» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-18, 09:08
Pompa hamulcowa, wyciek, grubość klocka - Mz etz 150
Autor Wiadomość
Tabakiero 
-

Motocykl: Mz Etz 150
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 10
Skąd: Kalisz/Zbiersk
Wysłany: 2007-08-25, 21:55   Pompa hamulcowa, wyciek, grubość klocka - Mz etz 150

Witam
Ostatnio zabrałem sie za regeneracje pompy hamulcowej. Zamieniłem oring na zimmering, wyczyściłem cały układ itd. Kupiłem płyn hamulcowy i zabrałem sie za zalanie i odpowietrzanie całego układu. Podczas tych czynności kierowałem sie tym artykułem. Oczywiscie plan nie wypalił. Płyn nie chce dojsc(przedostać sie, dopłynąc) z zacisku do pompy. Nie wiem dlaczego tak sie dzieje i nie wiem o co w tym chodzi :sad: Sprawdziłem i wszystkie kanały są drożne. Jak by tego było mało to jeszcze zaobserwowałem wyciek ze zacisku. Mam jeszcze jedno pytanie: Jaką grubość powinien mieć nowy klocek hamulcowy :?:
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-08-25, 22:20   

Nowy ma coś z 5mm nie licząc blachy, ale to tak na oko. Płyn ma płynąć chyba z pompy do zacisku a nie odwrotnie. Zobacz gdzie cieknie bo duchem świętym nikt nie jest. Może ciec z połówki zacisku (jest tam o-ring), lub z tłoczków (mogłeś założyć uszczelnienia w złą stronę). Ja jak zmieniałem pompę to zalałem płyn do zbiornika kiera w prawo max i odkręcam odpowietrznik, kontroluje ilość płynu w zbiorniku i dolewam, czekam aż wypłynie płyn i ma być ok.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Tabakiero 
-

Motocykl: Mz Etz 150
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 10
Skąd: Kalisz/Zbiersk
Wysłany: 2007-08-26, 11:59   

Gdy wlewam płyn do zbiorniczka pompy nie che sie on przedostać do zacisku hamulca. Gdzie znajdują sie kanałki w pompie hamulcowej. Wydaje mi sie, ze odetkałem wszystkie kanałki. Interesuje mnie przekrój pompy lub jeżeli ktoś wie to czy może mi powiedzieć gdzie znajdują sie wszystkie kanałki dlatego, ze istnieje możliwość, ze któryś z kanałków jest zapchany i go przeoczyłem.
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-08-26, 12:06   

nie jest zapchany tylko czasem tak sie zapowietrza. Odkręć przewód przy zacisku, zatkaj go palcem i pompuj klamką (tylko uwazaj zeby płynu w zbiorniczku nie zabrakło) aż płyn poleci. Do zacisku mozesz wlać jakąś strzykawką to będzie pozniej mniej odpowietrzania
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Adam Cygan 
adaś


Motocykl: MZ: etz250,es250/2
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 118
Skąd: Żelazówka
Wysłany: 2007-08-26, 13:12   

ze zbiorniczka do tłoczka są dwa kanaliki możliwe ze jeden masz zatkany sam sie z tym męczyłem
_________________
Moje MZ-tki
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12404
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/12405
 
 
     
Tabakiero 
-

Motocykl: Mz Etz 150
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 10
Skąd: Kalisz/Zbiersk
Wysłany: 2007-08-26, 14:41   

Jeden kanał jest widoczny z góry po odkręceniu korka pompy a gdzie znajduje się ten drugi :?: Bo ten znajdujący sie obok jest tak jakby bez przelotu.
 
 
     
Adam Cygan 
adaś


Motocykl: MZ: etz250,es250/2
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 118
Skąd: Żelazówka
Wysłany: 2007-08-26, 15:44   

ten obok musi być drożny przeczyść go ja miałem tak samo i nie mogłem za nic odpowietrzyć
_________________
Moje MZ-tki
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12404
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/12405
 
 
     
Tabakiero 
-

Motocykl: Mz Etz 150
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 10
Skąd: Kalisz/Zbiersk
Wysłany: 2007-08-26, 22:18   

Tylko on daje takie wrażenie jakby był wogole nie przewiercony tylko poprostu nawiercony :shock:
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-08-27, 12:35   

On jest pogłębiany z góry ma większą średnicą a potem jest cieniutka jak igiełka. A nie masz czasem za bardzo podstawionej klamki czujnikiem od hamulca?? Be wtedy kanał będzie zatkany i za skarby świata nie pójdzie płyn
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Adam Cygan 
adaś


Motocykl: MZ: etz250,es250/2
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 118
Skąd: Żelazówka
Wysłany: 2007-08-27, 17:51   

ja tez tak miałem musisz go przeczyśćić wcale nie było widac ze tam ma btc otwur
_________________
Moje MZ-tki
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12404
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/12405
 
 
     
konrad1517 

Motocykl: etz 150
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 5
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2011-09-05, 17:35   

Witam:)
Chciałem się dowiedzieć czy do naprawy cieknącej pompki potrzebny jest jeden czy dwa simmeringi? Jeżeli dwa to czy sa one takie same?
 
     
motomaniakpl 
MZ uzależnia


Motocykl: ETZ 150 / Saxon 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 151
Skąd: Ostrowiec Św
Wysłany: 2011-09-05, 18:28   

to twój pierwszy post. tutaj mamy takie zasady że najpier się witamy w przywitalni.
a co do pompki to idzie jeden simmer 10x20x7 warto przy wymianie wypolerować tłoczek na lustro
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-09-05, 18:30   

gdybyś wszedł w link pierwszego postu to byś wiedział ale nie chciało się..
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Pavlo 150 


Motocykl: VFR 800 FI :D
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 160
Skąd: Żagań
Wysłany: 2012-05-18, 19:12   

Moja pompa także nadaję się do regeneracji i dziś się za to zabrałem.Po rozebraniu tak to wygląda

Jak widać oringi są już trochę zmęczone i ich miejsce zastąpią nowe.Czytałem coś o zamianie na simering ale to chyba chodzi o pierścień uszczelniający tłoczka prawda???
_________________
Pozdrawiam Pavlo

Podaj podkładkę sprężynową......
Niema są same popękane:D:D:D
 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-05-18, 20:27   

Simering dajesz na ostatnią prawą ze zdjecia część , na ten czop . trzpień , wypoleruj , i składaj z płynem , są komplety naprawcze pompy hamulcowej , na których obecnie śmigam , oczywiście simering zamiast tego gównianego kawałka gumy .
_________________

 
 
     
mocher 


Motocykl: MZ ETZ 250; SHL M11W
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Komarów
Wysłany: 2012-05-24, 23:15   

gdzie szukać przyczyny braku utrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym, mianowicie gdy wcisnę klamkę to hamuje ale po chwili ciśnienie spada i przestaje hamować i klamka leci do końca. wycieków nigdzie na zewnątrz nie ma a stało się to po dłuższym postoju tzn. 2 latach aż się stęskniłem za MZ i chciałem trochę polatać :cool:
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_250/45754
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-05-24, 23:18   

mocher, Wymień uszczelniacze w pompce, pewnie zeżarte są już a szczególnie ten mniejszy na tłoczku.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mocher 


Motocykl: MZ ETZ 250; SHL M11W
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Komarów
Wysłany: 2012-05-24, 23:21   

ETZ_PRORIDER, dzięki za podpowiedź nie pamiętasz jaki idzie rozmiar tych oringów do środka
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_250/45754
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-05-24, 23:32   

na zewnątrz masz 10X20X7 a wewnątrz kupujesz taki jaki jest dedykowany do tej pompy czyli od kompletu naprawczego ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Pavlo 150 


Motocykl: VFR 800 FI :D
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 160
Skąd: Żagań
Wysłany: 2012-05-24, 23:48   

Ja dziś zrobiłem swoją pompę i smiga elegancko :grin: kupiłem zestaw naprawczy
_________________
Pozdrawiam Pavlo

Podaj podkładkę sprężynową......
Niema są same popękane:D:D:D
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15