» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 20:48
zablokowana skrzynia biegów - etz 150
Autor Wiadomość
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-12-25, 19:46   

"W 150 po ustaleniu luzu między deklem a łożyskiem, ważne jest jeszcze odbicie trybu zdawczego od wałka głównego, gdyż musi być tam luz rzędu 0,2 mm."

Witam , drogi Intrze - mógłbyś mi wytłumaczyć co oznacza odbicie trybu zdawczego od wałka głównego i ten luz 0,2mm bo nie bardzo rozumiem czy chodzi o dobicie wałka tak jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs (21:07)?...Rozumiem też że w Twojej ETZ 150 którą posiadasz również skrzynia na 4 biegu wyje po czym po przerzuceniu na 5 bieg cichnie tak jak u mnie.Moje pytanie jeszcze brzmi: czy właśnie przez kolebanie tego trybu stałego 4 biegu nie tępią się na nim kły podczas zazębienia z kołęm przesuwnym 4-5 biegu??? Dzięki za odp.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-12-26, 19:15   

Dokładnie ta procedura, luz ustalony podkładkami na trybie zdawczym robi też za ogranicznik odległości wałka głównego od trybu zdawczego. Stąd w serwisówce mowa o uderzeniu w wałek główny od strony sprzęgła, co dosuwa wszystko do siebie (czyli te 0,2 - 0,3 się tryb zdawczy dosunie do dekla) a następnie trzeba odbić wałek z powrotem, co spowoduje powstanie tego luzu wyżej między trybem zdawczym a wałkiem. Można też uderzyć gumą w tryb zdawczy, co sprężyście odbije wałek, niemniej tak jak na filmie jest sposób najbardziej prawidłowy.

Moja skrzynia też wyje, niemniej najbardziej szkodliwe dla tej skrzyni jest luz na wałku zdawczym, który powoduje ukosowanie trybu łańcuchem i prowadzi do stępienia kłów. Wtedy piątka wyskakuje jak się wszystko na obroty wkręci. Luz między wałkiem a trybem musi być ledwo wyczuwalny, 3 - 5 setek maks wg pomiaru. Ja z wyciem czwórki zajeździłem jeden przebieg międzyremontowy silnika czyli pod 30 kkm, a następnie jeszcze kilka tysięcy na 175 i jeździła do końca. Przy czym jak mówię, wycie było słyszalne tylko przez "pierwsze" kilometry po remoncie jak silnik jest względnie cichy. Jak się zaczyna głośniejszy robić, to tego nie słychać już.

jakby kto nie widział to link: https://www.youtube.com/w...yluMjiu6YA&t=2s
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
dario81 

Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 46
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-12-29, 14:45   

"Przy czym jak mówię, wycie było słyszalne tylko przez "pierwsze" kilometry po remoncie jak silnik jest względnie cichy. Jak się zaczyna głośniejszy robić, to tego nie słychać już."

"Pierwsze" kilometry tzn ile dokładnie? Ja już przejechałem około 2000km po remoncie i nadal słyszę ten czwarty bieg, ale u mnie po tylu kilometrach silnik pracuje prawie tak samo cicho lub nawet tak samo cicho jak zaraz po remoncie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14