» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: hubertbaran
2009-10-16, 13:20
MZ ETZ 150 problem z biegami
Autor Wiadomość
adrian_k700i 

Motocykl: MZ ETZ 150 '89
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: mazury
Wysłany: 2009-04-08, 23:00   MZ ETZ 150 problem z biegami

Witam! Mam problem z moją MZ ETZ 150. Otóż chodzi mi o stopkę zmiany biegów. Normalnie zawsze wystarczyło lekko nacisnąć na dół i już była jedynka. Teraz się bardzo poluźniła, tzn. wrzucam jedynkę, a stopka aż ociera o podnożkę. Gdy chcę wrzucić dwójkę, muszę ją bardzo wysoko podnieść (do takiej pozycji, w której normalnie byłaby 4), potem lekko opuścić i potem znów lekko do góry i wtedy wchodzi. Ostatnio nawet przy zmianie biegu na "2" etka raz zgrzytnęła, i potem nie wiadomo dlaczego wrzucił się bieg 4. Czy to coś poważnego ? Z góry dzięki za pomoc.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-04-09, 01:15   

Witam
Chyba miałem kiedyś podobnie… A przyczyną tego jest pęknięta sprężyna zmieniacza biegów, ja akurat dałem dorobić w zakładzie, aby mieć pewność, że będzie mieć odpowiednią twardość, choć można ja również kupić za gdzieś 7 zł, (co jest warta nie wiem kupiłem, ale nie założyłem wolałem tą zrobioną według oryginalnej w zakładzie)Rozbiórka silnika nieunikniona. Raczej nie radzie jeździć z tą usterką część sprężyny może podejść pod zębatki koszta naprawy się zwielokrotni na pewno. Napisz proszę czy opisana przyczyna się potwierdziła? POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
adrian_k700i 

Motocykl: MZ ETZ 150 '89
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: mazury
Wysłany: 2009-04-09, 09:03   

Rozbiórka silnika, tylko nie to :( Jeszcze go nigdy nie rozbieralem, zawsze tylko sprzęgło albo elektryka, ale nie rozbiór silnika. Dużo miales z tym roboty?
Chyba będę musiał sie niedługo pozbyć mojej etki. A wiesz moze co mogło byc przyczyną pęknięcia tej sprężyny?
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-04-09, 12:40   

Normalne „zmęczenie materiału” przez użytkowanie ona ciągle narażona jest na naprężenia podczas zmiany biegów wygina się ciągle, po prostu ma określony czas prawidłowego użytkowania mi ona pękła po około 25tyś -27tyś przebiegu…
Naprawa nie jest skomplikowana ze zmieniacza ściąga się 2 segiery i zakłada nową. Raczej nie jest to powód by się pozbywać Mz ale to już twoja decyzja, poza tym naprawa tego elementu nie spowoduje że zbankrutujesz koszt to tak jak ci pisałem 7-10 zł.
Czas naprawy 3 godziny starczy ci majac wszystkie cześci do poskładania;POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-04-09, 12:43   

Wiesz co, rozumiem jeżeli zrobiłbyś remont i zaczęło pieprzyć się wszystko po kolei i chciałbyś ją sprzedać to nie rocznik 2009, że wszystko działa elegancko. Każda część ma prawo "zdechnąć" z powodu kilkudziesięciu lat ;)
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
adrian_k700i 

Motocykl: MZ ETZ 150 '89
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: mazury
Wysłany: 2009-04-17, 22:59   

Siema. Jednak niedługo wezmę się za rozbiórkę silnika. Co może być jeszcze przyczyną mojego problemu z biegami ( oprócz sprężyny) ?
 
 
     
Fuga 


Motocykl: Mz etz 251 91.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 295
Skąd: Klonowa
Wysłany: 2009-04-18, 14:36   

powiem ci tak nie lekceważ tego bo przeto w mojej etz peknał karter przez głupot poprzedniego właściciela więc rozbierz wymień i ciesz się z etz pozdr :smile:
_________________
http://www.polskajazda.pl...1,WSK,125/44944
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-04-19, 12:50   

Witam
Ogólnie skupiłbym się na tej sprężynie, o której ci już pisałem, jeśli już byś chciał abym stał się „Kubusiem fatalistą” i chciałbyś wiedzieć co jeszcze wymienić to możliwe, że zużyte będą „kły” z wałka zmieniacza biegów, reszta to już raczej tylko „wróżenie z fusów” jak nie rozbierzesz to się nie przekonasz i już nie ma sensu pisać do momentu rozbiórki, napisz, co stwierdziłeś po rozbiórce to będziemy myśleć dalej…POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
adrian_k700i 

Motocykl: MZ ETZ 150 '89
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: mazury
Wysłany: 2009-05-23, 14:38   

Witam! Dopiero dzisiaj wziąłem się do naprawy. Zdjąłem lewy dekiel i zrzuciłem sprzęgło. Nie rozpołowiłem jeszcze silnika. I teraz mam problem, o którą sprężynę zmieniacza biegów chodzi? Bo jak zdjąłem to sprzęgło, to tam zaraz widać sprężynę, którą właśnie zakupiłem, i ona siedzi bardzo dobrze. Nie jest pęknięta, wszystko jest z nią w porządku.
 
 
     
Seba150^^ 

Motocykl: Mz Etz 150
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 8
Skąd: Bielany
Wysłany: 2009-05-23, 18:41   

jest tylko jedna sprężyna przy "zmieniaczu" biegów i ona jest w głębi silnika i widać ją od strony sprzęgła przez takie kwadratowe wycięcie...
 
     
adrian_k700i 

Motocykl: MZ ETZ 150 '89
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: mazury
Wysłany: 2009-05-23, 22:10   

Marcin W. , miales rację. Przyczyną mojego problemu jest pękniętą ta sprężyna zmieniacza biegów. Dopiero teraz zobaczyłem jak wygląda. Lata sobie luźno po walku. Jednak sam sobie na pewno nie dam z tym rady. Nawet sąsiad, który rozbierał silnik, ale od WSKi czwórki, nie chce sie zabardzo tego podejmować, bo to w końcu MZ a nie WSK. Największy jest strach o skrzynie biegów, że potem bedzie ciężko ją złożyć. Nie mieszka ktoś z was w okolicach Mławy, a jeszcze lepiej Działdowa ( warmińsko-mazurskie) , kto by mi pomógł z tym? Oczywiście za stosowną opłatą.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-05-23, 22:17   

adrian_k700i, -"nie taki diabeł straszny jak go malują..." zrobił bym ci to ale koszt wysyłki to jakieś 70zł....(w 2 strony)
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
adrian_k700i 

Motocykl: MZ ETZ 150 '89
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: mazury
Wysłany: 2009-05-23, 23:41   

Sorry, że tak się spytam ale nie chciałbyś może kupić mojej etki? :)
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-05-23, 23:46   

jedna stoi już na placu :lol: daj w dziale ogłoszeń to naprawiamy...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Krystian89 
Etezetysta


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 71
Skąd: Kwaśniów - Olkusz
Wysłany: 2009-05-24, 03:54   

a co to za polityka? Rozbierasz silnik strona sprzegła do dolu i nie ma prawa Ci sie rozlecieć. a po drugie to tyle jest schematow na necie ze nie ma problemu z pozniejszym złożeniem wystarczy odrobina pojecia i zrobisz sam. Chyba że naprawde czujesz sie lewy w tych sprawach...
_________________
Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen

Wpadać i oglądać maszynki ;)
http://www.polskajazda.pl/Profil/7368
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-05-24, 09:55   

po 3 silnika nie da sie złozyć źle poprostu wtedy kartery sie niezejdą:D
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
adrian_k700i 

Motocykl: MZ ETZ 150 '89
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: mazury
Wysłany: 2009-05-24, 19:23   

No tak, dla Was to jest proste :razz: Tymczasem dla mnie to jest "new experience" :mrgreen: . Mógłby ktoś napisać krok po kroku, co muszę zrobić , aby dobrać się do tej sprężyny?

Krystian89 napisał/a:
a co to za polityka? Rozbierasz silnik strona sprzegła do dolu i nie ma prawa Ci sie rozlecieć. a po drugie to tyle jest schematow na necie ze nie ma problemu z pozniejszym złożeniem wystarczy odrobina pojecia i zrobisz sam. Chyba że naprawde czujesz sie lewy w tych sprawach...

No w tych sprawach czuję się naprawdę trochę lewy :razz: . Ale w końcu trzeba się kiedyś nauczyć. Mam nadzieję, że jak zrobię tak jak piszesz, to ta skrzynia się nie rozleci.:razz: :roll:
 
 
     
Majsterek 

Motocykl: K-750M, SHL, MZ
Wiek: 29
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Silno k.Chojnic
Wysłany: 2011-10-30, 22:26   

Siemka ;)
Szukając tematu, który jest podobny do mojego problemu związanego ze 150-tką uznałem, że ten jest najodpowiedniejszy.

Wczoraj odbyłem pierwsze próbne jazdy po świeżo złożonym silniku (sporo stała, 5 tys. km od nowości - 15 lat temu jakaś świnia dosypała wujkowi cukru do zbiornika)
Doczekała się remontu :)

Kurcze... wczoraj było wszystko w porządku. Biegi wchodziły elegancko, redukcja nie sprawiała problemów.
Dzisiaj po kilku zmianach biegów podczas redukcji(lub wbijania jedynki) sprężyna nie cofa dźwigni :???: Podczas wbijania wyższych biegów czuć że sprężyna pracuje.
Natomiast gdy zgaszę motocykl poruszam dźwignią sprężyna znowu działa...
Podejrzewam wyhaczenie się sprężyny. Co o tym myślicie? Konieczne będzie rozpołowienie silnika?
_________________
Kupię sobie karabin... i będę wszystkich kochał...
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-10-30, 22:28   

Majsterek, chyba będziesz musiał zajrzeć choćby za koszem w otwór sprężyny zatrzasku wałka zmiany biegów
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Majsterek 

Motocykl: K-750M, SHL, MZ
Wiek: 29
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Silno k.Chojnic
Wysłany: 2011-10-30, 22:31   

Tak przewidywałem. Dziwi mnie tylko, że w drugą stronę działa normalnie.
Bardzo uciążliwa jest taka redukcja, gdy za każdym razem dżwignię trzeba brać w środkowe położenie (lekko do góry).
_________________
Kupię sobie karabin... i będę wszystkich kochał...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15