» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło cały czas ciągnie ETZ250
Autor Wiadomość
lisek508 
XThunderCatX


Motocykl: WSK/ETZ/FZR/SC33
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-17, 15:21   Sprzęgło cały czas ciągnie ETZ250

Mam problem hm.... mianowicie sprzęgło w ETZ ciągle mi ciągnie hm.. po złożeniu klamka działa ale jest strasznie twarda i mimo tego że jąwciskam sprzęgła ni hu hu pokaże zdjęcia jak wygląda to sprzęgło po złożeniu;



Szczelina pokazana na zdjęciu ma 3.5mm włożyłem 2 stare tarcze i grubość jest taka co zrobić żeby sprzęgło działało? wyszucić jedną tarczę czy lekko zetrzeć?
 
     
KilleRart 
Motórz ile wlezie


Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2009-10-17, 15:46   

Po pierwsze to nie jest kosz od ETZ. Po drugie zawsze zakłada się dwie nowe i trzy stare tarcze.
_________________
Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif
 
 
     
lisek508 
XThunderCatX


Motocykl: WSK/ETZ/FZR/SC33
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-17, 15:47   

KilleRart, Wiem że to nie jest kosz od ETZ
 
     
kamilETZ 


Motocykl: MZ ETZ251e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 157
Skąd: Ciepielów
Wysłany: 2009-10-17, 16:07   

miałem to samo jak zaczynałem przygode z MZ :) ale dzieki kolegą z forum dowiedziałem się że teraz tarcze to dziadostwo i żeby wszystko działało musisz wsadzić trzy stare i dwie nowe lub inne kombinacje żeby było dobrze... nie wiem czemu ten chinski szajs robia taki gruby?
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/75087
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-10-17, 16:09   

Zasada jest taka ze wkłada sie tarcze wszystkie nowe ;] Wasze perfidne kombinacje z 2 3 20 tarczami maja na celu zniszczenie sprzegła. Obecnie nie ma już zbyt grubych tarcz! Jednak prawie wszystkie nowe nie sa dokłądnie obrobione i ciezko chodzą po zabieraku co jest problemem i zawsze poświecam 2h swojego cennego życia i cierpietnicze iglakiem poprawiajac zarys ewolwentowy(ale mnie to zaje... wku...). Do rzeczy dlaczego klamka jest twarda najczesciej to jak zwykle komuś wypadnie z dekla mechanizm i źle go złozy(nie ma odpowiedniej przestrzeni ruchu). Druga przyczyna podwinieta sprezyna albo zła regulacja.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
KilleRart 
Motórz ile wlezie


Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2009-10-17, 16:12   

Zresztą wystarczy spojrzeć na przerwę 3,5mm. Za duża.
_________________
Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-10-17, 16:19   

Z tego co wiem w serwisóce jest powiedziane zeby przerwa była wieksza niż.... a nie równa. Sprzegło nie rozchodzi sie na kilometry, spreżyny pracuja przy bardzo dużym napieciu wstepnym. W 150 widac to jak na dłoni.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
lisek508 
XThunderCatX


Motocykl: WSK/ETZ/FZR/SC33
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-18, 10:21   

Ok włoże wszystkie tarcze nowe i je zeszlifuję :)
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-10-18, 11:32   

Sprawdź najpierw jak zachowuja sie tarcze maja lekko chodzic po zabieraku. Do tego sprawdź jak wygladaja przekładki czesto sa pofalowane.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
lisek508 
XThunderCatX


Motocykl: WSK/ETZ/FZR/SC33
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-18, 11:40   

hubertbaran, To będzie wina tych tarcz bo czasem ciężko jest wcisnąć zabierak ;/ i w ogole pojedyńcze tarcze ciężko jest wcisnąć na niego. Pójdę zaraz zjechać je i zobaczymy a ta szczelina jaką pokazałem wiecie może jaka powinna być?
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2009-10-18, 18:31   

Na pewno zbyt grube tarcze !!!
Przy tak grubych tarczach gwiazda (aluminiowa) jest zbyt blisko (lub opiera się o obudowę ) obudowy sprzęgła i wtedy jest twarda klamka .

gdybyś złożył sprzęgło w całości i zobaczyłbyś jak blisko jest gwiazda - 1.5 mm przerwy (tej z twojego zdjęcia) to maximum jakie może być.
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-10-19, 17:10   

Tarcze maja lekko chodzić po zabieraku inaczej sprzegła nie bedziesz miał. Mczmok spotkałem sie z grubszymi tarczami jednak nie na tyle zeby miało to bezpośredni wpływ.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2009-10-20, 00:56   

Czytałem już kiedyś posty o tych nowych tarczach w 250 i jak składałem koledze sprzęgło na nowych tarczach to potraktowaliśmy je pilnikiem, jak pisze Hubert. I problemów ze sprzęgłem nie było :piwo:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2009-10-20, 08:12   

hubertbaran napisał/a:
Tarcze maja lekko chodzić po zabieraku inaczej sprzegła nie bedziesz miał. Mczmok spotkałem sie z grubszymi tarczami jednak nie na tyle zeby miało to bezpośredni wpływ.

To zobacz jaka jest w tym momencie odległość aluminiowego krzyżaka od obudowy!
Jak znasz zasadę działania sprzęgła w MZ to wiesz że po naciśnięciu klamki aluminiowa gwiazda zbliża się do obudowy tym samym niwelując opór sprężyn które poprzez łączniki niwelują nacisk tylnego krzyżaka ściskającego tarcze do obudowy.
Jeżeli odległość ta będzie zbyt mała a występuje to na na zdjęciu krzyżak aluminiowy opiera się o przednią cześć obudowy sprzęgła co powoduje że klamka jest twarda ponieważ nie ma już luzu, powoduje to że pomiędzy tarczami jest zbyt mały luz i sprzęgło ciągnie.
Ta odległość 3.5 mm jest z całą pewnością zbyt duża przy nowych orginalnych tarczach to było nie więcej niż 2 mm.
Sprawą drugorzędną je zbyt mały luz na zabieraku - ale wtedy niema twardej klamki.
Naprawiam już moją maszynę od 20 lat !!!
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-10-20, 12:03   

Niewiem czy zauważyłeś tu docisk nie jest aluminiowy co też może powodować nie małe problemy ze sprzegłem;) Przy oryginalnych tarczach w motorlandzie można jeszcze dostać kilka sztuk dosłownie. Odległość wcale nie jest taka mała. Pozatym wiekszość ludzi nie umie poprawnie złozyć sprzegła. Zapominaja o zamoczeni tarcz w oleju, nie zwracja uwagi na przyleganie tarcz, stosuja zuzyte sprezyny. Zgadzam sie ze problem może wystepowac ale nie jesli tarcza jest zagruba o 0,1mm a tak przewaznie jest z nowymi tarczami. Częsciej tarcze przy składaniu zawieszaja sie na zabieraku wtedy ludzie wciskaja zabierak krzywia tarcze i prosze.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2009-10-20, 12:19   

Zgadzam się z tym iz tarcze mogą się zawiesić na zabieraku to jest właśnie powodem ciągnięcia sprzęgła.

Ale twarda klamka świadczy o opieraniu się gwiazdy o obudowę chyba że ktoś na siłę wbija tarcze sprzęgłowe na zabierak.
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-10-20, 12:46   

Teraz patrzac na zdiecie czepił bym sie raczej docisku:P
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
lisek508 
XThunderCatX


Motocykl: WSK/ETZ/FZR/SC33
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-20, 13:25   

Sprzęgło działa idealnie. Szlifowałem tylko lekko korek w kilku tarczach. Dosick nie miał nic do rzeczy. Temat do zamknięcia
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2009-10-21, 08:16   

Czyli jak mówiłem zbyt grube tarcze?
_________________

 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-10-21, 10:43   

Na to wychodzi, chociaz do kocna tego nie rozumiem. Na rynku musza być dostepne 2 rodzaje zamienników.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 15