» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 19:45
Sprzęgło - gaśnie na sprzęgle - MZ 250 :(
Autor Wiadomość
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2016-09-07, 15:37   

Pewnie wysprzęglik nie naciska ci na łożysko oporowe w aluminiowym docisku tylko trze o obudowę
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-09-07, 21:18   

Ale jak pisałem na zgaszonym jest ok. Po kopnieciu słychać lekki szum, który ustaje dopiero pochwali. Rozumiem, że według ciebie do weryfikacji będzie wysprzeglik i gwiazda w poszukiwaniu obtarcia gdzieś na obwodzie. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Postaram się zajrzeć tam weekend, porobić zdjęcia może ktoś coś zauważy lub problem się sam wyjasni
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-09-07, 22:15   

Na jakie łożysko masz docisk? o jaki masz docisk sprzęgła? może zamontowałeś łożysko, które wchodzi za głęboko w docisk i łapka trze w docisk a nie opiera się na łożysku. Na zgaszonym sprzęgło się wysprzęgla, bo wał się nie obraca.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2155
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2016-09-07, 23:21   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Na jakie łożysko masz docisk? o jaki masz docisk sprzęgła? może zamontowałeś łożysko, które wchodzi za głęboko w docisk i łapka trze w docisk a nie opiera się na łożysku. Na zgaszonym sprzęgło się wysprzęgla, bo wał się nie obraca.
wlasnie o tym mowie :piwo: Tylko tutaj innego lozyska nie zamontujesz. Czesto bywa ze lapka wysprzeglika ma wydarty rant ktory wciska lozysko , a jak jest wytarty to reszta plaszczyzna lapki wysprzeglika dotyka nie tylko lozyska ale i ameliniowego docisku
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2016-09-07, 23:30   

To raczej nie to ....TS 250 4B powinna mieć stalowy docisk z innym łożyskiem i do tego inny wysprzęglik. Jeśli ma alluminowy to też nie bardzo ...rant wysprzęglika naciska tylko na wewnętrzną bieżnię łożyska.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-09-07, 23:56   

Łożysko dokupienia identyczne do demontowanego. Wysprzęglik wybrałem najmniej zużyty z posiadanych. Nie wiedziałem że te elementy są różne. W takim razie rozbieram i robię zdjęcia, może przydadzą się również innym na przyszłość.
Jeśli wysprzęglik naciska tylko środkiem na mniejszą bieżnie to czy można zastosować podkładki dystansowe (wiadomo są utwardzane), czy to za duża rzeźba. Teoretycznie mniejsza bieżnia jest nieruchomo.
Może ktoś podać wysokość rantu która zapewnia prawidłową pracę sprzęgła do porównania z moim wysprzeglikiem? Będę wdzieczny
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2016-09-08, 06:49   

Mi sie takie cuda dzialy jak wał slizgal sie w prawo i w lewo na łożyskach. Włączyłem sprzeglo, wał sie przesuwal i widocznie krzywka z kowadelkiem tak sie ustawialy ze silnik tracil iskre. Rozebralem, złożyłem jeszcze raz i bylo juz w porzadku. Tylko raz mialem taka sytuację
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2016-09-08, 07:01   

Ja się spotkałem z takim przypadkiem u znajomego.
Było dokładnie tak jak halcik opisał - po wciśnięciu klamki silnik zwalniał aż do zdechnięcia.

Po rozebraniu okazało się że winna była łapka sprzęgła, miała szerszą powierzchnię docisku niż przewidziano dla aluminiowego docisku. Po prostu naciskała obie bieżnie zamiast tylko wewnętrznej.
Efekt: zatarte łożysko wycisku i sam aluminiowy docisk do wyrzucenia bo się zdeformował.

PS Od tej pory już wiem że są 2 rodzaje tych "łapek".
_________________
Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem.....
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-09-08, 08:40   

Oglądam na allegro i nie umiem wyłapać tych dwóch rodzajów wysprzęglików/dźwigni sprzęgła. Z innego tematu kojarzę, że na pewno mogą mieć różną ilość zębów. U siebie miałem dwa rodzaje łożysk - standardowe, czyli o mniejszej i większej bieżni na zewnątrz i od środka i łożysko które bieżnie miało góra i dół. Silnik składałem 2 lub 3 lata temu i dopiero dotarłem do etapu jego uruchomienia więc już nie pamiętam co i jak mam założone.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-09-08, 09:43   

Zrób zdjęcia i pokaż. Porównamy docisk z łożyskiem i z dźwignią wyciskową - a są to różne elementy w tych dwu przypadkach, sam nie dawno ćwiczyłem składanie z różnych elementów z kartonowych zapasów.
O dodatkowych podkładkach dystansujących nawet bym nie myślał.
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2016-09-08, 09:54   

Wysprzęgliki rówżnią się głównie rantem naciskającym, jeśli pomyliłeś części przy montażu to rzeczywiście może dochodzić do tarcia poza wewnętrzną bieżnią, rozbieraj.



_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-09-08, 12:52   

Obstawiam, że mam właściwą dźwignię, ale tak jak pisałem zdjęcia będą w weekend. Może gwiazdę założyłem od ETZ. Dlaczego podkładki dystansowe odpadają? Są twarde i gdyby nie obcierały o kulki łożysk to chyba mogłyby być. Chyba że uważacie, że jednak z jakiś powodów to się nie sprawdzi. Wiem w tej chwili idę po taniości
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-09-08, 14:10   

Powinieneś mieć dźwignię taką jak na dolnej fotografii + metalowy docisk + łożysko o bieżniach jak nazwałeś góra-dół.
Jeśli złożysz prawidłowo to podkładki nie są potrzebne, jeśli wykombinowałeś jakiegoś diabła to zrób to prawidłowo. Nie ma innej możliwości.
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15