» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-21, 19:43
wrazenia z jazdy mztrophy
Autor Wiadomość
k j n 
kajtek

Motocykl: cbr 1000
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: okolice lodzi
Wysłany: 2007-08-24, 20:02   wrazenia z jazdy mztrophy

jak w temacie(nie wiem moze juz bylo) ale z checia sie dowiem bo jestem zainteresowany takim moto.posiadacze piszczie,dzieki :smile:
_________________
zaciekawiony mz
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-08-24, 20:16   

Tropikiem jeździ się bardzo komfortowo, ładnie prowadzi się po nawierzchniach utwardzonych, ładnie składa się w zakręty. Na równym asfalcie po prostu się "płynie" :) Tropik natomiast nie nadaje się do jazdy na "luźnych" nawierzchniach, czego mogłem dzisiaj doświadczyć. Jadąc przez las, w jednym miejscu było błotko, fajerę trzymałem mocno, gdy eMZetka wjechała przednim kołem w błotko, automatycznie zaczęła się kłaść, dobrze, że szybko skontrowałem kierownicą ( nie wiem jakim cudem, ale obiłem sobie piszczel o kierownicę :lol: ) i w efekcie tylko obróciło mnie o 90 stopni. Jednym słowem mówiąć, tropik to motocykl stworzony na szosę :)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
k j n 
kajtek

Motocykl: cbr 1000
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: okolice lodzi
Wysłany: 2007-08-24, 22:57   

to podobnie jak moja honda,albo ja jezdzic nie umiem :oczy:

[ Dodano: 2007-08-24, 23:06 ]
a jakie sa predkosci przelotowe takiego sprzetu tak zeby silnik sie nie meczyl?
_________________
zaciekawiony mz
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-08-24, 23:07   

Jak najszybciej :mrgreen: :piwo: :lol:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-08-24, 23:07   

90-100 można trzymać bez problemu :)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2007-08-24, 23:28   

ja miałem okazje troche poprowadzić tropa i powiem że komfort to pierwsze co mi się nasuwa na myśl, dalej nisko środek ciężkości i duża waga, ale to było ładnych kilka lat temu więc teraz bym to inaczej odczuł.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
k j n 
kajtek

Motocykl: cbr 1000
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: okolice lodzi
Wysłany: 2007-08-24, 23:53   

to lajtowo,ogolnie to fajne toczydlo,a duzo to awaryjne(niestety nie znam sie na zabytkach)
_________________
zaciekawiony mz
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2007-08-25, 01:03   

Jesli masz wyprostowana sprawę z ładowaniem ( proponuje elektr. regler od razu). Elektryke cala ok ( waidomo to 40 latek ;) ) , to i nic sie takeigo zlego potem nie dzieje .
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
k j n 
kajtek

Motocykl: cbr 1000
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: okolice lodzi
Wysłany: 2007-08-25, 12:06   

no wlasnie tego sie boje bo ja jestem laik w kwesti silnikowej a co dopiero elektrycznej(a zabawne jest to ze szkole elektryczna skonczylem :mrgreen:
_________________
zaciekawiony mz
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2007-08-25, 15:05   

Hehh, a od czego masz nasze forum :wink:
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
k j n 
kajtek

Motocykl: cbr 1000
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: okolice lodzi
Wysłany: 2007-08-25, 15:30   

no dobrze ze jest takie forum,
_________________
zaciekawiony mz
 
 
     
kendzior 

Motocykl: Czerwony Komarek
Wiek: 32
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-08-26, 15:58   

mialem okazje jezdzic prowadzi sie glancus ale wyglad troche nie bardzo
_________________

 
 
     
KUSY 

Motocykl: MZ TS 250 - 75r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 92
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2007-08-26, 20:39   

Jak możesz mówić, że tropik ma nie bardzo wygląd. Chyba jeszcze nie dorosłeś do motocykli. Jak jeździsz po lasach, to tropka się dla ciebie nie nadaje. Dla wielu jednak jest to jedyna MZ którą nie wstyd dzisiaj na ulicę się pokazać bez śmiechu przechodniów.
_________________
To moja staruszka:
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/13679
 
     
kendzior 

Motocykl: Czerwony Komarek
Wiek: 32
Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-08-28, 21:38   

ale ja nie uwazam ze trophy jest brzydka tylko mniej mi sie podoba od etz i nie jezdze po lasach i to ze mam 15 lat nie znaczy ze gowno wiem o motorach i nie mam nic do ludzi ktorzy maja i ktorym sie podoba mz trophy :grin:
_________________

 
 
     
contraband 
Golden God!


Motocykl: WSK 175 Kobuz '83
Wiek: 35
Dołączył: 20 Cze 2005
Posty: 82
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2007-08-30, 01:16   

Tak gwoli scislosci:
"Jaskolka" i "Tropik" to ten sam motocykl, tylko nieco inny wyglad?

Przepraszam. Juz lece do kąta.
_________________
On a dark desert highway, cool wind in my hair,
Warm smell of colitas, rising up through the air.
Up ahead in the distance, I saw a shimmering light.
My head grew heavy and my sight grew dim.
I had to stop for the night.
 
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2007-09-06, 06:52   

A ja właśnie zamieniłem ETZ 150 na MZ ES 250/2 Trophy, bo uważam go za przepiękny motocykl (jeszcze jaskółka i TS). Komfort jazdy jest po prostu nieziemski, dosłownie się płynie, prędkości w ogóle nie czuć (chyba że licznik przekłamuje). Wyjechałem z domu i jadę, patrzę po ok 1 km na licznik a tu 110 km/h (ups trzeba by zwolnić), jeszcze tyl;ko tłumik zmienić bo mimo że go uszczelniałem chodzi jak dniepr (ale i tak gwiżdże :mrgreen: :mrgreen: )
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-06, 22:06   

a ja dodam nieco dźegcu:
Moto ma skłonność do niekontrolowanego unoszenia przodu w górę, przez co jest mało stabilne przy dodawaniu gazu na zakrętach. O wiele mniej stabilne niż ETZ.
Dobrze odchyla strugę deszczu dopiero przy jakichś 110 km/h
Jest niezbyt dobrze wyważona, środek ciężkości po zatankowaniu pod korek jest już na tył motocykla, a gdy masz bagaż/plecaczka/namiot, jest coraz gorzej.
Silnik lubi wysokie obroty, zapomnij o wyprzedzaniu przy 60 z 4 biegu.
No i to jest 6V - miej w zapasie latarkę :mrgreen:
Mógłbym wyliczać i wyliczać, bo trzeba coś dać na szalę razem z tymi superlatywami, ale kończe bo mi się łezka w oku kreci jak sobie przypomnę wspólne śmiganie. Do d. z negatywami, to wspaniały motocykl, za śmieszne pieniądze. Masz chęć, to bierz i się nie zastanawiaj :!:
_________________
The power of dreams.
 
 
     
przemexs 


Motocykl: MZ ES 250/2 TROPHY
Wiek: 46
Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 15
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2007-09-14, 10:12   

Ja też dodam swoje trzy grosze.
Na trophy jedzie się jak na starej dobrej kanapie. Idealny do dalszej turystyki. Ja swoją MZ 2 lata temu zrobiłem ok 800 km w trzy dni. Trasa Piotrków Trybunalski-Zakopane- Krościenko-Nowy Sącz- Ogrodzieniec- Piotrków. Dwie osoby plus bagaż ( dosyć spory bagaż ponieważ była to moja pierwsza podróż motocyklem na "wakacje", ajak wiadomo z każdą następną wyprawą zabiera się mniej rzeczy).Nie odczułem żadnych poważnych problemów z prowadfzeniem motoru z takim obciążeniem.
Teraz trochę złych wiadomości
Jak już zostało to napisane wyżej Trophy nie nadaje się na drogi nie utwardzone. Poważnym problemem jest elektryka. Niestety mnie dopadła ta przykra przypadłość i jak narazie prąd wygrywa (brak czasu na poważny serwis).
Podsumowując motor dobrze zrobiony odwdzięczy się dobrym prowadzeniem na asfaltowych drogach
Pozdrawiam
 
     
Fox Rider 

Motocykl: Mz es 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-14, 14:50   

Nikt nie wspomniał, że serwisowanie tego motocykla jest coraz trudniejsze. Kończą się części, te co jeszcze są kosztują coraz więcej, a stosowanie zamienników nie zawsze prowadzi do oczekiwanych rezultatów. Jeszcze jedna uwaga dotycząca prowadzenia- przednie zawieszenie ma tendencję do wpadania w wibracje podczas pokonywania łuków. Ogólnie trop (przynajmniej mój- może generalizuję) dawno przestał być maszyną "na codzień", tutaj dużo lepiej sprawdzi się etz. Ale jako sprzęcik-hobby, jest idealny.

Contraband- jaskółka jest poprzedniczką trophy. Konstrukcyjnie jest podobna (przy bliższym kontakcie okazuje się, że nawet bardziej, niż się zdaje), ale to nie ten sam motocykl. Jaskółki są opisywane, jako es 250/0 i 250/1, a trophy to es 250/2. Nie jestem wybitnym znawcą tematu, więc proszę o poprawkę, jeśli źle napisałem.

Pozdrowienia!

ps. U mnie nie ma ŻADNYCH problemów z elektryką, a mam regler mechaniczy. Jedyne "ale", to stary aku, który czasami utrudnia rozruch. Poza tym wszystko gra i bucy. Może dlatego, że całą instalację kładłem sam. :cool:
_________________
Nie lubię poniedziałków.
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2007-09-14, 17:42   

Panowie pojedzie Es i po piachu :mrgreen: . No na zakretach to trzeba miec sie na uwadze ,ale na prostej to tylko kiere mocno trzymac i ogien :twisted:
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15