Przesunięty przez: micek 2007-07-29, 14:31 |
Mikroprocesorowe moduły zapłonowe - allegro - dyskusja |
Autor |
Wiadomość |
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-04-09, 17:03
|
|
|
Tylko trzeba będzie interfejs VAGa skołować |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2012-04-09, 17:14
|
|
|
Fajnie by to wyglądało jak stoisz sobie gdzieś na mieście, wyciągasz laptopa i podpinasz do MZ
Jaro trzeba by zrobić eksperymenta i podpiąć u Ciebie Jankowy zapłon. Wtedy byłoby już porównanie, czy owy zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem rzeczywiście działa. |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
mictom
Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 260 Skąd: Rogi
|
Wysłany: 2012-04-09, 17:19
|
|
|
A ta odcinka zapłonu w układzie to wyglądaj jak w smaochodach czy motocykl robi buuuuuuu... do momentu ponownego podłączenia? |
_________________ Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....
https://www.bikepics.com/members/mictom/
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-04-09, 17:29
|
|
|
hektor napisał/a: | Jaro trzeba by zrobić eksperymenta i podpiąć u Ciebie Jankowy zapłon. Wtedy byłoby już porównanie, czy owy zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem rzeczywiście działa. | Stroboskopem sprawdzisz.
mictom napisał/a: | A ta odcinka zapłonu w układzie to wyglądaj jak w smaochodach czy motocykl robi buuuuuuu... do momentu ponownego podłączenia? | Wyłącza po przekroczeniu obrotów i włącza po zejściu do niższych. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5280 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-04-09, 17:30
|
|
|
mictom, Czyli robi buuuuu |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Jaro250
Motocykl: MZ ETZ 250e '85
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 67 Skąd: ok. Gorlic
|
Wysłany: 2012-04-09, 17:45
|
|
|
ETZ_PRORIDER, jakie buuu mylisz się i to grubo kolego odcinka jest przy 8000 a załączenie przy 7900 nie jest to tak jak w ścigaczu ale nie żadne "buuu" mam gdzieś filmik był już na forum. Mam lampę stroboskopową ze zmiennym kątem którą ustawiam zapłon w samochodach przy okazji zobaczę jak to wygląda przy MZ dla jakich obr jest dane wyprzedzenie i wrzucę na forum. Pzdr!
kosior30, to na zlocie będziemy na zmianę raz Twojego Golfa a raz MZ podpinać pod kompa |
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2012-04-09, 18:04
|
|
|
Jak powiesz robinsonowi żeby ci odcinało przy 8000 a załączało przy 7900 to będzie odcinało jak w ścigaczu xD |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
Jaro250
Motocykl: MZ ETZ 250e '85
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 67 Skąd: ok. Gorlic
|
Wysłany: 2012-04-09, 20:35
|
|
|
No właśnie zapomniałem dodać że ja tak mam ustawione progi |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-04-09, 21:14
|
|
|
hektorowi chyba chodziło bardziej o to, żeby sprawdzić "czy działa", czyli czy jest znacząca różnica w pracy silnika w porównaniu do klasycznego modułu. Na zlot przywiozę w kufrze typ A, bo narazie jeżdżę na Jankowym prototypie i gwarancji mi cholera na to nie dał pierun jeden Będzie można na szybko przełożyć i potestować |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Awers
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 926 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-04-09, 22:12
|
|
|
sIaj napisał/a: | Nie wiem jak Robinson dobierał mapę |
Jakiś czas temu rozmawiałem z nim o tym module. Przysłał mi ta mapę. Tak na szybkiego nie mogę tego teraz znaleźć, ale pamiętam, że według tej mapy, moduł zaczynał przyspieszać zapłon od 2000 rpm, schodkowo chyba jak dobrze pamiętam, co 100 rpm.
Mapa, którą mi przesłał była w kątach i przeliczałem to nawet na odległości przed GMP, żeby sprawdzić, jakie bym miał wyprzedzenie zapłonu przy mojej prędkości przelotowej tj. około 85 km/h, co odpowiada jak dobrze pamiętam coś koło 3500 rpm. No i z moich wyliczeń wyszło, że różnica w wyprzedzeniu zapłonu na jego (robinsona) module jest niewielka w porównaniu do statycznego modułu. Z tego powodu ostatecznie nie kupiłem wtedy tego. On w opisie na aukcji różnice podaje w kątach co jak dla mnie nie jest za bardzo obrazowe. Dla mnie bardziej obrazowe jest podanie różnic w odległościach przed GMP, bo w ten sposób ustawia się zapłon.
sIaj napisał/a: | Będzie można sobie dowolnie zmieniać krzywą |
Tak więc jeśli chodzi o ścisłość to wykresem tej funkcji nie jest krzywa tylko łamana i to niezbyt gładka jeśli moduł jest co 100 rpm. |
_________________ W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527 |
|
|
|
|
leonick
leonick
Motocykl: mz etz 251
Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 80 Skąd: Daleszyce
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-04-09, 23:08
|
|
|
leonick napisał/a: | sIaj, a kiedy będzie można od Ciebie kupić zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem? Kiedy skończysz nad nim prace? | Dobre pytanie. Sam chciałbym wiedzieć Na pewno nie za szybko ale będę się spieszył bo mi też na tym zależy |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2012-04-10, 01:31
|
|
|
kosior30 napisał/a: | hektorowi chyba chodziło bardziej o to, żeby sprawdzić "czy działa", czyli czy jest znacząca różnica w pracy silnika w porównaniu do klasycznego modułu |
Widzę, że kosior mnie tylko rozumie
Jak coś to na zlot zabieram się z Jankowym zwykłym zapłonem, więc możemy sprawdzać co i jak. (o ile będę w stanie ) |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
Aleks
Motocykl: brak
Wiek: 28 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 30 Skąd: Kłębowiec
|
Wysłany: 2012-11-18, 19:38
|
|
|
I jak tam, ruszyło się coś w kwestii produkcji tych zapłonów przez sIaJ? |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-11-18, 21:33
|
|
|
To chyba mnie o to powinieneś pytać Działam cały czas ale to jeszcze potrwa. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
|