» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: AdEk2007
2009-10-17, 23:52
Silnik - coś brzęczy po remoncie - MZ 251
Autor Wiadomość
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-05-24, 18:20   

mczmok, to jeśli to tłok, to jak to możliwe że stało się to raptownie? juz którys raz z kolei mówie że wcześniej nie stukało, jeśli to tłok to ten dzwiek z czasem by sie nasilał, a u mnie stało sie to nagle
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-05-24, 23:18   

mczmok, 2 sprawa to pierscienie .. mam na kompie tuningowy program do obliczen okien w cylindrze - sa w nim zależnosci związane tez z szerokoscią pierscieni tłokowych a obrotami silnika w kiedy zaczynają stukac,
tzn "ring flutter"
Nader to ciekawe bo nawet jest tam licznik mocy ktorą można wydusić - a nazywa sie to porting calkulator v4 2.2
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-05-25, 08:25   

ETZPOWER94 napisał/a:
mczmok, to jeśli to tłok, to jak to możliwe że stało się to raptownie? juz którys raz z kolei mówie że wcześniej nie stukało, jeśli to tłok to ten dzwiek z czasem by sie nasilał, a u mnie stało sie to nagle


Odnoszę się do głównego tematu-stukanie po remoncie.

Nagłe pojawienie się stukanie to faktycznie mogą być problemy z pierścieniami, łożyskami, itd.

dodek10, Jak tłok wpada w rezonans to co dopiero pierścienie, które mają luz poprzeczny a czasami i podłużny i działają wtedy jak blaszki w tamburynie.
_________________

 
 
     
szkodnikpawel 


Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-06-15, 00:36   

a ja z kolei, że się tak przypnę pod temat, mam coś takiego, że jak sobie motorek pyka na wolnych obrotach to jest wszystko ładnie, ale jak tylko podkręcę manetkę gazu delikatnie, tak że silnik prawie że nie zwiększa obrotów, lub zwiększy je odrobinkę, coś zaczyna jakby dzwonić, albo stukać bardziej, taki jakby efekt przy podnoszeniu przepustnicy, nie wiem co to jest. Brzmi to co najmniej dziwnie, tak jak by podnoszę manetkę, przepustnica się otwiera, zasysana jest większa ilość mieszanki i wtedy właśnie stuka. Wspomnę tylko że silnik po remoncie, wymienione wszystkie łożyska, tłok, pierścienie i cylinder narazie pozostały nie ruszane, kompresja bardzo dobra.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-06-15, 00:55   

Luz zużytej przepustnicy w korpusie gaźnika.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Piotrek94 


Motocykl: Mz Etz 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-23, 12:22   

Witam mój kolega ma problem. Otóż po remoncie silnika w Etz 150 zaczął dziwnie "chrobotać?". Słychać to jak schodzi z obrotów. W silniku były wymieniane łożyska średniej jakości, pierścienie ponieważ nie było dużego progu, i była robiona regeneracja wału. Macie jakieś pomysły co to? :neutral:

http://youtu.be/bSFOO4RnOyc
 
 
     
Sh3vier 
Ksywa:Misiek


Motocykl: Niemiecki
Wiek: 29
Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 39
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2012-06-23, 12:51   

Może śruby od dekli nie są dokręcone :mrgreen:
 
 
     
Piotrek94 


Motocykl: Mz Etz 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-23, 12:59   

Nie no to raczej nie to :lol:
 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2013-05-29, 21:44   

Witam mam podobny problem w swojej TS250 też coś mi brzęczy.Dwa lata temu zrobiłem remont kapitalny silnika,nowy wał łożyska,szliw cylindra nowy tłok,pierśćienie,nowy gażnik ustawiłem zapłon na czujnik i nie wiem co się dzieje,po odpaleniu coś brzęczy,a na wolnych obrotach to słychać jakby w cylindrze a podczas jazdy jest taki też dziwny dzwięk.Jaka może być przyczyna,proszę o poradę,pozdrawiam.
_________________

 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2013-05-31, 00:52   

krzysiekmz,
Poczytaj posty o dzwonieniu tłoka/pierścieni

Pytania:

Jaki masz tłok?
Ile Ci pali ?Jaki gaźnik?
Czy stukało od początku remontu?
_________________

 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2013-06-02, 19:19   

Witam ponownie jeżeli chodzi o tłok to jest polski nie pamiętam jakiej firmy ale gośćiu w sklepie proponował mi niemiecki tyle że dwa razy droższy,pali mi w normie ok.4l.Z gażnikiem to jest już inna historia wcześniej miałem trzy orginalne ddr i nie mogłem ustawić wolnych obrotów i przepustnice były wyrobione i brzęczały,a teraz mam nowy tajwański po noć lepszy od chinskiego nie narzekam na wolnych obrotach ładnie chodzi i nie gaśnie.Stukanie było od początku może coś żle żłożyłem,dopiero zaczynam swoją przygodę z mz no i na forum też jestem nowy ale już się dużo nowych rzeczy dowiedziałem,sory że tak śię rozpisałem ale taki problem.mam kilka jeszcze pytań może mi żle szliw zrobili czy spr.na sucho tłok powinien zatrzymać czy przelecieć przez cylinder no i wyczytałem że po szlifie trzeba załamać ostre krawędzie w okienkach cylindra ja tego nie zrobiłem no i czy sworzeń w tłok powinien wejść lekko bez użycia młotka proszę oodpowiedż.Pozdrawiam
_________________

 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-06-02, 19:23   

Jeśli nie fazowałeś rantów okien, to to prawdopodobnie to brzęczy. Znaczy się pierścienie brzęczą jak zahaczają o te ranty :wink:
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2013-06-02, 19:30   

krzysiekmz napisał/a:
Stukanie było od początku może coś żle żłożyłem,dopiero zaczynam swoją przygodę z mz no i na forum też jestem nowy ale już się dużo nowych rzeczy dowiedziałem,sory że tak śię rozpisałem ale taki problem.mam kilka jeszcze pytań może mi żle szliw zrobili czy spr.na sucho tłok powinien zatrzymać czy przelecieć przez cylinder no i wyczytałem że po szlifie trzeba załamać ostre krawędzie w okienkach cylindra ja tego nie zrobiłem no i czy sworzeń w tłok powinien wejść lekko bez użycia młotka proszę oodpowiedż.Pozdrawiam

Wow ale długie zdanie :piwo:
Tak jak Wojciech pisał fazowanie kanałów powinno rozwiązać problem.
_________________

 
 
     
azja25 


Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Płock
Wysłany: 2013-06-02, 20:13   

Pamiętaj o odpowiedniej uszczelce pod głowicą musisz dobrać tak aby między tłokiem a gowicą było od 0.9 do 1.2 mm. Zmierzysz za pomocą drucika ołowianego 2mm ( tłok odpowiednio go zgniecię i będziesz widział ile wynosi ta szczelina w komorze spalania). Zakładam , że wykluczyłeś zabierak sprzęgła , który też może wydawać dźwięk podobny do brzęczenia. Pierścionki na tłoku muszą mieć odpowiedni luz . Sworzeń powinien wejś w tłok albo po podgrzaniu tłoka albo bo trzymaniu sworznia w niskiej temperaturze. Napewno nie powinien się dać wsunąć tak poprostu rękąani napewno niczym go nie nabijamy tylko wciskamy odpowiednim przyrządem.
_________________
Mz 150 etz 1990 r.
Motorynka M-2
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2013-06-02, 20:57   

Dzięki na razie,mam jeszcze takie pytanie odnośnie tej uszczelki tzn.jak będzie za mały luz to dajemy grubszą uszczelkę a jak za duży to słyszałem że można zfrezować głowicę,czy te wtmiary odnoszą się do MZ ts250 pozdro.

[ Dodano: 2013-06-03, 20:31 ]
Witam jeszcze mam takie pyyanie,jaki luz powinny mieć pierśćienie pozdro.

[ Dodano: 2013-06-05, 20:19 ]
Zmierzyłem właśnie luz pomiędzy tłokiem a głowicą i wyszło mi 1,5mm to muszę chyba splanować głowicę mam takie pytanie jakbym zdjął uszczelkę czy to mi coś da czy nie
_________________

 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2016-02-14, 17:45   

Witam ponownie wreśćie śćiągnąłem głowicę no i gołym okiem widać że powierzchnia jest nierówna i na cylindrze jest duża plama przyschnięta,ktura świdczy o nierównośći głowicy,a co do spiłowania rantów okienek,to mieliyaśćie panowie rację,bo są ostre krawędzie.Mam takie pytanie,mianowićie po śćiągnięciu cylindra zauważyłem że uszczelka jest bardzo cieniutka i zaoliwiona czy może być tam nierówność i czy można dać grubszą uszczelkę.Proszę o radę. Pozdrawiam.
_________________

 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-02-15, 10:16   

Daj uszczelkę wyciętą z tylnej okładki bloku rysunkowego (taka szara tektura). Możesz dla pewności dać cienką warstwę silikonu, tylko nie najtańszego, ale jakiegoś dobrej jakości. Nie musi być wysokotemperaturowy. Do 120st.C wystarczy.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2016-02-16, 21:05   

Witam ponownie fachowcy tak mi zrobili szlif cylindra że tłok mi normalnie przelatuje na wylot ,a pierśćienie na zamkach mają luz ponad 2mm.Mam takie pytanie,czy to możliwe że po paru latach tak wszystko się zużyło a w sumie to mało jeżdzę ale mam jeszcze pierśćienie nowe zapasowe,a luz na nich wychodzi 0.20 na szczelinomierz to chyba prawidłowo,czekam na głowicę i będę składał .Proszę o radę. Pozdrawiam.
_________________

 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-02-16, 22:10   

Tłok ma mieć prawidłowy luz montażowy 0.05mm a luz na zamkach pierścieni po 0.2mm :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2016-02-16, 22:26   

krzysiekmz, chyba nie mierzłeś czasem starego tłoka w ten cylinder?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15