» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:31
Kapa obrotomierza - wyciek oleju - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
fockeRR 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 28
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2007-06-02, 15:44   Kapa obrotomierza - wyciek oleju - MZ ETZ 251

Witam! Mam problem z moją MZ-tką. Otóż po zakupie, podczas podróży do domu, zauważyłem wyciek z pod kapy obrotomierza. Po dokładnych oględzinach okazało się, że źródłem wycieku jest otwór po dolnej śrubie, która trzyma kapę kapę!!! Leci z niej nawet sporo oleju!!! :roll: Co mam zrobić??? Nie mam także gumowej uszczelki, która powinna się tam znajdować... :/ Kupiłem taką w płynie, ale najpierw chce rozwiązać problem z tą nieszczęsną dziurą. Pomocy!!!
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-06-03, 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
SOWA 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 30
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 78
Skąd: Sieradz / Wrocław
Wysłany: 2007-06-02, 16:08   

Znaczy się co, nie masz którejś śruby? Zdobądź odpowiednią śrubę i wkręć ją tam.

Co do uszczelki, to piszesz że kupiłeś taką w płynie, rozumiem ze chodzi Ci o silikon lub coś podobnego... kup lepiej oring taki jaki powinien tam być i nie kombinuj z silikonem bo będziesz sie potem męczył przy każdym montażu/demontażu, poza tym możesz mieć problemy ze sprzęgłem jeśli napaprzesz tym silikonem tam gdzie nie trzeba...

Pozdo
_________________
fotki mojej ETZ 251e:
http://www.sow4.yoyo.pl/sowa/
 
 
     
ETZrider 

Motocykl: 251 ;D
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-06-02, 16:27   

Mi ciekło spod 2 śrub. Obie uszczelniłem silikonem i z jednej przestało cieknąć a z drugiej cieknie nadal, tak więc silikon to raczej kiepski sposób. Może jakby poczekać aż stwardnieje na śrubie i dopiero przykręcać to by było lepiej...
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 316
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2007-06-02, 20:02   

generalnie powierzchnie przed nakładaniem silikonu trzeba dobrze odtłuścić :piwo:
generalnie o tak spróbuj wymienić ta śrube może ma nie równy łeb ( nie dociska równomiernie i pojawia się szczelina. )
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
fockeRR 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 28
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2007-06-03, 15:28   

Dzięki za rady!!! Śrubę mam. Odtłuściłem, zakleiłem. Nie ciekło. Ale.... Okazało się, że sprzęgło źle wyregulowałem i musiałem znów odwalić ten dekielek ;/ Ten olej pod tym dekielkiem bedzie się tam zbierał i zbierał.. aż w końcu którędyś wyleci czy co???
 
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 316
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2007-06-03, 17:33   

bedzie tam olej od tego jest oring na krawędzi wnęki na pokrywę żeby nie ciekło:) zrób to co pisaliśmy:) :piwo:
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
fockeRR 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 28
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2007-06-04, 09:33   

a macie wymiar tego oringu???
1) Mam jeszcze jeden problem. Porobiłem tą płytką regulacyjną (od sprzęgła) w lewo w prawo... ;) Przykręciłem, wydawało mi się, że dobrze,ale nie mogę odpalić teraz!!! Tylko jest takie <psyk> z tłumika??? O co chodzi??? Na zapych próbowałem ze dwa razy ale jak zaczyna zaskakiwać to zaraz i tak gaśnie? Macie jaki pomysł??? :roll:
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-06-04, 09:59   

fockeRR, odnośnie płytki to szukaj tematów o regulacji sprzęgła. Rozmiaru o-ringa nie znam, ale samemu czeka mnie zakup. Rozmiar najłatwiej ustalić w ten sposób, że bierzesz sówmiarkę i mierzysz średnicę dekla, odejmujesz 2x grubość - powiedzmy oring ma mieć 2,5 mm grubości i dostajesz wymiar. O-ringi są wymiarowane średnica wew. x grubość, np. 10x1 oznacza średnica wew. 10mm, grubość 1mm, co daje 10 + 2x1 =12 mm średnicy zewnętrznej.
Cieknące śruby pokrywy załatwia się kulturalnie i przyzwoicie (a nie na silikon :???: ) podkładkami miedzianymi lub aluminiowymi - popytać w sklepach motoryzacyjnym - potrzebna podkładka o średnicy wew 6mm - pasuje też pod śruby lewej i prawej pokrywy (już kiedyś pytałem co to kapa ;) ). Jeśli jest miedziana to trzeba ją "zmiękczyć", czyli rozgrzać nad palnikiem gazowy i wrzucić do wody.

Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
fockeRR 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 28
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2007-06-04, 10:31   

Loosiu, a wiesz czemu mi tak <psyka> :) (bo strzał to to nie jest) z tłumika??? Dziwne to to bo wcześniej nie było...
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-06-04, 10:36   

fockeRR, Pytanie czy to z tłumnika czy z gaźnika? Tradycyjnie sprawdź czy jest iskra. Jak zachowuje się pedał startera - kopniak? Lata luźna gdy na niego naciskasz? Czy może pomimo wciśniętego sprzęgła nadal ciągnie?

Pozdrawiam,
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
fockeRR 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 28
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2007-06-04, 11:30   

właśnie a propo kopniaka... Jest on chyba ciut za "lekkochodzący" znaczy jak regulowałem sprzegło to zawsze patrzyłem czy nie wpada jak w masło czy też sie nie zacina całkowicie.
Przed chwilą chyba rozładowałem akumulator :/
 
 
     
fockeRR 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 28
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2007-06-04, 11:32   

jeszcze mam jedną rzecz: po zakupie sobie jeżdżę, jeżdżę ... odstawiam do garażu i tak sobie patrze od tyłu na moto, a TU!!! silnik trochę w prawo przekrzywiony a łańcuch na bank nie jest zbytnio napięty???
 
 
     
Simon 


Motocykl: ETZ 251
Wiek: 29
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 137
Skąd: Toruń
Wysłany: 2007-06-04, 11:36   

to skrzywienie to norma w 250/251, jak nie jest zbyt mocne to można jeździć, łańcuch może się troche szybciej zużyć
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2007-06-04, 17:46   

fockeRR, Sprzęgła nie ustawia się na kopniak :!: Polecam http://poltegor.igo.wroc..../cwdata/34.html i oczywiście przeszukać forum. Ta rurka jest niekonieczna - można to wyczuć.

Pozdrawiam
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
fockeRR 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 28
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2007-06-04, 20:37   

aha :mrgreen: może dlatego regulacje nie przynosiły efektu :oops:Aku podładowałem jutro będę działał!!!! Wiecie co??? Poprzedni właściciel wywalił i nie ma w ogóle filtra powietrza. Do dopiero "mondry" człek..... Ale miałem minę jak to zobaczyłem - pusta śruba :shock: Jak zagadać w sklepie żebym dostał taki filter znaczy wymiary albo nazwa takowego filtra???
Sorki że tak mieszam tamety ale tak jakoś mnie nachodzi jak piszę :mrgreen:
 
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 316
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2007-06-04, 21:13   

fockeRR, filtro do em 250:) w sklepie z czesciami do moto
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
fockeRR 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 28
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2007-06-06, 09:20   

Hej!!! Moja MZ -ta jest nieprzewidywalna!!! Jak mam skręconą kierwonicę w prawo to nabiera takich obrotów, że masakra!!! Pewnie się linka naciąga ale gdzie można to regulować???
Po za tym coś biegi mi zaczęły głośno chodzić i kontrolka luzu (na obrotomierzu) nie działa!!! :roll:
Macie jakiś pomysł???
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 25
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 751
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2007-06-06, 09:40   

Hmm... Wkrec troszke srube regulacyjna na pokrywie gaźnika(tam gdzie wchodzi linka) Co do kontrolki to narazie sprawdz zarówke i czy kabelek sie nie odłączył.
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Honda Accord 2.0 16V, Mz Etz 301e i Romet Ogar 205.
 
 
     
fockeRR 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 28
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2007-06-06, 10:29   

Oko, tak zrobię.
A jeśli chce np. zdjąć lewą pokrywę silnika, tą za którą kryje się sprzęgło i skrzynia biegów to muszę mieć moto obalone na prawą stronę?
 
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 316
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2007-06-06, 11:59   

tak jeżeli nie chcesz aby Ci się wylał olej!
jak nie to smiało odkręcaj na pionowo.
najpierw radze odkręcić śrubę obrotomierza w tym celu blokujemy wał (najlepiej wsówając trzonek młotka przez okno wydechowe .... lub w inny sposób i odkrecamy śrubę obrotomierza dalej zciągami wdzwignie zmiany biegów i odkrecamy śruby pokywy boczen ( kopniaka nie ruszamy) i sciagamy pokrywę:) :piwo:
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 16