Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 19:45 |
Sprzęgło - gaśnie na sprzęgle - MZ 250 :( |
Autor |
Wiadomość |
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-12-20, 10:34
|
|
|
Poprzednia pękła to nie dość, że hałasowało to jeszcze gasiło motor.
Teraz jak pisałem, wszystko całe a objawy nadal takie same. Hałas i zwalnianie obrotów silnika. Może koszyk wybieraka jest uszkodzony?
Łapa jest nowa. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-12-20, 13:47
|
|
|
Więc może przy wciskaniu sprzęgła, krzyżak (ten do którego przykręcone są szpilki, który jest z tyłu kosza sprzęgłowego) szoruje o duże koło zębate? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-12-20, 14:28
|
|
|
Sprawdzałem, zarówno krzyżak jak i koło są bez uszkodzeń.
Z poprzedniej gwiazdy za sprawą uszkodzenia do oleju dostało się dużo pyłu aluminiowego. W praktyce olej ma kolor metaliczny
Olej z dodatkiem aluminium między tarczami sprzęgła to duży błąd? |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2007-12-20, 15:03
|
|
|
A może masz za długie śruby od blaszki naciągającej sprzegło i pokrywki od obrotomierza i obcierają Ci o gwiazde? Co do oleju to radze spuścić i nalać ropy, odpalić na chwile, wtedy silnik sie przepłucze z opiłków aluminium. Wtedy spuścić rope z silnika do końca (Tą czynność można powtorzyć dla lepszego efektu.). Następnie wlać czystego oleju. |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2007-12-21, 14:07
|
|
|
Hałas pojawia się przy naciśnięciu sprzęgła, więc to nie śruby.
Dzięki za pomysł z ropą. W weekend postaram się podziałać. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2834 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-12-21, 15:02
|
|
|
A sprawdzałeś jaki jest stan tych zębów na wyciskaczu sprzęgła (chodzi o tą tuleje którą reguluje się sprzęgło) |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2008-01-07, 15:44
|
|
|
Panowie, o co tutaj może chodzić?
Sprzęgło nie trze o koło zębate do skrzyni,
są nowe łożyska na wale, w sprzęgle i w tulei wyciskowej,
tuleja wyciskowa i "dźwignia" wyciskowa nowe,
"dźwignia" już nie trze o gwiazdę.
Naciskam sprzęgło i spadaja obroty silnika, do tego ni to szum, ni to chrobot. Powoli kończą mi się pomysły... |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-01-07, 17:02
|
|
|
BeerfaN, u mnie obroty w TS po wciśnięciu sprzęgła tez spadają,ale to raczej normalka. Mógłbyś jakoś dokladniej opisac ten dźwięk ?
[ Dodano: 2008-01-07, 17:04 ]
a i czy wymieniałeś to łożysko w gwieździe? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-01-07, 19:22
|
|
|
Śpiewak, w mojej Mz nie spadały obroty po wcisnieciu sprzegła U kumpla w Etz 250 tez tak sie działo to rozsypała sie gwiazda... odkrec dekielek obrotka i popusc troszke sprzegło, zakrec i wyreguluj na lince |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-01-07, 20:52
|
|
|
Michał_22, no i tak musze zdjąć lewą pokrywke to sprzęgło potraktuje delikatniej jeżeli chodzi o naciąg - całe szczęście że nic sie nie rozsypało,przeżyło kilka jazd na gumie |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2021 Skąd: okolice Zakopanego
|
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-01-07, 23:28
|
|
|
SofCHJanek, co to za mechanik robił? Hmm ciekawy patent... |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1030 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2008-01-08, 08:23
|
|
|
BeerfaN, przyczyna pewnie jakaś błacha, ale sprawdź jeszcze, czy łożysko wyciskowe (jego wewnetrzna bieżnia obraca) się luźno, gdy jest nałożona na wale. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2021 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2008-01-08, 11:49
|
|
|
Michał_22 nie wiem co za mechanik to robił, to by było raczej trudno ustalić. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2008-01-08, 13:45
|
|
|
Śpiewak, tak, nowe.
Zmienię jeszcze ten nieszczęsny olej i spróbuję wypłukać pył aluminiowy z silnika - może to to...
Na razie właśnie zakupiłem elementa do modułu zapłonowego wg Parafki. Ciekawe, czy uda mi się go sklecić? |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Emilos
Motocykl: Husqvarna WR 360 98r
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 100 Skąd: Piaski koło Lublina
|
Wysłany: 2008-01-08, 14:17
|
|
|
U mnie działo się to samo. Naciskam sprzęgło moto gaśnie. Powód był taki że sprzęgło ocierało o duże koło zębate. Wina za grubych tarczek, wyrobionego stożka sprzęgła lub stożka na wale. U mnie przyczyna tkwi grubych tarczkach oraz wyrobionym stożku na wale. |
_________________ ogar 200 > simson s70 > etz 250 > yamaha yz 250 > husqvarna wr 360 2T > Peugeot 406
|
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2008-01-08, 15:47
|
|
|
Wał i stożek nowy, do koła zębatego ma 3mm - o 1,5 więcej, niż da się wycisnąć sprzęgło. Na kole nie ma śladów tarcia. Magia Panowie, po prostu magia... |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-01-08, 15:52
|
|
|
Popuść trochę sprzęgło na tym dekielku a naciąg linką. |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2008-02-18, 08:44
|
|
|
Reaktywacja
Wczoraj wymieniłem olej w skrzyni.
Spuściłem stary (miał może z 50km przebiegu, ale był pełen pyłu aluminiowego), nalałem gorącej ropy, pomiąchałem i, po uprzednim spuszczeniu ropy oczywiście, nalałem 900ml hipolu 80w/90 GL-4.
Starego oleju było 400ml. Ropy wlałem ok. 500ml.
Sprzęgło najlepiej działało na ropie. Na nowym hipolu ledwo da się wysprzęglić moto. Czym jest to podyktowane? Silnik musi być gorący, żeby te diabelne tarczki się rozeszły? Nowy olej też zalałem gorący.
Teraz tarczki się sklejają, dranie małe... |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-09-07, 12:59
|
|
|
Odgrzewam
Pacjent MZ Trophy 250 z silnikiem bodajże od TS 4B, ale to chyba nie gra żadnej roli (taki zestaw kupiłem i wyremontowałem).
Silnik po remoncie, tarczki nowe i docierane do odpowiedniego rozmiaru, sprężynki wybrane odpowiedniej wysokości, luz na sprzęgle przy montażu między elementami sprawdzony i poprawny, łożyska nowe. Na sucho bez kluczyka sprzęgło pięknie wysprzęgla kopniak nie porusza wałem. Bez sprzęgła normalnie działa, można odpalić silnik, a i oberwać w nogę kopniakiem też się zdarzy. Po uruchomieniu silnika i użyciu dźwigni słychać, że silnik gwałtownie schodzi z obrotów i chce zgasnąć lub gaśnie (kwestia mojego refleksu kiedy odpuszczę). Sprzęgło nie daje żadnych objawów dźwiękowych, ani na zimnym, ani na ciepłym silniku. Po rozgrzaniu nie zauważyłem żadnej różnicy co do jego działania. Niestety nie próbowałem jak poprzednik jeździć z takim sprzęgłem (motor nie do końca skręcony żeby wyjechać na ulicę).
Kopiąc bez zapłonu wszystko jest ok, czyli sprzęgło działa i tu nie rozumiem co się może dziać po uruchomieniu silnika. Na co powinienem zwrócić uwagę? Może o czymś banalnym zapomniałem? A może się przejechać jednak? |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
|