Przesunięty przez: AdEk2007 2009-10-17, 23:52 |
Silnik - coś brzęczy po remoncie - MZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
BMWETZ
Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 27 Sty 2016 Posty: 2 Skąd: Kielce,okolice
|
Wysłany: 2016-02-16, 22:50
|
|
|
hej, jeśli szlif był dobrze zrobiony , to tłok po szlifie powinien powolutku z pewnym oporem opadać przez tuleje cylindre , |
_________________ Tomek |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-02-16, 23:54
|
|
|
BMWETZ, bzdury |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-02-17, 13:29
|
|
|
Seba_830, Nie pisz tak, bo kolega ma racje. Jak położysz cylinder górą do dołu na jakiejś gumie żeby było szczelne to zauważysz takie zjawisko. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-02-17, 14:52
|
|
|
Przecież BMWETZ, nic o żadnej gumie nie pisał po czym wnioskuje że chodziło mu o to że tłok opada powoli gdy cylinder stoi normalnie i opuszczamy tłok z góry, a to jak wiadomo jest bzdurą. |
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2016-02-17, 19:01
|
|
|
Witam,dzięki panowie za rady powiedzćie mi jeszcze czy po złożeniu całej góry trzeba ponownie ustawić zapłon,bo u mnie z tym na bakier dopiero się uczę.Proszę o radę w jaki sposób najprostrzym domowym sposobem ustawić zapłon. Pozdrow. |
_________________
|
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-02-17, 20:08
|
|
|
Na pewno trzeba sprawić poprawność wyprzedzenia zapłonu, bo wystarczy że nowy tłok będzie minimalnie wyższy lub niższy i stare ustawienie będzie nie poprawne. Co do samego sposobu ustawiania to zajrzyj do serwisówki lub poszukaj na forum były opisywane
. Przydałby się do tego czujnik zegarowy |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2016-02-17, 21:12
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Możesz dla pewności dać cienką warstwę silikonu, tylko nie najtańszego, ale jakiegoś dobrej jakości. | NIe ma sensu smarować tam sylikonem. Wystarczy tawotem posmarować i na pewno nie będzie nic ciekło. Sprawdzone kilkukrotnie. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-02-17, 21:33
|
|
|
grajko91 napisał/a: | Wystarczy tawotem posmarować | tylko z czasem benzyna wypłuka smar i bedzie lało.
Najlepszy byłby papier do uszczelek - jest specjallnie impregnowany i odporny na temp i oleje
kiedyś kupilem arkusz takiego papieru 50x30cm za 10zł dorabiałem uszczelke do kapy sprzegła do mojej byłej hondy i nic nie ciekło a składane było wszystko na sucho bez żadnych silikonów czy smarów. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7497 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2016-02-17, 22:53
|
|
|
grajko91 napisał/a: |
NIe ma sensu smarować tam sylikonem. Wystarczy tawotem posmarować i na pewno nie będzie nic ciekło. Sprawdzone kilkukrotnie. |
Napisał ten, który smaruje silikonem podkładkę pod głowicę |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
marek175x
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 113 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2016-02-17, 23:06
|
|
|
Seba_830 napisał/a: | Na pewno trzeba sprawić poprawność wyprzedzenia zapłonu, bo wystarczy że nowy tłok będzie minimalnie wyższy lub niższy i stare ustawienie będzie nie poprawne. |
Przecież kąt wyprzedzenia zapłonu w takiej sytuacji się nie zmieni |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-02-18, 00:06
|
|
|
marek175x napisał/a: | Seba_830 napisał/a:
Na pewno trzeba sprawić poprawność wyprzedzenia zapłonu, bo wystarczy że nowy tłok będzie minimalnie wyższy lub niższy i stare ustawienie będzie nie poprawne.
Przecież kąt wyprzedzenia zapłonu w takiej sytuacji się nie zmieni |
Wyprzedziłeś mnie
Oj Seba, Seba. Coś ostatnio herezję siejesz |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Stefa_no1
Regulator
Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 791 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2016-02-18, 00:44
|
|
|
Dodek napisał/a: | grajko91 napisał/a:
Wystarczy tawotem posmarować
tylko z czasem benzyna wypłuka smar i bedzie lało. |
Z tym smarowaniem uszczelek towotem, działanie jest identyczne jak przy nawilżaniu ich olejem, czy nawet wodą - ma się zrobić miękka i odkształcić do nierówności uszczelnianych powierzchni. |
_________________ -Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2016-02-18, 07:26
|
|
|
Cytat: | Napisał ten, który smaruje silikonem podkładkę pod głowicę | Nie przypominam sobie żebym coś takiego robił w mz |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7497 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2016-02-18, 10:10
|
|
|
Sory, czerwony awatar zasugerował mi Proridera |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-02-18, 11:02
|
|
|
Cholercia ale strzeliłem gafę z tym zapłonem Przepraszam za swoją głupotę |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-02-18, 15:28
|
|
|
kosior30, I wczoraj w 150-tce też nasmarowałem uszczelkę pod głowicą i nie widzę z tym problemu |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2016-02-19, 18:28
|
|
|
Witam ponownie, mam takie pytanie bo niedługo będę składał śilnik a mam problem z uszczelnienienm kolanka w cylindrze,cały czas mi tam cieknie po kartech ,nawet dałem uszczelkę miedzianą chociaż orginalnie nie było ale nie pomogło ,jakie są jeszcze sposoby.Proszę o radę. Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2016-02-20, 18:39
|
|
|
Witam ponownie ,same problemy okazało się że po odebraniu głowicy tokarz musiał mi zrobić tulejkę pod gwint do świecy i mam takie pytanie jaki jest dobry klej odporny na wysoką temperaturę żeby ją wkręcić.Proszę radę. Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-02-20, 19:18
|
|
|
Myślę że można spróbować klejem anaerobowym do wklejania łożysk marki loctite. Brat wklejał tulejkę w głowicy w maluchu i trzymało |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-02-21, 21:31
|
|
|
Tego sie nie wkleja , wkręca sie i zaklepuje od środka , żeby nie wykręcić. |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
|