» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Gniazdko zapalniczka w MZ
Autor Wiadomość
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1681
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2011-01-16, 20:48   

bartek2801, słuchaj Drilla, Rzesza ma rację :mrgreen:
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
KoRn 


Motocykl: Zamiar kupna ETZ 251
Wiek: 27
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2012-05-04, 13:50   Gniazdo zapalniczki i GPS w MZ

Ciekawi mnie czy gdyby zastosować gniazdo zapalniczki i umieścić je w schowku, po czym zamontować na kierownicy GPS i podłączyć do gniazda czy akumulator wytrzyma? Jakie gniazdo kupić żeby nie przepłacić i mieć jakościowo dobre? Jakiego GPS wybrać? Czy wodoodporny pokrowiec na niego wystarczy?
_________________
Bikepics
Mój pamiętnik
 
     
tomek8484 

Motocykl: mz ts250 73r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 269
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2012-05-04, 15:43   

KoRn napisał/a:
Jakie gniazdo kupić żeby nie przepłacić i mieć jakościowo dobre?
gniazdo zapalniczki to kawałek plastiku i trochę metalu, więc nie ma co przesadzać z kupowaniem "super" gniazd zapalniczek dedykowanych do motocykli za 50-100 zł, tym bardziej, że zamierzasz zainstalować je w schowku, co raczej uchroni je przed działaniem ekstremalnych warunków pogodowych. Wystarczy, że dobrze zaizolujesz wszystkie połączenia i nie powinno być żadnych problemów. Ostatnio montowałem u siebie gniazdo zapalniczki i w sklepie elektronicznym kupiłem zamykane gniazdo za 3,70 zł, podłączyłem i wszystko działa.
KoRn napisał/a:
Czy wodoodporny pokrowiec na niego wystarczy?
Mam taki pokrowiec i z jednej strony pokrowiec wystarcza, ale przy takiej pogodzie jak ostatnio, czyli mocne słońce nie za wiele widać, strasznie słońce odbija się od pokrowca.
_________________
moja mz ts 250 po remoncie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=10482
 
     
KoRn 


Motocykl: Zamiar kupna ETZ 251
Wiek: 27
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2012-05-04, 15:53   

Dziękuje za odpowiedź. Zostaje jeszcze jedno pytanie, jaki GPS kupić? Chciałbym żeby jakościowo nie rozpadł sie przy pierwszej, lepszej dziurze, żeby był choć troche wodo odporny i w miare czytelny gdy będzie umieszczony na kierownicy żeby nie jeździć z lupą. Może też 'mówić' wtedy włoży sie słuchawke do ucha i nie trzeba będzie co chwile spoglądać. Próg cenowy tak do 300zł myślę że coś sie znajdzie ale ja kompletnie sie nie znam na tych firmach.
_________________
Bikepics
Mój pamiętnik
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2012-05-04, 16:37   

wcale ci słuchawka nie potrzebna wystarczy spojrzeć na navi.
http://allegro.pl/tanie-a...2307836320.html mała tania zgrabna i markowa
gniazdo zapalniczki kupisz za 5zł i mocujesz gdzieś przy kierownicy. bynajmniej ja za tyle kupiłem zapalniczke i tak zamontowałem
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
KoRn 


Motocykl: Zamiar kupna ETZ 251
Wiek: 27
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2012-05-04, 16:51   

czochu napisał/a:
gniazdo zapalniczki kupisz za 5zł i mocujesz gdzieś przy kierownicy. bynajmniej ja za tyle kupiłem zapalniczke i tak zamontowałem


Gdybym jechał w deszcz to nic sie nie stanie? Ja bym zamontował w schhowku, pociągną kabel od gps pod bakiem i jakoś ładnie zamontował nawigacje na kierownicy. Są jakieś tanie uchwyty? Na allegro są tylko po 300zł albo źle szukam.

EDIT:

Nie wiem czy dopłacić dwie dychy i brać tą? http://allegro.pl/gps-lark-43-3-i2313365923.html Tamta jest mała i poręczna, a ta troche większa, nie będzie zawadzać? Czym sie różni od tej z poprzedniego linku? Co daje odblokowanie takiego gps?
_________________
Bikepics
Mój pamiętnik
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2012-05-04, 18:26   

ja kupiłem z zatyczką i mam zamocowaną przy kierownicy na wierzchu, a co do tej z linku to teraz takową posiadam od nie dawna nie sprawdzałem ją na trasie na moto , lecz tylko w aucie i jest spoko. lecz dla mnie ta mniejsza na moto jest lepsza ale to już jak kto woli :piwo:
a odblokowanie daję możliwość wgrania innych map z tego co pamiętam. ale ta w zupełności wystarcza

http://allegro.pl/gniazdo...2323215531.html mam podobną
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
KoRn 


Motocykl: Zamiar kupna ETZ 251
Wiek: 27
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2012-05-04, 18:39   

Mógłbyś pokazać jak ta nawigacja prezentuje sie na eci? Swoją drogą piękna ta Twoja maszyna ;) Jak rozwiązałeś problem zamocowania nawigacji przy kierownicy? Widziałem na yt jak ktoś miał te mniejszą nawigacje i pisał że użył uchwytu do lusterka org i uniwersalnej 'podstawki' po gps. Myśle że wezmę te większą ale najpierw musze kupić etz i wyremontować :roll: Sporo mi pomogłeś, dzięki wielkie :piwo:


EDIT:
http://www.youtube.com/watch?v=zXKzkJvCmI0 o właśnie tutaj.
_________________
Bikepics
Mój pamiętnik
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2012-05-04, 18:48   

nie ma sensu robienia mocowania chyba ze lubisz majsterkować :wink: ety to juz nie posiadam, tak to wygląda u mnie https://picasaweb.google.com/maciekp007/Sniadowo11102011?authkey=Gv1sRgCNu574v6srHZmwE#5674204985646606594

bierzesz całe mocowanie od nawigacji i zasysasz do baku , w mz można to zrobić za korkiem wlewu paliwa jest dość miejsca, przy prędkości 170km/h nie odpadło
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
KoRn 


Motocykl: Zamiar kupna ETZ 251
Wiek: 27
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2012-05-04, 18:53   

Dobrze wiedzieć ;) Na pewno coś wykombinuje, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :piwo:
_________________
Bikepics
Mój pamiętnik
 
     
netec 


Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 78
Skąd: Krasnobród-LbL
Wysłany: 2012-05-06, 11:20   

KoRn nie lepiej zamontować Ci gniazdo zapalniczki w główce ramy ? Ja mam tak zrobione i świetnie się to sprawdza. Jak nie korzystam zakładam ten plastikowy korek, nic wtedy nie widać :) A co do wyboru GPS'a lark 35.8 (ten mniejszy) w zupełności Ci wystarczy. Mam taki model, i jeden model wcześniejszy różni się tylko fabryczną mapą i mogę gorąco polecić. Do zamocowania go użyłem podobnego patentu jak ten z filmiku, tyle że ja dorobiłem sobie jeszcze "nóżkę". Podstawka GPS'a jest z zestawu.
W ogóle te dwa modele 35.7 i 35.8 ( z zewnątrz takie same) są o tyle wygodne, że nie trzeba ich odblokowywać żeby wgrać nowsze mapki.

Pytałeś czy akumulator wytrzyma - ja mam w swojej 150 aku 9 Ah - jak zakładam GPS'a zawsze podłączam ładowarkę ( ostatnio nawet zapomniałem wyciągnąć, ładował się całą noc. Na drugi dzień etka odpaliła bez najmniejszego problemu), czasami podłączam mały kompresor do pompowania kół - nic się nie dzieje. Więc nie masz czego się bać. Kupuj swoją wymarzoną etkę i działaj :)

Tak to wygląda u mnie:







_________________
"...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."

http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334
 
 
     
KoRn 


Motocykl: Zamiar kupna ETZ 251
Wiek: 27
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2012-05-06, 17:19   

netec, wielkie dzięki :piwo: O coś takiego mi chodziło, masz u mnie piwo :wink:
_________________
Bikepics
Mój pamiętnik
 
     
gary 
motórzysta


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: ok. Bielska-Białej
Wysłany: 2012-05-06, 21:54   

netec, Nie wypada Ci ten Lark na dziurach z tego uchwytu? Planuje dokładnie takiego Larka kupić z serii 35 bo ten 43 jest za duży na motocykl. Ale waham się czy zrobić takie mocowanie jak Ty masz czy może lepiej coś takiego kupić http://allegro.pl/uchwyt-...2295711997.html Zaletą jest napewno to że w deszczu też można korzystać ale ciekawi mnie czy coś widać przez tą folię hmm Może ktoś ma coś takiego?
_________________
MZ ETZ 250 88'

- No, to za bezpieczny weekend, Władziu!?
- Za bezpieczny...
 
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2012-05-06, 22:14   

Ja mam gniazdo zapalniczki za 2,5 zł w główce. Żeby się zmieściło musiałem je troszke stoczyć. W ten weekend prawie 100 km w deszczu przejechałem i żadnych problemów nie było.

Nawigacje trzymam w tankbagu. Jest to jednak dość uciążliwe zwłaszcza w deszczu bo zaczyna tam wszystko parować :klnie: no i żeby na nią zerknąc to trzeba schylić głowe, ale mam ją bardzo głośno ustawioną wiec większość poleceń słyszę. Tylko w mieście często ludzie się rozglądają na skrzyżowaniu :lol:

A navi mam mio M400 i nie polecam. Często w pole mnie wyprowadza. A po tym co ostatnio zrobiła to stwierdziłem ze albo zmienię nawigacje albo kupie crossa :lol:
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
netec 


Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 78
Skąd: Krasnobród-LbL
Wysłany: 2012-05-06, 22:45   

gary nie wypada, gdy te "dzyndzle" w podstawce, siedzią w odpowiednim miejscu w nawi. Bo czasami wydaje się, że się zatrzasnęły, a tak nie jest i na byle mniejszym dołku jest mały zonk :D Ale u mnie wyjątkowo ciasno siedzi końcówka od ładowarki, mogę nawet zawiesić na kablu i nie odpadnie :D Ja zazwyczaj przed odjazdem sprawdzam, lekkim szarpnięciem czy "dzyndzle" trzymają , jak jest ok to nie ma prawa spaść w czasie jazdy.
_________________
"...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."

http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7498
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-05-07, 12:45   

to-mecz-q napisał/a:
Często w pole mnie wyprowadza. A po tym co ostatnio zrobiła to stwierdziłem ze albo zmienię nawigacje albo kupie crossa


Bo nawigację - jak wszystko - trzeba najpierw dobrze "zaprogramować". Najlepiej wgrać jej trasę w zaciszu domowym, bo inaczej zawsze kupa wyjdzie...
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2012-05-07, 18:20   

kosior30, Wiem wiem ale mapy mio są dosyć proste i nie ma tam zbyt wiele opcji. A to że mio lubi osiedlowe i polne drogi to chyba każdy użytkownik mio Ci to powie :) Ja to się w sumie do tego przyzwyczaiłem :)

Kiedyś na próbę zaznaczyłem ze może używać dróg gruntowych i..... tragedia. Zna chyba wszystkie polne drogi, nawet te co bym się pieszo bał nimi przemieszczać :)
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
Naveintre 


Motocykl: MZ ETZ 150, Ogar 200
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-08-23, 22:51   Gniazdo zapalniczki w MZ ETZ 150.

Jak zrobic gniazdo zapalniczki w MZ ETZ 150.
Potrzeba nam:
2m kabla czarnego. Grubosc wedle uznania mój miał 0,7mm.
Wtyk na bezpiecznik szklany
Bezpiecznik 2a
1 konektor oczkowy
1 wsówka
Przełącznik.
Zaplniczka z fiata 125p lub podobna.
Kawałek rurki termokurczliwej.

Teraz bierzemy zapalniczkę i zdejmujemy z niej osłone żeby wyszedł nam sam metalowy wkład.
Przymierzamy zapalniczke do główki ramy i sparwdzamy ile mamy luzu. Luz miedzy zapalniczka a gówką ramy niwelujemy obwijając zapalniczke taśmą izolacyjna. Zapalniczka po owinieciu ma wchodzić dość ciasno.
Potem odginamy te takie dwie blaszki(one bedą zapewniać nam mase) :

Chodzi o te balszki pod któe jest "wciśnieta" taśma.
Potem przekładamy kabel przez gówke ramy i zakładamy na jego koniec wsówkę. Na wsówke zakładamy koszulke termokurczliwa i zaciskamy ją:

Wsuwke wsuwamy pod środkowy pin zapalniczki(+).Przekladamy kabel idący z głowki ramy do skrzynki z akumulatorem. I wciskamy zapalniczke. Sposób w jaki przeciągniemy kabel to juz własna inicjatywa.
W schowku montujemy przełącznik i bezpiecznik:

Na końcu kabla zakładamy konektor oczkowy i przykręcamy go do + na akumulatorze(tak wiem mój akumulator to podróbka Bannera i nie ja ją zakładałem) .

Gotowy efekt:

Gdy nie używamy zapalniczki zalecam wyłączyć ją. Unikniemy w ten sposób groźby ewentualnego zwarcia podczas mycia motoru czy jakiegoś deszczu. Gdy potrzebujemy użyć zapalniczki wystarczy tylko otworzyc pokrywe wcisnąć przełącznik i mamy w pełni działajacą zapalniczkę :)
A tak wygląda po zaślepieniu starą zaślepką:

JA swój kabel poprowadziłem tak ze widać tylko jego 5cm odcinek wychodzący z głowki ramy.
 
 
     
Pavlo 150 


Motocykl: VFR 800 FI :D
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 160
Skąd: Żagań
Wysłany: 2012-08-24, 06:56   

Fajna sprawa.
_________________
Pozdrawiam Pavlo

Podaj podkładkę sprężynową......
Niema są same popękane:D:D:D
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-24, 07:54   

Plus najlepiej podpiąć pod plus w puszcze bezpieczników, dodać konektorek on-off - czyli ręczne. wyjmowanie i wkładanie.
Ja tak zrobiłem :
http://www.youtube.com/watch?v=ERZp7rZ7Ytc
http://www.youtube.com/watch?v=85zX7XlajyQ
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13