Przesunięty przez: micek 2007-07-29, 14:31 |
Mikroprocesorowe moduły zapłonowe - allegro - dyskusja |
Autor |
Wiadomość |
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2007-12-20, 19:22
|
|
|
Nie wku*&^&%$% mnie grzes, czytałem i ludzie pisali ze mają taki moduł!! I opinie tez napisali!! |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
grzes
Motocykl: gsx600f
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 109 Skąd: Telatyn
|
Wysłany: 2008-03-14, 08:31
|
|
|
ja zkupiłem moduł od robinsona i pozostaje mi tylko go polecić to prawdziwy fachowiec wszystko szybko i konkretnie, iskra jest dużo lepsza , więcej nie powiem bo jeszcze nie odpalałem (kończę remont), ale polecam za fachowość |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2008-04-30, 23:25
|
|
|
Ja na module od robinsona jeżdżę już 2 sezon i mam 2 gi w zapasie polecam wszystkim - silnik się mniej grzeje lepiej chodzi naprawdę warto |
_________________
|
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
mariooooo88
Motocykl: Mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 2 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2008-06-09, 20:52
|
|
|
Ale ma pytanie do mczmok. Jak juz jeździsz tyle czasu na tym module to czy zauważasz inne zmiany w pracy silnika poza jego kulturą? Chodzi mi czy wzrasta jego ergonomia moment, moc, a przy tym przyspieszenie?? Bo nikt rzeczowo nie odpowiedział na pierwsze pytanie tego tematu. Chodzi mi o to czy odczuwalny jest wpływ tej tak szeroko zachwalanej technologii Pana robinson00.
Z góry dziekuje za odpowiedź
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
Wysłany: 2008-06-13, 13:17
|
|
|
Serdecznie mogę polecić moduł pana robinsona Super sprzedawca naprawde!! Moduł ktory dostałem nie działał no to go odesłałem robinson naprawił pokrył wszystkie koszty przesyłki dzi s dostałem go spowrotem moge stwierdzic że Obroty są stabilniejsze, iskra mocniejsza, szybciej zapala!!! Jeszcze raz POLECAM!!! |
_________________ MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
|
|
|
|
|
Ptasiek
No Mz no fun!!!
Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 151 Skąd: Dwikozy/Sandomierz
|
Wysłany: 2008-06-13, 15:50
|
|
|
dobre zapytanie sam jestem ciekawy bo jeszcze nikt nie powiedzial nic rzeczowego co sie dzieje z motoprocz odciecia obrotow i obwodu cewki |
_________________ Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:) |
|
|
|
|
mariooooo88
Motocykl: Mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 2 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2008-06-15, 14:17
|
|
|
Ale warto kupić ten moduł za 130zł, Jerzeli ten zamontowany oryginalnie chodzi dobrze. Mam u siebie zapłon platynowy i nie narzekam. Odpala bez rzadnych problemów. Ale zawsze mozna podnieść parametry maszyny.
Ale czy za te pieniadze warto
[ Dodano: 2008-06-16, 16:10 ]
Czyli mam rozumieć ze poza leciutkim szpanem po wszczepieniu nowej elektroniki w motor nie ma żadnych innych argumentów
A wiec widać ze nie ma poza szpanem dla "tjunerów" nic znaczącego nie wnosi do naszej maszyny. w moim przypadku Mz 251 91r.
Lepiej za tą kasę zalać Pędzidło |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-18, 01:37
|
|
|
mariooooo88 napisał/a: | Mam u siebie zapłon platynowy i nie narzekam. Odpala bez rzadnych problemów. Ale zawsze mozna podnieść parametry maszyny.
Ale czy za te pieniadze warto
[ Dodano: 2008-06-16, 16:10 ]
Czyli mam rozumieć ze poza leciutkim szpanem po wszczepieniu nowej elektroniki w motor nie ma żadnych innych argumentów
A wiec widać ze nie ma poza szpanem dla "tjunerów" nic znaczącego nie wnosi do naszej maszyny. w moim przypadku Mz 251 91r.
Lepiej za tą kasę zalać Pędzidło |
mylisz sie.
jeżeli masz u siebie zwykły przeyrwacz, to nie możesz wiedzieć co daje elektronika.
nie wiem, co ty widzisz szpanowego w poprawieniu parametrów silnika, takich jak np spalanie i uruchamianie.
czy 130 za moduł to duzo?? chyba nie wiesz o czym mówisz.
pozdro |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Ciowiec
Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Gru 2005 Posty: 275 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2009-06-27, 11:16
|
|
|
Jako, że zapewne wiele osób mających Mz z instalacją 6V (ES, TS), czy też posiadających zwykły przerywacz w ETZ, byłoby zainteresowanych modułem ze zmiennym punktem zapłonu, i w związku z tym mam pytanie do robinsona00 - czy istniałaby możliwość, aby do takiego zestawu dodać impulsator, oraz czujnik położenia wału montowany w miejsce przerywacza i krzywki? coś takiego, jak oferują w Digitech-u (zestaw BS).......... |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2009-06-27, 11:47
|
|
|
robinson nie robi takich bajerów, z rozmów z nim wywnioskowałem, ze zajmuje sie tylko modułami.
Natomiast świetne zespoły nadajnika robi kolega SoftCHjanek. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Ciowiec
Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Gru 2005 Posty: 275 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2009-06-27, 11:59
|
|
|
Ok, dzięki za info...........pozostaje jeszcze kwestia przystosowania modułu do pracy przy 6V......Jest to możliwe przy niewielkim nakładzie kosztów ? |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2009-06-28, 16:28
|
|
|
myślę, ze bez problemu. Atakuj janka albo robinsona |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Kobranocka
Motocykl: etz 150
Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-06-09, 14:40 Uszkodzony Moduł v1.3
|
|
|
Witam dwa lata temu kupiłem u robinson00 moduł do etz150 działał super ale po trzech miesiącach się zepsuł wysłałem na reklamację otrzymałem nowy ale niesprawny, pisałem do sprzedawcy maile które zostały bez odpowiedzi. Motocykl przerobiłem na zapłon z przerywaczem. W tym roku postanowiłem ponowić próby kontaktu za panem robinson00 w celu naprawy modułu ale żadnej odpowiedzi nie otrzymałem. Postanowiłem spróbować naprawić samodzielnie, jednak po rozebraniu obudowy jakież było moje zdziwienie gdy zobaczyłem co jest w środku. Sprzedawca opisywał wykonanie modułu w technologii SMD a tu zwykła płytka drukowana i procek typu ala pic na podstawce z zeszlifowanymi oznaczeniami. Według mnie szkoda zawracać sobie głowę tymi zabawkami skoro nawet nie można skontaktować się ze sprzedawcą w razie problemów. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2010-06-10, 07:59
|
|
|
Nadal jeżdżę na module od robinsona00 już 3 sezon - też miałem awarię w zeszłym roku którą mu zgłosiłem-kontakt OK.
Wpłynęło to na zmianę warunków pracy tranzystora (został przeprogramowany procesor) zmniejszony prąd poprzez zmianę czasów.
Mam również moduł analogowy i jest różnica silnik ma procesorze lepiej przyspiesza-co do prędkości i zużycia paliwa nie robiłem testów bo wolę jeździć na procesorowym ten drugi jest na wypadek awarii .
Ale po pracy mogę sądzić że moto musi palić mniej. |
_________________
|
|
|
|
|
zed
Motocykl: ETZ 250 WSK 125
Wiek: 45 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 46 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2010-06-10, 20:36
|
|
|
Witam,
Testowałem w swojej ETZ 250 moduły firmy Digitech i od Robinsona. Były to moduły stykowo-tranzystorowe, czyli współpracowały z przerywaczem. W porównaniu do tradycyjnego rozwiązania z kondensatorem można było odczuć różnicę. Przede wszystkim mocniejsza iskra. Jednak dopiero moduł bezstykowy zakupiony od kolegi SofCHjanka zdecydowanie poprawił pracę silnika. Mocna iskra to nie wszystko. Zwykły przerywacz powoduje, że iskra nigdy nie będzie pojawiać się idealnie w punkcie zapłonu.
Kolega SofCHjanek to profesjonalista i należy mu się duży szacun, że podjął się budowy i dystrybucji tego zapłonu. |
|
|
|
|
Yasiec65
amator/hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy Wiek: 58 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 170 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 2010-06-10, 23:43
|
|
|
Też mam moduł od robinsona i jak na razie (odpukać w niemalowane)jest super. W porównaniu do zapłonu klasycznego lub elektronicznego tradycyjnego silnik lepiej zbiera z wolnych obrotów nie "protestuje" szarpiąc czy nawet zgasnąć. Jazda "spacerkiem" po mieście 40-50km/h/4bieg to jest pikuś. I to nie jest moje zdanie lecz kolegi który ma Etkę 251.Moduł współpracuje z "ogromną" (gabarytami przewyższającą klasyczną cewkę z dużego fiata czy poloneza) cewką z trabanta która daje ponad 20mm iskrę.Wykorzystując to elektrody na świecy ustawiłem na 1,5mm. Silnik pali z "kopa" żywiej reaguje na gaz.
Pozdrawiam |
_________________ Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek . |
|
|
|
|
toSterr
Motocykl: MZ ETZ 251e 91'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-06-21, 17:00
|
|
|
wiecie moze, czy robinson00 nadal zajmuje sie tymi modulami ze zmiennym katem wyprzedzenia zaplonu?
allegro milczy, sam robinson00 tez. |
|
|
|
|
zed
Motocykl: ETZ 250 WSK 125
Wiek: 45 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 46 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2010-06-22, 13:35
|
|
|
toSterr napisał/a: | wiecie moze, czy robinson00 nadal zajmuje sie tymi modulami ze zmiennym katem wyprzedzenia zaplonu?
allegro milczy, sam robinson00 tez. |
Daj sobie spokój z tym zapłonem. Zmienny kąt co najwyżej wypali Ci dziurę w tłoku. Kup elektronika od kolegi SofCHjanka. Ustaw raz, a dobrze i ciesz się pracą silnika. |
|
|
|
|
|