» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 19:45
Sprzęgło - gaśnie na sprzęgle - MZ 250 :(
Autor Wiadomość
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-12-20, 10:34   

Poprzednia pękła to nie dość, że hałasowało to jeszcze gasiło motor.

Teraz jak pisałem, wszystko całe a objawy nadal takie same. Hałas i zwalnianie obrotów silnika. Może koszyk wybieraka jest uszkodzony?

Łapa jest nowa.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-12-20, 13:47   

Więc może przy wciskaniu sprzęgła, krzyżak (ten do którego przykręcone są szpilki, który jest z tyłu kosza sprzęgłowego) szoruje o duże koło zębate? :roll:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-12-20, 14:28   

Sprawdzałem, zarówno krzyżak jak i koło są bez uszkodzeń.

Z poprzedniej gwiazdy za sprawą uszkodzenia do oleju dostało się dużo pyłu aluminiowego. W praktyce olej ma kolor metaliczny :razz:

Olej z dodatkiem aluminium między tarczami sprzęgła to duży błąd?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-12-20, 15:03   

A może masz za długie śruby od blaszki naciągającej sprzegło i pokrywki od obrotomierza i obcierają Ci o gwiazde? Co do oleju to radze spuścić i nalać ropy, odpalić na chwile, wtedy silnik sie przepłucze z opiłków aluminium. Wtedy spuścić rope z silnika do końca (Tą czynność można powtorzyć dla lepszego efektu.). Następnie wlać czystego oleju.
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2007-12-21, 14:07   

Hałas pojawia się przy naciśnięciu sprzęgła, więc to nie śruby.

Dzięki za pomysł z ropą. W weekend postaram się podziałać.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2834
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-12-21, 15:02   

A sprawdzałeś jaki jest stan tych zębów na wyciskaczu sprzęgła (chodzi o tą tuleje którą reguluje się sprzęgło)
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2008-01-07, 15:44   

Panowie, o co tutaj może chodzić?

Sprzęgło nie trze o koło zębate do skrzyni,
są nowe łożyska na wale, w sprzęgle i w tulei wyciskowej,
tuleja wyciskowa i "dźwignia" wyciskowa nowe,
"dźwignia" już nie trze o gwiazdę.

Naciskam sprzęgło i spadaja obroty silnika, do tego ni to szum, ni to chrobot. Powoli kończą mi się pomysły...
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-01-07, 17:02   

BeerfaN, u mnie obroty w TS po wciśnięciu sprzęgła tez spadają,ale to raczej normalka. Mógłbyś jakoś dokladniej opisac ten dźwięk ?

[ Dodano: 2008-01-07, 17:04 ]
a i czy wymieniałeś to łożysko w gwieździe?
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-01-07, 19:22   

Śpiewak, w mojej Mz nie spadały obroty po wcisnieciu sprzegła :piwo: U kumpla w Etz 250 tez tak sie działo to rozsypała sie gwiazda... odkrec dekielek obrotka i popusc troszke sprzegło, zakrec i wyreguluj na lince
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-01-07, 20:52   

Michał_22, no i tak musze zdjąć lewą pokrywke to sprzęgło potraktuje delikatniej jeżeli chodzi o naciąg - całe szczęście że nic sie nie rozsypało,przeżyło kilka jazd na gumie :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2021
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2008-01-07, 23:24   

Spotkałem ciekawy patent odnośnie pękniętej gwiazdy, zobaczcie na fotki.

http://www.fotosik.pl/pok...6e1bc3bd9e.html
http://www.fotosik.pl/pok...128f0d0321.html
http://www.fotosik.pl/pok...c51ffd19de.html
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-01-07, 23:28   

SofCHJanek, co to za mechanik robił? :wink: Hmm ciekawy patent... :piwo:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1030
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2008-01-08, 08:23   

BeerfaN, przyczyna pewnie jakaś błacha, ale sprawdź jeszcze, czy łożysko wyciskowe (jego wewnetrzna bieżnia obraca) się luźno, gdy jest nałożona na wale.
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2021
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2008-01-08, 11:49   

Michał_22 nie wiem co za mechanik to robił, to by było raczej trudno ustalić.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2008-01-08, 13:45   

Śpiewak, tak, nowe.

Zmienię jeszcze ten nieszczęsny olej i spróbuję wypłukać pył aluminiowy z silnika - może to to...

Na razie właśnie zakupiłem elementa do modułu zapłonowego wg Parafki. Ciekawe, czy uda mi się go sklecić?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Emilos 


Motocykl: Husqvarna WR 360 98r
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 100
Skąd: Piaski koło Lublina
Wysłany: 2008-01-08, 14:17   

U mnie działo się to samo. Naciskam sprzęgło moto gaśnie. Powód był taki że sprzęgło ocierało o duże koło zębate. Wina za grubych tarczek, wyrobionego stożka sprzęgła lub stożka na wale. U mnie przyczyna tkwi grubych tarczkach oraz wyrobionym stożku na wale.
_________________
ogar 200 > simson s70 > etz 250 > yamaha yz 250 > husqvarna wr 360 2T > Peugeot 406
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2008-01-08, 15:47   

Wał i stożek nowy, do koła zębatego ma 3mm - o 1,5 więcej, niż da się wycisnąć sprzęgło. Na kole nie ma śladów tarcia. Magia Panowie, po prostu magia...
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-01-08, 15:52   

Popuść trochę sprzęgło na tym dekielku a naciąg linką.
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2008-02-18, 08:44   

Reaktywacja

Wczoraj wymieniłem olej w skrzyni.

Spuściłem stary (miał może z 50km przebiegu, ale był pełen pyłu aluminiowego), nalałem gorącej ropy, pomiąchałem i, po uprzednim spuszczeniu ropy oczywiście, nalałem 900ml hipolu 80w/90 GL-4.

Starego oleju było 400ml. Ropy wlałem ok. 500ml.

Sprzęgło najlepiej działało na ropie. Na nowym hipolu ledwo da się wysprzęglić moto. Czym jest to podyktowane? Silnik musi być gorący, żeby te diabelne tarczki się rozeszły? Nowy olej też zalałem gorący.

Teraz tarczki się sklejają, dranie małe...
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-09-07, 12:59   

Odgrzewam
Pacjent MZ Trophy 250 z silnikiem bodajże od TS 4B, ale to chyba nie gra żadnej roli (taki zestaw kupiłem i wyremontowałem).
Silnik po remoncie, tarczki nowe i docierane do odpowiedniego rozmiaru, sprężynki wybrane odpowiedniej wysokości, luz na sprzęgle przy montażu między elementami sprawdzony i poprawny, łożyska nowe. Na sucho bez kluczyka sprzęgło pięknie wysprzęgla kopniak nie porusza wałem. Bez sprzęgła normalnie działa, można odpalić silnik, a i oberwać w nogę kopniakiem też się zdarzy. Po uruchomieniu silnika i użyciu dźwigni słychać, że silnik gwałtownie schodzi z obrotów i chce zgasnąć lub gaśnie (kwestia mojego refleksu kiedy odpuszczę). Sprzęgło nie daje żadnych objawów dźwiękowych, ani na zimnym, ani na ciepłym silniku. Po rozgrzaniu nie zauważyłem żadnej różnicy co do jego działania. Niestety nie próbowałem jak poprzednik jeździć z takim sprzęgłem (motor nie do końca skręcony żeby wyjechać na ulicę).
Kopiąc bez zapłonu wszystko jest ok, czyli sprzęgło działa i tu nie rozumiem co się może dziać po uruchomieniu silnika. Na co powinienem zwrócić uwagę? Może o czymś banalnym zapomniałem? A może się przejechać jednak?
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14