» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: AdEk2007
2009-10-17, 23:52
Silnik - coś brzęczy po remoncie - MZ 251
Autor Wiadomość
BMWETZ 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: Kielce,okolice
Wysłany: 2016-02-16, 22:50   

hej, jeśli szlif był dobrze zrobiony , to tłok po szlifie powinien powolutku z pewnym oporem opadać przez tuleje cylindre ,
_________________
Tomek
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-02-16, 23:54   

BMWETZ, bzdury :dokitu:
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-02-17, 13:29   

Seba_830, Nie pisz tak, bo kolega ma racje. Jak położysz cylinder górą do dołu na jakiejś gumie żeby było szczelne to zauważysz takie zjawisko.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-02-17, 14:52   

Przecież BMWETZ, nic o żadnej gumie nie pisał po czym wnioskuje że chodziło mu o to że tłok opada powoli gdy cylinder stoi normalnie i opuszczamy tłok z góry, a to jak wiadomo jest bzdurą. :nie:
 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2016-02-17, 19:01   

Witam,dzięki panowie za rady powiedzćie mi jeszcze czy po złożeniu całej góry trzeba ponownie ustawić zapłon,bo u mnie z tym na bakier dopiero się uczę.Proszę o radę w jaki sposób najprostrzym domowym sposobem ustawić zapłon. Pozdrow.
_________________

 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-02-17, 20:08   

Na pewno trzeba sprawić poprawność wyprzedzenia zapłonu, bo wystarczy że nowy tłok będzie minimalnie wyższy lub niższy i stare ustawienie będzie nie poprawne. Co do samego sposobu ustawiania to zajrzyj do serwisówki lub poszukaj na forum były opisywane :wink:
. Przydałby się do tego czujnik zegarowy :piwo:
 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-02-17, 21:12   

kosior30 napisał/a:
Możesz dla pewności dać cienką warstwę silikonu, tylko nie najtańszego, ale jakiegoś dobrej jakości.
NIe ma sensu smarować tam sylikonem. Wystarczy tawotem posmarować i na pewno nie będzie nic ciekło. Sprawdzone kilkukrotnie.
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2016-02-17, 21:33   

grajko91 napisał/a:
Wystarczy tawotem posmarować
tylko z czasem benzyna wypłuka smar i bedzie lało.
Najlepszy byłby papier do uszczelek - jest specjallnie impregnowany i odporny na temp i oleje
kiedyś kupilem arkusz takiego papieru 50x30cm za 10zł dorabiałem uszczelke do kapy sprzegła do mojej byłej hondy i nic nie ciekło a składane było wszystko na sucho bez żadnych silikonów czy smarów.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-02-17, 22:53   

grajko91 napisał/a:

NIe ma sensu smarować tam sylikonem. Wystarczy tawotem posmarować i na pewno nie będzie nic ciekło. Sprawdzone kilkukrotnie.


Napisał ten, który smaruje silikonem podkładkę pod głowicę ;) :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
marek175x 

Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 113
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2016-02-17, 23:06   

Seba_830 napisał/a:
Na pewno trzeba sprawić poprawność wyprzedzenia zapłonu, bo wystarczy że nowy tłok będzie minimalnie wyższy lub niższy i stare ustawienie będzie nie poprawne.


Przecież kąt wyprzedzenia zapłonu w takiej sytuacji się nie zmieni :P
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-02-18, 00:06   

marek175x napisał/a:
Seba_830 napisał/a:
Na pewno trzeba sprawić poprawność wyprzedzenia zapłonu, bo wystarczy że nowy tłok będzie minimalnie wyższy lub niższy i stare ustawienie będzie nie poprawne.


Przecież kąt wyprzedzenia zapłonu w takiej sytuacji się nie zmieni :P

Wyprzedziłeś mnie :P
Oj Seba, Seba. Coś ostatnio herezję siejesz :P
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 791
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2016-02-18, 00:44   

Dodek napisał/a:
grajko91 napisał/a:
Wystarczy tawotem posmarować
tylko z czasem benzyna wypłuka smar i bedzie lało.


Z tym smarowaniem uszczelek towotem, działanie jest identyczne jak przy nawilżaniu ich olejem, czy nawet wodą - ma się zrobić miękka i odkształcić do nierówności uszczelnianych powierzchni. :mrgreen:
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-02-18, 07:26   

Cytat:
Napisał ten, który smaruje silikonem podkładkę pod głowicę
Nie przypominam sobie żebym coś takiego robił w mz :razz:
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-02-18, 10:10   

Sory, czerwony awatar zasugerował mi Proridera ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-02-18, 11:02   

Cholercia ale strzeliłem gafę z tym zapłonem :torba": Przepraszam za swoją głupotę :piwo:
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-02-18, 15:28   

kosior30, I wczoraj w 150-tce też nasmarowałem uszczelkę pod głowicą :-D i nie widzę z tym problemu :-D
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2016-02-19, 18:28   

Witam ponownie, mam takie pytanie bo niedługo będę składał śilnik a mam problem z uszczelnienienm kolanka w cylindrze,cały czas mi tam cieknie po kartech ,nawet dałem uszczelkę miedzianą chociaż orginalnie nie było ale nie pomogło ,jakie są jeszcze sposoby.Proszę o radę. Pozdrawiam.
_________________

 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2016-02-20, 18:39   

Witam ponownie ,same problemy okazało się że po odebraniu głowicy tokarz musiał mi zrobić tulejkę pod gwint do świecy i mam takie pytanie jaki jest dobry klej odporny na wysoką temperaturę żeby ją wkręcić.Proszę radę. Pozdrawiam.
_________________

 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-02-20, 19:18   

Myślę że można spróbować klejem anaerobowym do wklejania łożysk marki loctite. Brat wklejał tulejkę w głowicy w maluchu i trzymało :piwo:
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-02-21, 21:31   

Tego sie nie wkleja , wkręca sie i zaklepuje od środka , żeby nie wykręcić. :piwo:
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14