Diagnostyka samochodowa |
Autor |
Wiadomość |
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-09-02, 18:17 Diagnostyka samochodowa
|
|
|
Masz problem z autem, dużo pali, dymi, jest mulasty, nie chce palić zimny lub ma zaniki mocy? Mogę pomóc.
Jeśli ktoś jest chętny to wykonuję diagnostykę samochodową grupy VAG i kilka innych (VW, Audi, Seat, Skoda, Opel, BMW). Opel od 97 do 2004 roku, BMW 87-2004 roku (tylko te modele co maja gniazda diagnostyczne), a VAG od 92 (stare silniki 1Z też) do 2004 roku (później jest standard CAN a na to mnie nie stać narazie).
Posiadam interface vag kkl oraz laptopa, więc mobilny jestem.
Najbardziej lubię klekoty czyli silniki Tdi.
Trochę wiedzy posiadam, ale ciągle się uczę a ciekawe jest to wchodzi. Cena podpięcia się od 20zł (cena zależy czy obejmuje naprawę uszkodzenia) (warsztaty biorą około 50-100zł za podpięcie). Obszar działania- okolica zamieszkania (Orzechówka kolo Brzozowa). Od października do czerwca będzie to Stalowa Wola.
Samochody które przeszły przez moje ręce:
audi 80 B4 1.9 TDi 1Z 93r- świeciła się kontrolka na desce- zrobione,
VW golf 3 1.9 TDi AHU 96r- zacięty zawór westgate oraz padł abs- zrobione,
Seat Leon 1.8T (benzyna) 01r- dół przy 5,5 tyś obr- uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu- auto sprzedane z wadą,
Seat cordoba 1.9 TDi AFN 96r- nie odpalał- zły kąt wtrysku- zrobione,
Audi A6 2,5 TDi AEL 96r- czarny dym, brak mocy- zawalony kat- zrobione,
VW Passat B4 1.9 TDi AHH 98r- spadki mocy- dziurawe wężyki podciśnieniowe- zrobione,
VW LT35 2,5 TDi AHD 01r- brak mocy- zacięty zawór N75- zrobione,
VW Passat B3 92r silnik 1.9 TDi AHU 94r- nie palił zimny, brak mocy, szarpie silnikiem i inne- zły kąt wtrysku, źle podłączone wężyki podciśnieniowe, uszkodzony czujnik temp płynu, uszkodzone przewodu do immo i inne- zrobione (o dziwo)
...
[ Dodano: 2007-09-18, 19:44 ]
Właśnie odjechał VW Passat B5 silnik 1.9 TDi AJM 01r- brak mocy pod obciążeniem- zapieczone kierownice w turbinie- auto skierowane do czyszczenia turbiny.
[ Dodano: 2007-09-22, 23:50 ]
Następne sztuki:
VW Golf 3 1.9 TDi AFN 96r- ciężko pali (trzeba kręcić z 4 sekundy żeby zapalił)- prawidłowo ustawiony kąt wtrysku, zwiększona dawka rozruchowa- delikatnie się poprawiło ale nie jest tak jak powinno- skierowany na wymianę filtra paliwa (powietrze w przewodach zasilających i cofanie się paliwa) oraz na sprawdzenie rozrządu (ponoć po wymianie zaczęło się chrzanić), po wymianach ma się zjawić ponownie
Opel vectra A 2.0 X20NE 93r.- świeci się kontrolka abs- uszkodzony czujnik lewego przedniego koła- czujnik do wymiany (szukam)
[ Dodano: 2007-11-18, 19:27 ]
VW Passat B4 1.9 TDi 94r- szarpie podczas jazdy, duże spalanie- wyczyszczony nastawnik dawki, ustawiona dawka paliwa - zrobione
[ Dodano: 2007-12-13, 23:10 ]
Seat Alhambra 1.9 TDi AFN 2001r- ogólne sprawdzenie stanu samochodu po sprowadzeniu z zachodu- czujnik stopu do wymiany, klimatyzacja do napełnienia, trochu za niski przebieg
VW Golf 3 1.9 TDi AFN 96r- przy obciążeniu łapie tryby awaryjne- po jeździe próbnej wychodzi że turbina przeładowuje- sprawdzony zaworek N75, sprawdzone wężyki podciśnieniowe- zacinają się kierownice w turbinie (do czyszczenia- nie moja działka) |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2008-01-03, 01:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2008-01-03, 00:06
|
|
|
Qba napisał/a: | VW Passat B3 92r silnik 1.9 TDi AHU 94r |
Ten silnik był montowany dopiero w modelu B4 i od 96 roku,chyba ze ktos swapa se zapuscił to OK
Qba napisał/a: | VW Golf 3 1.9 TDi AFN 95r |
AFN tez szedł dopiero od 96 r
swoją droga tez troszke w tym siedze i hajs nawet jest niezły ,powodzonka |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-03, 01:13
|
|
|
W tym pasku to swap był taki że mało co nie osiwiałem. Elektryka w szatkach, tam był wcześniej TD, poszła głowica to koleś złożył dół z TD a górę i sterowanie z TDi (chyba AHU), to sie dowiedziałem ostatnio. Skrzynia zegary i inne zostało od TD. Z że skrzynia od TD ma inne przełożenia to są strasznie krótkie biegi, no ale kopa ma konkretnego. Niedawno był ustawiać kont wtrysku bo sie pompa wtryskowa popuściła i obcięło śrubę kołem pasowym :ściana: jak dałem nastawy podstawowe to silnik o mało nie zgasł a wartość była 000. Ponoć ciężko palił na zimnym, hmm ciekawe czemu.
A z tym afnem masz rację literówka.
A robótka ciekawa przynajmniej nie trzeba się o robić. Po świętach zmieniałem kolesiowi świece żarowe w AAZ w audiku przy -8 na dworze, myślałem że mnie trafi, akurat w garażu stał mój uniak z otwartą klatką piersiową to nie było jak robić w ludzkich warunkach, ale nigdy więcej.
Teraz już nawet nie dopisuje samochodów do tej listy, nie chce mi się. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2008-01-03, 01:24
|
|
|
o to niezła kaszana ten passat,takie szczepy sa najlepsze ,a skrzynia to wiem,bo mojemu kuzynowi w pasku B4 tez zalozylismy od TD z braku laku,i to samo sie dzieje,1 wogule niema sensu wbijac,2 to 60 i juz silnik wola litosci ,na 5 przy 100 km/h obroty 2.500 prawie a na oryginalnej skrzyni od paska miał 2.000 .A zmiana swiec jeszcze na mrozie no to fakt niewdzieczne zajecie,szczegolnie ta swieca 1 cylindra wrednie schowana za pompą .tyle dobrze ze gwiny sa w miare konkretne bo w TDI,CDI i tych innych to taki drobniutki gwint i lubi sie wykrecac razem ze swieca często ,na to tzreba uwazac bo mozna sie w niezłą mine wpakowac. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-03, 01:49
|
|
|
Powiem ci że te 2 świece za pompą poszły najlepiej, problem miałem z 3 i 4 bo mi brat zawinął przedłużkę do klucza i musiałem płaskim cudować. Na początku silnik był jeszcze letni to trochę grzało ale później lipa.
Tego paska to będę miał chyba za stałego klienta jak czuję, gośc juz pytał czy bym elektryki nie poprawił, ale sie nie podjąłem. Wisi w diabły kabli nie podpiętych, przekaźniki podokładane, w skrzynce bezpiecznikowej masakra. Komp ciągle wali bląd bo nie ma czujnika prędkości w skrzyni i myśli że stoi w miejscu
Żeby było ciekawiej koło lewarka jest tylko jedna wtyczka OBD i to zasilająca, rozdarłem cały tunel środkowy i pół konsoli i nie ma drugiej wtyczki z linią K. Się wkurzyłem i dolutowałem sie kawałkiem kabla do wiązki komputera, zarobiłem końcówkę i podkleiłem karteczkę linia K, i jest na podszybiu teraz (nie chciało mi się drzeć do środka), to jest dopiero druciarstwo. Albo osłona paska rozrządu na pięknych białych opaskach zaciskowych bo zatrzaski połamane.
Na pierwszej jeździe po doprowadzeniu go do stanu jazdy miałem jaja bo mi zgasł na krzyżówce i zgon, zapali i zgaśnie, 1 myśl immo, na kompie immo zablokowane, na poboczu wybebeszyłem skrzynkę poprawiłem wtyczki od immo, od pętli, rozdarłem kluczyk i dup*. Po pół h, zastanowił mnie przełącznik pod ramkę lewarka biegów (która była zdjęta), ktoś sie wpiął z obwód immo, przez przypadek go przełączyłem rękawem i silnik zdechł. Nie ma to jak domowe zabezpieczenia. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2008-01-03, 01:55
|
|
|
ale mina ,takiego czegos nie ma co zaduzo ruszac ,najgorzej jest robic cos po kims,wezmiesz sie za taka padake ,ciagle cos wyskakuje nowego i tak do usranej smierci,narobisz sie,czasu stracisz i ile tu pozniej zawolac,znam ten bol,mialem u siebie raz takie Vito 108 ,2.2 CDI,poprostu dramat ,nawet nibede rozwijał tematu bo szkoda gadac,MINA i tyle |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-03, 02:11
|
|
|
Przy silniku coś tam gościowi dłubnę, ale od elektryki trzymam się z daleka, bo tam nawet magik nic nie pomoże. Jak chodzi to nie ruszać. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-04, 22:11
|
|
|
Hmm dziwne, filtr powietrza czysty? może TPS siedzi (czujnik położenia przepustnicy) Jak da się zrobić reset kompa to by było wskazane. Matiza nie znam i tych silników to nie zbyt sie wypowiem. Jak to się zaczęło dziać nagle czy coraz gorzej się robiło? |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2008-01-04, 22:17
|
|
|
Niee to już jest od kupna czyli od września Typ mówił że był wymieniany silnik.
Filtr powietrza, filtr paliwa został wymieniony. Teraz żadnych błędów nie ma ;/ Wczesniej wskazywał na czujnik położenia przepustnicy, tato zmienił całą przepustnice objaw taki sam ale błędu nie ma.
Jak jest zimny silnik trzyma obroty gdy sie nagrzeje falują |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-04, 22:26
|
|
|
U maluchu był taki objaw jak był zapłon źle ustawiony, ale to nie ta klasa samochodu. Choć profilaktycznie można sprawdzić rozrząd i ustawienie zapłonu.
Takie coś jest cały czas na zimnym i na ciepłym silniku?
Ja bym szukał takie auto i przełożył kompa na próbę. Może być komp uwalony, ale to już chyba ostateczność. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2008-01-04, 22:30
|
|
|
Zapłon jest ustawiony idealnie tak jak być powinien.
Na zimnym trzyma równo po przejechaniu się (nabierze temp.) zaczynają falować a nie powinno być tak :/ Silnik krokowy wraz z przepustnicą był wymieniany. Ale dziwne że np. w trasie wogóle tego sie nie odczuwa ;/ |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-04, 22:32
|
|
|
Czujnik temp płynu sprawny? Ten od kompa bo nie wiem czy jest ten sam pod zegar (o ile jest) i do kompa. Przepływomierz, odepnij wtyczkę i zobacz jak będzie. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2008-01-04, 22:34
|
|
|
Niewiem czy to samo ale Czujnik temperatury cieczy(wody) był wymieniany. Elektromechanik po sondzie Lambda (2 filmik ostatnia wartość) stwierdził że może wina leżeć po stronie pompy paliwowej która dostarcza za mało paliwa;/ |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
Ostatnio zmieniony przez AdEk2007 2008-01-04, 22:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Michau
Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 258 Skąd: Skarszew
|
Wysłany: 2008-01-04, 22:34
|
|
|
Może po prostu ma ustawione za niskie obroty, na zimnym działa ssanie - dlatego nie falują. |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2008-01-04, 22:39
|
|
|
JAk są niskie. Tato podkręci troszke nieznacznie, zmienią sie obroty ale po dodaniu gazu diametralnie się zwiększają i sie utrzymają przez chwilowy czas;/ oczywiście na biegu jałowym |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-04, 22:41
|
|
|
W tej szlifierce obroty mają być 950 obr/min na ciepłym, zresztą tam komp ma sterować obrotami, na krokowy, na czujnik halla na wale. Jakby pompa dawała za mało to raczej by górnych obrotów brakowało, bo pompka jest chyba elektryczna o stałym wydatku. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2008-01-04, 22:45
|
|
|
140 km/h jechał ale jeszcze by poszedł ale brakowało drogi ;/ z tłumika przy dodaniu gazu tryska czarna ciecz;/ |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-01-04, 22:54
|
|
|
Olej? Czy rozwodniona sadza? Jest biały nalot na wydechu? |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2008-01-04, 22:59
|
|
|
jest cała czarna ;/ reset kompa był robiony nic nie pomogło |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
|