» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:41
mz etz 250 zamiana skrzyń
Autor Wiadomość
fan mz 
fan mz

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Skąd: okolice łomży
Wysłany: 2007-04-19, 21:51   mz etz 250 zamiana skrzyń

Znajomy kupił na allegro mz etz 250. Na czwartym i piątym biegu nie ma siły, czy istnieje możliwość zamontowania w etz 250 elementów ze skrzyni etz 251? Przełożenia są inne w tych skrzyniach . Podejżewam że sprzedający szykował moto na sprzedaż i z braku części do 250 zamontował części od 251, bo w gaźniku siedziała iglica od 251, linka gazu była od romet pony,zegary też były zmienione, napęd licznika był od ts 250, być może sie myle proszę o podpowiedzi, z góry dziękuje. Pozdrawiam. :shock:
_________________
fan mz
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-04-19, 22:04   

Witam !
MZ ETZ 250 i 251 mają identyczne skrzynie biegów. Różnica tkwi w wielkości zębatki napędowej łańcuch (małej). 250 ma 19 zębów, 251 fabrycznie ma 21. Brak mocy na 4 i 5 biegu może wynikać z złej kondycji silnika - spadku kompresji.

Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
fan mz 
fan mz

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Skąd: okolice łomży
Wysłany: 2007-04-19, 22:12   

kondycja silnika jest super sprężanie jest ok na 1,2,3 rakieta a już wyzej muł. Czwurka jeszeciągnie ale na 5 zwalnia. Mała zębatka ma faktycznie 21 zębów,ale czy to jest przyczyną słabnięcia na 5?
_________________
fan mz
 
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-04-19, 22:16   

fan mz możliwe że to przez zębatke i silnik nie daje rady :mrgreen:
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-04-19, 22:22   

w ETZ 250 powino być 19 zębów, ale skoro twój kumpel ma inaczej to wychodzi tak: zębatka 21 + (prawdopodobnie)silnik po przejściach + (prawdopodobnie) szerokie opony = brak mocy na czwartym i piątym biegu
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
wisienka1944 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 15
Skąd: ok.Wa-wy
Wysłany: 2007-04-19, 22:26   

Mi wydaje się,że po prostu zjechany silnik i zębatka.Zrobić szlif i zmienić zębatke i bedzie rakieta!
 
     
fan mz 
fan mz

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Skąd: okolice łomży
Wysłany: 2007-04-19, 22:32   

Panowie silnik jest ok ma moc na pierwszych biegach, wręcz silniejsza od mojej, a na czwartm jest muł na piatce zwalnia. Opony są w orginalnych rozmiarach nówki, łożyska w kołach nowe, chamulce nie przeszkadzaja, łańcuch nowy, zębatki nowe, z tym że ta mała ma 21 zębów.
_________________
fan mz
 
 
     
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-04-19, 22:37   

fan mz poprostu nie starcza mocy na takiej zębatce, trzeba założyć oryginalną 19tke
 
     
fan mz 
fan mz

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Skąd: okolice łomży
Wysłany: 2007-04-19, 22:42   

I ja tak myślę , zembatka 19 powinna załatwic sprawe. Jutro sprawdzimy czy faktycznie zębatka była winna. Dzięki za podpowiedzi. Jezeli ktoś ma nowe proszę śmiało pisać wszystkie moga się przydać. Pozdrawiam.



Dzięki Szymon_mz.
_________________
fan mz
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-04-19, 22:44   

Z zębatką jak z przerzutką w rowerze. Za duża z przodu / za małą z tyłu i nie dasz rady popedałować, pomimo tego, że na innych przełożeniach ciągniesz jak dziki. Z silnikiem to samo - przełożenie jest za duże i nie jest w stanie pokonać oporu.
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
wisienka1944 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 15
Skąd: ok.Wa-wy
Wysłany: 2007-04-19, 23:36   

Ale te silniki tak mają!!!1,2,3 rakieta a pozniej d**a.Ja tak mialem w swojej 251(pomijajac zebatke)bylo ok nawet na 4 ale musialem bujac do 90 zeby szla na 5 a i tak slabla.Teraz po generalce jest tak ze przy 70 wrzucam 5 i jest odjazd.Bez szlifu i nowego tloka ani rusz....
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-04-20, 14:36   

Przy 70 wrzucasz 5 ???? :neutral: :neutral: :shock: :shock: :shock: Dobry jesteś ... dla mnie to 110 to jest minimum aby wrzucić 5 . I jeszcze się dziwisz że 1 2 3 idzie a potem muł jak go mulisz to co poradzić że nie chce iść na 4 i 5 skoro prędkości nie ma . :klnie:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
wisienka1944 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 15
Skąd: ok.Wa-wy
Wysłany: 2007-04-20, 17:17   

Koleżko tak powinno być!!!!70 i 5!A jak ty musisz przeciągać to tylko oznaka że twoja kompresja jest z deka licha.Więc sie nie dziw tylko zrób sobie remont to zobaczysz różnicę.
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-04-20, 17:25   

Bez komentarza , nie będę robił bo robiłem rok temu . Moim zdaniem po prostu mulisz silnik i nic więcej . Ale spójrz na to , jeśli go nie przeciągniesz na 4 to na 5 nie będzie mu lekko się rozpędzić ;) owszem można wrzucać 5 przy 90 ale to tylko przy bardzo spokojnej jeździe :D :piwo:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-04-20, 17:40   

wszystko zależy od ustawienia i regulacji gaźnika, i to nie tylko śróbami, czy iglicą
np. kiedyś musiałem wkrecać na 3 tys obr. zeby ruszyc i na 3 biegu ponizej 3 tys. to moto zwalniało ( mimo ze gaz był mocno otwarty)
teraz bez problemu jade na 4 biegu 40 km/h przy 2,300 obr. , a gaz mam otwarty 15-20 %
silnik chodzi bardzo ładnie i po odkreceniu bardziej ładnie przyśpiesza...
dlatego nie piszcie ze to jest mulenie silnika, albo ze jak nie chce jechać to trzeba remont...
 
     
wisienka1944 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 15
Skąd: ok.Wa-wy
Wysłany: 2007-04-20, 19:19   

Masz rację.Koniec sporu! :razz:
 
     
fan mz 
fan mz

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Skąd: okolice łomży
Wysłany: 2007-04-20, 19:50   

No i problem rozwiązany, przyczyna tkwiła w zembatce. Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. Zapraszam do nowego tematu TŁUMNIK.
_________________
fan mz
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-04-20, 20:44   

silniki 2t a szczegolnie ten w MZ ma tak niska elastycznosc ze nie powinno sie jeździc na obrotach nizszych niz 3 tys;] ta oszczednosc paliwa wpływa deczko na kondycje łozysk korbowodu;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
fan mz 
fan mz

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Skąd: okolice łomży
Wysłany: 2007-04-20, 20:50   

Nie takie znowu deczko. Ja zniszczyłem sobie łożyska wału, jeżdżąc prędkością spacerową.Oczywiście wtedy jeszcze nie świadomie. :idea: A jak powszechnie wiadomo silnik mz lubi wysokie obroty.
_________________
fan mz
 
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2007-04-20, 20:56   

dokładnie przykładem szkodliwości niskich obrotów i predkości na poszczegóolnych biegach jest nasz orumowy kolega (zapomniałem nicku) któremu w drodze na jeden ze zlotów rok temu w borkach bodajze poszło koło 68z
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15