» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:12
Akumulator żelowy w ETZ
Autor Wiadomość
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2007-09-03, 19:29   Akumulator żelowy w ETZ

Witam. Chce założyc żelowy akumulator w mojej ETZ 250 tylko ze mam mechaniczny regulator napięcia. Dodam ze działa on bardzo dobrze nigdy nie był rozbierany ani przestawiany napięcie ma od 11,8 do 13,4 volta. i teraz moje pytanie czy akumulatorowi cos sie stanie jak go włoże do mojej eci czy nie ma problemu :?:
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-09-03, 19:33   

jesli ładowanie nie przekracza 13.8 V to mozna go zastosować
 
     
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2007-09-03, 19:37   

To będzie dobrze bo ładowanie w sumie dochodzi do 13,9 volta ale to juz grubo ponad 7000 obrotów jest, przy 6000 jest własnie 13,4 volta. :grin: a ja staram się nigdy nie przekraczać tych 6000 w końcu MZ swoje latka ma i juz nie ma co jej męczyc na starość :razz: .

Dziękuje za szybką odpowiedź i pozdrawiam :piwo:
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-09-03, 19:38   

Jak przekroczy to może być bum hehe
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2007-09-03, 19:49   

no tylko jest nie tyle ważne napięcie co prąd ładowania który nie może wynosić max jeśli dobrze pamietam 0.25C ( C pojemność aku).
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-09-03, 20:38   

dziwne.... u mnie MZ minumum trzyma 13,4...
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2007-09-03, 20:44   

hubertbaran napisał/a:
dziwne.... u mnie MZ minumum trzyma 13,4...
znaczy sie masz coś po huju :grin: . zresztą alternator chyba daje napięcie ok 14 volt, a prądnica nie wiem
_________________

 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-03, 20:48   

Ja dwa latka już aku żelowe mam 5Ah. Tyle, że regulator nowiutki elektroniczny i reszta instalacji też w idealnym stanie. Moim zdaniem nie ma co na tym oszczędzać, sam kiedyś próbowałem przywrócić do życia mechaniczny regulator to się skończyło na przepalonej kontrolce i dobrze, że tylko na tym ;) . A napięcie powinieneś mieć 14.4V najlepiej jak w największym zakresie obrotów.
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
RoNin 


Motocykl: Suzi GS500F
Dołączył: 12 Gru 2004
Posty: 14
Skąd: England
Wysłany: 2007-09-03, 20:50   

Witam
Osobiście na aku żelowym jeździłem baaardzo długo i sobie je niesamowicie chwale za szczelność poręczność i bezobsługowość.
I mimo że aku żelowe nienawidzą!!!!!! tętnień (zalecam baterie kondziołków i jakiś dławik) nie mówiąc juz o prądzie zmiennym!!!, grzeją się i zdychają,ale....
w praktyce jest OK, jeździłem ETZ 250 lato i 2 zimy na już wcześniej używanym aku i nigdy nie było problemów.
Mój aku był typowo "elektronicznym" żelowcem już trochę zużytym, explantowałem go w ETZ 250,

Dokładnie są 2 rozwiązania na ograniczanie tętnień w obwodzie
Na początek wystarczy wpiąć kondensator (baterie - kilka) pomiędzy "+" i "-" pojemność jak największa napięcie przebicia powyżej 30V, wpinamy w instalacje , uwaga w elektrolitycznych kądziołkach zachowujemy biegunowość.

Dławik czyli w praktyce nawinięty kawał miedzianego drutu na jakiś rdzeń - musi być na tyle gruby aby opór czynny dla składowej stałej prądu w instalacji był jak najmniejszy ,za to indukcyjny dla zmiennej jak największy
mozna wykorzystać (jak ja) uzwojenie wtórne z średniego trafo bez żadnych przeróbek tylko uwaga na pierwotnym może się co nieco zindukować he he, dławik wpinamy w szereg., jak się ma Kondziołki (baterie z 3000u) można spokojnie pominąć.
dodam że te rozwiązania mają na celu "wygładzenie" tętnień prądu w obwodzie i przedłużenie życia Aku, nie jest to konieczne!!!! można jeździć bez tego.
Napięcie ładowania nbie ma znaczenia, liczy się prąd ładowania, ale muszę przyznać że żelowce są zadziwiająco wytrzymałe zarówno na przeładowanie jak i rozładowanie.
Pozdrawiam
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-09-03, 20:51   

prądnica daje chyba coś około 7 :wink:
więc łatwo się domyśleć że hubertbaran, ma alternator
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
mati1700 

Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-09-03, 20:55   

ja mam juz 2 rok w swojej etce zelówke i tylko raz go ladowalem w zimie jak go wyciagłem :) a tak zapomialem o jakichkolwiek problemach bezobsługowy, nie wylewa sie kwas polecam :!: :!: :!:
_________________
kilka fotek
http://polskajazda.pl/ind...12&opcja=detail
 
 
     
abaddon 


Motocykl: MZ TS 250, WSK 125
Wiek: 33
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 15
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-11-25, 11:56   

Witam. Mam pytanie odnośnie akumulatora. Otóż kupiłem MZ TS 250. Tylko raz ją widziałem, bo niedługo pójdzie do mechanika. Mam zamiar kupić akumulator żelowy i teraz moje pytanie - na allegro widuje takie akumulatory firmy VIPOW, ale coś nie mam przekonania do tej firmy. Prosiłbym o wypowiedzenie sie na temat jakości akumulatorów tej firmy. I jeszcze jedno - jak ktoś może to niech mi poda wymiary takiego akumulatora który pójdzie włożyć, bo są akumulatory podłużne i kwadratowe.
_________________
Zniszczyłem przyjaźń ze znajomymi,
Zgasiłem światło,
Odeszli,
Ch*j z nimi.
 
 
     
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2007-11-25, 19:39   

Ja kupiłem taki i nie narzekam :grin: Tylko jA mam 12v a tobie chyba 6v trzeba :?:
 
 
     
abaddon 


Motocykl: MZ TS 250, WSK 125
Wiek: 33
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 15
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-11-25, 21:47   

No raczej, z tego co wiem w MZ TS 250 4-biegowych instalacja jest 6V.
_________________
Zniszczyłem przyjaźń ze znajomymi,
Zgasiłem światło,
Odeszli,
Ch*j z nimi.
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2007-11-26, 00:00   

moj żelowy ma juz ponad 4 lata i świetną kondycje,polecam jak najbardziej,niestety jest nieco zadlugi i niechce mi wejsc do tego korytka na akumulator wiec stoi troche po skosie,niestety niemialem na to wpływu bo kupił go jeszcze poprzedni wlasciciel MZ,ale pozatym to rewelacja,zero problemow.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
bully 
enduro driver


Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 312
Skąd: KD/ozimka
Wysłany: 2007-11-26, 09:02   

ja tez kupilem teraz taki vipow z allegro 4,5Ah. malutki jest :wink: wole taki niż zwykly co w terenie mi sie bedzie wylewał :grin: przy okazji zmniejszyłem w reglerze maksymalny prad oddawany przez prądnice. z reszta pra potrzebuje tylko cewka zapłonowa bo nic innego nie mam :mrgreen:
_________________
MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3
 
     
abaddon 


Motocykl: MZ TS 250, WSK 125
Wiek: 33
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 15
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-11-26, 16:02   

Acha ok, dzięki za info. A powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz - ile tych Ah ma mieć akumulator do MZ TS 250? Bo właśnie te 4,5Ah, o którym mówi bully jest mały i poręczny, a takie 10 - 12Ah są duże i nie wiem czy zmieści mi sie taki na półkę.
J
ak chodzi o akumulatory to mam zero pojęcia. Przez ostatnie 5 lat jeździłem wsk 125, w której nigdy nie miałem akumulatora.
_________________
Zniszczyłem przyjaźń ze znajomymi,
Zgasiłem światło,
Odeszli,
Ch*j z nimi.
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-11-26, 17:10   

Do TSki powinien mieć 12Ah.
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
bully 
enduro driver


Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 312
Skąd: KD/ozimka
Wysłany: 2007-11-26, 22:13   

z tego co wiem oryginalnie do Tski 10Ah.
ja mam 4,5 bo nie mam żadnego odbiornika. a ze światłami to raczej 10Ah. akumulatory te nie są wieksze niz zwykłe na kwasie, nawet mniejsze.
_________________
MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2007-11-27, 13:25   

Na pewno są 12Ah
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14