2012-08-29, 10:19   

Dzięki Panowie, rozwialiście moje wątpliwości. A jak te klocki z agmotu? Jeździ ktoś na nich? Prócz nich są jeszcze dostępne EBC ale ich ceny zaczynają się od bodajże 69zł u intra, wszędzie indziej drożej.
 
     
Marcin U 

Motocykl: etz 251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 171
Skąd: Janów Podl.\Lublin
Wysłany: 2012-08-29, 19:24   

Panowie mam taką wątpliwość: czy przy zmianie klocków na nowe należałoby przetoczyć tarczę? Mam taką możliwość bo mój ojciec jest tokarzem, ale z drugiej strony nie wiem czy jest sens. co myślicie?
 
 
     
Andrzej T 
MZ - semper fidelis

Motocykl: mz etz 250 z koszem,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 70
Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 71
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-08-29, 22:22   

W nawiązaniu do mojego pytania z 29 sierpnia (wczoraj) . Problem się rozwiązał. Oczywiście leję płyn od dołu, przez odpowietrznik, dużą strzykawką z węzykiem z PCV. Należy po napełnieniu układu, w mojej pompie dpbić cisnienie tą strzykawką , ale przy zamkniętym dekielku zbiorniczka mopmki. Układ pracuje jako zamknięty. Płyn DOT4 tez nowy. Aktualnie wszystko gra. Dzięki za pomoc.
_________________
Andrzej T
 
     
GRYFON 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-08-29, 23:40   

Koval, Witam . Ja kupiłem EBC(miałem w samochodzie i wiem że nie szajs) w Agmocie bo były w dobrej kasie i powiem że jest ok nawet super porównując jakieś wcześniejsze za 30 zł z allegro. po 7 tys km troszkę pylą ,ale zużycie jest akceptowalne .Pzdr
 
     
Sobo 

Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 52
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-08-30, 11:26   

Tarcz motocyklowych się z reguły nie przetacza, EBC w standardowej wersji kevlarowej słabo hamują, lepsze ale droższe są ferodo albo sbs. Warto się zainteresować klockami galfera przyzwoite wykonanie i cena. Przy wymianie trzeba ładnie przeczyścić zacisk i tłoczki cofnąć. Prowadnice posmarować smarem miedziowym i tyły klocków ( osobiście używam pasty ATE ). Płyn też należy sobie sprawdzić czy nie jest ciemny ( nie posiada za dużo wilgoci) i wlać coś dobrej jakości. Klocki trzeba też na początku dotrzeć by ich nie zeszklić, można przejechać świeże papierem ściernym by miały dobre tarcie. Poradnik na bazie innego motocykla http://f650gs.pl/topic/14...rial-lejdisowy/ :D
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-08-31, 13:53   

Poradnik na bazie "innego motocykla" nie ma zastosowania w przypadku ETZ, gdyż zacisk w MZ'cie jest zaciskiem stałym, dwustronnym i nie trzeba niczego smarować bo prowadnice nie istnieją. Poza tym zasady naprawy to też inna bajka.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Sobo 

Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 52
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-08-31, 20:30   

Kolego chciałem dodać to by pokazać że kobieta sobie z tym poradzi :D . Jako prowadnice uznałem w poprzenim poście kołki utrzymujące klocki. Zawsze takie elementy czyszczę i smaruje by klocki miały lżej jak w każdym innym sprzęcie z hamulcami tarczowymi. Klocki smaruję zaś po to by się ładnie przyklejały co cylinderków co w klockach np ferodo lub verash powoduje piszczenie. :piwo:
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-09-01, 15:59   

Są różne szkoły naprawy, akurat w ETZ te kołki pełnia głównie rolę trzymadła dla klocków i najlepiej to działa jak jest suche i zabezpieczone przed korozją. Jak posmarujesz, to pierwszy piach i jest to wszystko oblepione i zaczyna blokować, a jak smaru jest więcej to Ci to wychlupnie na tarcze. Walczyłem swego czasu z tymi kołkami. Mocno mi korodowały szczególnie zimą. Jak nałożyłem cienko smaru, to poprawa była dosłownie na chwilę (efekt j.w), już miałem zlecać dorobienie z nierdzewki, ale spróbowałem jeszcze czego innego. Wyczyściłem je, zabezpieczyłem antykorozyjnie, sikłem sprayem i zamontowałem na sucho. Było to dwa lata temu i od tamtej pory mam spokój. Oryginalnie był chyba na tym ocynk, ale w moim przypadku już zdążył się zutylizować.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-09-01, 18:54   

Sobo napisał/a:
Klocki smaruję zaś po to by się ładnie przyklejały co cylinderków

Masakra, smaruje się je po to żeby przylegały do cylinderków? Do tłoczków jak coś... Z drugiej strony patrząc, jak lepiej przylega to lepiej przewodzi ciepło, do japońskich konstrukcji stosuje się klocki mające przyklejoną płytkę która zapobiega piszczeniu i izoluje termicznie połączenie tłok-klocek, zresztą w same tłoczki są zakładane wkładki termoizolacyjne. Jestem tego zdania że klocków nie powinno się niczym smarować.
intr napisał/a:
akurat w ETZ te kołki pełnia głównie rolę trzymadła dla klocków i najlepiej to działa jak jest suche i zabezpieczone przed korozją. Jak posmarujesz, to pierwszy piach i jest to wszystko oblepione i zaczyna blokować

100% true, nic dodać, nic ująć :mrgreen:
EBC jest dobrą marką wśród klocków, ferodo i nissin także, z tym że te ostatnie wcale nie nadają się do innych motocykli niż sportowe ponieważ potrzebują dużej temperatury do poprawnej pracy.
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-09-01, 20:26   

intr napisał/a:
najlepiej to działa jak jest suche i zabezpieczone przed korozją


Mogę dorobić takie bolce z nierdzewki na wzór oryginalu -> 15zł/szt + wysyłka kto chętny? :lol:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Sobo 

Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 52
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-01, 22:25   

__Karol__ Tłoczków miało być :) moje przejęzyczenie. Linia sinterowa owszem tak ma. Najważniejsze by nie stosować zwykłych smarów niskotemperaturowych co spłyną. Co szkoła to obyczaj, a ta nierdzewka to dobry pomysł :)
 
     
raffaello1987 

Motocykl: mz 251
Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2017-06-29, 20:26   Lewa połówka zacisku nie hamuje.

Witam. Panowie mam duży problem. Chodzi o to że przy odpowietrzaniu nie leci płyn z odpowietrznika i lewa połówka zacisku nie hamuje, tylko prawa tj ta do której przykręcony jest wąż. Pompa+ przewód nowy. Zacisk rozebrany wyczyszczony (tłoczki nie maja wżerów+ założone nowe uszczelniacze ) nowy odpowietrznik (uszczelniony gwint niewielką ilością pakopi) nowa uszczelka miedzy połówkami. Nowy płyn. Kanaliki pomiędzy połówkami są drożne. Próbowałem już metody z pompowaniem(jak w aucie) zakładaniem wężyka z lejkiem, metody wytworzenia podciśnienia strzykawką i metody wepchania płynu od strony odpowietrznika. Nic nie działa. Proszę o pomoc. Stawiam duże piwko bo motor odrestaurowany i stoi od tygodnia bo brak hamulca :sciana: :sciana:
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2017-06-29, 20:44   

Obstawiam odpowietrznik.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15