Przesunięty przez: micek 2007-07-29, 14:31 |
Mikroprocesorowe moduły zapłonowe - allegro - dyskusja |
Autor |
Wiadomość |
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2010-06-22, 16:33
|
|
|
zed napisał/a: | Zmienny kąt co najwyżej wypali Ci dziurę w tłoku |
Że tak powiem dosyć kontrowersyjna teoria |
|
|
|
|
zed
Motocykl: ETZ 250 WSK 125
Wiek: 45 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 46 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2010-06-22, 20:50
|
|
|
Spoko Teoria odnosi się tylko do zastosowania zapłonu made in robinson w etz. Gdzieś tu na forum był taki przypadek z tłokiem przy tym zapłonie. Moim zdaniem w naszych dwusuwach taki zapłon to już lekkie przekombinowanie. Każdy może jednak robić przy swoim moto, co mu się podoba. Pozdrawiam |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2010-06-23, 07:52
|
|
|
Od lat mam zapłon od robinsona00 i żadnych dziur w tłoku nie mam.
Oprócz tego mam statyczny moduł, na którym faktycznie moto gorzej chodzi (bo musi).
Nie rozumiem jak się może dziura w tłoku zrobić? z powodu zapłonu... |
_________________
|
|
|
|
|
toSterr
Motocykl: MZ ETZ 251e 91'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-06-26, 12:05
|
|
|
dostalem odpowiedz od robinsona00:
"Obecnie nie mam ich w ofercie jednak wprzyszłym tygodniu będą dostępne."
jakby ktos byl chetny
mczmok, jak sie sprawuje MZ z tym zapłonem w dluzszych trasach? Utrzymujesz stala predkosc obrotowa w trasie, czy raczej starasz sie ją co jakis chas zmieniac? |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2010-06-26, 21:18
|
|
|
Sprawuje się lepiej niż ten ze stałym kątem wyprzedzenia - ponad rok temu odkryłem wadę w module tz. był zbyt wysoki stopień nasycenia prądu w cewce mogło to powodować uszkodzenia tranzystora ale zostało to naprawione przez autora to mógł być jakiś mały defekt wpływający na niezawodność modułu nie na pracę silnika.
Jeżdżę już 3 lata na tym module-wszystko ok jeżeli chodzi o silnik żadnych skutków ubocznych w stylu "dziura w tłoku".
Polecam naprawdę warto !!!
Ach na tych modułach zrobiłem ok 30 000 km -tak nawiasem...
Nadłuższa trasa to 550 km z 3 przerwami -ok 220 w jednym kawałku - bez problemu... |
_________________
|
|
|
|
|
leonick
leonick
Motocykl: mz etz 251
Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 80 Skąd: Daleszyce
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-04-07, 19:28
|
|
|
Przeczytaj ten temat jak i kilka innych. Opinii jest sporo na temat, ogólnie zdania są podzielone. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-04-07, 21:12
|
|
|
Też tak mówię LEPIEJ SWOJEMU NIŻ OBCEMU i nawet taniej |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
leonick
leonick
Motocykl: mz etz 251
Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 80 Skąd: Daleszyce
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-04-07, 22:35
|
|
|
leonick, jak masz elektroniczny i to od Janka to osobiście bym tego nie ruszał, ale to ty decydujesz ostatecznie... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2012-04-08, 08:16
|
|
|
leonick ja ci powiem od siebie 150 ci nie pójdzie xD nie ma sensu się spuszczać na takie rzeczy. elektroniczny zapłon ze stałym wyprzedzeniem wystarcza |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
leonick
leonick
Motocykl: mz etz 251
Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 80 Skąd: Daleszyce
|
Wysłany: 2012-04-08, 11:16
|
|
|
no właśnie się zastanawiam, bo jeśli by to poprawiło wkręcanie się silnika na wyższych obrotach to bym się skusił bo wiadomo że im wyższe obroty tym iskra jakby później się pojawiała i silnikowi ciężej się wkręcić a moduł to reguluje(chyba). dlatego pytam osób które posiadają taki moduł czy to rzeczywiście jest tak pięknie jak opisał robinson00 na stronie allegro:
http://allegro.pl/mikropr...2119460357.html
bo jeśli tak to nawet nie będę się zastanawiał, a jeśli nie to dam sobie spokój. |
_________________ http://polskajazda.pl/Mot...1/132027/967276 |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2012-04-08, 12:31
|
|
|
Ja bym dał sobie spokój |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2012-04-08, 13:09
|
|
|
więcej jak obroty mocy maxymalnej to się nie opłaca chyba ile ty byś tego chciał 7 k rpm xD? |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
leonick
leonick
Motocykl: mz etz 251
Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 80 Skąd: Daleszyce
|
Wysłany: 2012-04-08, 21:14
|
|
|
kusząco brzmi opis robinsona00:
"Podczas pracy silnika sprężona mieszanka paliwowa ulega całkowitemu spaleniu po "pewnym" czasie od momentu wystąpienia iskry w świecy zapłonowej,
a tym samym maksymalne ciśnienie gazów w komorze spalania następuje z "pewnym" opóźnieniem względem momentu wystąpienia iskry.
A więc w układzie zapłonowym statycznym w miarę przyspieszania gdy prędkość przesuwu tłoka wzrasta punkt maksymalnego ciśnienia gazów przesuwa się
za GMP - jest to zjawisko niepożądane znacznie wpływające na ograniczenie parametrów silnika, a tym samym właściwości jezdnych motocykla.
Ażeby temu zaradzić należy w miarę wzrostu prędkości obrotowej silnika "odpowiednio wcześniej" zainicjować moment wyładowania iskrowego w świecy
zapłonowej, według ściśle określonej charakterystyki zapłonowej określającej zależność pomiędzy prędkością obrotową a wyprzedzeniem zapłonu." |
_________________ http://polskajazda.pl/Mot...1/132027/967276 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-04-09, 13:52
|
|
|
norbertmz napisał/a: | więcej jak obroty mocy maxymalnej to się nie opłaca chyba ile ty byś tego chciał 7 k rpm xD?
|
Nie chodzi wcale o to, żeby więcej obrotów wykręcić, tylko żeby lepiej wchodziła na obroty. Np w jaskółce był ten regulator odśrodkowy, w samochodowych aparatach zapłonowych masz tak samo rozwiązane. Gdy w silniku Favority zepsuł się ten przyśpieszacz, to strasznie szarpał silnik przy przyśpieszaniu i duuuużo wolniej wkręcał się na obroty.
Nie wiem szczerze mówiąc jakby to w MZ wyglądało, ale raczej by nie zaszkodziło, tylko pomogło. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2012-04-09, 14:16
|
|
|
Ja ci radze zapytaj się Isaja jak to z tym jest on ci prawdę powie |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
leonick
leonick
Motocykl: mz etz 251
Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 80 Skąd: Daleszyce
|
Wysłany: 2012-04-09, 14:46
|
|
|
kosior30, dziękuje Ci, dokładnie o to mi chodziło
właśnie po to odświeżyłem ten temat żeby koledzy którzy posiadają już jakiś czas ten moduł wypowiedzieli się jak to naprawdę jest.
[ Dodano: 2012-04-09, 14:50 ]
apel do kolegi sIaj i wszystkich kolegów posiadających ten moduł, powiedzcie jak to naprawdę z tymi modułami jest. |
_________________ http://polskajazda.pl/Mot...1/132027/967276 |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-04-09, 16:16
|
|
|
Moduł takowy posiadam ale nie użytkowałem go nigdy więc nie wypowiadam się na temat trwałości.
Oczywiście zmienne wyprzedzenie polepsza pracę silnika, natomiast są zdania że w takim wykonaniu nie jest dobre.
Jest pewna różnica w pracy 2t a 4t, silnik taki jak MZ nie musi mieć mapy zapłonowej.
Temat dopiero zgłębiam, mam zamiar wykonać układ ze zmiennym wyprzedzeniem jednak użytkownik ma mieć dostęp do mapy za pomocą programu na komputer PC.
Będzie można sobie dowolnie zmieniać krzywą i kilka parametrów.
Zaprojektowanie i wykonanie nie jest jednak tak proste jak w układzie statycznym, jest wiele czynników które trzeba przeskoczyć i rozwiązać.
Nie wiem jak Robinson dobierał mapę, natomiast wiem że tak na serio to tylko hamownia prawdę Ci powie.
Jest też pomysł na układ analogowy - bardziej nie zawodny oraz na układ mechaniczny w wykonaniu VW z moją modyfikacją łożysk - też mało awaryjny. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Jaro250
Motocykl: MZ ETZ 250e '85
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 67 Skąd: ok. Gorlic
|
Wysłany: 2012-04-09, 16:48
|
|
|
Posiadam moduł ze zmiennym wyprzedzeniem i mam odcinke przy 8k obr/min. Sprawuje się ok MZ chodzi lepiej niż na platynkach które miałem wcześniej. Porównania do oryginalnego elektronika nie mam bo wcześniej miałem platynki. Przejechane mam ponad 10 000Km i jest ok.
sIaj, to kombinuj bo ja już jestem chętny podpinać kompa pod MZ |
|
|
|
|
|