» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: AdEk2007
2009-10-17, 23:51
mz251 gasnie po 15km. zmiana swiecy i cykl ten sam
Autor Wiadomość
KNOPERS 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Bytów
Wysłany: 2007-05-16, 09:54   mz251 gasnie po 15km. zmiana swiecy i cykl ten sam

witam.
moze ten problem wydawac sie podobny do tych co juz byly na forum ale tak mysle ze taki nie jest.
mam mz 251. motor odpala bez najmniejszych problemow, wchodzi na poczatku na obroty do samego konca. w czasie pokonywania powiedzmy okolo 10 czasem 20 km motor zaczyna chodzic coraz gorzej. zaczyna przerywac i max obroty coraz bardziej sie zmniejszaja. w koncu motor calkowicie gasnie. staje zmieniam swiece i motor znowu chodzi tak samo jak wczesniej tylko ze znowu przez taki sam czas.
na niektorych swiecach motor od samego poczatku nie wchodzi na obroty powyzej 6 tys. ale w kazdej chwili motor mozna odpalic az wlasnie calkowicie nie zgasnie. swieca nagary nie ma. motor paliwo przeciez dostaje skoro na innej swiecy zapala.
sprawdzalem juz z okolo 20 swiecami i na kazdej jest podobnie. na niektorych lepiej lub gorzej ale jest ten schemat.
kombinowalem z kondensatorami, cewkami, kablami wysokiego napiecia. nie ruszalem jeszcz platynek.
iskra na poczatku jak motor chodzi caly czas jest a jak motor zgasnie i nie chce juz odpalic to przez pierwszych dziesiej razy jak iskra powinna byc to jest polowe razy ale potem juz normalnie.
jak sie spotkaliscie z takim czyms albo wiecie o co chodzi to pomozcie bo motor juz rok czasu ma takie jazdy;/
ja mysle ze motor na wysokich obrotach po jakims czasie gubi iskre. ale dlaczego???!!!!
_________________
from hell we come.., we are ready
 
 
     
Ppeterek 
XX-silver


Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 810
Skąd: Okolice Wawy
Wysłany: 2007-05-16, 10:06   

Ja kiedyś miałem podobnie. Problemem był układ paliwowy - nie do końca zatkany nowy filterek. Identiko parę kilosów i gaśnie, następnie paliwo wypełnia po woli komorę pływaka i dalej jedziesz. Sprawdź filterki.

pozdro
_________________
Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce.
 
     
Pucekk 
Brak Mz :(


Motocykl: Mz etz 251
Wiek: 34
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 5
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2007-05-16, 10:20   

Czesc , Moja mz 251 tez miała kiedys takie problemy okazało sie ze mieszanka paliwowa była zbyt bogata w olej i zarzucało mi swiece po kilku tankowaniach dobrałem sobie opytmalna mieszanke i probłem znikł :mrgreen: .
 
 
     
KNOPERS 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Bytów
Wysłany: 2007-05-16, 10:45   

to nie jest kwestia paliwa sadze. bo paliwo szybko dochodzi do komory plywakowej. i bardzo szybko ja napelnia. szybciej niz moglo by sie spalic. filterek mam czysciutki bo jeszcze dodatkowy mam zamonotowany pomiedzy kranikiem a gaznikiem.
moze faktycznie mogla by to byc wina mieszanki. hm tylko ze swieca po wjeciu jak motor zgasnie jest czysta. i nie widac zeby byla brudna ale przez pierwszych kilka razy swieca czasem ma przebicie i przeskakuje bokiem calkiem.
_________________
from hell we come.., we are ready
 
 
     
Luken66 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 121
Skąd: Korsze
Wysłany: 2007-05-16, 10:48   

A jaki masz zapłon ? Elektronik czy nie ?
_________________
Motocykl ma zdecydowanie o jedno koło za dużo :)
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ%20251/10472
http://meduza.aq.pl/
 
     
KNOPERS 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Bytów
Wysłany: 2007-05-16, 10:54   

przerywacz mam. tak jak oryginalnie bylo.
aha i czasem jest tak ze jak jade i juz wchodzi tylko na 4 tys obrotow to nagle zaczyna znowu wchodzic do 6 tys
_________________
from hell we come.., we are ready
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-05-16, 12:31   

przeczyść dysze i zawór paliwa ten który pływak zamyka. Zdejmij wężyk paliwa odkręć kranik i dmuchnij w wezyk to sie dowiesz czy jest zatkany moze w zbiorniku filtr sie zakleił syfem
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
KNOPERS 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Bytów
Wysłany: 2007-05-16, 13:02   

mysle ze to nie jest kwestia paliwa. sprawdzalem droznosc kranika i dysz. gaznik byl czysczony juz kilka razy sprzezarka ale nie przynosi efektu
_________________
from hell we come.., we are ready
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-05-16, 14:07   

moze tłumik masz zatkany
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
FocusPocus 


Motocykl: XVS 1100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 69
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2007-05-16, 14:15   

a może wartość cieplna świecy nie jest taka jak powinna
 
     
KNOPERS 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Bytów
Wysłany: 2007-05-16, 14:33   

tlumnik jest drozny napewno. a pozatym motor caly czas by sie zachowywal tak samo gdyby to byla kwestia tlumnika.
moze faktycznie kwestia to swiecy ale eksperymentowalem juz na prawde z spora ich iloscia i z podobnymi rezultatami
_________________
from hell we come.., we are ready
 
 
     
FocusPocus 


Motocykl: XVS 1100
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 69
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2007-05-16, 14:48   

KNOPERS napisał/a:
eksperymentowalem juz na prawde z spora ich iloscia i z podobnymi rezultatami


ale czy te świece miały różną wartość cieplną czy wszystkie tę samą?
 
     
KNOPERS 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Bytów
Wysłany: 2007-05-16, 14:57   

od 90, 95 i 100 a jaka powinna byc wlasciwie w mz? jaka macie?
_________________
from hell we come.., we are ready
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2007-05-16, 15:28   

KNOPERS napisał/a:
100
powinna być w mz,ja tez mam Iskre F100
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
Michał 1991 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 227
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2007-05-16, 21:03   

myśle że to nie jest kwestia wartości świetlnej świecy bo ja jeżdże na F80
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1030
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2007-05-16, 22:02   

KNOPERS, przeanalizujmy sprawę:
1. gdy jest zimny, to odpala bez problemu,
2. gdy przejedziesz kilka kilometrów, to zaczyna przerywac i w końcu nie wchodzi na obroty.
3. Kazda wymiana świecy pozwala na kolejne przejechanie kilku, kilkunastu km i znów to samo.
Jakie są możliwe przyczyny?
Elektryka - słaby akumulator, ładowanie, lub zanieczyszczone styki w układzie zapłonowym. Może to powodować słabą iskrę, niedostatecznie zapalającą mieszankę, która w wyniku złego, niezupełnego procesu spalania powoduje stopniowe odkładanie się oleju i paliwa na świecy, co prowadzi do przebicia i w konsekwencji zatrzymania silnika nie natychmiast, a po czasie. Trzeba wyczyścić co się da.
Zasilanie paliwem - pierwsze, co się nasuwa, to zły skład mieszanki. Za dużo oleju. Takie są objawy.
Uszczelnienia silnika, a konkretnie wału - simeringi na wale, jeśli nie są szczelne, to przepuszczą do skrzyni korbowej olej rzadki, czyli po nagrzaniu się go w skrzynce biegów podczas jazdy.
Prawdę mówiąc, to trzebaby sprawdzić dosłownie wszystko, ale najpierw elektrykę, gaźnik, szczelność połączeń gaźnika z cylindrem, ustawienie iglicy, zalać nowe paliwo o właściwym składzie, sprawdzić, czy korek zamykający bak nie jest zbyt szczelny (musi wpuszczać do baku powietrze). Prawdę mówiąc nie da się znaleźć przyczyny konkretnie odpowiedzialnej za taki stan rzeczy w Twoim motocyklu, gdyż może ich być sporo i bez organoleptycznego kuknięcia na silnik, to możemy tu sobie poematy pisać i niewiele z tego będzie. Najlepiej poszukaj sobie tematów o spadku obrotów, mocy, zalewaniu świecy itd, które są na forum.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-05-17, 00:03   

Mi spokoju nie daje zapłon. W 251 ma być elektronik no ale pomińmy.
KNOPERS napisał/a:
iskra na poczatku jak motor chodzi caly czas jest a jak motor zgasnie i nie chce juz odpalic to przez pierwszych dziesiej razy jak iskra powinna byc to jest polowe razy ale potem juz normalnie.

czyli wypadają zapłony, i tak będzie jak masz iskrę co drugi raz to brakuje obrotów aż zdycha. Skoro świece za każdym razem inne a mieszanka dobra i nie mostkuje świecy olejem to stawiam na grzejącą się cewkę lub moduł o ile jest. Napisz jaki masz zapłon czy same palatynki czyli najgorszy zapłon czy platyny i moduł?
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Luken66 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 121
Skąd: Korsze
Wysłany: 2007-05-17, 08:19   

Sprawdź kondensator. Kiedyś w WSK tak miałem. Identyczne objawy. Chodziła jakiś czas później buuuuu i koniec jazdy, zmiana świecy i dalej jazda.
_________________
Motocykl ma zdecydowanie o jedno koło za dużo :)
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ%20251/10472
http://meduza.aq.pl/
 
     
shalashaska 

Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 224
Skąd: polska
Wysłany: 2007-05-17, 09:03   

...
Ostatnio zmieniony przez shalashaska 2014-06-28, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
KNOPERS 

Motocykl: MZ 251
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: Bytów
Wysłany: 2007-05-17, 11:23   

mam same platynki. bez modulu. lewego powietrza nie dostaje.
sprawdze w weekend jak wroce do domu jak z nowym przerywaczem bedzie i wloze dla pewnosci jakis gaznik od innej mzki zeby sprawdzic jak wtedy bedzie sie zachowywac.
mowicie ze same platynki bez modulu to nie jest najlepsze wyjscie??? moze faktycznie czas dolozyc do tego modul.
ahaaa i jeszcz jedno. simeringi na wale od strony alternatora i sprzegla sa wymienione bo chcialem miec pewnosc ze to nie one sa przyczyna.
nie wiem czemu ale regulacja biegu jalowego w gazniku wogule nie wplywa na prace silnika;/ mozna ja calkiem wykrecic i caly czas motor chodzi tak samo. koniecznie inny gaznik musze podlaczyc chocby od wsk czy cos takiego. nie bedzie wchodzic na obroty powyzej 5 tys ale powodem przerywania to nie bedzie. kiedys tak zrobilem zeby sprawdzic spalanie ma innym gazniku
_________________
from hell we come.., we are ready
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15