» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: micek
2007-07-29, 14:31
Mikroprocesorowe moduły zapłonowe - allegro - dyskusja
Autor Wiadomość
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2010-06-22, 16:33   

zed napisał/a:
Zmienny kąt co najwyżej wypali Ci dziurę w tłoku



:lol: :lol: :lol:
Że tak powiem dosyć kontrowersyjna teoria :P
 
     
zed 

Motocykl: ETZ 250 WSK 125
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 46
Skąd: Konin
Wysłany: 2010-06-22, 20:50   

Spoko :smile: Teoria odnosi się tylko do zastosowania zapłonu made in robinson w etz. Gdzieś tu na forum był taki przypadek z tłokiem przy tym zapłonie. Moim zdaniem w naszych dwusuwach taki zapłon to już lekkie przekombinowanie. Każdy może jednak robić przy swoim moto, co mu się podoba. Pozdrawiam :piwo:
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2010-06-23, 07:52   

Od lat mam zapłon od robinsona00 i żadnych dziur w tłoku nie mam.
Oprócz tego mam statyczny moduł, na którym faktycznie moto gorzej chodzi (bo musi).
Nie rozumiem jak się może dziura w tłoku zrobić? z powodu zapłonu...
_________________

 
 
     
toSterr 


Motocykl: MZ ETZ 251e 91'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-06-26, 12:05   

dostalem odpowiedz od robinsona00:
"Obecnie nie mam ich w ofercie jednak wprzyszłym tygodniu będą dostępne."
jakby ktos byl chetny :)

mczmok, jak sie sprawuje MZ z tym zapłonem w dluzszych trasach? Utrzymujesz stala predkosc obrotowa w trasie, czy raczej starasz sie ją co jakis chas zmieniac?
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2010-06-26, 21:18   

Sprawuje się lepiej niż ten ze stałym kątem wyprzedzenia - ponad rok temu odkryłem wadę w module tz. był zbyt wysoki stopień nasycenia prądu :mrgreen: w cewce mogło to powodować uszkodzenia tranzystora ale zostało to naprawione przez autora to mógł być jakiś mały defekt wpływający na niezawodność modułu nie na pracę silnika.
Jeżdżę już 3 lata na tym module-wszystko ok jeżeli chodzi o silnik żadnych skutków ubocznych w stylu "dziura w tłoku".
Polecam naprawdę warto !!!
Ach na tych modułach zrobiłem ok 30 000 km -tak nawiasem...

Nadłuższa trasa to 550 km z 3 przerwami -ok 220 w jednym kawałku - bez problemu...
_________________

 
 
     
leonick 
leonick


Motocykl: mz etz 251
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 80
Skąd: Daleszyce
Wysłany: 2012-04-07, 18:46   mikroprocesorowy moduł zapłonowy-etz 251

Witam! Zastanawiam się nad kupnem modułu ze zmiennym kątem wyprzedzenia od Pana "robinson00" znalazłem na allegro:
http://allegro.pl/mikropr....html?source=oo
Chciałbym zapytać czy moduł jest godny polecenia, może użytkuje go ktoś już dłuższy czas, proszę o opinie.
_________________
http://polskajazda.pl/Mot...1/132027/967276
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-04-07, 19:28   

Przeczytaj ten temat jak i kilka innych. Opinii jest sporo na temat, ogólnie zdania są podzielone.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-04-07, 21:12   

Marcin W. napisał/a:
leonick, przed zakupem warto też popatrzeć co inni mają w swojej ofercie
http://allegro.pl/mz-etz-...2237005417.html
Też tak mówię LEPIEJ SWOJEMU NIŻ OBCEMU i nawet taniej :klnie: :wink: :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
leonick 
leonick


Motocykl: mz etz 251
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 80
Skąd: Daleszyce
Wysłany: 2012-04-07, 21:30   

Marcin W., dzieki ale to jest zapłon ze stałym kątem wyprzedzenia (jeśli się mylę to mnie popraw), myślałem dokupić sam moduł ze zmiennym kątem wyprzedzenia. aktualnie mam zapłon z takim impulsatorem:
http://s6.ifotos.pl/img/DSC0014jp_rnaxsee.jpg
_________________
http://polskajazda.pl/Mot...1/132027/967276
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice

Wysłany: 2012-04-07, 22:35   

leonick, jak masz elektroniczny i to od Janka to osobiście bym tego nie ruszał, ale to ty decydujesz ostatecznie...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2012-04-08, 08:16   

leonick ja ci powiem od siebie 150 ci nie pójdzie xD nie ma sensu się spuszczać na takie rzeczy. elektroniczny zapłon ze stałym wyprzedzeniem wystarcza :)
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
leonick 
leonick


Motocykl: mz etz 251
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 80
Skąd: Daleszyce
Wysłany: 2012-04-08, 11:16   

no właśnie się zastanawiam, bo jeśli by to poprawiło wkręcanie się silnika na wyższych obrotach to bym się skusił bo wiadomo że im wyższe obroty tym iskra jakby później się pojawiała i silnikowi ciężej się wkręcić a moduł to reguluje(chyba). dlatego pytam osób które posiadają taki moduł czy to rzeczywiście jest tak pięknie jak opisał robinson00 na stronie allegro:
http://allegro.pl/mikropr...2119460357.html
bo jeśli tak to nawet nie będę się zastanawiał, a jeśli nie to dam sobie spokój.
_________________
http://polskajazda.pl/Mot...1/132027/967276
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-04-08, 12:31   

Ja bym dał sobie spokój :wink:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2012-04-08, 13:09   

więcej jak obroty mocy maxymalnej to się nie opłaca chyba :P ile ty byś tego chciał 7 k rpm xD?
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
leonick 
leonick


Motocykl: mz etz 251
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 80
Skąd: Daleszyce
Wysłany: 2012-04-08, 21:14   

kusząco brzmi opis robinsona00:
"Podczas pracy silnika sprężona mieszanka paliwowa ulega całkowitemu spaleniu po "pewnym" czasie od momentu wystąpienia iskry w świecy zapłonowej,
a tym samym maksymalne ciśnienie gazów w komorze spalania następuje z "pewnym" opóźnieniem względem momentu wystąpienia iskry.
A więc w układzie zapłonowym statycznym w miarę przyspieszania gdy prędkość przesuwu tłoka wzrasta punkt maksymalnego ciśnienia gazów przesuwa się
za GMP - jest to zjawisko niepożądane znacznie wpływające na ograniczenie parametrów silnika, a tym samym właściwości jezdnych motocykla.
Ażeby temu zaradzić należy w miarę wzrostu prędkości obrotowej silnika "odpowiednio wcześniej" zainicjować moment wyładowania iskrowego w świecy
zapłonowej, według ściśle określonej charakterystyki zapłonowej określającej zależność pomiędzy prędkością obrotową a wyprzedzeniem zapłonu."
_________________
http://polskajazda.pl/Mot...1/132027/967276
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7512
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-04-09, 13:52   

norbertmz napisał/a:
więcej jak obroty mocy maxymalnej to się nie opłaca chyba ile ty byś tego chciał 7 k rpm xD?


Nie chodzi wcale o to, żeby więcej obrotów wykręcić, tylko żeby lepiej wchodziła na obroty. Np w jaskółce był ten regulator odśrodkowy, w samochodowych aparatach zapłonowych masz tak samo rozwiązane. Gdy w silniku Favority zepsuł się ten przyśpieszacz, to strasznie szarpał silnik przy przyśpieszaniu i duuuużo wolniej wkręcał się na obroty.

Nie wiem szczerze mówiąc jakby to w MZ wyglądało, ale raczej by nie zaszkodziło, tylko pomogło.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2012-04-09, 14:16   

Ja ci radze zapytaj się Isaja jak to z tym jest on ci prawdę powie :D
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
leonick 
leonick


Motocykl: mz etz 251
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 80
Skąd: Daleszyce
Wysłany: 2012-04-09, 14:46   

kosior30, dziękuje Ci, dokładnie o to mi chodziło :piwo:
właśnie po to odświeżyłem ten temat żeby koledzy którzy posiadają już jakiś czas ten moduł wypowiedzieli się jak to naprawdę jest.

[ Dodano: 2012-04-09, 14:50 ]
apel do kolegi sIaj i wszystkich kolegów posiadających ten moduł, powiedzcie jak to naprawdę z tymi modułami jest.
_________________
http://polskajazda.pl/Mot...1/132027/967276
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-04-09, 16:16   

Moduł takowy posiadam ale nie użytkowałem go nigdy więc nie wypowiadam się na temat trwałości.
Oczywiście zmienne wyprzedzenie polepsza pracę silnika, natomiast są zdania że w takim wykonaniu nie jest dobre.
Jest pewna różnica w pracy 2t a 4t, silnik taki jak MZ nie musi mieć mapy zapłonowej.
Temat dopiero zgłębiam, mam zamiar wykonać układ ze zmiennym wyprzedzeniem jednak użytkownik ma mieć dostęp do mapy za pomocą programu na komputer PC.
Będzie można sobie dowolnie zmieniać krzywą i kilka parametrów.

Zaprojektowanie i wykonanie nie jest jednak tak proste jak w układzie statycznym, jest wiele czynników które trzeba przeskoczyć i rozwiązać.
Nie wiem jak Robinson dobierał mapę, natomiast wiem że tak na serio to tylko hamownia prawdę Ci powie.
Jest też pomysł na układ analogowy - bardziej nie zawodny oraz na układ mechaniczny w wykonaniu VW z moją modyfikacją łożysk - też mało awaryjny.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Jaro250 


Motocykl: MZ ETZ 250e '85
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 67
Skąd: ok. Gorlic
Wysłany: 2012-04-09, 16:48   

Posiadam moduł ze zmiennym wyprzedzeniem i mam odcinke przy 8k obr/min. Sprawuje się ok MZ chodzi lepiej niż na platynkach które miałem wcześniej. Porównania do oryginalnego elektronika nie mam bo wcześniej miałem platynki. Przejechane mam ponad 10 000Km i jest ok. :mrgreen:

sIaj, to kombinuj bo ja już jestem chętny podpinać kompa pod MZ :twisted:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14