» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: hubertbaran
2009-10-16, 12:46
[Silnik] Gaźnik BING, cylinder mocno się grzeje - etz 301
Autor Wiadomość
Motomaniak 


Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 155
Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
Wysłany: 2007-07-04, 08:17   [Silnik] Gaźnik BING, cylinder mocno się grzeje - etz 301

Witam wszystkich kolegów, Mam problem z moją MZ :neutral: i proszę was o pomoc, a mianowicie odkąd kupiłem sobie gaźnik Bing maszyna mocno się grzeje cylinder jest tak gorący ze nie można dotknąć... kolor świecy nawet po 100km czarny... Ustawienia fabryczne skład mieszanki 1,5 obrotu, wczoraj założyłem z powrotem oryginalny gaźnik i moto nie grzeje się wcale, cylinder jest chłodny...
Może ktoś z was tak miał? co to może być?
Ps. zapłon idealnie ustawiony świeca nowa ngk.
Pozdro :piwo:
_________________
Motomaniak

Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031
Ostatnio zmieniony przez AdEk2007 2009-08-05, 11:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Rof 
mod_team


Motocykl: BMW R1150GS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Mar 2005
Posty: 570
Skąd: łódź
Wysłany: 2007-07-04, 08:44   

podaje za dużo paliwa, mieszanka jest za bogata. Nie pamietam juz ktora sruba reguluje sie sklad mieszanki, ale ostatnio byl temat o regulacji gaznika BING, wiec proponuje zajrzec tam
 
 
     
Motomaniak 


Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 155
Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
Wysłany: 2007-07-04, 09:01   

Rof, spalanie około 4l :neutral:
_________________
Motomaniak

Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-07-04, 19:38   

masz chłopie zbyt uboga w paliwo mieszanke;] najprawdopodobniej załozyłes tylko hgaźnik pomijajac regulacje, lub śrube składu odkreciłes tak na oko;] Na poczatek iglica zabek wyzej moze pomoze.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Motomaniak 


Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 155
Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
Wysłany: 2007-07-04, 21:39   

hubertbaran, Własnie przestawiłem iglice i jest lepiej tylko teraz mam jeden problem... z dnia na dzien coraz bardziej cos stukało w cylindrze... dzisiaj zdiołem głowice i okazało sie ze tłok w nia puka...
wiec podłozyłem 2 grube uszcelki pod cylinder, złozyłem i to samo... nom moze troche mniej... co to moze byc? moze wał? :sad: pozdro
_________________
Motomaniak

Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031
 
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2007-07-04, 22:02   

Najpierw zmierz szczelinę pomiędzy głowicą i cylindrem. Wykręć świecę i w jej miejsce wsadź miękki drut (miedź lub cyna) i pokręć wałem. Potem zmierz gubość tego druta suwmiarką. Powinna wynosić 0,9mm do 1,2mm.
 
     
Motomaniak 


Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 155
Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
Wysłany: 2007-07-04, 22:09   

adrian90_15, jutro sprawdze ale wiesz na wolnych obrotach tego nie robi tylko jak dodam troche wiecej gazu i pozniej puszce... powyrzej 3000 obr tez podobnie...
_________________
Motomaniak

Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031
 
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2007-07-04, 22:46   

Przy wyższych obrotach tłok ma większe wychylenie w górę. Nie wiem jak inaczej to nazwać :mrgreen: . Jeżeli szczelina będzie prawidłowa to może to być też parę innych żeczy, np. luźne pierścienie tłokowe.

Nie wiem tylko dlaczego nie słyszysz tego stukania przy zwiększaniu obrotów. Może po prostu praca silnika ci je zagłusza... :roll:
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-07-04, 23:07   

a zrobiłes reneracje wału ;| ile przejechałes... Wyreguluj dokładnie gaxnik mozliwe ze pukanie to "spalanie stukowe" ;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2007-07-04, 23:09   

Czyli co? :roll:
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-07-04, 23:25   

boyło na forum i temat obszernie rozwiniety przez sovieta...
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Motomaniak 


Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 155
Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
Wysłany: 2007-07-05, 12:58   

wiec przerwa jest spora OKOŁO 2-3mm a po rozebraniu w głowicy oraz na denku tłoka sa slady uderzania... regeneracja wału była przeprowadzona jakis rok temu przez poprzedniego właściciela... :???: od tamtej pory moto moze przejechało 3000km...
_________________
Motomaniak

Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-07-05, 23:14   

zrób zdjecia tym śladom.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-07-05, 23:23   

a wał sprawdz tak: zdejmij pokrywę od alternatora i imbusem rób takie małe ruchy w prawo i lewo, jak masz luz to będzie stuk i widać czy tłok porusza sie naewt przy malutkim ruszeniu imbusem. tylko nie rób tego w GMP i DMP
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Ghost Rider 

Motocykl: etz150 & wsk175
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: okolice jasła
Wysłany: 2007-07-06, 12:48   

u mnie też coś "dzwoni" w cylindrze, jak odkręciłem głowice to na tłoku ten nagar był tak jakby ubity troszkę, i nie wiem czy przypadkiem nie wali w głowice, i nie wiem czy to nie czasem przez sworzeń i łożysko, bo wydaje mi się że jest minimalny luz (i sworzeń swobodnie na boki się rusza, nie wiem czy to normalne). tego dzwonienia nie ma na niskich obr ale jak przygazuje i puszcze manetke to wtedy dzwoni, lub jak jade na jednostajnych obrotach z jakiegoś wzniesienia (gdy moto delikatnie sobie "pyka") za jakiś tydzień moge mieć sworzeń i łożysko z agmotu tylko nie wiem czy to przez to.
 
     
ETZrider 

Motocykl: 251 ;D
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-07-06, 16:51   

To że sworzeń luźno chodzi sobie na boki nie jest normalne. Co do nagaru to jakby tłok walił o głowicę to nagar by był ubity, albo by go wcale nie było tylko w pewnych mijscach a nie na całej powierzchni , tak jest u ciebie??
 
     
Ghost Rider 

Motocykl: etz150 & wsk175
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: okolice jasła
Wysłany: 2007-07-06, 20:36   

u mnie jest ubity tylko w pewnych miejscach, sworzeń chodzi leciutko a gniazdo całe z oleju (przez to tak się swobodnie rusza). zanim z powrotem przykręciłem głowice to ją troche przytarłem ale tylko troszeczkę, i widocznie za mało, ale juz nic nie będe przycierał tylko założe nowy sworzeń i łożysko (wydaje mi się że przez ten luz na łożysku i sworzniu tłok przy większych obrotach jest "wyrzucany" wyżej i przez to te stuki) a jak to nic nie da to dam trzecia juz podkładke pod głowice (albo grubszą pod cylinder bo ta co jest to z bloku technicznego)

[ Dodano: 2007-07-06, 20:38 ]
aha, i to ubicie jest w kształcie okręgu (mniej więcej w tym miejscu gdzie zaczyna się to wgłębienie w głowicy)
 
     
Tobi 
MZ ETZ 251

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 34
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 5
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2007-07-07, 23:44   

gdzie można dostać taki gaźnik Bing?? Są na allegro??
 
     
Motomaniak 


Motocykl: MZ ETZ 301 i MZ 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 155
Skąd: ALEKSANDROW KUJAWSKI
Wysłany: 2007-07-08, 08:20   

paweł00150, Własnie u mnie jest identycznie jest taki slad w kształcie okręgu na tłoku i głowicy w tym miejscu u mnie nie ma nagaru.... :???:

Tobi, Binga mozna kupic w Wilmacie www.wilmat.pl :piwo:
_________________
Motomaniak

Moja MZ:
http://www.polskajazda.pl...MZ/ETZ_301/8031
 
 
     
Ghost Rider 

Motocykl: etz150 & wsk175
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: okolice jasła
Wysłany: 2007-07-08, 08:36   

ja wczoraj jeszcze raz ściągnąłem głowice i nie było już tego okręgu (bo troszke głowice spiłowałem w tym miejscu) ale tak z boku było ubite dość konkretnie (aż aluminium widać). jak wyciągnąłem sworzeń o łożysko się posypało :oczy: teraz czekam aż brat wróci z rzeszowa z częściami, (nowe łożysko+sworzeń). stary sworzeń chyba był plastikowy bo miałem go od kolegi prawie nie używany a dużo gorszy niż ten co ma 17 lat i dopiero w tym roku zmieniłem. ciekawe czy w agmocie będą uczciwe sworznie :razz:

[ Dodano: 2007-07-08, 08:40 ]
pierścienie dałem nowe (choć słyszałem że jak się wymienia to od razu z tłokiem), ale one na pewno nie dzwoniły bo siedza ciasno
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15