» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: micek
2007-04-10, 12:05
Vento turbo diesel - problemy Z ODPALENIEM.
Autor Wiadomość
Rof 
mod_team


Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2005
Posty: 570
Skąd: łódź
Wysłany: 2007-05-06, 20:11   

nie powinno byc powietrza w ogole.

szczerze radze wejdz na to forum co Ci podalem, tam tn problem jest chlebem codziennym ;)
 
 
     
Ppeterek 
XX-silver


Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 810
Skąd: Okolice Wawy
Wysłany: 2007-05-29, 11:59   

Moim zdaniem masz problem z "luźną" pompą wtryskową. Chodzi o to, że zmienia się kąt wtrysku i dlatego problemy były raz na zimnym raz na ciepłym silniku.
Luźna pompa, właśnie... są różne przyczyny.
Niedokręcona pompa.
Wyrobione koło zębate pompy.
Tu szukaj przyczyny.

W gorszym przypadku klin koła zębatego na wale ma poważne luzy. Grozi to jego ścięciem, a to tak jakby zerwał się pasek rozrządu, czyli duże wydatki.


pozdro

ps. Jeśli pasek przeskoczyłby o 1 ząbek silnik na pewno nie mógłby pracować.
Zmień kowala na mechanika.
_________________
Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce.
 
     
Eda 

Motocykl: MZ ETZ 150e '91
Wiek: 48
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 81
Skąd: Łęgi zach-pom.
Wysłany: 2007-06-13, 08:39   

Bambek, rozszczelniła Ci się pompa. Ew. może zasysać trochę powietrza na króćcu na który jest nasunięty wężyk. Ja tak miałem.

[ Dodano: 2007-06-13, 08:45 ]
Ppeterek napisał/a:

ps. Jeśli pasek przeskoczyłby o 1 ząbek silnik na pewno nie mógłby pracować.
Zmień kowala na mechanika.


Nie tak na pewno :) . W autkach, które mają duże koła pasowe, silnik będzie pracował. Już widziałem takie przypadki. Marnie, ale pracuje. Po prostu będziesz miał albo przyśpieszony, albo opóźniony wtrysk. Będzie terkotał jak stary Transit, albo ciężko palił. Podejrzewam, że w silnikach napchanych elektroniką, z czujnikami położenia wału, wałka rozrządu itp. Problem może zostać wogóle niezauważony, jeśli nie wyjdzie poza zakres regulacji.
_________________
Powiedzieć komuś całą prawdę, to czasami więcej niż obowiązek, to przyjemność :)
O. Wilde

Zapraszam miłośników Citroena do największego klubu cytryny na świecie: http://xoops.citroen.triger.com.pl/modules/news/
 
 
     
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2007-06-15, 01:16   

Sytuacja wyglada nastepujaco :

Silnik ma cisnienie takie jak na rysunku poniezej, wtryski sa sprawne, swiece zarowe grzeja jak szalone.Wtryski sprawdzalismy na maszynie u mechanika, chrypia zarabiscie tak jak powinny, jest super mgielka. Teraz zauwazylem ze turbina silnika pobiera olej i dlatego on dymi, pewnie w wydechu mam plywalnie oleju, ale to po wymianie turbiny zmieni sie jak olej sie wypali. Prawdopodobnie zaczyna padac pompa, albo tak jak mowicie, albo klin pada... hmm no cisnienie w cylindrach mam takie jak na tym wykresie, swiece grzeja wtryski sprawne.. no .. zostaje tylko pompa albo ustawienie pompy...aaa zalozylem na wezyku zawor zwrotny tak zeby paliwo sie nie cofalo i raz pali raz nie.. i co tu o tym wszystkim myslec? Ja stawiam na pompe wtryskowa, albo jej obluzowanie, moze klina czy rozregulowanie.... pomóżcie..

[ Dodano: 2007-06-15, 01:23 ]
Fotografia
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
Ppeterek 
XX-silver


Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 810
Skąd: Okolice Wawy
Wysłany: 2007-06-19, 12:38   

Słuchaj, klin na czopie wału relatywnie tanio można sprawdzić. Jeśli sam nie czujesz się na siłach zdjąć pasek zębaty rozrządu i pojedź z tym do mechanika i w twojej obecności sprawdzi klina koła zębatego.
Ustawianie pompy wtryskowej nie ma sensu, gdy koło zębate jest luźne, bo za każdym razem może być inaczej.
Nie lekceważ tego klina, bo straty w przypadku jego zerwania są bolesne.
Przypomnę Ci, że śruba drobnozwojna, którą przykręcone jest koło zębate, jest jednorazowa, a jej prawidłowe dokręcenie to cały rytuał, ponieważ nie liczy się tylko moment dokręcenia, ale i sposób.

pozdro

ps. sprawdź najpierw to, a potem "baw" się z resztą.
_________________
Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce.
 
     
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2008-01-04, 00:42   

i sprawa sie wyjasnila... na kruccu gazu silnik dostawal powietrza i sie zapowietrzal, zaplacilem 80 zl i powymieniali mi uszczelki na pompie, teraz do zera stopni pali elegancko, pozniej... tak do - 10, zapali ale musze tak z 5-10 sekund pokrecic zeby na wszystkie cylindry zalapalo.. to normalne w zimie?
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-04, 14:34   

masz jeszcze uklad wtrysku starej generacji to wtrysk posredni do komory wirowej,przy niskich temperaturach to normalka,mozesz tez probowac zagrzac mu swiece dwa razy,ale nie raz za razem tylko zagrzac,przekrecic silnikiem znowu zagrzac i wtedy juz krecic na calego.Mozesz tez dac wtryski do sprawdzenia,i ustawic kąt wtrysku na zegar to tez jest bardzo wazne bo przy zmianie rozrzadu nigdy nie da sie ustawic zaplonu idealnie zawsze jest odchyłka i silnik moze pracowac ladnie i nam sie moze wydawac ze wszytsko jest ok ale jak sie wkreci zegar w pompe to wtedy widac wszytsko jak na dłoni,w TDI jest o tyle lepiej ze mozna podpiac sie pod kompa i ustawiac zaplon w czasie pracy silnika,pozatym silnik tez juz mlody nie jest bo na jednym cylindrze to to sprezanie troche ci odbiega i tez moze sie tak zachowywac przy odpalaniu na mrozie.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2008-01-04, 22:15   

Soviet, a to ustawianie katy na zegar, to jak to wyglada? jak bylem w tym warsztacie to powiedzial ustawial mi cos, to jakas lampa stroboskopowa czy cos podobnego..., na przewod od wtrysku nalozyl jakas czujke, od sprzegla zdjal taki dekielek i swiecil ta lampa w obracajace sie sprzeglo bodajze i powiedzial mi ze mialem opuzniony, przestawil pompe, jakos ja odkrecil i ustawil kat, powiedzial ze teraz jest idealnie, czyli chyba ustawienie kata wtrysku mam za soba ( czy to bylo ustawianie na zegar? ) Sovieti mam male pytanko.. jak myslisz , jakbym wymienil pierscienie i uszczelniacze zaworowe to jest szansa ze ten silnik posmiga jeszcze ze 100 tys? turbo mam po regeneracji, robie go po prostu dla siebie. Zastanawiam sie nad kosztem bo, znajomy mechanik powiedzial ze za 200 zl wymieni mi pierscienie i uszczelniacze zaworowe, no ale takie remonty kosztuja. Musialbym miec jakies 700 zl lacznie z robota ( uszczelka miski ( idzie jakas specjalna z blacha metalu ), glowicy, jakies simmeringi, inne uszczelniacze, panewki nowe w razie czego).. bo na 100 km to mi tak zje z pol litra oleju.. warto sie w to bawic czy jezdzic i dolewac olej ? Prosze o odpowiedz, Bambek.

[ Dodano: 2008-01-04, 22:16 ]
blad, na 1000 km zje mi 0,5 litra oleju

[ Dodano: 2008-01-04, 22:19 ]
a ten jeden cylinder to moze jakis zawor nadpalony? jak sadzisz?

[ Dodano: 2008-01-04, 22:23 ]
peterek, dzieki za rade, klin jest ok, sprawdzili mi go w warsztacie, ale jestem na niego uczulony, mojemu kumplowi w golfie raz sie prawie ta rolka odkrecila przy tym klinie, zauwazyl to bo silnik dziwnie zaczal chodzic, dzieki temu uratowal zycie maszynie, bo by zdechla :piwo:
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-05, 00:55   

powierwsze spardz czy to puszczaja pierscienie czy zawory,jak sprawdzic chyba wiesz,pierscieni i panewek raczej nie ma sensu wymieniac,te silniki nielubieja takich remontow,AAZ 500 tys powinien nakulac bez zajakniecia,a na cylindrach jeszcze bedą rysy po fabrycznym szlifie,a ty chcesz zmieniac pierscienie?? to nie jakis polonez :lol: ,a uklad korbowy w tych motorach jest na tyle wytrzymały ze wystarczył by na dwukrotne zajechanie cylindrow wiec wybij se z głowy jakies wymiany panewek.Te silniki maja bardzo duzy potencjał,na wyciskanie z nich mocy jak i na zywotnosc.Pod warunkiem ze jakis idiota wczesniej go niepzregrzał i nie pałował go na zimno 20 razy dziennie z pod kazdych swiateł do zamkniecia obrotomierza.Umnie w miescie smiga passat B4 AAZ po taxi i ma nakrecone prawie 700 tys,i co smiga dalej,wystaczy zmieniac regularnie fltry i oleje a motorek jest naprawde wdzieczny.

[ Dodano: 2008-01-05, 01:06 ]
ale jesli okarze sie ze ten twoj motor był wczensiej w rekach jakiegos idioty i naprawde wola juz o pomoc to poprostu taniej i prosciej wyjdzie ci kupic drugi motor.

no typek mnie rozwalił z polonezem :D :D:D
http://www.allegro.pl/ite..._9_wroclaw.html

http://www.allegro.pl/sea...&personal_rec=0


http://www.allegro.pl/ite..._igla_stan.html

ten troche przesadził z ta ceną


http://www.allegro.pl/ite...nik_1_9_td.html

to jest dobra oferta,mozna odpalic i posłuchac jak gada

[ Dodano: 2008-01-05, 01:09 ]
http://www.allegro.pl/ite...olf_passat.html

na takie cos tzreba uwazac,bo albo typek nie wie sam co spzredaje,alebo niezły przeszczep ten silnik,bo ja widze ze głowica jest na 100% od TDI ,kolektor ssacy jest od TD,wiec albo to jakies kombinowane TDI bez coolera albo TD z glowicą od TDI.

[ Dodano: 2008-01-05, 01:15 ]
http://www.allegro.pl/ite...v_w_1_9_td.html

tez dobra oferta

http://www.allegro.pl/ite..._td_diesel.html

to bedzie tez dobry motor bo młody rocznik,posiada juz zawor EGR wiec bedzie gdzies 96 rok albo wyzej,AAZ były pakowane chyba az do 98 roku.

[ Dodano: 2008-01-05, 06:34 ]
widzisz nagadałem tyle a zapomnialem odpowiedziec na twoje pytanie,no wiec koleś ustawił ci kat wtrysku (zapłon) na lampe stroboskopową,to nawet lepiej niz zegarem,czyli kąt wtrysku masz ustawiony,a zegar do ustawiania kata wtrysku jest podobny a wlasciwie identyczny jak do ustawiania zaplonu w MZ,tylko poprostu odpowiednio zaadoptowany,jak masz w pompie cztery krućce do ktorych przykrecasz przewody wysokiego cisnienia to posrodku miedzy nimi masz taką srube,ja sie wykreca a na jej miejsce wkreca sie wlasnie zegar i ustawia poczatek tłoczenia na pierwszy cylinder :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2008-01-06, 17:14   

soviet, jak sprawdzic czy puszczaja pierscienie czy zawory? daj mi tylko odpowiedz na to pytanie i cie nie mecze, a propo no je mi troche oleju... jest mozliwosc zeby ktos mi wymienil uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania glowicy w tym silniku? Slyszalem ze cos takiego jest mozliwe...

[ Dodano: 2008-01-06, 17:21 ]
bo popatrz na 3 cylindrach mam dobre cisnienie, no na jednym mam sporo slabsze, co moze byc przyczyna ze zre mi troche oleju? spod glowicy mi nie cieknie, spod pokrywy zaworow, troszeczke i spod miski tak lekko minimalnie ucieka olej. Jak tylko mi sie silnik zagrzeje to przestaje bardzo kopcic, jak to diesle kopca rano, ale u mnie hmm to nie jest czarny dym to jest cos jak para wodna na mrozie... albo ktorys zawor jest u mnie przytarty, ten na pierwszym cylindrze albo przez jakis tam uszczelniacz zaworowy spieprza olej i kompresja? mozliwe jest to? Soviet jestes osoba kompetentna, chce dojezdzic tym samochodem jeszcze pare lat, dopomoz mi w podjeciu wlasciwych wyborow dla dobroci tego auta, prosze i Pozdrawiam bambek.
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-06, 21:01   

wykreć wtrysk na pierwszym cylindrze i zmierz jeszcze raz sprezanie,nastepnie wez np strzykawke i zapodaj mu troche ON (mozesz troche wymieszac je z olejem co by gesciejsze było)tak zeby uszczeliniło pierscienie,i znowu zrob pomiar kompresji,jesli po zalaniu ON sprezania znaczaco sie poprawi to znaczy ze jest cos niewpozadku z ukladem tłok cylinder,np pekniete pierscienie,uszkodzona gładz tuleji,lub slady jakiegos zatarcia,ale jesli cosnienie jakos znacząco sie niepoprawi to znaczy ze puszcza kompreche na zaworach.

Bambek napisał/a:
ale u mnie hmm to nie jest czarny dym to jest cos jak para wodna na mrozie


to jest normalny objaw pracy zimnego silnika,kazdy puszcza taką pare kiedy jest zimny,i to nie ma nic wspolnego z olejem w takiej ilosci przynajmniej

Bambek napisał/a:
albo ktorys zawor jest u mnie przytarty


gdyby ktorys zawor sie przycierał albo zwieszał to było by słychac stuk i tak nie bylo by to razczej skutkiem ubytku oleju.

Bambek napisał/a:
jest mozliwosc zeby ktos mi wymienil uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania glowicy w tym silniku?


np pewnie,da sie to zrobic bez problemu,głowica w tywoim silniku jest plaska,tłok dochodzi do samej gory,wiec nie ma problemu bo zawor zaprze sie o tłok i bez problemu zdejmiesz sprezyny przyzadem do rozbrajania zaworow najlepiej,ale to wiaze sie znowu ze zdjeciem paska ,i na nowo tzreba by ustawiac kąt wtrysku,chyba ze dokladnie sobie wszyko pozaznaczasz na pasku i na kolach zebatych (biełym flamastrem najlepiej) i zlozysz rozrzad pozniej ząb w ząb tak jak był bez luzowania koła na wałku rorzadu ze stożka.

[ Dodano: 2008-01-06, 21:06 ]
w kazdym razie w powazne remonty sie nie pakuj,bo koszty beda kosmiczne,chyba ze sam sobie robisz,ale nawet jak powymieniasz pierscienie itp remonty porobisz to ten silnik i tak nie bedzie rewelacyjnie pracował,to sa silniki ktore bardzo dlugo sie docieraja,i teraz jak ty zalozysz nowe pierscienie na dotarte juz do starych pierscieni tuleje to on moze brac oleju jeszcze wiecej,a jesli ten silnik naprawde wymaga powaznych remontow to mowie ci szczerze kup inny motor a naprawde lepiej na tym wyjdziesz bo beda efekty,jesli ten motor jest przegrzany to bedzie barl ciagle olej,i niebedzie smigal tak jak powinien,a i powiedz mi jeszcze tylko na jakim oleju smigasz?
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2008-01-06, 21:34   

15w 40, na tym oleju jezdze...

[ Dodano: 2008-01-06, 21:37 ]
mobil delvac mx
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-06, 21:44   

ja do TDI leje Mobil Super M Diesel 15 w 40,spelnia norme VW 505.00 ,ale ten co lejesz pewnie tez sie andaje, gdybys lał połsyntetyk albo syntetyk to zuzycie było by uzasadnione.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2008-01-06, 22:03   

soviet a tak wlasciwie do czego sluza uszczelniacze zaworowe? one blokuja olej zeby nie przesiakalw cudzyslowie przez zawory i sie nie spalal w cylindrze? na twoje oko, ile moze w warsztacie kosztowac taki zabieg wymiany uszczelniaczy zaworowych?
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-06, 22:12   

uszczelniacze na zaworach zapobiegaja przedostawaniu sie oleju do ukladu dolotowego i wydechowego między zaworem a jego prowadnicą.Pozatym jak sprawdzasz olej to rub to tylko kiedy wczesniej silnik był dobrze rogrzany wczesniej,np wrociles z jakiejs trasy dłuzszej,np 30-40 km ,i sprawdz stan oleju dopiero rano,bo jak odpalisz zimny silnik i skoczysz np na 5 min do lidla po piwo i wrócisz :lol: ,to nawet jak sparwdzisz olej na drugi dzien to na baglecie moze wygldac ze oleju jest sporo mniej.

[ Dodano: 2008-01-06, 22:16 ]
z tego co piszesz jak on wciaga 0.5 l oleju na 1500 km to powinien niezle przykapcac na niebiesko,moze ty go naprawde wiecej gubisz niz spalasz,sprawdz jesze raz moze sprezarke,zdejmij waz przy kolektorze ssacym,jesli bedzie zasrany olejem to wiesz juz gdzie sie podziewa oliwa.

[ Dodano: 2008-01-06, 22:20 ]
koszt samych uszczelniaczy to grosze,a za wymiane to tak 40-100 zł,przynajmniej ja wiecej bym niewziol.To zalezy na kogo trafisz,jak pojedziesz do jakiegos buraka to moze nie ustawic ci rozrzadu idealnie tak jak był,i popusci koło walka rorzadu na storzku,wtedy masz kąt wtrysku na nowo do ustawienia,i znowu koszty.

[ Dodano: 2008-01-06, 22:21 ]
oczywiscie mozna to ustawic jedynie za pomocą znakow,ale jesli ustawony jest za pomoca jakiegos przyrzadu a wynikna pozniej jakies problemy z odpalaniem albo z praca silnika to juz niemozesz wykluczyc ustawienia zaplonu,wtedy szukasz w ciemno i sie wkurzasz.

[ Dodano: 2008-01-06, 22:24 ]
widzisz mieszkasz troche zadaleko,gdyby było blizej to bym Ci pomugł po znajomosci ze tak powiem :piwo: ,lubie ludzi co smigaja dieslami VW za dobry wybór :lol:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2008-01-10, 01:58   

wiadomo, vw to vw, obecnie mam nim najechane licznikowo 215 tys ( ale nie oszukujmy sie, turbo mialem padniete calkowicie, zregenerowalem je i auto smiga) czyli przebieg ma pewnie sporo wiekszy, z reszta po cisnieniu wszystko widac 3 cyl ladnie trzymaja, a1 kiepsko. Soviet myslalem tez nad takim tematem.. wymiana oleju i filtrow powinienem zrobic przy 220 tys. Plan mam taki ze, wymienie uszczelniacze zaworowe, wymienie olej, i filtry. Ale przed 220 tys sprawdze cisnienie na tym zdradliwym pierwszym cylindrze... ( jezeli po wlaniu oleju cisnienie podskoczy to wiadomo pierscienie, a jezeli nie to uszczelniacze ) w kazdym razie jezeli wynikloby ze to sprawa pierscieni, to zeby ograniczyc koszty, moge wymienic pierscienie tylko na pierwszym cylindrze a na reszcie zostawic to bez zmian? jak myslisz, wplyneloby to jakos na ten silnik? ( pozytywnie, negatywnie) Prosze o opinie i przepraszam ze tak sporo pisze na ten temat i mecze klubowiczow, ale naprawde chce sie jeszcze z 3-4 lata przebujac tym autem bo na lepsze mnie nie stac, a to mi na razie wystarczy. Prosze o zrozumienie i pozdrawiam, bambek.
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2008-01-10, 14:50   

A ile przejezdziles po regenaracji turbiny? Do tempry jak dałem turbine do roboty u tych z mielca to pochodziła 1tys km . Pojechalismy z ojcem na giełde do nich, Stary tak ich zjebał przy wszystkich ze oddali kase :mrgreen:
Kupiliśmy wtedy uzywaną od sierry 1.8TD i chodziła do końca. Przy cięzarowkach nie regenerujemy wogole bo sie nie opłaca :neutral:
 
 
     
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2008-01-10, 18:57   

no juz jestem ponad 5 tys po regeneracji, obecnie jestem w Lublinie ale zaraz jade do Starachowic, takze jak tylko dojade to napisze jak sie miewa sytuacja z turbina...
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-11, 22:34   

Bambek napisał/a:
obecnie mam nim najechane licznikowo 215 tys ( ale nie oszukujmy sie, turbo mialem padniete calkowicie, zregenerowalem je i auto smiga) czyli przebieg ma pewnie sporo wiekszy,


stan turbosprężarki o niczym nieswiadczy, jesli ktos nie potrafi obchodzic sie z silnikiem doładowanym to turbina zdechnie mu chodzby miał przejechane i 5000 od nowowsci,wiec na to nie patrz,moj golf ma najechane prawie 350 i spręzarka jest oryginał i ma sie dobrze,w poprzednim golfie Mk2 1.6 GTD z 86 roku przebieg był przeszło 500 i turbina byla oryginał i chodzila ladnie,delikatnie oliwke puszczala ale to normalnie,na 10.000 jak ostro jezdzilem to dolewalem ok 0.7 gdzie fabryczne zuzycie oleju dla tego motoru jest chyba 0,5 l czy 0.4 jakos tak,wiec tragedi niebyło,tymbardziej ze zuzycie było podane na 7.500 km,bo w tym silniku co tyle zmienia sie oliwe,zreszta w AAZ chyba tez.

[ Dodano: 2008-01-11, 22:37 ]
jesli chcesz zadbac o swoja turbine,to popierwsze zadnego palowania silnika na zimno,po drugie pamietac aby nie gasisz motoru natychmiast po ostrej jedzie lub po dlugiej trasie kiedy turbina jest bardzo rogrzana,warto odczekac te 2 min zanim zgasi sie auto,i po trzecie regularne wymiany oleju.

[ Dodano: 2008-01-11, 22:42 ]
jesli bedziesz przestrzegał tych zasad to gwarantuje ci ze turbina nie zdechnie

[ Dodano: 2008-01-11, 23:06 ]
Bambek napisał/a:
( jezeli po wlaniu oleju cisnienie podskoczy to wiadomo pierscienie, a jezeli nie to uszczelniacze )
jezeli cisnienie nie podskoczy WYRAZNIE,bo po wlaniu oleju napewno sie lekko zmieni nawet jesli powodem jego spadku nie beda pierscienie,a jesli nie pierscienie to zawory a nie uszczelniacze,uszczelniacze zaworowe nie maja nic wspolnego ze sprezaniem.Watpie zeby sie okazalo ze padniete sa same pierscienie to nie jakis dwusów,nie mogly sie zetrzec tak poprostu,bezwzgledu na to czy ten silnik ma 200 czy 400 tys,jesli sa pdniete to albo sa popekane,wtedy beda tez rysy na tulei,albo silnik był przytarty na tym cylindrze.

[ Dodano: 2008-01-11, 23:30 ]
jezeli okaze sie ze wymiana pierscieni bedzie konieczna to poprost je wymien,jesli cisnienie pozostalych cylindrow nie budzi zastzrerzeń to nie ma senu ich wogule tykac,najlepiej ja sa ulozone tak jak sa.A jezeli okaze sie np ze silnik był przytarty i tuleja jest porysowana albo inna mina wyskoczy to poprostu kup inny silnik tak jak ci mowilem.

[ Dodano: 2008-01-11, 23:32 ]
Mozliwe ze typ ktory wczesniej mial to auto był kompletnym papudrokiem co wczsniej jezdzil tylko zdechla benzyna ktorej jak nie bedziesz pilowal to nie bedzie sie dobzre odpychac,i zajedzil ten motorek,wyjasnialo by wczesniejszy stan turbo sprezarki,i np przytarł,sylinder pierwszy uszkodzony i na nim moze brac olej.Ale to tylko teoria :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2008-01-14, 23:56   

lece zaraz do ksiazek ale tylko napisze ten post.. a mianowicie:
1. Przy 220 tys musze wymienic olej i filtry, na razie mam najechane 216 tys niespelna takze na czerwiec planuje robic te wielka operacje z aaz-em.

2. zobaczymy jak z cisnieniem, jezeli sporo podskoczy to wymieniam pierscienie na 1 szym cylindrze tylko i wylacznie. do tego wszystkie uszczelniacze zaworowe plus olej i kpl filtrow.

3. jezeli tak sie stanie ( wymiana pierscieni na 1 szym tloku tylko i wylacznie to co musze kupic? ):
- uszczelke glowicy
-pokrywy zaworow
-uszczelniacze zaworowe
-uszczelke miski
- (tam znajomy cos mowil ze kpl uszczelniaczy na wale i cos jeszcze, sam nie wiem co..)
4. jak okaze sie ze cisnienie duzo nie podroslo to wyjdzie na to ze cos z zaworami sie jebie na 1 szym cylindrze... wtedy co musze zrobic? co wtedy sie wymienia i gdzie z tym jedzie do jakiego zakladu i jaki gdzies moze byc mniej wiecej koszt?

5. Dzis zauwazylem, ze olej lekko mi sie sie poci od miski olejowej, pokrywy zaworow oraz, hmm w bloku silnika jest jakis taki plastykowy przewod idzie on w gore az do takiego grzyba na pokrywie zaworow i dalej to ucieka do rury z powietrzem a dalej idzie do turba... i tam na polaczeniu silnika z tym plastykowym sie poci, to sa dwa jakies ampole, na te dwie sroby to jest przykrecone zaraz obok filtra oleju.

6 . wg mnie nie ma paniki, w moim silniku wiecej oleju raczej wycieka, niz silnik go spala, co 500 km bede sprawdzal jego stan i w razie czego bede dolewal do czasu gdy pyknie mi 220 tys. i teraz wiem ze najlepiej gdy olej jest po srodku na bagnecie, ani za duzo ani za malo i jest cacy.

7. Takze soviet jak mozesz luknij na ten post i doradz jak ty bys to u mnie rozplanowal. Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki ze mi pomagasz.

[ Dodano: 2008-01-14, 23:57 ]
ad 3 ( zapomnialem o kpl 3 pierscieni na 1 wszy cyl. )

[ Dodano: 2008-01-14, 23:59 ]
ja zmieniam oliwe co 8 tys. km
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14