Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:41 |
mz etz 250 zamiana skrzyń |
Autor |
Wiadomość |
fan mz
fan mz
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 22 Skąd: okolice łomży
|
Wysłany: 2007-04-19, 21:51 mz etz 250 zamiana skrzyń
|
|
|
Znajomy kupił na allegro mz etz 250. Na czwartym i piątym biegu nie ma siły, czy istnieje możliwość zamontowania w etz 250 elementów ze skrzyni etz 251? Przełożenia są inne w tych skrzyniach . Podejżewam że sprzedający szykował moto na sprzedaż i z braku części do 250 zamontował części od 251, bo w gaźniku siedziała iglica od 251, linka gazu była od romet pony,zegary też były zmienione, napęd licznika był od ts 250, być może sie myle proszę o podpowiedzi, z góry dziękuje. Pozdrawiam. |
_________________ fan mz |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-04-19, 22:04
|
|
|
Witam !
MZ ETZ 250 i 251 mają identyczne skrzynie biegów. Różnica tkwi w wielkości zębatki napędowej łańcuch (małej). 250 ma 19 zębów, 251 fabrycznie ma 21. Brak mocy na 4 i 5 biegu może wynikać z złej kondycji silnika - spadku kompresji.
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
fan mz
fan mz
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 22 Skąd: okolice łomży
|
Wysłany: 2007-04-19, 22:12
|
|
|
kondycja silnika jest super sprężanie jest ok na 1,2,3 rakieta a już wyzej muł. Czwurka jeszeciągnie ale na 5 zwalnia. Mała zębatka ma faktycznie 21 zębów,ale czy to jest przyczyną słabnięcia na 5? |
_________________ fan mz |
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2007-04-19, 22:16
|
|
|
fan mz możliwe że to przez zębatke i silnik nie daje rady |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2007-04-19, 22:22
|
|
|
w ETZ 250 powino być 19 zębów, ale skoro twój kumpel ma inaczej to wychodzi tak: zębatka 21 + (prawdopodobnie)silnik po przejściach + (prawdopodobnie) szerokie opony = brak mocy na czwartym i piątym biegu |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
wisienka1944
Motocykl: MZ 251
Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 15 Skąd: ok.Wa-wy
|
Wysłany: 2007-04-19, 22:26
|
|
|
Mi wydaje się,że po prostu zjechany silnik i zębatka.Zrobić szlif i zmienić zębatke i bedzie rakieta! |
|
|
|
|
fan mz
fan mz
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 22 Skąd: okolice łomży
|
Wysłany: 2007-04-19, 22:32
|
|
|
Panowie silnik jest ok ma moc na pierwszych biegach, wręcz silniejsza od mojej, a na czwartm jest muł na piatce zwalnia. Opony są w orginalnych rozmiarach nówki, łożyska w kołach nowe, chamulce nie przeszkadzaja, łańcuch nowy, zębatki nowe, z tym że ta mała ma 21 zębów. |
_________________ fan mz |
|
|
|
|
Szymon_MZ
Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 2007-04-19, 22:37
|
|
|
fan mz poprostu nie starcza mocy na takiej zębatce, trzeba założyć oryginalną 19tke |
|
|
|
|
fan mz
fan mz
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 22 Skąd: okolice łomży
|
Wysłany: 2007-04-19, 22:42
|
|
|
I ja tak myślę , zembatka 19 powinna załatwic sprawe. Jutro sprawdzimy czy faktycznie zębatka była winna. Dzięki za podpowiedzi. Jezeli ktoś ma nowe proszę śmiało pisać wszystkie moga się przydać. Pozdrawiam.
Dzięki Szymon_mz. |
_________________ fan mz |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-04-19, 22:44
|
|
|
Z zębatką jak z przerzutką w rowerze. Za duża z przodu / za małą z tyłu i nie dasz rady popedałować, pomimo tego, że na innych przełożeniach ciągniesz jak dziki. Z silnikiem to samo - przełożenie jest za duże i nie jest w stanie pokonać oporu. |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
wisienka1944
Motocykl: MZ 251
Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 15 Skąd: ok.Wa-wy
|
Wysłany: 2007-04-19, 23:36
|
|
|
Ale te silniki tak mają!!!1,2,3 rakieta a pozniej d**a.Ja tak mialem w swojej 251(pomijajac zebatke)bylo ok nawet na 4 ale musialem bujac do 90 zeby szla na 5 a i tak slabla.Teraz po generalce jest tak ze przy 70 wrzucam 5 i jest odjazd.Bez szlifu i nowego tloka ani rusz.... |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-04-20, 14:36
|
|
|
Przy 70 wrzucasz 5 ???? Dobry jesteś ... dla mnie to 110 to jest minimum aby wrzucić 5 . I jeszcze się dziwisz że 1 2 3 idzie a potem muł jak go mulisz to co poradzić że nie chce iść na 4 i 5 skoro prędkości nie ma . |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
wisienka1944
Motocykl: MZ 251
Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 15 Skąd: ok.Wa-wy
|
Wysłany: 2007-04-20, 17:17
|
|
|
Koleżko tak powinno być!!!!70 i 5!A jak ty musisz przeciągać to tylko oznaka że twoja kompresja jest z deka licha.Więc sie nie dziw tylko zrób sobie remont to zobaczysz różnicę. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-04-20, 17:25
|
|
|
Bez komentarza , nie będę robił bo robiłem rok temu . Moim zdaniem po prostu mulisz silnik i nic więcej . Ale spójrz na to , jeśli go nie przeciągniesz na 4 to na 5 nie będzie mu lekko się rozpędzić owszem można wrzucać 5 przy 90 ale to tylko przy bardzo spokojnej jeździe |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2007-04-20, 17:40
|
|
|
wszystko zależy od ustawienia i regulacji gaźnika, i to nie tylko śróbami, czy iglicą
np. kiedyś musiałem wkrecać na 3 tys obr. zeby ruszyc i na 3 biegu ponizej 3 tys. to moto zwalniało ( mimo ze gaz był mocno otwarty)
teraz bez problemu jade na 4 biegu 40 km/h przy 2,300 obr. , a gaz mam otwarty 15-20 %
silnik chodzi bardzo ładnie i po odkreceniu bardziej ładnie przyśpiesza...
dlatego nie piszcie ze to jest mulenie silnika, albo ze jak nie chce jechać to trzeba remont... |
|
|
|
|
wisienka1944
Motocykl: MZ 251
Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 15 Skąd: ok.Wa-wy
|
Wysłany: 2007-04-20, 19:19
|
|
|
Masz rację.Koniec sporu! |
|
|
|
|
fan mz
fan mz
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 22 Skąd: okolice łomży
|
Wysłany: 2007-04-20, 19:50
|
|
|
No i problem rozwiązany, przyczyna tkwiła w zembatce. Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. Zapraszam do nowego tematu TŁUMNIK. |
_________________ fan mz |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-04-20, 20:44
|
|
|
silniki 2t a szczegolnie ten w MZ ma tak niska elastycznosc ze nie powinno sie jeździc na obrotach nizszych niz 3 tys;] ta oszczednosc paliwa wpływa deczko na kondycje łozysk korbowodu;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
fan mz
fan mz
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 22 Skąd: okolice łomży
|
Wysłany: 2007-04-20, 20:50
|
|
|
Nie takie znowu deczko. Ja zniszczyłem sobie łożyska wału, jeżdżąc prędkością spacerową.Oczywiście wtedy jeszcze nie świadomie. A jak powszechnie wiadomo silnik mz lubi wysokie obroty. |
_________________ fan mz |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-04-20, 20:56
|
|
|
dokładnie przykładem szkodliwości niskich obrotów i predkości na poszczegóolnych biegach jest nasz orumowy kolega (zapomniałem nicku) któremu w drodze na jeden ze zlotów rok temu w borkach bodajze poszło koło 68z |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
|