» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: micek
2007-07-29, 14:31
Mikroprocesorowe moduły zapłonowe - allegro - dyskusja
Autor Wiadomość
robinson00 

Motocykl: ETZ 250
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 25
Skąd: Złotów
Wysłany: 2007-05-21, 19:25   

Nostradamus napisał/a:
ten moduł mechanika32 to jest ten usprawniający pracę dla przerywacza. Aby był moduł ze zmiennym kątem zapłonu to musi być uP( mikroprocesor) aby tym sterował. A z tego co widzę to nie ma nic takiego.
Masz zdjęcie tego modółu od Robinsona??


Proszę bardzo. Dla porównania umieszczam zdjęcia mojego produktu. Myślę że różnica zauważalna jest gołym okiem :wink:



Ostatnio zmieniony przez robinson00 2008-02-05, 06:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-05-21, 19:46   

cześć
ten modół jest uP??
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-05-21, 20:14   

wyglada nieźle... naprawde bardzo markowo.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
robinson00 

Motocykl: ETZ 250
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 25
Skąd: Złotów
Wysłany: 2007-05-21, 20:23   

Dziekuję za słowa uznania od hubertbaran'a.
Tak, sterowane jest to wszystko zaprogramowanym mikrokontrolerem PIC ( producent to amerykańska firma MICROCHIP ) pracującym z częstotliwością rozonatora kwarcowego 4 MHz ( wyjaśniam, iż oznacza to 4 miliony cyklów zegarowych na 1 s - cykl zegarowy odbywa się co 0,25 us, technologia produkcji tego mikrokontrolera wymusza 4 cykle zegarowe na 1 cykl maszynowy więc cykl maszynowy odbywa się co 1 us )
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-05-21, 21:04   

pomyslec ze jakis czas temu lezałs po wypadku obolały i zastanawiałes sie nad takim rozwiazaniem;P
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
slawekwiktor 
Born to ride

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 35
Skąd: Nieborów PL/Hull UK
Wysłany: 2007-05-21, 23:50   

Niestety, dziś musiałem się pożegnać z modułem od Robinsona00. Po prostu umarł :cry: Na szczęście miałem stary i dojechałem do domu. Diody nie świecą a iskra jest tylko w momencie włączania zapłonu. Czy da się go w jakiś sposób naprawić? Ogólnie byłem z niego zadowolony.... do dziś :cry:
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-05-22, 08:04   

hmmm naprawić to się da na 100%. Tylko nie wiem co mogło paść. Może tranzystor, może uP.
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-05-22, 14:20   

robinson00, A zdradzisz może jaki tranzystor kluczujący zastosowałeś? Widzę, że układ ma izolację opto-elektroniczną - duży plus. Ten spory element zielony to kondensator czy warystor?

Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
slawekwiktor 
Born to ride

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 35
Skąd: Nieborów PL/Hull UK
Wysłany: 2007-05-22, 15:29   

Odpaliłem, zgasła i brak iskry. Po sprawdzeniu okazało się, że diody w module nie świecą. Na oryginalnym DDR odpaliła bez problemu. Napięcie w instalacji ok.
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-05-22, 16:07   

no to chyba padł uP, albo ten tranzystor. Napisz do robinsona może Ci naprawi. Bo ja jako tako nie mam do tego modelu wsadu do procka.
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
slawekwiktor 
Born to ride

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 35
Skąd: Nieborów PL/Hull UK
Wysłany: 2007-05-22, 16:13   

Muszę przyznać, że Robinson00 to pożądna firma :mrgreen: Sam dziś napisał do mnie maila aby mu wysłać ten moduł a on postara się go naprawić. Mam nadzieje, że mu się uda :razz:
 
 
     
m4riush 

Motocykl: XT660Z, Jawa TS 350
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 40
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2007-05-23, 00:26   

tez sie wtrace bo temat na forum jawy jest rownie burzliwy.
po pierwsze NOSTRADAMUS. MODUL ZE ZMIENNA CHARAKTERYSTYKA WYPRZEDZENIA ZAPLONU WCALE NIE MUSI BYC ZBUDOWANY NA PROCKU.
Robinson Ci tego nie powie (albo moze powie ;) ) ale najczesciej (zeby program uproscic) ta charakterystyka to nie taka ladna krzywa, ale obroty podzielone sa na kilka stref i dla kazdej strefy mamy inne wyprzedzenie zaplonu. takie program nie wymaga za duzo obliczen i mozna go zrealizowac na tanich prockach. I tak te charakterystyki wygladaja (a krzywa na wykresie to taki ideal tylko jest).
to ze modul jest analogowy nie oznacza ze nie ma zmiennej charakterystyki.
Po drugie wrzuce tu mojego posta z forum jawy:

" Pogadalem sobie troche z Adrianem kiedys na gg i wyglada na to ze swoj czlowiek ale...... (zakladajac ze nie rozmialem z nim na gg) KUPIL BYM MODUL U KONKURENCJI A NIE U ADRIANA R. dlaczego? bo nie zwykłem kupowac kota w worku, a takie moduly sprzedaje Adrian. Dlaczego nie dajesz zdjec swoich modulow (jak i plytki z transpooptorami) tylko fotki te wychodza z przeciekow? a ten ostatni link to juz pojechales po bandzie.

"Adrian to może pokazałbyś zdjęcie Twojego modułu (jeśli to nie tajemnica) też się nad nim zastanawiałem, więc mimo że nieznam się na elektronice to chciałbym zobaczyć jak to faktycznie wygląda (mikroprocesor od tranzystora odróżniam )"

w odpowiedzi mamy to
"Umieść cytat
troszkęnie wyraźne ale widać www.insport.pl/~jawa50/070521_230405.jpg"

zdjecie totalnie niewyrazne, ciezko w ogole zobaczyc co to za czesc.. ale ma kilka nozek wychodzacych z jednej obudowy. i co myslicie forumowicze?
wyglada na to ze to twierdzaca odpowiedz odnosnie mikroprocesora, ale
ADRIAN R PRZECIEZ DOBRZE WIESZ (TAK PISALES) ZE NIE STOSUJESZ PROCKA DO ZAPLONU ZE ZMIENNA CHARAKTERYSTYKA. U ADRIANA NIE MA procka, ale nie ma w tym przeciez nic zlego. przeciez to nie musi sie opierac na procesorze.

cale te moduly adriana owiane sa wielka tajemnica. nie mowie zeby udostepnial schematy itp. ale fotki ukladu maja byc.. i nie ma ze aparatu nie masz w poblizu .. bo jakos z zewnatrz obudowe to pstryknales.


dla mnie handel Adriana R to jest kpina. totalnie zero informacji o produkcie oprocz bujnej historyjki w opisie aukcji. Ale zaraz, jesli te moduly rzeczywiscie nie sa skladane w pajaku i zalane termoklejem to czemu nie zobaczymy ich fotek. I wcale nie twierdze, ze sa zle i spartansko wykonane ( bo przeciez moga byc niezawodne) ale chce (chcemy) konkretnie wiedziec co sprzedajesz.

CHCESZ REKLAMY TO NA NIA ZAPRACUJ!!! bo narazie to sie tymi modulami podniecaja głownie ludzie dla ktorych praca jawy przy zalozeniu zwyklego klucza tranzystorowego w szereg to szok i "teraz to moja jawa 800 obr trzyma.. niemozliwe stalo sie mozliwe"

pokaz jak wyglada wykonanie modulu wewnatrz. (bez schematow)

UDOWODNIJ NAM ZE TO GOWNO ZE ZDJEC (tych z forum MZ club) TO NIE TWOJA ROBOTA I POKAZ SWOJA A NIE CIAGLE ZASLANIASZ SIE ZLA GRA KONKURENCJI Z ALLEGRO A NIE WYCIAGASZ ZADNYCH ARGUMENTOW!!!!!!!
TEN "ZLY" KONKURENT CHOCIAZ UMIE SIE SPRZEDAC

taka moja opinia."

pozdrawiam

ps. ja u siebie mam modul wlasnej konstrukcji na czujnnikach hallotronowych od opla (zaprojektowana i wytoczona tarcza pomiarowa itp) nie handluje tym poniewaz przy prod jednostkowej jest to drozsze od Vape (z 400 zl), ale nie do zajechania ;P
_________________
[url] www.nakolach.pl [/url]
 
     
robinson00 

Motocykl: ETZ 250
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 25
Skąd: Złotów
Wysłany: 2007-05-23, 02:01   

Szymoniusz zapoczątkował ujawnianie prawdy o produktach mechanika32 i jestem mu za to wdzięczny, wreszcie znalazł się ktoś kto nie obawia się ujawniania prawdy. Jest on z natury bardzo dociekliwy i dzięki temu wszystko wyszło na jaw. To on postanowił jako pierwszy dokonać testu porównawczego, inicjatywa wyszła całkowicie od niego a ja nic nie wiedziałem o jego zamiarach. Dopiero kiedy przysłał mi wiadomośc e-mail ze swoimi spostrzezeniami i zdjęciami tego gówna ( TO MIAŁ BYĆ MODUŁ ZE ZMIENNYM PUNKTEM ZAPŁONU ) które mu sprzedano dowiedziałem sie co jest grane. Tym razem mechanik32 naprawdę przeszedł samego siebie, nie dość że sprzedaje zwykły tranzystorowy moduł pod przykrywką modułu ze zmiennym punktem zapłonu to sami widzicie na zdjęciach jak to wszystko zostało wykonane, gdybym miał ocenić to w skaliod 0 do 10 dałbym poniżej zera.
Jak tylko zobaczyłem :shock: te zdjęcia na to krew sie we mnie zalała !!!!! :klnie:
Jeszcze nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego mimo tego że zajmuję się elektroniką od 15 lat.
Jak dla mnie to jest po prostu profanacja branży elektroniki praktycznej.

m4riush słusznie zauważył że w opisie modułów mechanika32 jest totalnie zero informacji o produkcie oprocz bujnej historyjki w opisie aukcji i to jest własnie to co on wykorzystuje aby kiwać potencjalnych nabywców.
Przecież nie każdy jest tak dociekliwy jak Szymoniusz ażeby sprawdzic co tak naprawdę zakupił, no ale przecież w opisie aukcji jest wszystko ładnie i pięknie.
Porównajcie to co jest w opisie "MODUŁY MOJEGO WYKONANIA SĄ NAJWYŻSZEJ KLASY JAKOŚCIOWEJ" oraz " NIE MAM ŻADNYCH ZASTRZEŻEŃ CO DO MOICH PRODUKTÓW SĄ ONE WYKONYWANE PROFESJONALNIE" ze zdjęciami wykonanaymi i opublikowanymi przez Szymoniusza









wnioski nasuwają się same.

Ciekawy jestem tylko ile jest osób jeżdżących z przekonaniem że mają w swoim motocyklu zmienny punkt zapłonu ma coś takiego zamontowane ?
Ostatnio zmieniony przez robinson00 2008-02-05, 05:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
mechanik32 

Motocykl: -
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 15
Skąd: gorzów
Wysłany: 2007-05-23, 07:48   

ok chcecie zdjęc będziecie je mieli.
 
     
szymon 
Szymon.Karpacz

Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 33
Skąd: Karpacz
Wysłany: 2007-05-23, 11:25   

cytat: "UDOWODNIJ NAM ZE TO GOWNO ZE ZDJEC (tych z forum MZ club) TO NIE TWOJA ROBOTA I POKAZ SWOJA A NIE CIAGLE ZASLANIASZ SIE ZLA GRA KONKURENCJI Z ALLEGRO A NIE WYCIAGASZ ZADNYCH ARGUMENTOW!!!!!!! "

Niestety to jest robota mechanika32- Kupiłem ten moduł na allegro. Miał być ze zmiennym kątem zapłonu. Kosztował 120zł. Jaką ma wartość w rzeczywistości-wszystko widać na fotach.

Tylko dlatego, że zostałem "nabity w butelkę" poruszyłem ten temat i opublikowałem fotki.
Może mechanik32 wyciągnie wnioski z tego-sam najlepiej wie co mi sprzedał.
Sprawy nie będę "rozgrzebywał"-bo nie jestem pamiętliwy.
Pozdrawiam
_________________
Szymon.Karpacz
MZ ETZ251
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-05-23, 18:40   

dobrze... przedstawione krzywe maja sie tylko do obrotó silnika;]

tak naprawde na zapłon wpływa szereg róznych czyników, z których wyciaga sie szereg zmiennych i projektóje zapłony o dynamicznie zmiennej mapie;] Baz jest mapa wyprzedzenia do obrotów natomiast wartosci ulegaja zmianie, do nowoczesnych modółów napływaja informacje z mnogiej ilosci czujników takich jak, przepływomierz, sonda lambda czujnik spalania stukowego, czujnik temperatury silnika, czujnik otwarcia przepepustnicy.
moduły te maja tez ukłąd satbilizacji wyjsca na cewke(iskra idealnie o tym samym napieciu) co wygłądza prace silnika oraz szereg innych bajerów. tak naprawde w nowoczesnych samochodach moduł i sterowanie nim sa 2 oddzielnymi blokami dzieki temu unika sie wysokich kosztów wymiany całego sterowania.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2007-05-23, 21:15   

hubertbaran napisał/a:
Baz jest mapa wyprzedzenia do obrotów natomiast wartosci ulegaja zmianie, do nowoczesnych modółów napływaja informacje z mnogiej ilosci czujników takich jak, przepływomierz, sonda lambda czujnik spalania stukowego, czujnik temperatury silnika, czujnik otwarcia przepepustnicy.


Mam rozumieć, że przynajmniej połowę z tych czujników masz wmontowane u siebie w moto?? Albo dostajesz je gratis z modułem?? Nie bądź śmieszny. Dobrze wiemy że w Jawach, MZ, WSK-ach i innych starszych moto projektuje się moduły pobierające dane TYLKO I WYŁĄCZNIE z obrotów silnika. Co innego w samochodach czy nowszych moto, ale przecież nie o tym jest rozmowa...
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-05-23, 21:58   

zamocowanie tych czujników nie jest zbyt wielkim problemem;] Popacz jak sprytnie robia to japończycy
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-05-23, 22:00   

no nie mów. Ja mam zamiar dać więcej czujników odpowiedzialnych za zapłon niż tylko impulsator. Właśnie projektuję moduł. A właśnie. Jak jest rozwiazane ograniczenie obr w NSR albo RS na module??
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2007-05-23, 22:19   

To że nie jest problemem to ja wiem, ale w tych sprzedawanych na allegro dane pobierane są tylko z obrotów. Wbudowanie kilku dodatkowych wejść na czujniki i zrobienie nowego programu tez nie jest problemem. Nawet dobranie nowego procka będzie proste. Tyle tylko, że takich modułów nie buduje się dla pierwszych z brzega kolesi chcących "stjunkować" moto, lecz wyłącznie dla zapaleńców jakich niestety mało...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14