|
Przesunięty przez: hubertbaran 2009-10-16, 12:46 |
[Silnik] Gaźnik BING, cylinder mocno się grzeje - etz 301 |
Autor |
Wiadomość |
adrian90_15
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 245 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2007-07-12, 01:04
|
|
|
A mógłby mi ktoś wytłumaczyć na czym polega ustawianie poziomu paliwa? I ile ma on wynosić w standardowm gaźniku ETZ 250? |
|
|
|
|
ETZrider
Motocykl: 251 ;D
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Maj 2007 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2007-07-12, 20:05
|
|
|
Ustawianie poziomu paliwa w komorze pływakowej, w gaźnikach tego typu jakie są w MZ polega na przyginaniu i odginaniu blaszki pływaka. W etz 250 standardowo były 2 typy gaźnika...
Ja dziś założyłem stary gaźnik i motor chodzi normalnie ale tylko na wcześniej opisywanej świecy od piły i na NGK B7HS, na B8HS (prawidłowa) i jej odpowiedniku Iskry (nie pamiętam kodu) tylko czasem załapie przy odpalaniu. Binga jeszcze na tej 7 nie próbowałem.
Jak myślicie, co to jest?
DODANE:
Na B7HS po dłuższej jeździe też przerywa i kicha na wysokokich obrotach, na tej od piły jest wszystko ok. Czy to może być coś z instalacją? |
|
|
|
|
WALDEK150
MOTÓR
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 139 Skąd: Miękisz Nowy
|
|
|
|
|
ETZrider
Motocykl: 251 ;D
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Maj 2007 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2007-07-18, 11:21
|
|
|
Ostatnio pisałem właśnie o jeździe na starym. |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2009-07-30, 20:49
|
|
|
Sorry za odkop, ale temat pasuje do mojego problemu, jeśli można go tak nazwać
Ostatnio zrobilem szlif cylindra bo wymagala tego sytuacja, jestem w trakcie docierania, no i jak to bywa w czasie docierania silnik mocniej sie grzeje, ale jezdze na Bingu i to grzanie jest chyba troche za bardzo nienormalne ;D mowiąc po Polsku na tym gazniku grzeje sie jak jasna cholera daje teraz troche wiecej mixolu podnioslem iglice wyzej, reguluje go na wszystkie sposoby..., jak sie juz cholernie zagrzenie to zaczyna nie trzymac obrotow na jalowym biegu. Świeca ma jasno-brązowy kolor wiec wyglada na to ze spalanie ok, zaplon ustawiony jest na 2.8-3mm polaczenie miedzy cylindrem a króćcem i między króćcem a gaźnikiem uszczelnione dodatkowo sylikonem więc przedmuchów nie powinno być, uszczelka pod cylindrem zrobiona z tektury nasączanej przez dobę w smarze, czy przyczyną może być prawy simmering?? Ale z drugiej strony jak łapałby lewe powietrze to opornie schodziłby z obrotów a nic takiego sie nie dzieje... Docieram oscylując w granicy 4.5 tys obr/min od czasu do czasu krotka wycieczka na 5.5-6 tys obr/min. Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi i sposób na ten gaźnik Ogólnie spoko bo spalanie niskie oscyluje w granicy 4 litrow, ale nie chce dluzej przegrzewac etki |
_________________ Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2009-07-30, 21:12
|
|
|
Pomiędzy króćcem a cylindrem nie ma prawa byc sylikonu!! Tam wystarczy papier i klinkielit. Mówisz, ze po nagrzaniu zaczyna gubic obroty to szukaj przegrzewającej się świecy, iskrzącego przerywacza, uszkodzony kondesator. |
|
|
|
|
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-07-30, 21:31
|
|
|
Albo w szlifierni zrobili Ci za ciasne pasowanie, albo masz dupny tłok, albo masz zlą wartość cieplną świecy. |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-07-30, 21:59
|
|
|
Dekoj, coś w tym jest co piszesz, bo mam binga w 251, silnik 530km docierania ma za sobą, i mam taką samą sytuacje- potrafi się strasznie zgrzać cylinder, gaźnik ustawiony, świeca dedykowana do ETZ 251, tyle że ja nie mam takiego ładnego spalania, bo mi wcina 6/100 :O i tak 1,5l lepiej niż na zwykłym gaźniku ale duużo ;/... ciężko mi porównać dokładnie bo na 30n3 jeździłem jesienią, a binga mam dopiero wiosna-lato czyli cieplej, ale coś mi też nie pasuje z tym grzaniem się... |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2009-07-30, 22:07
|
|
|
Zapłon mam elektroniczny, kondensator wg mnie ok, nie wyskakują żadne zapłony, aktualnie jade na F75 iskry. Szlif na pewno ok, koleś jest najlepszy w całej okolicy, i w dodatku tani (50 zł dałem). Tłok wyglądał obiecująco, ładny matowy kolor, dobry odlew. Jutro przejadę się na innej świecy F95 zarzucę, zobaczę czy jest jakaś różnica, podniosę jeszcze iglicę i zmniejszę ilość podawanego powietrza. Tak to Etka ładnie ciągnie. Po rozgrzaniu silnika chciałem na krótko wkręcić wyżej silnik to od 4.5 tysiąca poszła do ok 6.5 i rozbujała się bez problemow do 120km/h, tłok raczej nie puchnie, nic nie przyłapuje nie ma nagłych spadków obrotów itd.. Jaka jest prawidłowa temperatura pracy tego silnika? Może wyolbrzymiam problem Może fioletowe kolanko wynika z gównianego chromu Cylinder, po jeździe na MZ z pasażerem i po dystansie 35 km na wysokości okna wydechowego lekko syczał pod wilgotnym palcem, w innych miejscach już nie. |
_________________ Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2009-07-30, 22:16
|
|
|
Magic, dziwnie dużo Ci siorbie na bingu, przed docieraniem na naprawdę średnio ekonomicznej jeździe w trybie 1 i 2-osobowym w 80% asfalt i 20% bezdroża ( testowane w czasie tras dojazdowych na działkę) spalało 4.2 litra. Myślę, że przy spokojnej jeździe do 5 tys obrotów zejdzie poniżej 4 litrów. Wkurza mnie jedynie to grzanie się cylindra. Myślę, że nie znalazłem optymalnego ustawienia i regulacji dla mojej MZety, coś jej nie pasuje i dlatego tak się zachowuje. Fakt, że ostatnio jest gorąco i odprowadzenie ciepła nie jest na najwyższym poziomie.... może ten zakichany wydech jest przytkany i grzeje mi całość bardziej no idea:|
[ Dodano: 2009-07-30, 22:19 ]
Magic, zależy w jakim stopniu lubię ból gdyby się odpowiednio zmotywować to może utrzymałbym rękę przez kilkanaście sekund ogólnie po takiej trasie co napisałem wczesniej glowica raczej zaczyna parzyć, ale teraz może to być spowodowane dodatkowo docieraniem.
Za tydzien czeka mnie wyjazd na MZecie, chciałbym, żeby dojechała do celu w jednym, niezatartym kawałku, jeśli będzie trzeba to po 50 km będę dawał jej odpocząć |
_________________ Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2009-07-30, 22:21
|
|
|
U siebie zaobserwowałem to samo. Tak samo robiłem szlif tyle że na 300 (75,5 mm) i dodatkowo zmiana gaźnika na bing 84. Silnik okropnie się grzał przez dość długi czas, mniej więcej do około 1000 km od szlifu. Później stopniowo coraz mniej, teraz mam przejechane jakieś 1800 km i silnik nagrzewa się wyraźnie mniej, tak jak to było przed zmianami w silniku.
Wiem że gaźnik ustawia się pod silnik ale ustawienia na jakich jeździłem pdoczas docierania to iglica cały czas na 3 rowku od góry, wkret regulacji powietrza wykrecony o pół obrotu do przejechania 1000 km, później został wyregulowany tak aby silnik juz nie dostawał zbyt bogatej mieszanki (wyszło około 1 obrót).
Silnik jeździ na syntetyku (Mobil 1 Racing 2t). Swieca na czas docierania NGK B9HS |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-07-30, 22:29
|
|
|
Dekoj, wiem że dużo, podejrzewam że moge mieć przytkany wydech... tzn czyściłem go niedawno, jak ponaprawiam to co uszkodziłem to sprawdze jak będzie teraz ze spalaniem, póki co nie mam jak... :/ |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2009-07-30, 22:44
|
|
|
Nie wiem na ile obrotów jest wkrecony wkręt oporowy przepustnicy ale ustawiam bieg jałowy na około 1300 rpm. Edytowałem Post i może przez to nie doczytałeś, świeca na jakiej jeździłem podczas docierania do pierwszych 1000 km to NGK B9HS, teraz Champion L82YC
P.S Muszę kiedyś wkońcu założyć temat bo duzo ludzi juz o to pytało
Owiewka jest firmy "home made" czyli pleksa wyginana nad kuchenka gazową . Naklejki wycinane plotrem, nawet gdzies dawałem na forum plik z corela ze wzorem który robiłem. |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2009-07-30, 23:01
|
|
|
no ja panowie zalozylem wsio oryginal DDR, nowke, przelezakowana pgrubo ponad 20 lat, i smigam trasami opiewajacymi na 60 pare km w jedna strone. Motorek ma juz najechane troche ponad 600 km po wymianie garnka i tloka, ale nie grzeje sie jakos bardzo intensywnie. Ciut bardziej, niz standardowo. Gazior 30N-2-5, fabryczny. Ustawienie nawet pojecia nie mam jakie, po prostu wyregulowalem pod motor. Swieca to Iskra F95, bodajze od starego malczana. Spalanie 5 litrow w miescie w dwie osoby i z zazwyczaj pelnymi sakwami. Po trasie na oko, okolo 4,6-4,7 litra, ciezko stierdzic, byc moze 4,5. To chyba tyle ode mnie.
Jeszcze dopisze o predkosciach, chociaz nie wiem, na ile jest atentyczny moj licznik. Kiedys go tam niby sprawdzalem, ale reki za jego wiarygodnosc nie dam.
Wiec u mnie to wyglada tak, lece za zwyczaj po trasie w dwie osoby, i przy okolo 4,8 tys RPM, mam w granicach 110 na liczniku. Czasem schodze do 100 i tak sobie lece na spokojnie, no chyba, ze wyprzedzam ;P
Dekoj, Generalnie wiem, ze nie pomoglem, ale chcialem, zebys mial jakis poglad na sprawe, jak to wyglada u innych.
limak_, nawet mam ten pliczek naklejek w corelu na maszynie |
|
|
|
|
orinoco
Mistrz Jedai
Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 192 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 2009-07-30, 23:09
|
|
|
pierwsze co rzuca sie w oczy to świeca f75 to sieca gorąca nawet w jaskółce gdzie powinna iść f80 szybko sie cylinder nagrzewana f75, zmien swiece na isolator260 lub ngk b8hs |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-07-30, 23:25
|
|
|
NGK nie zapodawaj bo to zbyt delikatna świeca. Kup polska F100. Do tego iglica ma być na samej górze, śruba składu wykrecona o 0,5 obrotu. Po 200km wrucić na nastawy fabryczne. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Dekoj
Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 590 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14 |
|
|
|